Cronica Sătmăreană, iulie-septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1043-1121)

1971-09-26 / No. 1118

2 „MONDIALA“ SATU MARE. Se confecționează noi modele de toamnă. ....Ъ Tij* чУ JAVANCRONICA FOTBALISTICĂ Toate echipele — indiferent de poziția lor în clasament — știu foarte bine că toamna se numără ... punctele și că în consecință sunt obligate să abordeze jocurile ca atare. Să anticipăm cu o zi mai devreme cine se poate realiza în această privință, acum, în prima duminică Competițională după instaurarea Zonei melopeelor. Electroputere Craiova — Olimpia Satu Mare. Față de lotul deținut în anul trecut, Electroputere a suportat și ea o substanțială infuzie de jucători : V. Dinu, I. Hiișoveanu, I. Dinu (de la „U" Craiova), M. Bîz (Victoria Călan), S. Șarpe, N. Bighea (St. roșu Plenița), Gh. Papuc (Pandurii Tg. Jiu), V. Bucaru (Metalul București), D. Florescu (Unirea Dioști) și I. Stoenescu (Jiul). Formația de bază este alcătuită astfel: Bucaru Cotoșman, Popescu (Dinu), Morovan, Bărbuță, Stănescu, Mateescu, Bighea, Hîr, Bondrea, Cheșnoiu. Craiovenii au o linie de atac destul de bună, cei mai periculoși fiind Cheșnoiu și Bighea, precum și specialistul loviturilor de la 11 m. — Stănescu. Un joc bun de apărare al sătmărenilor ar putea însă neutraliza acest atac. . Minerul Anina — Metalurgistul Cugir. Avantajul terenului propriu le va permite minerilor, credem, victoria. Vulturii Textila Lugoj — C.F.R. Timișoara. Feroviarii timișoreni vor ști să răzbune Olimpia, să le lase lugojenilor cel mult jumătate din punctele puse în joc ... C.F.R. Arad — Minerul Baia Mare. Minerul ar putea reuși totuși să adauge la Arad zestrei sale ceea ce a pierdut cu 6 zile în urmă la Baia Mare: Chimia Făgăraș — C.S.M. Sibiu. De două ori au reușit făgărășenii cîte un 6—2, dintre care ultimul ni se pare de-a dreptul senzațional (jocul cu studenții timișoreni). Localnicii rămîn deci favoriții acestui meci. Corvinul Hunedoara — Olimpia Oradea. Orădenii nu pot părăsi terenul decît învinși, sortiți fiind să rămînă mai departe în posesia „lanternei". Politehnica Timișoara — Gloria Bistrița. Bar, fără emoții, cei ce mai cred în șansa promovării — colegii lui Bungău. Gaz metan Mediaș — C.S.M. Reșița. Nici la Mediaș nu credem să se întrerupă șirul succeselor reșițiene. V. ȘTEFAN CRONICA SATMÄREANÄ Ascensiunea scrimei sătmărene (Urmare din pagina 1), mafiei care a cucerit prețiosul trofeu „Cupa Martinengo", precum și pe Iudita Haukller, Maria Lazăr, Ștefan Vlad, Petru Kuki, Vasile Aniculăiesei, Constantin Moise, Gavril Gogoman, Șt. Csőkör, Adalbert și Vasile Mezei și mulți alții care au contribuit substanțial la obținerea unor rezultate excelente în campionatele interne divizionare, în competițiile internaționale. — Ce obiective abordează scrimerii sătmăreni in perioada imediat următoare ? ■ O întîlnire internațională revanșă, la Ujgorod (U.R.S.S.), participarea la etapa de zonă de la Cluj din cadrul „Cupei României" unde iau parte sportivi din Tg. Mureș, Carei, Cluj și Satu Mare. In afara sportivilor care vor obține la Cluj calificarea, vor mai evolua în finala pe țară Ștefan Haukller, și Iosif Szepessy, care au dobîndit acest drept pe seama situării lor în primele patru locuri ale clasamentului final — ediția precedentă. Bat la ușă întrecerile principalei competiții interne, campionatul divizionar. Etapa a Ш-a în dizia A se desfășoară între octombrie la Tg. Mureș, iar 8—10 cea a diviziei B, în zilele de 2—3 octombrie la Satu Mare. — Șansele sătmărenilor ? Să ne menținem pe locurile 3—4 în divizia națională A cu cele două echipe de floretă. Este aproape certă promovarea echipei de spadă în prima divizie (avem două puncte avans față de