Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1875 (Anul 8, Nr. 1-62)

1875-01-15 / nr. 5

CURIERUL DE IASSI, ca înaintea adjudecațiunei să se presinte la Trib, spre a-și arata pretențiunele lor sub pedeapsă de a nu i se mai ține in samă, totodată aceasta publicațiune va servi și spre cunoștința d-nei Maria Teodoru a cărea domiciliu este necunoscut conform art. 509 combinat cu art. 75 al. 6 p. civ. și exemplarul cuvenit d-sale s’au afipt pe ușa acestui Trib. No. 19. Imobilul d-lui Vasile Botușineanu de profesiune ciubotar domiciliată in Iași disp. a 5-a ce se compune din o casă cu locul ei și o altă casă mai mică in fundul ogrăzei situate in Iași disp. a 5a strada Tataraș înscrisă la No. 1391, fiind scos in vânzare silnică spre îndestularea d-lui Bereu Goldenberg domiciliat in Iași disp. a 3-a cu suma de 25 gald. și a lor procent pănă la numerătoare plus cheltuelile de urmăriri și timbru, la 15 April 1874 cănd era terminul vănzărei sau amărat, in urmă iise d l Bereu Goldenberg prin petițiunea înregistrată la No. 8661 cerând a se pune din nou in vânzare aretatul imobil. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următorii din pr. civ. Trib. publică revinderea din nou a indicatului imobil, și dar concurenții ce ar fi de a cumpără după lămurirele de mai sus -după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in foaea oficial No.17 din 1874, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a 3-a la 28 Fevruarie ziua Vineri 1875 oara 11 din zi, cănd ave a se face adjodecațiea potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din p. civ. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit ca înaintea adjudecațiunei si se arăte la Trib, spre a-și arata petițiunile lor sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 5. D-na Soltana Constantinov, de profesiune liberă domiciliat in Iași, avănd a lua de la d-l Tachi Mihalachi de profesiune agricultor domiciliat in Iași suma de 50 galb. și a lor procent pănă la numerătoare ce se reclamă in virtutea obligațiune hipotecară înscrisă de Trib. Iași s. a 3 ala No. 452 din 21 Dechemvrie 1873 investită cu formula esecutorie No. 229 din 9 Noemvrie 1874 și prin care sau des stat de la comandament fiind ca d-1 Debitare in termen prevăzut prin obligațiunea ce au expitat, n’au plătit banii iar d-na Soltana Constantinov prin petițiunea înregistrată la No. 5750 cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar care este una casă situată in Iași strada Păcurariu peste barieră înscrisă la No. 1712 construită de vălătuci, acoperită cu scânduri și compusă din: Pe acest temeiu și in baza art. 503 din p. civ. Trib. publică vânzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a 3-a cu garanțiea cerută de lege la 21 a lunei April zio a luni 1875 oara 11 din zi, cănd are a se face adjudecațiea potrivit art. 539— 550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 p. civ. Tot odată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Trib, spre a-și arata pretențiunile lor sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Tribunalul județului Botoșani, No. 64, Gheorghi Popovici cu domiciliul necunoscut, se citează la 6 Fevruarie 1875 oara 10 din zi, la acest Trib, ca inculpat pentru neregularitatea in registrele stărei civile ca ofiter in corn. Cucorănii. Nefiind următor, se va judeca in lipsă, conform art. 182 p. p. No. 68. Aseminea Gh. a Sprinței la 6 Fevruarie inculpat pentru furt. No. 8020. Aseminea Vasile Argatu și Iosif Margures cu domiciliul necunoscut, se citează printr’ aceasta una și singură citație in 24 Ianuarie c. la acest Trib, spre a li se lua deposițiuni, prin jurăment, ca martori la întrebările ce li se vor face, declarănduli că, nefiind consecinți acestui termen, se vor condamna la amendă. No. 2116. Termenul de 4 Noemvrie a. e. pentru vinderea imobilului din acest oraș a d-lui Costachi Vasiliu urmărit de d-l Iliei C. Ciolac spre satisfacerea sa cu o sumă