Cotidianul, ianuarie 2000 (Anul 10, nr. 2552-2575)

2000-01-29 / nr. 2574

sâmbătă 29, duminică 30 ianuarie 2000 bazar După o carieră spectaculoasă derulată în fața camerei, de luat vederi, după ce a jucat roluri mari în care întruchipa atât de bine frumusețea și succesul, astăzi Alain Delon a ales să trăiască alături de familie, pe pământurile sale de la Douchy, departe de lumea artistică. De fapt, aici și-a petrecut și Revelionul 2000, acasă, împreună cu copiii (Anouchka și Alain Fabien) și Rosalie, prietena sa, care e posibil să-i devină foarte curând soție. Chiar dacă previziunile meteo au fost în perioada sărbătorilor dintre cele mai „negre“, nimic nu l-a împiedicat pe Alain Delon să facă un Revelion reușit în familie. Pentru a se dedica întru totul copiilor și prietenei sale, Alain Delon a decis să nu mai joace în film sau teatru. Mai nou, el s-a atașat de o vrăbiuță pe care a botezat-o Peewee. „Culeasă" din curte de Rosalie, vrăbiuța rănită la un picior a beneficiat de îngrijiri serioase din partea familiei. După ce s-a vindecat, Alain i-a redat libertatea, lăsând-o într-un parc din vecinătate. Ulterior, actorul a fost internat la Paris (mai exact, în octombrie 1999), iar când a revenit la Douchy, nu mică i-a fost mirarea când a constatat că Peewee s-a întors. Din acel moment, vrăbiuța n-a mai părăsit casa lui Delon. Puțină lume știe că Alain Delon și-a construit în parcul din vasta sa proprietate o micuță capelă, de care este foarte mândru. Deseori se plimbă în împrejurimile ei, având-o alături pe Rosalie, cu cei doi copii. După o serie de demersuri pentru a obține autorizațiile necesare unei atari construcții, Alain Delon și-a înălțat acest lăcaș, dorind ca în jurul acestuia să-i fie îngropați câinii. Fără a renunța la drepturile sale de cetățean francez actorul este recunoscut ca un bun patriot, Alain Delon a reușit să obțină un pașaport elvețian, după 15 ani de rezidență în Elveția. Delon consideră că se dă o prea mare importanță banilor, avioanelor, băncilor, deși este cu mult mai important să afli ce se petrece în sufletul omului. Nici problemele politice la nivel planetar nu scapă de abordarea directă a lui Delon: „Capitalismul sălbatic, spectaculosul, informația, iată oroarea zilelor noastre... Tot mai multe crime, tot mai multe orori au condus la o slabă comunicare interumană". Chiar dacă dă impresia unui tip care se simte în largul său atunci când este înconjurat de multă lume, realitatea este cu totul alta. Delon se refugiază în natură, atunci când vrea să găsească liniște și pace, refugiu la care apela și Romy Schneider, odată. Pe lângă natura sa ușor introvertită, Alain Delon nu prea are încredere în oameni. Altfel nu ar aminti uneori o frază memorabilă a tatălui său: „Dacă vei avea în toată viața ta un prieten, atunci într-adevăr tu vei fi un om bogat". Chiar dacă uneori se gândește la moarte, Delon o face cu superioritatea celui care a înțeles esența acestui moment iminent în viața omului. Totuși, motive de îngrijorare nu există. Actorul a declarat în nenumărate rânduri că se gândește După ce și-a încheiat prodigioasa carieră, Alain Delon și-a construit o capelă în parcul său In prezent, starul s-a dedicat familiei foarte mult la viață prin intermediul celor doi copii, aflați la vârstă fragedă. Acesta dorește să le asigure o bună educație și protecție, să-i pregătească serios pentru viață. Faptul că actorul își face un mic „scenariu“ al morții sale nu trebuie să mire pe nimeni. Se știe că nativii din Scorpion, foarte des se gândesc la trecerea în lumea de dincolo, prin moarte. Alain Delon nu ar vrea să moară singur, ci înconjurat de cei dragi, în această idee și-a construit și