următoarea) dar se anuță ceva mai dificilă promovarea echipei de sabie, întrucît la această probă deținem primul joc doar la egalitate de puncte cu Viitorul București (departajarea s-a făcut pe seama tușaverajului). Sabrerii noștri merg insă foarte bine și asta înseamnă desigur mult. — Va fi prezent Satu Mare în 1972 la ... München ? — Este aproape sigură participarea celor doi sportivi care apără culorile Olimpiei — Ștefan Haukller și Iosif Szepessy — la Olimpiadă, ca și aceea a soților Ardeleanu, Ecaterinei Jencsik — Stahl și Ilenei Drîmbă, care, după cum se știe, evoluează la Steaua. Iar după cum evoluează in această perioadă Petru Kuki, Vasile Aniculăiesei, Constantin Moise, Marcela Moldovan și Maria Lazăr, aceștia sunt susceptibili de a ne reprezenta în întrecerile celeilalte olimpiade, din 1976. — Vă sugerez să mergem și mai departe cu anticipările... ■ Dintre cei mai mici sportivi sătmăreni, dintre începătorii care pot deveni viitorii noștri olimpici îi evidențiez pe Mihai Chirculescu, Ervin Kerekes, Adrian Zetea, Gh. Orla, Horea Cădariu, S. Roca . Școala sportivă, Gavril Apcarovici, Radu Racoși, Gavril Babici, Alexandru Ilosvai, Vladimir Niculiță, Otto Nagy, Ioan Șuta și Ernestin Mateșan. — Cum se Împacă înalta performanță cu problemele școlii în secțiile de scrimă sătmărene ? — Pot spune, din experiență că scrima este un real stimulator al procesului de învățămînt. Elevii cu note slabe la învățătură nu au ce căuta în sala de scrimă, întrețin o legătură strinsă cu părinții copiilor, cu profesorii lor pentru a evita orice surpriză neplăcută. De altfel, este aproape o ca cei care practică acest regulă sport să fie elevi fruntași la învățătură. — Ce se va întîmpla cu viitorul scrimei sătmărene, peste — să sperăm — mai mulți anii... — Federația mă solicită pentru încă cinci ani. Dar, indiferent cind va trebui să mă retrag, las pe miim bune misiunea formării noilor scrimieri de valoare, școala sătmăreană de scrimă Din au pornit antrenorii Ștefan Toth și András Kovács, primul lucrînd acum la Baia Mare și ultimul la Cărei. Profesorul și antrenorul Ștefan Haukller, este un foarte priceput pedagog. El se va ocupa de pregătirile celor de la floretă și spadă. Alții doi scrimeri sătmăreni, Ștefan Vlad (spadă), Francisc Domokos (sabie), urmează acum cursuri de antrenori în cadrul I.E.F.S. și sper că vor ști să lucreze cu tinerii sportivi pe care ii vor pregăti. Asta nu înseamnă că voi abandona sala, că nu voi mai fi printre scrimeri. Un astfel de lucru nu se poate concepe. ... Așadar, valoarea scrimei sătmărene este în continuă ascensiune, ceea ce nu poate decît să producă optimism iubitorilor acestui sport. memento И memento И memento 83 memento Ш Televiziune Duminică 26 septembrie 8.30 — Deschiderea emisiunii. Sport și sănătate. 9.00 — Matineu duminical pentru copii. La rampa celor mici întîlnire cu copii, artiști amatori din Nicu Vîlcea. Film serial: Rîm„Sebastian și misterul epavei“ (I). Episodul „Conacul de la Morsan“. 10.00 — Viața satului. 11.15 — Albumul compozitorilor români: Gherase Dendrino. 12.00 — De strajă patriei. 12.30 — Emisiune în limba maghiară. 14.00 — Fotbal: Steaua — F.C. Argeș (Divizia A). 15.50 — Polo pe apă: România — S.U.A. și România — Italia. înregistrare de la Nvar. 16.20 — Box: Finalele turneului internațional de la Ostrava (aspecte înregistrate). Postmeridian. 16.45 — Magazin. 18.10 — Film serial pentru tineret: „Planeta giganților“. 19.00 — Vetre folclorice: Bistrița—Năsăud. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 — Telejurnalul de seară. 20.00 — Reportajul săptămînii: „Pe locul viitoarelor orașe“. 