Cronica Sătmăreană, iulie-septembrie 1972 (Anul 5, nr. 1354-1431)

1972-08-29 / No. 1403

4 CRONICA SATMAREANA __________________________ MaRti 29 aUGUST 1972 ***ят1И1Я [UNK]1яаяяттт [UNK]1111111"ВЯИЯ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]Я [UNK] [UNK] [UNK]ЯЯЯ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]ЯЯ [UNK] [UNK]Я [UNK] [UNK] Ш М [UNK]МЙИММЯИ Mesajul președintelui Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, adresat participanților la cel de-al Vll-lea Congres Internațional de Estetica (Urmare din pag. 1), de asemenea, aspectele calității artistice a bunurilor de larg consum care, îmbinate cu utilitatea practică, asigură consumatorilor satisfacții cit mai depline. Contribuind in continuare la progresul creației oamenilor de artă, estetica va putea astfel să participe în măsură sporită la efortul de a face viața oamenilor cit mai frumoasă și mai plăcută. După părerea noastră, frumosul artistic nu există în sine, ca o categorie absolută, ci este expresia unor condiții istorice date, a concepției despre viață, a reprezentărilor filozofice ale diferitelor epoci și categorii sociale. In zilele noastre, datoria supremă a tuturor slujitorilor științei și artei, inclusiv al esteticii, este de a milita pentru făurirea unei culturi care să servească cauza libertății și dreptății sociale, progresul uman, să contribuie la lărgirea orizontului de cunoaștere și înțelegere al oamenilor, la prietenie, colaborare și pace între națiuni. Nedreptatea și inechitatea socială, exploatarea și asuprirea, războaiele vin în contradicție flagrantă cu legile frumosului; de aceea, estetica trebuie să militeze pentru dezvoltarea progresistă a societății, împotriva forțelor retrograde, obscurantiste de pretutindeni, pentru o lume mai bună, mai dreaptă. Realizarea destinderii și securității, înlăturarea războiului din viața societății este o necesitate imperioasă pentru existența umană, pentru progres, inclusiv pentru înflorirea artelor — și, deci, un obiectiv de mare însemnătate și al esteticii. In acest spirit larg sperăm să se desfășoare schimbul de păreri în cadrul Congresului dumneavoastră pentru a putea deschide noi orizonturi dezvoltării teoriei estetice, pentru a contribui la creșterea rolului ei în societate, atît în direcția stimulării înfloririi artelor progresiste, ce se consacră înnobilării omului, cît și în direcția creării unei ambianțe armonioase a vieții colectivității care să răspundă cerințelor de progres ale epocii contemporane. Cu această convingere arez succes deplin lucrărilor celui de-al Vll-lea Congres Internațional de Estetică. Vă doresc dumneavoastră, tuturor, noi realizări în activitatea creatoare pe care o desfășurați, multă sănătate și fericire. Helsinki Conferința tineretului pentru securitate și cooperare europeană HELSINKI 28 — Corespondență specială de la Radu Bogdan. In capitala finlandeză au continuat lucrările Conferinței tineretului pentru securitate și cooperare europeană. In intervențiile lor din cadrul ședinței plenare, reprezentanții diferitelor organizații internaționale, conducători ai unor asociații sau organizații naționale de tineret, au relevat hotărîrea tinerilor, de diferite convingeri politice, filozofice, ideologice sau religioase, de a-și intensifica necontenit conlucrarea, de a depista noi căi care să ducă la întărirea unității de acțiune a tinerei generații, în lupta pentru continua îmbunătățire a climatului politic pe continentul nostru, pentru edificarea unui sistem trainic de securitate europeană. Vorbitorii au abordat o arie largă de probleme legate de realizarea securității europene, subliniind că aceasta nu este o problemă care trebuie să preocupe numai guvernele, ci și o problemă legată în mod vital de viitorul tinerei generații. In acest sens, participanții la lucrări s-au pronunțat, in timpul dezbaterilor, pentru o