capela aproape de casă. Alain a declarat revistei „Paris Match“ că s-a gândit deseori la sinucidere. El este de părere că fiecare om are dreptul asupra viații și morții sale. Atunci când înțelegi cum „funcționează“ lumea, omul și tot ce-l înconjoară, când nu mai ai nimic de primit sau de oferit, când ești singur, este chiar necesar să te gândești la moarte ca la o posibilă soluție. Dar pentru că este tată și are o misiune de îndeplinit, lui Alain nici prin gând nu-i trece să se sinucidă. Iată viața pe care o duce în prezent celebrul actor francez, după care au suspinat atâtea femei. Decizia de a renunța la cinema a fost luată în urmă cu doi ani. Cinematografia de azi nu-l mai preocupă pe actor. Alain este de părere că filmul, bătrânul senior de mai bine de 100 de ani, trage să moară. Mileniul III va fi unul al televiziunii. Se asistă deja la un fenomen de saturație prin multitudinea programelor TV transmise prin satelit. Erna OFITERA Alain Delon a spus adio cinema-ului pentru a fi alături de copiii săi AUTOCAMIOANE BRAȘOV OFERĂ ♦ AUTOCAMIOANE ♦ AUTOTRACTOARE: ♦ AUTOBASCULANTE I Livrarea produselor: I Garanția: I Service: I Perioada de leasing: § Avans: 1 Plățile § Dobînda medie anuală: 1 Valoarea reziduală: 30-90 zile de la achitarea avansului 18 luni conform legislației în vigoare. Asistența tehnică și piesele de schimb sunt asigurate prin rețeaua service agreată de ROMAN S.A. 2 - 4 ani din 20% 14 zile de la semnare contract în rate de leasing lunare - prima rată va fi considerată avansul în lei la cursul ROL/EURO din ziua facturării 10% la EURO Valoarea unei rate lunare Autovehiculul va fi asigurat contra tuturor riscurilor de ROMAN SA Informații suplimentare la tei.: 092 608391 i *i Cotidianul 7 Ce știm și ce nu știm despre cei de lângă noi Calitățile și defectele tuturor semnelor astrale • Semne de foc: Berbec, Leu, Săgetător Calități Persoane pe care nu le înșală instinctul. Știu când cineva le place și nu ezită să facă primul pas. Persoane pasionale și romantice. Defecte Persoane care se îndoiesc adesea de ele însele. Caracter neașteptat. Uneori nu se pot controla. • Semne de apă: Rac, Scorpion, Pești Calități Persoane simpatice, amicale și foarte comprehensive. Personalități puternice. Defecte Detestă să fie criticate și respinse. Au prea mare nevoie de iubire. Dacă sunt abordate brusc, se panichează. • Semne de pământ: Taur, Fecioară, Capricorn Calități Nu-și exprimă sentimentele ușor, iar ceea ce arată este bine reflectat. Sunt persoane răbdătoare. Sunt persoane senzuale, le place tot ce este legat de dragoste. Defecte Detestă toate persoanele care le fac morală. Nu au tact și-și atrag dușmani. • Semne de aer: Gemeni, Balanță, Vărsător Calități Le place să trăiască în mica lor lume. Persoane care iartă ușor. Cu cine este loial, sunt persoane loiale. Defecte Persoane uneori prea serioase, prea negative, cu un simț critic prea dezvoltat. Persoane pasionale, cu prea mare nevoie de afecțiune. Un cercetător canadian a dezlegat „enigma“ cailor Caii sunt mari atleți. Când aleargă, se încălzesc. Temperatura corpului lor poate atinge 46 de grade. Ori o temperatură peste 40 de grade poate să le afecteze grav creierul. Alte animale rapide, cum ar fi felinele și gazelele, dispersează sângele lor într-o rețea de mici vene care acționează ca un radiator. Nu același lucru se întâmplă la cai. Un cercetător canadian a dezlegat enigma privitor la cum reușesc ei să-și păstreze capul rece în timp ce aleargă, pentru a nu le fi afectat creierul. La baza capului cailor, în jurul arterei carotide, se găsesc două buzunare de aer de capacitate 300 până la 500 mililitri. Keith Baptiste, de la Universitatea Saskatchewan din