20.20 — Film artistic: „Asasinul din cartea de telefon". Cu: Fernandel, Maurice Teynac, Marie Dea. 21.50 — „Zi-le de-alea, de-ale noastre“. Emisiune de varietăți muzicale. Cu: Doina Badea, Dorina Drăghici, Petre Geambașu, Fărâmiță Lambru. Momente vesele și cuplete muzicale cu Cosma Brașoveanu, Nicu Constantin și Alexandru Lulescu. 22.45 — Telejurnalul de noapte. Sport. Luni 27 septembrie 18 00 — Deschiderea emisiunii. Muzică populară interpretată la cimpoi și la țambal. 18.15 — Ecranul. Emisiune de informație și critică 18.45 Stop cadru cinematografică. Minerii de la Ohaba. Reportaj filmat. Norme obligatorii sau facultative. Respectarea normelor de protecția muncii. 19.15 —Publicitate. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 — Telejurnalul de seară. 20.10 — Te laud, și te apăr, și te ciit. Emisiune literar-muzicală. 20.40 — Film serial: „Aghiotantul excelenței sale“ (III). 21.20 — Prim plani Alexandru Popescu, primarul municipiului Pitești. 21.50 — Parada vedetelor: Juliette Greco și Sergio Endrigo. 22.20 — Din țările socialiste. 22.35 — Telejurnalul de noapte. Radio Luni 27 septembrie Sport. 7.25 Bună dimineața copii! 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.20 Uverturi la operete. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon melodia preferată. 9.00 _ Buletin de Știri. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Revista literară radio (reluare). 10.00 Buletin de știri. 10.05 Melodii populare din județele Timiș și Vîlcea. 10.30 Știința în slujba păcii. 10.40 Uvertura la „Raimonda", orchestra Concertelor Lamoureux, dirijor Jean Fournet și arte din opera Hamlet (Maria Callas) de Ambroise Thomas. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Muzică populară iraniană. 11.15 Prezent și viitor în știința agricolă. 11.35 Constantin Romașcanu și cîntecele sale. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 Orchestra Kurt Edelhagen. 12.10 Recital de operă Nicolae Florei. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Cîntecul e pretutindeni. 14.00 Compozitorul săptămînii — Joseph Haydn. 14.30 се apăr, te laud, te cint — emisiune muzicală pentru ostași. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Inșir-te mărgărite (emisiune pentru copii). 15.35 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Prelucrări corale. 16.30 Recitalul soliștilor Puica Igiroșanu, Dinu și Irena Santo. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară de Zaharia Stancu. 20.05 Zece melodii preferate. 20.30 Teatru radiofonic. Ștafeta nevăzută de Paul Everac. 22.00 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. .Buletine de știri la orele 2.00( 4.00) 5.00). Marți, 28 septembrie 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnal agrar. 6.30 Gimnastică. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutifer. Sport. 7.25 Bună dimineața, copii! 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei . 8.08 Matineu muzical 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Atlas cultural. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Melodii populare din județele Maramureș și Mehedinți. 10.30 Selecțiuni din opereta „Viața pariziană" de Offenbach. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Cîntă Alin Noreanu. 11.15 Revista economică. 11.40 Cotele apelor Dunării. 12.00 Microrecital Little Tony. 12.10 Arii din opere interpretate de Elena Duma și Ioana Drăcea. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Cîntecul e pretutindeni. 14.00 Compozitorul săptămînii — Joseph Hapdan. 14.40 Melodii populare cu: Maria Chindriș, Mihai Lăcătuș, Teodor Codreanu și Radu Constrantin. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Scene din opera ,Colas și Colinette" de Quesnel. 