Europă eliberată definitiv de coșmarul războaielor, pentru o Europă în care relațiile dintre state să fie bazate pe egalitate în drepturi, respect reciproc, suveranitate. Ei au subliniat că desființarea blocurilor militare, a bazelor militare străine situate pe teritoriul altor state, renunțarea la amenințarea cu forța sau folosirea forței ca mijloc de reglementare a diferendelor ar reprezenta pași pozitivi în direcția securității. Reprezentanții tinerei generații întruniți la Helsinki s-au pronunțat în sprijinul organizării conferinței generale a statelor europene, subliniind necesitatea începerii, cît mai curîrnd posibil, a consultărilor multilaterale de pregătire a acestei întîlniri. Luînd cuvîntul în cadrul ședinței plenare, conducătorul delegației Uniunii Tineretului Comunist din România, Vasile Niculcioiu, secretar al C.C. al U.T.C. a arătat că „reprezentanții tineretului român participă la actuala reuniune de la Helsinki animați de convingerea că ea va contribui la întărirea acțiunilor tineretului pentru promovarea și realizarea ideilor de pace și securitate pe continentul nostru, pentru transformarea acestuia într-un continent al păcii și înțelegerii între popoare. In continuare, el s-a referit la evenimentele pozitive care au apărut în ultimul timp pe continent, la climatul de colaborare și destindere, care cîștigă din ce în ce mai mult teren, ca rezultat al acțiunilor unor importante forțe sociale și politice, între care tineretul se situează la loc de frunte. Vorbitorul a expus pe larg poziția țării noastre privind căile și formele de realizare a acestui important obiectiv, precum și în legătură cu conferința general-europeană, concepută ca un pas însemnat pe calea edificării securității pe continentul nostru. TV TV TVTTT Convorbiri greco-cipriote ATENA 28 (Agerpres). Ministrul cipriot al afacerilor externe, Ioannis Christofides, a sosit luni la Atena, într-o vizită oficială de două zile. Intr-o scurtă declarație făcută presei, ministrul de externe cipriot a afirmat că vizita sa in capitala Greciei îi va oferi posibilitatea unui schimb de vederi ca adjunct al afacerilor ministrul externe grec, Xanthopoulos Palamas, asupra relațiilor dintre cele două țări, precum și asupra perspectivelor soluționării problemei cipriote. El a precizat că, „întrucît convorbirile intercomunitare din Cipru au intrat într-o etapă hotărîtoare, un schimb de vederi cu guvernul grec în această problemă este indispensabil“. ISLAMABAD. — O nouă reuniune indo-pakistaneză la nivel înalt, cu participarea primului ministru Indira Gandhi și a președintelui Pakistanului, ar putea avea loc la jumătatea lunii septembrie, la o dată care va fi fixată în cursul convorbirilor ce se desfășoară în prezent la Delhi între reprezentanți ai celor două țări, a declarat președintele Pakistanului, Zulfikar Al Bhutto, într-un interviu acordat radiodifuziunii din Caraci. Șeful statului a adăugat că ar prefera ca această reuniune să aibă loc după 15 septembrie. Populația civilă — victimă a bombardamentelor aviației americane in Vietnam SAIGON. 28 (Agerpres). Regiunea din jurul Saigonului a constituit, în noaptea de duminică spre luni, principalul obiectiv al bombardamentelor americane din Vietnamul de Sud. Escadrile de avioane „B-52" au efectuat numeroase misiuni de bombardament în regiunea din apropierea capitalei sud-vietnameze, ca și asupra unor obiective din regiunea de nord Quang Tri Hue, în încercarea de a slăbi presiunea exercitată de formațiunile de luptă ale forțelor patriotice. Aviația americană a bombardat, de asemenea, în ultimele 24 de ore, și teritoriul Republicii Democrate Vietnam, în special zona din jurul orașului Dong Hoi, a precizat comandamentul american de la Saigon, NEW YORk 28 (Agerpres). După cum informează ziarul „New York Times", numărul victimelor bombardamentelor americane în rîndul populației civile din