bani. Suspendăndase din cauză legală. Trib. , motivat de cerirea d-lui av. A. Sava proc. 1 d-lui Ciolac reg. la No. 8314 prin jurnalul No. 4637 pune din nou in vânzare imobilul d-lui C. Vasiliu a ceriea situație s’a prevăzut in foaea oficială No. 84 din 2 August a. c., cu termen de 40 zile de la data foaei, se publică clar ca concurenții ce vor fi de a cumpără indicatul imobil, să se presinte in camera acestui Trib, cu garanții ceru ite de lege in cea liu zi după expirarea terminului de 40 zile socotit de la data i Ionei oara 11 dimineața, cănd atunci ar îmeatră a se face mezatul asupra persoanei ce ar da mai mare preț. Totodată se sormează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate usufruct, servitute, ccitune, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit ca înaintea zilei de i adjudecare, să se arăte cu reclemațiuni la acest Trib, căci in urmă nu li se vor ține i in samă. No. 11. Pentru îndestularea d-lui Vasile î Lefter cu suma de 940 lei vechi plus pro- centul lor legal, ce are a lua de la Casa idef. Simca Goldner representată prin soția sa Hana domiciliată in mbca Hărlău acesti județ, in virtutea cărții de judecată No. 198 i a judelui de pace ocolul Coșula din Botoșani investită cu formula esecutorie sub No. 78 - indeplininduse formalitățile prescrise de art. i 496 și 397 din p. cv. așa precum d na Hana soție a def. Simca Geldner după primirea comandamentului n’au achitat plata datoriei. Trib. motivat de cerirea d-lui Vasile Lefter reg. la No. 6424 prin jurn. No. 3562 din 8 Octom. expirat a încuviințat silnica expropriiare a imobilului urmărit de creditare care după procesul verbal al agentului de urmărire se află: una dugheană situată in urba Hălțău ■ plasa Coșu'a jud. Botoșani înscrisă la No. 283 se compune din 2 odăi păreții de cărămidă acoperită cu șindilă locul domnesc, i megieșinduse atât pe din față cat și pe din dos cu unțile principale, iar partea din jos și din sus cu imobilile d-lui Alecu Iamandi, i se publică vânzarea acestui imobil in termen de 3 luni socotit de la data fonei și se anuncie tot odată că persoanele ce vor dori a cumpără aratatul imobil, să se presinte ca garanții cerute de lege in sala de licitațiune a acestui Trib, in cea liu zi după expirarea termenului de 3 luni oara 11 dimineața. Totodată se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, u sufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit ca inaintea zilei de adjudecare să se arăte cu reclamațiuni la acest Trib, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 6111. D-na Aristița Dimitriu de profesiune liberă domiciliată in acest oraș obținând permisiunea d-lui președinte prin petițiunea reg. la No. 5962 din 2 Septemvrie acest an au cerut separarea bunurilor sale matrimoniale din averea soțului ei Costachi Dimitriu de profesiune casa a domiciliat tot in acest oraș care bunuri după petițiunea presentată și după contractul de căsătorii produs de reclemantă se compune din obiecta de trust in valoră de 1215 lei noi 70 bani, și din bani numerariu in sumă de 141 lei noi, in conformitatea art. 629 pr. civ. s’a format acest estrad, care s’au publicat in foaea oficială, iar un altul sau lipit in sala audienților Trib. Tribunalul județului Calmi. No. 101. D-1 Iosub Moler, cu domiciliul necunoscut, e citat la 29 April a. c. oara 10 din zi, ca inculpat pentru abuz de incredire, Ia neurmare se va aplica art. 182 pr. penală. No. 78. Aseminea Enric Regher, la 11 Mart a. c. inculpat pentru escrocherie. Tribunalul județului Dorohoiu. No. 10906. și 10915. I. Rozmalin și Gh. Neculai Surlă sau Sucilă cu domiciliul necunoscut sunt citați la 20 Ianuar c. oara 10 din zi in acest Trib. inculpați pentru furturi de mai multe vite, la neurmare se vor judeca in absență conform art. 182 p. p. No. 949. D. loan Cumescu din Botoșani in terminul prevăzut la art. 551 din p. civ. nedepunănd suma de 326 galb. prețul cu care sa adjudecat asupră caselor luate in