15.25 Sonata pentru vioară și pian de Libio Borisov și Cvintetul în Re major de Vasile Jianu. 15.50 Muzică de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Cîntece de Radu Paladi. 16.30 Muzică ușoară cu Marie Laforet și Dan Spătaru. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Radioenciclopedie pentru tineret. 17.30 Concert de muzică populară cu Elena Marin, Ion Radu și Petru Bandiș. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară, de Mihnea Gheorghiu. 20.05 Zece melodii preferate. 20.55 Știința Ia zi. 21.00 Revista șlagărelor. 21.30 Bijuterii muzicale. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00; 4.00; 5.00). Teatru In sala Teatrului de Nord din Satu Mare, formația de muzică ușoară „Cristal'68" prezintă la orele 17 și respectiv 20, spectacolul „ECHINOX DE TOAMNA", își dau concursul soliștii: Horia Adrian, Sălăjan Stelian, Stella Balla și Iosif Pal. Spectacolul este dirijat de Ștefan Balla. 6.00 Muzică Jurnal agrar. Radiojurnal și actualități. 6.20 6.30 Gimnastică. 7.00 Buletin meteo-rutier. Largi acțiuni de sistematizare (Urmare din pagizatoarele tuturor lucrărilor în fiecare localitate. Dar contribuția cea mai de seamă și-o pot aduce atît întreprinderile industriale, unitățile cooperatiste și organizațiile obștești prin amenajări de zone verzi în jurul clădirilor în care își desfășoară activitatea, cât și cetățenii din toate orașele, comunele și satele prin plantarea curților și grădinilor cu cele mai adecvate specii de flori, pomi fructiferi și prin participarea voluntar-patriotică la plantarea pe toate străzile, șoselele și drumurile comunale a arborilor ornamentali. Se cuvine precizat că această acțiune de maximă importanță are o dublă semnificație: punerea ei în aplicare, pe lângă faptul că aduce o contribuție de seamă la îmbunătățirea aspectului estetic al localităților, a devenit o necesitate stringentă a zilelor noastre deoarece industrializarea mereu crescîndă și înmulțirea vertiginoasă a mijloacelor de transport auto, duc la poluarea accentuată a mediului înconjurător, fapt ce periclitează sănătatea locuitorilor județului. Or, este știut că unul dintre factorii cei mai eficienți de combatere a efectelor poluării, este tocmai crearea și întreținerea unor zone verzi cât mai bogate și variate, menite să contribuie la menținerea stării de puritate a mediului înconjurător. Avînd în vedere că în raza județului avem de plantat mai mult de 80.000 de pomi ornamentali în aliniamente pe o distanță de circa 250 km Consiliile populare orășenești și comunale vor organiza acțiunea de plantare în toate localitățile unde nu există asemenea plantații, începînd cu data de 20 octombrie a.c. pînă la lăsarea înghețului și vor continua acțiunea în primăvara anului 1972 pînă la 1 aprilie, luînd totodată măsuri pentru înlocuirea celor uscați sau insuficient de viguroși. Acolo unde spațiile existente permit, se vor întreprinde acțiuni de gazonare și regazonare a parcurilor, urmărindu-se în toate zonele sădirea, începînd primăvară, a unei varietăți din cît mai bogate de flori care să asigure o stare proaspătă de vegetație pe tot parcursul anului. O atenție deosebită se va acorda, în special în orașe, plantării de trandafiri din cele mai valoroase specii. Inițiativa comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Satu Mare, de a decerna în fiecare an la 23 August diplome de onoare cetățenilor, întreprinderilor industriale, celor cooperatiste și organizațiilor obștești care au realizat cele mai frumoase plantații de flori, arbori și arbuști ornamentali, sa fie generalizată și la nivelul orașelor și comunelor județului. Materialul săditor de arbori și arbuști ornamentali, în special din speciile molid, brad, molid argintiu, pin silvestru