Vietnamul de sud a crescut, în ultimele luni, cu „peste 100 la sută". Chiar potrivit datelor oficiale ale comandamentului S.U.A, în ultimele patru luni 24.788 de civili au fost grav răniți sau mutilați de bombardamentele efectuate de avioanele americane în zonele eliberate. Ziarul adaugă că aceste date au fost evident diminuate, deoarece ele au fost furnizate de autoritățile de la Saigon, care exclud statisticile cu privire la victimele în rîndul populației pașnice din provincia Quang Tri și din orașul An Loc, pe care aviația americană le supune unor extrem de puternice bombardamente. Informațiile oficiale, continuă „New York Times" trec sub tăcere numărul locuitorilor civili care și-au pierdut viața în timpul noii escaladări a războiului aerian din Vietnamul de sud. HANOI 28 (Agerpres). Agenția V.N.A. anunță că cinci avioane americane de tip „F-4“ au fost doborîte, duminică, deasupra provinciilor Vinh Phu, Ha Bao, Ninh Binh și deasupra portului Haifong. Au fost capturați mai mulți piloți americani. Potrivit unor rapoarte suplimentare, în zilele de 21, 23 24 și 25 august, în mai multe provincii ale R. D. Vietnam au fost doborîte alte 7 avioane ale S.U.A. Astfel, numărul avioanelor americane doborîte deasupra teritoriului R. D. Vietnam se ridică în prezent la 3.863, SCURTE ȘTIRI c TOKIO. 28 (Agerpres). — Primul ministru al Japoniei, Kakuei Tanaka, și președintele S.U.A. Richard Nixon, vor avea două ședințe de convorbiri în cursul întîlnirii lor la nivel înalt, de la 31 august și septembrie — informează guvernul japonez citat de agenția Kyodo. La sfîrșitul întrevederilor din Hawai, la 1 septembrie, va fi dat publicității un comunicat comun. CARACAS. — Un avion bimotor de tipul „DC—3“, aparținînd companiei „Linea Aeroportal Venezolana“ s-a prăbușit, duminică, într-o zonă de junglă din sud-estul Venezuelei, la scurt timp după ce decolase de pe aeroportul din localitatea Canaima, în Premierul Tanaka urmează să părăsească Tokio joi dimineață, cu un avion special. El va fi însoțit de ministrul afacerilor externe al Japoniei, Masayoshi Ohira. Din delegația americană fac parte secretarul de stat William Rogers și consilierul special al președintelui Nixon, Henry Kissinger, dreptîndu-se spre orașul Bolivar. Autoritățile venezuelane au precizat că accidentul s-a produs ca urmare a defectării unuia dintre motoarele aparatului. Cei 21 de turiști și trei membri echipajului și-au pierdut viața. BELFAST. — Trei persoane aparținînd „aripei provizorii“ a Armatei Republicane Irlandeze (I.R.A.) și-au pierdut viața duminică, în urma exploziei premature a unei bombe de fabricație improvizată, pe care intenționau să o planteze în centrul localității Downpatrick. Alte incidente semnalate la Belfast, în cursul nopții de duminică spre luni, au făcut încă trei victime, între care un soldat britanic și doi civili. Din 1969 — anul izbucnirii incidentelor în Ulster — și pînă în prezent numărul total al pierderilor de vieți omenești se ridică la 539. CAPE KENNEDY. Trenul spațial al misiunii „Apollo 17“, a cărui asamblare s-a încheiat la sfîrșitul săptămînii trecute, a fost plasat luni pe rampa de lansare. Cei șase kilometri care despart halele de asamblare de locul de unde nava va fi propulsată spre Lună au fost parcurși în aproximativ șase ore. La operațiune au asistat și cei trei membri ai echipajului, Eugen Cernan, Ronald Evans și Harrison Schmitt. Lansarea este prevăzută, după cum s-a anunțat, pentru 6 decembrie. „Apollo 17“ este ultima misiune lunară americană din acest deceniu. MADRID. Fostul președinte al Argentinei, generalul Juan Peron, stabilit în prezent în Spania a calificat ca „ilegală și neconstituțională“ hotărîrea autorităților argentiniene privind reîntoarcerea obligatorie în țară, pînă la 25 august a.c., oricărui candidat la viitoarele alegeri prezidențiale. „Un candidat poate trăi în afara granițelor țării sale, fără a-și pierde drepturile“, a spus Juan Peron. Generalul Peron a afirmat că „așteaptă de 17 ani să se reîntoarcă în țară“, dar că va rămîne Spania dacă revenirea sa ar putea declanșa tulburări interne în Argentina. 