Cotidianul, ianuarie 1994 (Anul 4, nr. 1-24)

1994-01-15 / nr. 11

Ml ceLi'ctlv! ■. •. ..i; jl'u'jli CfIPRUl VECHIULUI Anul III / Nr. 11 (749) / Sâmbătă -Duminică 15-16 ianuarie 1994 • 8 pagini 100 lei Când fanii înnebunesc Fericit este starul care nu s-a expus, măcar o singură dată, nebuniei fanilor săi... Fanii sunt întotdeauna mai mult sau mai puțin vicioși, ei își torturează idolii, bombardându-i cu telefoane anonime, cu scrisori sugestive sau urmărindu-i pe stradă. De la John Lennon până la Rebecca Schaeffer, lista starurilor victime ale fanilor este lungă. “Toată lumea crede că vedetele sunt libere, bogate și celebre”, afirmă Gavin de Decker - un mare specialist american în probleme de protecție a celebrităților. Dar, se uită faptul că aceste staruri sunt în centrul unui vârtej de oameni disperați, care încearcă să se agațe de ei, dacă simt această nevoie”. John Lennon era cel mai în vârstă membr al grupului “Beatles”, avea 40 de ani și vânduse peste 500 milioane de discuri. A fost asasinat în plină glorie. Mark David Chapman l-a ucis pe megastarul rock al unei întregi generații în acea zi nefastă de 8 decembrie 1980, la orele 22.52. John Lennon era împreună cu soția sa, Yoko Ono, în fața domiciliului din Dakota. El se întorcea de la înregistrarea ultimului album, “Double Fantasy, Milk and Honey”. Acest asasinat a impresionat întreaga lume. Mark David Chapman a fost condamnat la 20 de ani închisoare. La 16 ani, Rebecca Schaeffer și-a părăsit familia pentru a deveni manechin și pentru a face cinema. A fost asasinată la vârsta de 20 de ani. Era frumoasă, tânără, inocentă. Viitorul îi aparținea. Turnase mai multe filme împreună cu Woody Allen, Jacqueline Bisset și alții și jucase în seriale TV. Robert John Bardo (19 ani) a văzut-o pe micul ecran și s-a îndrăgostit imediat de Rebecca. Din acel moment, Robert Bardo nu a trăit decât cu obsesia de a o găsi pe Rebecca și a-i declara dragostea sa. Bardo îi găsește adresa de la Hollywood și părăsește orașul natal (Tucson, Arizona), cu adresa în buzunar și înarmat cu un pistol. Robert este îndrăgostit, dar nu și naiv; el știe că idolul nu-i va răspunde avansurilor sale și pentru că el nu suporta gândul că Rebecca se poate îndrăgosti de un alt bărbat, se hotărăște să o asasineze. Când a deschis, zâmbind, ușa, acestui tânăr, Rebecca nu și-a imaginat că în secunda următoare se va produce ireparabilul. Prea tânără și fără experiență, ea nu a văzut pistolul pe care îl ascundea în mâna stângă acest vizitator, ce avea zâmbetul cel mai încântător pe buze. A răsunat o rafală și Rebecca s-a prăbușit împușcată în inimă. Robert John Bard a fost imediat închis. Așa cum afirmă psihiatrii americani, acest adolescent fragil este “tipul clasic al admiratorului obsedat; idolul său nu trebuia să-i scape”. John W. Hinckley, un tânăr de 22 de ani, bolnav mintal, a fost întotdeauna pasionat de armele de foc. Pentru a o impresiona pe Jodie Foster, marea dragoste a vieții sale, Hinckley era în stare de orice... Chiar să-l doboare pe președintele SUA! Deoarece Jodie Foster nu a răspuns scrisorilor și avansurilor sale, acest dezechilibrat mintal a încercat să-l asasineze pe Regan. Amintiți-vă, la 30 martie 1981, fostul președinte al SUA, Ronald Reagan, a fost atacat de John W. Hinckley, care a tras 6 gloanțe în direcția acestuia. Arestat și internat în spitalul de psihiatrie, Hinckley a încercat în repetate rânduri să se sinucidă. Cele 6 gloanțe trase de Hinckley au atins doi polițiști, pe Ronald Regan și pe șeful serviciului său de presă. Șeful serviciului de presă a rămas paralizat pe viață. Pereții camerei de la spitalul de psihiatrie - unde este internat Hinckley - sunt în întregime acoperiți de fotografiile actriței Jodie Foster. Pe 15 martie 1982, actrița americană Theresa Saldana ieșea dintr-un restaurant. Deodată, un bărbat din mulțime s-a repezit și a încercat să o lovească cu un pumnal. Din fericire, un trecător a reușit să-l dezarmeze pe agresor. Theresa Saldana a scăpat ca prin minune de la moarte. Agresorul, Arthur Jackson, era obsedat de ideea că va ajunge în paradis dacă o va asasina. El o compara pe Theresa cu un înger. O văzuse într-un film de Martin Scorsese. „ Arthur Jackson a fost condamnat la 6 ani închisoare, urmând să fie eliberat în 1989. Chiar din celula sa, el nu a încetat să o amenințe cu moartea pe actriță. Theresa Saldana era îngrozită. Justiția americană a dispus rejudecarea