Saskaton, demonstrează în ultima ediție a revistei „Nature“ că acestea servesc la răcirea sângelui. Când fac efort, când aleargă, cercetătorul a observat că sângele cailor se încălzește. Aerul servește la răcirea acestuia, încă nu se știe cum se face schimbul de căldură. Arina AVRAM Potrivit ultimelor cercetări, Chelia poate fi un indiciu prețios pentru medici în stabilirea diagnosticului Un nou studiu asupra legăturii dintre chelie și boala coronariană arată că o „calviție severă în vârful capului este asociată unui risc crescut de accident cardiac". Calviția ar putea fi interpretată drept un indiciu clinic pentru identificarea subiecților masculini expuși unui risc crescut de accident coronarian, care ar putea beneficia de tratamente de prevenție. O anchetă epidemiologică subliniază că acest rezultat este independent de vârstă și că asociația dintre calviție și boala coronariană este mai puternică la pacienții care suferă de hipertensiune sau hipercolesterolemie. Aceste rezultate provin dintr-o anchetă realizată în cadrul Physician's Health Study pe o durată de 11 ani asupra 19112 medici, cu vârste cuprinse între 40 și 84 de ani, care nu prezentau antecedente de anghină pectorală sau alte boli cardiovasculare. Contrar studiilor precedente, echipa lui John E. Manson a distins patru tipuri de calviție - calviție frontală, calviție moderată de vertex, calviție pronunțată de vertex, calviție severă de vertex. Riscurile de accidente coronariene"sunt cele mai mari în cazul subgrupului cu calviție de vertex, iar cel mai mic în cazul celor cu calviție frontală. Ansamblul rezultatelor indică faptul că chelia este legată de un risc crescut de boală coronariană la bărbați. Riscul crește o dată cu mărimea cheliei și este mai important la persoanele care suferă de hipertensiune. Arina AVRAM Secretele lui Sam Giancana, mâna dreaptă a lui Al Capone PRO TV a programat duminică, de la ora 11.00, un nou documentar din seria „Destine celebre", realizat de prestigiosul canal de televiziune BBC. Telespectatorii români vor putea pătrunde duminica această în culisele mafiei americane, în perioada ei de maximă influență, la cele mai înalte niveluri, din primele decenii care au urmat încheierii celui deal doilea război mondial. Personajul a cărui viață extrem de controversată o prezintă acest documentar este legendarul Sam Giancana, unanim recunoscut drept ultimul mare cap al mafiei americane. în timpul Prohibiției, Giancana a fost mâna dreaptă a lui Al Capone. El și-a cucerit Ișocul în fruntea mafioților americani printr-o serie de crime senzaționale ale căror victime au fost personalități de primă mărime ale vremii. Organizator abil al transporturilor de droguri, Giancana a fost furnizorul favorit al militarilor americani din Vietnam, de pe urma cărora mafiotul a strâns sume impresionante. Giancana și-a consolidat poziția de lider al lumii interlope printr-un comportament despotic și violent, fiind cunoscut pentru intrigile sale la nivelul cel mai înalt al administrației americane și ca un as al corupției. Tentaculele caracatiței conduse de Giancana au fost atât de întinse pe întreg globul încât serviciile secrete americane i-au cerut ajutorul pentru a-l asasina, nici mai mult, nici mai puțin, decât pe liderul cubanez Fidel Castro. Mai mult decât atât, se pare că Sam Giancana este cel care a pus la cale chiar asasinarea președintelui Kennedy, a fratelui său Robert și a amantei acestora, actrița Marilyn Monroe. Telespectatorii vor vedea cum au fost posibile ascensiunea și decăderea ultimului „Don" italo-american și dezvăluiri senzaționale privind relațiile autorităților federale cu lumea interlopă, în premieră în România.