Cotidianul, ianuarie 2000 (Anul 10, nr. 2552-2575)

2000-01-15 / nr. 2562

1 _ Călătoria cu metroul se scumpește de mâine O călătorie cu metroul va costa, începând de duminică, cu 500 de lei mai mult, în urma deciziei METROREX de a majora tarifele practicate. Astfel, din 16 ianuarie a.c., o cartelă cu două călătorii va costa 6000 de lei, față de 5000 de lei în prezent, iar o cartelă cu zece călătorii va costa 28.000 de lei, față de 22.000 de lei la ora actuală. Pentru un abonament lunar, călătorii vor plăti 90.000 de lei, față de 83.000 de lei cît costă în prezent, iar o cartelă cu valabilitate de o zi va costa 10.000 de lei, față de 8000 de lei la ora actuală. Conducerea societății își motivează decizia de majorare a tarifelor prin necesitatea de a se acoperi influențele rezultate din creșterea inflației pe lunile septembrie, octombrie și noiembrie 1999, precum și a majorării cuantumului TVA de la 11 la 19 la sută. Captură de uraniu nuclear în București. Ieri, în București, în zona Piața Galați, o echipă operativă formată din cadre ale Poliției și UM 0962 au acționat pentru prinderea în flagrant a unor traficanți de uraniu. Acțiunea a reușit pe deplin. Au fost prinși cinci cetățeni din Republica Moldova, trei bărbați și două femei, care încercau să comercializeze un kilogram de uraniu. Valoarea substanței este de peste 50.000 de dolari. La acțiune au participat și cadre ale Direcției de Intervenții și Acțiuni Speciale din cadrul Poliției Capitalei. Potrivit unor surse din Poliție, uraniul era ambalat în butelii cu pereți de plumb și provine de la „silozurile" dezafectate ale rachetelelor nucleare din Rusia. Radu TUDOR Un chefliu a vrut să facă sex cu o statuie din centrul orașului Buhuși Iulian Furtună, 36 de ani, din Buhuși, era cât pe ce să intre în Cartea Recordurilor pentru intenția de violare a unei statui. El a fost surprins de mai mulți concetățeni de-ai săi și de polițiștii buhușeni în noaptea de 12 spre 13 ianuarie, când încerca să facă sex cu statuia soldatului necunoscut din primul război mondial, monument aflat în centrul orașului. După ce s-a dezbrăcat la chiloți, Furtună a încercat, ținându-se când de picioarele, când de pușca soldatului, tot felul de tertipuri erotice pentru a-l „încălzi" pe frumosul din bronz, dar fără succes. Lumea s-a adunat mai rău ca la urs, au sosit polițiștii, care l-au coborât cu greu pe îndrăgostit de pe soclu, după care l-au amendat cu 800.000 de lei. Ioan RAREȘ Telefonul cititorului: 637.79.20/120 1 > Ministerul de Finanțe este amenințate cu tribunalul și cu greva fiscală paginile 2, 5 Azi se împlinesc 150 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu pagina 2 3 Fondator ION RAȚIU Director DAN DIACONESCU 3000 lei Anul X, numărul 2562, sâmbătă 15, duminică 16 ianuarie 2000,8 pagini, două ediții, pagina 4 * După ce a trântit un guvern Băsescu vrea să-și facă varză partidul pagina 3 Devansată de Mali și Mongolia România ocupă locul 94 în lume într-un clasament al libertății economice impozitele foarte mari, inflația ridicată, corupția, piedici puse investitorilor străini, controlul statului asupra economiei și problemele cu aplicarea dreptului de proprietate sunt doar câteva din cauzele care au „aruncat" România pe locul 94 într-un clasament mondial al libertății economice, clasament întocmit de „The Heritage Foundation". Devansată de țări extrem de sărace din lumea a treia, precum Mali sau Mongolia, depășită și de Namibia, Trinidad Tobago sau El Salvador, țara noastră devansează însă în clasament Bulgaria, Belarus, Ucraina, Rusia și China, în concluzie, conchide „The Heritage Foundation". România este în mare parte lipsită de libertate economică. pagina 5 Ca să nu-și mai bage nasul unde nu trebuie Atribuțiile Departamentului de Control al Guvernului vor fi drastic îngrădite Potrivit informațiilor transmise de Departamentul Purtătorului de cuvânt și Relațiilor cu Presa, premierul Mugur Isărescu intenționează să restrângă activitatea Departamentului de Control al Guvernului Mugur Isărescu susține că „DCG va fi reorganizat și nu desființat", fapt ce va determina însă definirea clară a atribuțiilor departamentului condus de Ovidiu Grecea. Atribuțiile DCG „se vor concentra pe controlul activității financiare a Guvernului", astfel încât acțiunile acestei instituții „să nu se suprapună cu cele ale altor instituții similare". în perioada imediat următoare, va fi definitivată noua formulă de organizare a DCG, care va fi făcută publică. Șeful DCG, Ovidiu Grecea, se află încă în concediu medical, după cum i-au recomandat medicii, ca urmare a unei crize de tensiune arterială. Grecea va beneficia de concediu medical până la sfârșitul lunii, dar este posibil, funcție de starea sănătății sale, ca șederea sa la domiciliu să se prelungească. Grecea nu a exclus posibilitatea demiterii sale din funcția pe care o deține. Ortansa TEODOR 4 Adrian Mutu vrea să se însoare cu o italiancă Reușita lui Adrian Mutu împotriva lui AC Milan a făcut din român o vedetă. Toată presa de ieri din Italia nu mai contenește cu laudele la adresa ex-dinamovistului, considerându-l precoce în tot ce face: a învățat italiana în două săptămâni, nouă minute au fost suficiente pentru a înscrie un gol, iar personalitatea puternică și-a demonstrat-o evoluând împotriva unui jucător de talia lui Maldini. Singura problemă pentru internaționalul român pare să fie la ora actuală pașaportul extracomunitar, Inter mai având legitimați alți patru fotbaliști din afara Italiei. Numai că Mutu s-a și gândit cum să rezolve această situație. „Ca să devin jucător comunitar este de ajuns să-mi găsesc o fată în Italia cu care să mă însor", a spus Mutu. Chiar dacă declarația a fost făcută mai mult în glumă, să nu uităm că Adi s-a despărțit de curând de Anca, fotomodelul cu care a fost foarte aproape să se căsătorească în România. Viorel DOBRAN Primarul Suțu s-a baricadat într-un salon al spitalului „Sf. loan“ pagina 3 » Politic Lepșa va solicita la Delegația Permanentă reprimirea în PNTCD a lui Radu Vasile și a lui Ticu Dumitrescu pagina 3 Economic CONEL ar putea fi împărțită în trei societăți comerciale 9 distincte pagina 5 Sport LPF va organiza o nouă licitație pentru drepturile de televiziune pagina 6 Externe Ezer Weizman este somat să plece din fruntea Israelului pagina 7 Plafonul de garantare a depozitelor bancare a crescut la 54.764.000 lei în conformitate cu articolul 5, aliniatul 2 din OG numărul 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, plafonul de garantare de către Fond a depozitelor constituite de persoane fizice se modifică de la 46.253.000 lei pe deponent la 54.764.000 lei pe deponent. Această modificare a survenit în urma indexării cu indicele prețurilor de consum înregistrat în luna decembrie 1999 față de luna iunie 1999, se arată într-un comunicat emis de Fondul de garantare a depozitelor bancare. Noul plafon de garantare reprezintă nivelul compensației ce se plătește de Fond pentru deponenții persoane fizice la bănci și care devin indisponibile în cursul semestrului I al anului 2000. Leo POPA