procesului lui Arthur Jackson și condamnarea acestuia pentru amenințare cu moartea. Acum, el este încă în închisoare, urmând ca după ispășirea pedepsei suplimentare să fie expulzat de pe teritoriul american. “în sfârșit, în ziua aceea voi respira liniștită”, mărturisește Teresa. Brian Keath Nean, un tânăr vânzător de pizza (30 ani), l-a amenințat cu moartea pe celebrul actor Clint Eastwood de 43 de ori. Brian a mărturisit că este fanul lui Clint Eastwood de 8 ani. Brian Keath Neun lansa diverse apeluri telefonice la mult te iubesc, am să-ți trimit o parte domiciliul actorului sau pe platourile din corpul meu”. Dar Cher nu s-a gânde filmare în timp ce acesta se găsea din nici o clipă că admiratorul ei va acolo. Pentru a-l lăsa în pace pe Clint . . .. n ...... c . f r> • • 1 • trece la acțiune. Recent, cantareața a Eastwood, Brian i-a solicitat actorului suma de 30 milioane de franci, prinit un colet sosit prin poștă, in care Pretinzând că acționează în numele lui se găsea o ureche proaspăt tăiată cu Dumnezeu, Brian i-a amenințat pe cei un cuțit de măcelărie, plină de sânge doi copii ai lui Clint Eastwood. FBI-ul înspăimântată, Cher a cerut să se a localizat apelurile lui Brian și sa dubleze dispozitivul de - al arestat. A fost trimis in judecata. . „ .... Frumoasa Cher primește soarte locuintei sale de la Mal,du’ California, multe scrisori din partea admiratorilor Prezentare Și traducere săi Intr-o zi, un fan i-a trimis lui Cher după “Voici” o scrisoare de dragoste în care acesta îi scria: “Pentru ca să-ți arăt cât de de Cornelia Voica Rebecca Schaeffer, asasinată la vârsta de 20 ani Robert John Bardo (19 ani), asasinul Rebeccăi, a ucis-o cu trei focuri de revolver Lui Clint Eastwood, Brian Keath Nean i-a amenințat cei doi copii Jodie Foster (stânga) și John W. Hinckleiy (22 ani), bolnav mintal, care a încercat să-l asasineze pe președintele SUA Un admirator i-a trimis lui Cher o parte din corpul lui Theresa Saldana și fetița ei. Agresorul (stânga) a continuat s-o amenințe chiar și din închisoare La 8 decembrie 1980 John Lennon Megastarul Rock al anilor ‘70 a fost doborît de patru gloanțe. în medalion: Mark David Chapman, ucigașul lui Lennon Trio-ul Sophia Domancich va concerta în România Trio-ul “Sophia Domancich” de jazz și muzică improvizată efectuează un turneu în Europa Centrală. După concertele susținute cu succes la Skoplje și Sofia, formația se află în România între 12 și 20 ianuarie, pentru a concerta la Iași, Cluj, Timișoara și București. Institutul Francez din București a fost gazda unei întâlniri dintre massmedia și fondatoarea trio-ului, Sophia Domancich. La întâlnire au participat dl Norbert Dodille, din partea Institutului Francez, și dl Michel Aublanc, impresarul formației. Trio-ul fondat acum trei ani de Sophia Domancich mai are în componență (în afara fondatoarei) pe Paul Rogers - contrabas și Tony Levin - baterie. Tot Sophia (pian) compune cântecele pe care formația le interpretează, apreciate ca fiind “dintre cele mai originale auzite în ultimul timp în lumea jazz-ului” (Pascal Kober - Jazz Hot). Toți cei trei componenți ai formației au importanță egală, neexistând nici un solist. Până în prezent au înregistrat două discuri: “Funerals” (1991) și “Rêve de singe” (1993). După studiile de pian clasic (începute la vârsta de 6 ani), Sophia a obținut un prim premiu în muzică de cameră și pian, la Conservatorul Național Superior de Muzică din Paris. A îndrăgit jazz-ul la vârsta de 13 ani, iar la 16 ani încep primele sale întâlniri cu jazz-ul și muzica improvizată. “Sunt foarte mulțumită să fac acest turneu. Pentru mine, în astfel de ocazii, cel mai important lucru care se realizează este schimbul care are loc cu muzica și muzicienii țării respective. Sper că voi avea ocazia și în România să ascult muzică scrisă de compozitori români. Despre posibilitatea de a cânta împreună cu muzicieni români pot spune că mă încântă, dar deocamdată nu este nimic stabilit”, a spus Sophia. Despre trio-ul pe care l-a fondat, Sophia a spus că este clasic în componență, dar modern muzical, făcând parte dintre formațiile de jazz european (expresie la care Sophia ține foarte mult). Iar jazz-ul european în viziunea Sophiei Domancich este foarte liber și mult improvizat. Trioul este apreciat ca transmițând multă forță și inventivitate, iar Sophia Domancich este catalogată ca “având un frumos simț al melodiei” (Jean Wagner - “Telerama”). Mulțumind Institutului Francez din București și Radioteleviunii Române pentru organizarea acestor concerte și nu în ultimul rând invitaților, le urăm succes componenților formației și vă invităm să participați la concertul de la Sala Radio, din data de 19 ianuarie, ora 19.00, în pauza concertului va avea loc lansarea primului CD Tavitian - Vapirov (care vor concerta împreună cu trio-ul pe 19 ianuarie) și a cărții lui Virgil Mihaiu “Jazzorelief” apărută recent la editura “Nemira”. Audiție plăcută! Bogdana Moldoveanu Sophia Domancich Julienne Davis, vedeta postului londonez de televiziune Gossard, a prezenat săptămâna aceasta, la Hotelul “Ritz” colecția de lenjerie de corp Gossard “Devotion”. Printre admiratoarele acestei colecții se numără Sharon Stone și Naomi Campbell REDEFINIRI Pe plan extern - Conferința de la Malta de după Conferința de la Yalta se cheamă “Parteneriatul pentru pace” de la Bruxelles. Pe plan intern - MAN-ul de după MAN se cheamă Parlament; - Adunătura de hoți de după Adunătura de hoți - Guvern monocolor; - Securitatea de după Securitate - SRI; - Comuniștii de după comuniști - capitaliști; - Teroriștii de după criminali - oameni de bine; - Bișnițarii de după bișnițari - oameni de afaceri; - Homosexualii de după poponari - minoritate sexuală; - Nea Ion de după nea Nicu - nea Ilid. Perspectiva - Puterea de după Putere - Opoziție; - Opoziția de după Opoziție - Putere. , De ce Domnul! Semnează Popa Nan de după Dr. Bărbi, adică GRUPPO NERVOSO URCUȘUL CGBGRÎȘUL GOGLIȘUL ȘI BRÎȘUL - văzută de Dr. Barbi- Motto: “Cu diguri opri-vom furtuna flecară/ La treabă/ Deajuns cu oratorii/ Adio!/ Afară palavragii/ La moară vorbăreții care/ Mai bat apa-n piuă!” (Maiakovski). Tovarăși, Conștiința - scrie în manualele de clasa a II-a primară ale CIA, KGB și Mossade cea mai elastică materie din lume. Alaltăieri puteai să acoperi cu ea un mușuroi de furnici, ieri - 1300 de morminte ale Revoluției, azi - pupăturile de la Palatul Cotroceni, mâine - ciordeala patriotică unitară și poimâine - bubuiala și mai patriotică și mai unitară a Golanilor care fac gură la Ion Gură de Aur și la cei care i se uită în gură. Blatul politic sau căderea la pace este vacanța de conștiință pe care și-a luat-o opoziția după sărbătorile de iarnă, în timp ce ocolișul gardului de la Cotroceni - pe care studenții l-au pictat cu măscări politice - se înfundă direct într-un beliș istoric de neuitat. Români. Parteneriatul pentru pace al lui Bill ne obligă la un Parteneriat pentru pace cu Ilici. Asta e! Să fim toleranți, căci toleranța este echilibrul puterii în stat. La o adică, dar nu acum, că n-am fi fraieri, să fim intoleranți în idei, dar nicidecum în fapte. Și iată de ce:i. în vilele de pe b-dul Primăverii și în blocurile din Centrul Civic, reprezentanții Puterii trebuie să se tolereze pe aceeași scară sau palier cu cei ai Opoziției, în pofida divergențelor teoretice inerente privitoare la orele de liniște, la cele de bătut covoare, la repartiția pe familii a cheii de la spălătorie și a cheltuielilor comune pentru antena-satelit. 2. în mediul rural, ca vecini de moșie la Snagov, Săftica, Mogoșoaia etc., unde reprezentanții Puterii și ai Opoziției au fost împroprietăriți haotic și la grămadă, neținându-se cont de vederile lor politice (conform Anexei 12-B din Legea Fondului Funciar), aceștia trebuie să se înțeleagă omenește ca adversari politici civilizați asupra programului de chefuri prin rotație în vilele lor recent finisate; după o săptămână de înjurături și ceșteieli reciproce în Parlament, un șpriț tihnit alături de neveste sau secretare (după caz sau necaz), pe terasa ce dă spre lac, contribuie la destinderea atmosferei politice din țară. 3. Pasiunile și orgoliile mărunte, cum ar fi vizitele în străinătate, bursele de studii și vacanțele progeniturilor pe Coasta de Azur și Miami Beach nu trebuie să prevaleze în fața nevoii de a ne exprima unitar la NATO și în fața președintelui Ales de noi și Acceptat de acesta, care o să aibă ei grijă de toți cei care binemerită. Oameni politici în Putere și din Opoziție. Fiți indulgenți unii cu alții! Indulgența se arată alto virtute necesară, mai ales la sfârșitul revoluțiilor responsabile de urcușul vostru politic și material. Coborîșul producându-se de la sine iar ocolișul știindu-l dvs. de pe vremea lui Ceaușescu, cubelișul nu e nici o problemă, mai ales că el vine când nici nu te aștepți. Lupta continuă!