Convorbiri Literare, 1871-72 (Anul 5, nr. 1-24)

1872-01-15 / nr. 22

X«. 22.—Anul V. CÂTRA cetitori Cu numerul din 15 Fevruarie viitoru se sfirşesce anul al cincele de cănd aparu „Convorbirile LiterareOri cine a urmatu deosebitele jurnale literare şi sciinţifice care s’au publicatu in România, atăt de la unirea ţerilor incoace, căt şi mai inainte, a trebuitu să vadă cu numai foaea noastră a avutu o viaţă atăt de lungă. Căteva jurnale au mersu pănă la durata unui anu, cele mai multe nici nu au atinsu această vărstă. Convorbirile Literare ănsă voru urmă şi in viitoru a apăru regulat şi, cu toate că preţul abonamentului este pre micu, pentru ca veniturile să poată echilibra cheltuelile, statornicu in sarcina ce amu luatu asupră-ne şi plini de încredere că foaea noastră contribue in margini modeste, la binele comunu, vomu da încă jurnalului nostru cu începerea anului al şesele proporţii mai întinse decăt a avutu in trecutu. Credemu ănsă de datoria noastră de a ne adresă ăncă odată direct cătră publicul cetitoru, atăt pentru a face o mică dare de samă despre scrierile apărute şi despre tendinţa urmată de noi in juna literatură Română, căt şi pentru a respunde la oare care reclamări ce ne-au adresatu unii şi alţii din credincioşii noştri abonaţi. Amu primitu mai multe tânguiri câ nu se scoate o a doua ediţiune a volumelor I şi II, apoi că in timpurile din urmă s’au publicatu relativ pre multe articule de sciinţă, că aceasta ar fi făcutu să se restringă din cale afară articulele beletristice care aru trebui să aibă preferenţa, Iassi, 15 Ianuarie 1872. Apare la 1 şi 15 a fiecărei luni. Abonamentul pe unu anu pentru România liberă 1 galbenii; pentru Austria 6 f1; pentru Germania de Nord 1 galbenii; pentru Sviţeia, Belgia şi Italia 15 franci; pentru Francia şi Spania 20 franci. Abonamentele se făcu numai pe unu anu intregu, in Iassi la Tipografia Th. Balasan şi la redacţiune, in Bucuresci la librăria Soccec et Comp. SUMARIU. Cătră cetitori. Franciada, poemă epică de I. Zamfirol, — critică de D. S. Vărgulie*. Studii asupra Maghiarilor de D. I. Slavici, (Urmare). Poesii populare din Transilvania, adunate de D-nul N. Petru.