1972 MÜNCHEN Inaugurata sîmbătă cu o emoționantă ceremonie, a XX-a ediție a Jocurilor Olimpice a început efectiv duminică. Cei de sportivi gata de întreceri 10.000 au luat calea arenelor, unde un mare număr de spectatori au ținut să fie martori la atribuirea primelor medalii, încă din primele ore ale dimineții la cantonamentul delegației țării noastre a parvenit de la poligonul Hochbruck o veste neașteptată, poate, dar cu atît mai îmbucurătoare: țintașul Inga s-a clasat pe locul doi Dan în proba de pistol liber (precizie), cu un rezultat care egalează recordul olimpic (562 puncte). Ea cucerește astfel o prețioasă medalie de argint, prima pentru culorile sportive ale României la această ediție a Olimpiadei. In cursa pentru medalii erau angajați campioni mondiali și recordmani cu performanțe. Faima acestora mari nu l-a impresionat de loc pe Dan Iuga. Foarte calm, cu o mină mai sigură ca oricînd, Iuga a reușit o serie cu mulți „decari“, la capătul căreia tabelele electronice înregistraseră 562 puncte, adică cu șase puncte mai mult decit cel mai bun rezultat al său la această armă. La baza nautică de la Feldmabing, unde au loc întrecerile de canotaj academic, timpul frumos a atras în tribune peste 15.000 de spectatori, cu toate că era vorba numai de probe eliminatorii. Din echipa țării noastre cea mai bună evoluție a avut-o schitul de patru fără climaci (Tușa, Papp, Naumencu și Agh), învingător detașat cu o lungime în fața echipajului Norvegiei. Echipajul țării noastre a realizat timpul de 6’49“ 11/100, calificîndu-se direct în semifinale. Echipajul de 2 plus 1 al României a ocupat locul trei în seria respectivă, după echipajele Cehoslovaciei și Elveției. Ca urmare a acestei poziții Ștefan Tudor și Petre Ceapara vor trebui să evolueze în recalificări. De asemenea, echipajul țării noastre în proba de dublu (Oanță și Grumezescu), care a ocupat locul doi în serii, va trebui să participe la recalificări. In prima reuniune a competiției de lupte libere au evoluat cinci sportivi români, dintre care patru au obținut victorii aplaudate. La categoria 52 kg, Petre Cearnău a dispus la puncte de Kim Gwong, iar în limitele categoriei 57 kg Nicolae Dumitru l-a învins prin tuș pe Shiong Shen. Celelalte două victorii românești au fost obținute de Petre Coman (cat. 62 kg) învingător prin tuș în fața lui Carlos Hurtado (Peru) și de Petre Poalelungi (cat. 68 kg) care a cîștigat la puncte meciul cu cehoslovacul Josef Enegal. La categoria 48 kg, Ion Arapu a cedat la puncte în fața japonezului Masahiko Umeda. In patru orașe au început întrecerile din cadrul grupelor preliminare ale turneului de fotbal. S-au disputat partide contînd pentru grupele I și III. Surpriza zilei a fost înregistrată la Passau, unde echipa Danemarcei a reușit să învingă cu scorul de 3—2 (1—0) selecționata Braziliei, cotată, aici, ca una dintre favoritele competiției. In celelalte trei partide s-au înregistrat următoarele rezultate: la München: R.F. a Germaniei—Malayezia 3—0; la Augsburg: Maroc—S.U.A. 0—0; la Nürnberg: Ungaria — Iran 5—0. In primele partide ale turneelor de volei, care se desfășoară în sala din incinta Institutului superior de Educație Fizică, au fost înregistrate rezultate scontate, formațiile favorite obținînd victorii relativ, facile. In competiția masculină, echipa U.R.S.S. a dispus cu 3—0 (15—10, 15—6, 15—4) de formația Tunisiei. Cu același scor (15—13,16—14,15—8) a învins Cehoslovacia selecționata Poloniei. In turneul feminin, Ungaria a întrecut cu 3—0 (15—8, 15—11, 15—9) echipa R. F. a Germaniei. Meciurile primei zile din cadrul turneului de baschet au fost urmărite de peste 3.000 de