pin negru, pin strob, tuie occidentală, tuie orientală, tuse aplicată, larice, tei argintiu, tei cu frunze mari, tei de deal rezistente la condițiile din orașe, ■paltin, mesteacăn decorativ, care emană optimism în peisaj, anin negru care reține reziduurile ce le emană coșurile fabricilor, plopi repede crescători în diferite varietăți, arțar tătăși resc, fag cu frunze roșii, salcie plîngătoare, vișin, reținător de praf și altele, vor fi pentru toate localitățile asigurate județului nostru din Pepiniera centrală a Inspectoratului silvic județean și din perimetrul ocoalelor silvice Satu Mare, Livada și Tășnad. Consiliile populare orășenești vor cere tuturor unităților subunităților de stat și coopeși ratiste ca în această toamnă și în primăvara anului viitor, să ia măsuri pentru amenajarea terenurilor din incintă cu specii de arbori și arbuști proprii pentru combaterea fenomenului de poluare a aerului și de reducere a zgomotelor pe care le produc agregatele cu care lucrează. Totodată, aceste unități vor lua măsuri de plantare de arbori ornamentali și flori de diferite varietăți și realizarea unor gazonări și regazonări corespunzătoare. Cu sprijinul deputaților din toate circumscripțiile electorale și a comitetelor de cetățeni pe circumscripții electorale, solicitînd totodată sprijinul Consiliului județean al Unității Socialiste și a Frontului celorlalte organizații de masă și obștești, comitetele executive ale consiliilor populare, municipal, orășenești și comunale vor mobiliza pe toți cetățenii din localitățile județului la o largă acțiune de plantare în curți și grădini a pomilor fructiferi, a arborilor, arbuștilor ornamentali și gardurilor vii proprii, ridicînd astfel la un înalt grad de urbanizare a tuturor localităților județului nostru. Avînd în vedere rezultatele bune obținute pînă în prezent, precum și posibilitățile existente în fiecare localitate, avem convingerea că oamenii muncii din orașele, comunele și satele noastre, îndrumați și sprijiniți permanent de organele de nu vor precupeți nici un partid, efort pentru ca în lumina sarcinilor ce ne revin din prevederile actualului cincinal, să ridice necontenit nivelul edilitar-gospodaresc și urbanistic a tuturor localităților, făcînd ca județul nostru să se situeze printre județele de frunte ale țării în înfrumusețarea și buna gospodărire. Rezultate satisfăcătoare Căpleni, Urziceni, Babța, Bogdană, Păulești, Andrid, Căuaș, Ghenci, Hotoan, Cărășeu, Pomi, Sînmiclăuș, Bereu, Botiz, Lazuri, Micula, Odoreu, Someșul, Pișcolt și Sanislău. In ceea ce privește recoltarea principalelor culturi de toamnă, dintre consiliile intercooperatise mai avansate sunt: consiliul intercooperatist Supur, care a recoltat 33 la sută din suprafețele de porumb, sfeclă de zahăr și floarea soarelui, consiliul intercooperatist Beltiug cu 29 la sută, Moftin cu 25 la sută, Tășnad, Berveni și Ardud cu 23 la sută și Valea Vinului cu 22 la sută-Mult rămase în urmă cu recoltările sînt consiliile intercooperatiste Sanislău cu 13 la sută, Negrești cu 8 la sută, Halmeu, Hodod și Homorod cu cite 14 la sută-Ținînd seama de volumul mare de lucrări care mai este de executat la recoltări, precum și la transportul produselor din cîmp, este necesar să se utilizeze intens toate mijloacele de transport (căruțe, remorci, autocamioane), și mai ales să li se forța de muncă manuală asigure pentru deservirea acestora, astfel ca toate produsele recoltate și să nu rămînă în cîmp, ci într-o să fie livrate unităților contractante sau să fie înmagazinate in depozitele proprii. In majoritatea unităților noastre agricole a început însămințarea griului. Există condiții pentru pregătirea unui pat germinativ corespunzător. Se cere însă specialiștilor din unități o prezență permanentă în teren, pentru îndruma concret mecanizatorii și a cooperatorii în aplicarea tuturor măsurilor stabilite pentru calitatea însămînțărilor în fiecare tarla. Acordînd atenție zi de zi mobilizării tuturor factorilor de producție la executarea lucrărilor în cîmp, conducînd nemijlocit întreaga activitate ce se desfășoară în această perioadă, organele și organizațiile de partid din unitățile agricole vor putea asigura în mod ferm strîngerea la timp și fără pierderi a recoltei, crearea tuturor condițiilor pentru obținerea unor producții mari de grîu în anul viitor. (Urmare din pagina 1). re le putem considera practic încheiate, realizate fiind în proporție de peste 99 la sută Se cuvine să evidențiem unitățile agricole de stat și cooperatiste care au încheiat integral semănatul culturilor furajere și a orzului de toamnă pînă la data de 24 septembrie, și LA.S. Tășnad, C.A.P. Iojib, anume: Ardud, Baba Novac, Gelu, Gerăușa, Pișcari, Terebești, Beltiug, Ghirișa, Hodișa, Rătești, Soconzel, Stîna, Berveni, Cărei, Cămin, Duminică 26 septembrie 1971 Cinema Duminică. 26 septembrie SATU MARE Victoria — Brigada Diverse în alertă (film românesc, color); Popular — Bătălia de pe Neretva (seriile I și II, film iugoslav, color); CĂRȚI: 23 August: Placido (film spaniol); Popular — Facerea lumii (film românesc, color); NEGREȘTI-OAȘ: Ultimul samurai (film japonez, cinemascop); TÂȘNAD: Ziaristul (seriile I și II, film sovietic, cinemascop); HALMEU: Străinul seriile I și II, film românesc, cinemascop); SANISLĂU: Mihai Viteazul (seriile I și II, film românesc, color, cinemascop); BERVENI: Medicul de la asigurări (film italian, color, cinemascop). Luni, 27 septembrie SATU MARE: Victoria — Sprijiniți-1 pe șerif (film american, color); Popular — Răutăciosul adolescent (film românesc, color, cinemascop); CĂRȚI: 23 Hibernatus (film francez, August color, cinemascop); Popular -- O floare și doi grădinari (seriile I și II, film indian, color); NEGREȘTIOAȘ: K. O. (film românesc, color); TĂȘNAD: Duminică la ora 6 (film românesc); HALMEU: Placido (film spaniol); SANISLĂU: Mihai Viteazul (seriile I și II, film românesc, color, cinemascop); BERVENI: Pădurea spînzuraților (seriile I și II, film românesc, cinemascop). Mica publicitate PIERDUT carnetul de muncă seria M.J. nr. 167732, eliberat de U.C.R.D. _ Baia Mare, pe numele Dărăban Augustin. Declar nul: DE VINZARE in stare bună in pian. Satu Mare, Tutunului 28. str. întreprinderea industrială „OȘANA" Negrești-Oaș CONFECȚIONEAZĂ PENTRU POPULAȚIE GARDURI ȘI PORȚI METALICE LA COMANDĂ Informații suplimentare se pot obține la serviciul Mecanic Șef al Întreprinderii, telefon 124.125.126 interior 8. Ш ¥ * & lt ^ p. p. DE LA C.E.C Casa de Economii și Consemnațiuni face cunoscut celor interesați că, în vederea participării la tragerea la sorți pentru trimestrul IV/1971 a libretelor de economii cu dobîndă și cîștiguri în autoturisme, pot depune sumele necesare pînă la data de 30 septembrie a. c., inclusiv. De asemenea, pînă la aceași dată se pot efectua și depunerile pe libretele de economii pentru turism, necesare participării la tragerea la sorți pentru ultimul trimestru al anului curent. In afara cîștigurilor în autoturisme și, respectiv a cîștigurilor constînd în excursii în străinătate, Casa de Economii și Consemnațiuni acordă depunătorilor pe aceste librete de economii și DOBÎNZI. Industria morăritului și panificației Satu Mare ANGAJEAZA imediat 2 gestionari Condițiile de angajare, în conformitate cu Instrucțiunile 2000/1970 privind aplicarea Legii nr. 22/1969. Informații suplimentare se pot obține la serviciul personal al întreprinderii.