spectatori. In partida inaugurală s-au întîlnit selecționatele Poloniei și Filipine, victoria revenind cu scorul de 90—75 (46—33) baschetbaliștilor polonezi. Reprezentativele S.U.A. și Iugoslaviei, două dintre principalele candidate la medaliile olimpice, au obținut succese scontate. Prima a învins cu 66—35 (34—12) echipa Cehoslovaciei, iar cea de-a doua a dispus cu 85—73 (43—38) de formația Italiei. Victorii la scor au realizat echipele (110—55 cu Japonia) și Braziliei Cubei (105—64 cu Republica Arabă Egipt). O altă favorită a competiției, reprezentativa U.R.S.S. a surclasat cu 94—52 (50—23) formația Senegalului. In unul din cele mai echilibrate meciuri ale turneului de polo pe apă, care se desfășoară în Palatul de natație, echipa României a pierdut la limită cu scorul de 3—4 (0—1, 1—2, 1—0, 1—1) în fața formației S.U.A. Conform previziunilor tehnicienilor mondiali, după desfășurarea „impaselor", în concursul feminin de gimnastică conduce echipa U.R.S.S. cu 189,15 puncte. Urmează în clasament R.D. Germană — 187,30 puncte. Cehoslovacia și Ungaria cu clte 132,15 puncte. In continuare clasamentul se prezintă astfel: S.U.A. — 182,10 puncte, Japonia 179,10 puncte, România 179,00 puncte, R.F. a Germaniei 177,50 puncte, 174,80 puncte și Olanda Bulgaria 174,50 puncte. In mijlocul unui mare interes a început „maratonul" pugilistic, la care participă 357 de boxeri reprezentînd 11 categorii de greutate. In cea de-a doua gală a turneului Gabriel Pometcu, campionul țării noastre la categoria pană, a dispus prin K.O. în prima repriză de norvegianul Stromme. La aceiași categorie campionul european, polonezul Tomczyk, a dispus la puncte cu o decizie de 4—1 de mexicanul Francisco Garcia. La categoria cocoș, francezul Cosentino a obținut o surprinzătoare victorie în fața polonezului Raspondek. Rezultate înregistrate în cea de-a doua reuniune a turneului de lupte libere: categ. 82 kg. Vasile Iorga (România) dispune la puncte de Andre (Franța), categ. 100 kg: Boudoule Enache Panait învinge prin tuș pe Robert Ndiaye (Senegal), categ. 74 kg: Iuri Gusov (U.R.S.S.) întrece la puncte pe Ludovic Ambruș (România); categ. 90 kg: Barbara Morgan (Cuba) învinge la puncte pe Ion Marton (România). Cea de-a doua medalie de aur din prima zi a Jocurilor Olimpice de la München a fost cucerită de halterofilul polonez Zygmund Smalierz, învingător la categoria muscă (52 kg) cu un total de 337,500 kg. Pe locul secund s-a clasat Lajos Szűcs (Ungaria) — 330 kg, iar locul trei a fost ocupat de compatriotul său Sándor Holtzreiter — 327,500 kg. Concurentul român Ion Hortopan s-a situat pe locul 8 cu 310 kg. Rezultate înregistrate în diverse competiții încheiate duminică noaptea. Gimnastică. După disputarea figurilor impuse, în concursul masculin conduce selecționata Japoniei cu un total de 285,05 puncte, urmată de U.R.S.S. 282,20 puncte și R.F. a Germaniei — 287,40 puncte. Formația României se află pe locul 9 cu 266,80 puncte. Sărituri în apă. Concursul feminin de sărituri de la trambulina a programat 7 sărituri preliminare. Cel mai bun punctaj: 292,59 puncte s-a realizat suedeza Ulrika Knape. Sportivele românce Sorana Prelipceanu și Melania Decuseară s-au situat pe locurile 21 (cu 242,61 puncte) și, respectiv, 27 (cu 232,02 puncte). Pentru finala competiției s-au calificat primele 12 clasate. După Dan Iuga, medaliat cu argint la pistol precizie, un alt maestru al tirului românesc, Nicolae Rotaru, a urcat pe podiumul olimpic, fiind distins cu medalia de bronz pentru locul 3, ocupat la armă liberă calibru redus — poziția culcat. Dar ca și în prima zi a concursului de tir, primul clasat a fost um trăgător necunoscut, reprezentantul R.P.D. Coreene, Li Ho Jun, un trăgător de o regularitate și siguranță extraordinare. Pentru celelalte două medalii, lupta s-a dat între americanul Auer, creditat anul acesta cu performanțe deosebite (de două ori a tras 600 din tot atîtea posibile) și românul Nicolae Rotaru. Egalitatea între ei s-a menținut pînă la închiderea concursului, ambii totalizînd 598 puncte. Medalia de argint a revenit lui Auer, care în ultima serie a realizat 100 puncte. Competiția de lupte libere a continuat cu disputarea întîlnirilor din turul II. In limitele categoriei 82 kg, Vasile Iorga l-a învins prin tuș pe argentinianul Jesus Blanco. Luptătorul român s-a calificat în turul III cu numai un punct negativ. Tot un punct negativ totalizează și Enache Panait (cat. 100 kg), care a dispus la puncte de canadianul Harry Gerris. Cea de-a treia victorie a culorilor românești a fost realizată de Ludovic Ambruș (cat. 74 kg), învingător la puncte in fața australianului Robert Akers. Ștefan Stîngu (cat. plus 100 kg), care duminică nu a fost programat, l-a întîlnit pe polonezul Stanislaw Makowiecki cu care a terminat la egalitate, în limitele categoriei 90 kg, Ion Marton a suferit cea de-a doua înfrângere. De data aceasta el a pierdut la puncte în fața lui Kwang Woong Kwak. In primul meci susținut în cadrul turneului masculin de volei, echipa României a avut ca adversară puternica formație a Japoniei, una dintre candidatele la titlul olimpic. Voleibaliștii niponi au terminat învingători în trei seturi cu 15—4, 15—5, 15—7, la capătul unei partide în care s-au dovedit superiori. Tot în competiția masculină, selecționata R.D. Germane a dispus cu 3—0 de reprezentativa Cubei. Intr-un meci contînd pentru turneul feminin, echipa R.P.D. Coreene a învins cu 3—0 selecționata Cubei. Performera zilei a doua a turneului de polo pe apă a fost echipa țării gazdă, care a reușit să termine la egalitate: 3—3 cu redutabila selecționată a Ungariei, una dintre favoritele competiției! In cadrul grupei A, din care face parte și selecționata țării noastre, s-a disputat partida dintre reprezentativele S.U.A. și Cubei. Evoluînd din nou bine, americanii au terminat învingători cu scorul de 7—6. In alte patru jocuri s-au înregistrat următoarele rezultate: Olanda — Australia 4—2; U.R.S.S. — Japonia 11—1; Italia — Bulgaria 8—5; Mexic — Canada 7—3. Prima zi a întrecerilor de natație a adus în tribunele piscinei olimpice un număr record de spectatori — 10.000 — care au fost martorii unor pasionante întreceri soldate cu trei noi recorduri ale lumii. Clasamentul probei: 1. Mark Spitz (S.U.A.) — medalie de aur; 2. Gary Hall (S.U.A.) — medalie de argint; 3. Robin Backhaus (S.U.A.); 4. Jorge Delgado (Ecuador); 5—6. Hans Fassnacht (R.F. a Germaniei) și András Hargitay (Ungaria). Americanca Lynn Vidali condus trei lungimi de bazin în a finala probei de 200 m mixt. Plasată imediat în urma lui Vidali, celebra campioană australiană Shane Gould a „țîșnit“ la momentul oportun pe ultima parte a cursei cînd s-a detașat irezistibil în cîștigătoare. Clasamentul probei. 1. Shane Gould (Australia) — medalie de aur; 2. Kornelia Ender (R.D. Germană) — medalie de argint; 3. Lynn Vidali (S.U.A.) — medalie de bronz. In ultima finală programată în prima zi s-a disputat ștafeta masculină de 4x100 mm liber, în care victoria a revenit selecționatei S.U.A. Medaliile de argint în această probă au fost atribuite membrilor echipei U.R.S.S. iar cele de bronz au fost decernate echipei R.D. Germane. Meciurile disputate în cadrul turneului olimpic de fotbal s-au încheiat cu următoarele rezultate: La Nürnberg: Mexic — Sudan 1—0 (0—0); la Regensburg: U.R.S.S. — Birmania 1—0 (0—0); la Ingolstadt: Polonia — Columbia 5—1 (3—0); la München: R.D. Germană — Ghana 4—0 (2—0). mm OLIM/m Primii performeri români: DAN IUGA — medalie de argint NICOLAE ROTARU — medalie de bronz Redacția și administrația Satu Mare, strada Arțarilor nr. 2, etaj I, telefoni 12379, 13722, 12157. Abonamentele se fag la oficiile poștale, factorii și difuzorii voluntari din Întreprinderi și Instituții. Tipografia Satu Mare. 40026