Mihaileni proprietatea d. Marca Mendeleviei din Botoșani urmărit de d. Georges Lazarini ca in virtutea obligațiunei înscrise de acest Trib. la No. 12 devenită esecutorie are a lua suma de 627 galb. cu protestele legale. Trib. motivat de cerirea d-lui avocat Gh. I. Bejan proemratorile d-lui Lazarine reg. la No. 2094, și pe baza jurnalului No. 1465 din 2 Noemvrie a. ex. 1874 pune din nou in licitație imobilul de care e vorba pe compta adjudecatorelui I. Cumescu, și car concurenții amatori de a cumpără espusul imobil cu atenansele, condițiunele vănzărei și diferite sarcini aratate prin publicațiunile anterioare foaea No. 90 din 1873 să se cresinte in pretoriul acestui Trib. cu garanțiuni suficiente in termin de 60 zile comptate de la data fonei para 11 a. m. cănd urmează a se face adjudecarea conform art. 557 din pr. civ. urmând ca la această licitațiune strigările să se înceapă de la suma de 326 gald. Trbunalul județulu Fălciu. No. 1146. Inculpatul anume Gheorghe Brăniză cu domiciliul necunoscut e citat la acest trib, la 23 ianuarie curent vara 12 din zi, inculpat cu Anton Gheorghi Calarașîu pentru maltratarea lui Vasile Coeendău, la ne urmare se va aplica legea. No. 1147. Aseminea Neculai Vichilu la 29 Ianuarie a. c. inculpat pentru maltratarea lui loan Vărlan. No. 5982. Aseminea Gheorghe Glodeanu la 24 Ianuarie a. c. inculpat pentru maltratarea lui Enachi Croitoriu. No. 31. Aseminea Constantin Rotariu, la 21 Ianusrie a. c. inculpat cu ai lui pentru furtul și tăinuirea mai multor lucruri de la Petrachi Dimitriu. No. 29. Aseminea Neculai Aghachi a lui Anton la 22 Ianuarie a. c. inculpat cu Catinca Casapu pentru furt de cai. No. 27. Aseminea Vasile Scutariu la 30 Ianuariu inculpt cu alții pentru furtul unei ape de la d-nul Toma Vilie. No. 23. Aseminea Costachi Silion la 27 Ianuar inculpat pentru furt de vita in prejudețiul lui Gavril și Petrea Stavel. No. 17. Aseminea Toma Angheluțe și Vasili C. Zota, la 28 Ianuar a. c. inculpați pentru furarea a 4 boi de la d-nul Gheorghi Botez. No. 14. Aseminea Simion I. Viziteu, și Petrea Tataru la 31 Ianuari. inculpați cu ai lor pentru maltratarea lui Gheorghe Horeică. No. 26. Pe temeiul regulării făcută de Consiliul de familie a casei def. Vasile Popescu prin procesul verbal din 17 Decemv. 1874 și după cerirea Tutricei de drept d-na Profira Popescu acest Trib, prin jurnalul No. 2609 din 23 Decemvrie expirat, admițând vânzarea de bună voe a 40 fălci pământ ce numitul defunct, il are cumpărat de la d-nul Iorgu Beldiman din trupul moșiei Hocenii plasa Mijlocu județul Fălciu, megieșit pe o parte cu pamântul d lui C. Botez și pe de alta cu a d lui Grigori Popescu, precum asemine și o casă tot a defunctului situată tot in comuna Mușata cu atenansela ei învecinată cu locul casei d-lui Gavril Popa, conform art. 687 pr. civ. se publică terminus de 30 zile pentru vânzarea citatelor imobile cu condițiuni că strigările să se inceapă de la suma de 800 galbeni defiptă de consiliu de familie și din prețul ce va eși să se plătească Statului ratile datorite pănă acum denumita casă și acele viitoare pentru moșia Zgura precum și împrumutul făcut de tutrice de la d-nul Costachi Anastasiu, iar restul să se dea tubicei spre al dobânda cu ipotecă legală, și se invită pe concurenți ca in cea intăi zi după espirarea vorbitului termin enumerat de la data publicațiunei oara 12 din zi să se presinte in camera de licitațiuni a acestui Trib, orașul Huși preparați de garanția cerută de lege spre a se face adjudecațiune», urmând ca după 8 zile să se facă supralicitarea prevăzută de art. 690 pr. civilă. Tribunalul județului Roman. No. 69. Asupra decedatului Grigorie Barbu fost perceptor comunei Iucușeștii figurând datorii cătră tesaur suma de lei 12907 bani 60 ce au delapidat din timpul gestiunei sale din contribuțiuni și obligațiuni rurale primite mai mult pentru moșia sa Recia, onorabilul consiliu de miniștri prin jurnalul mediei au aprobat vânzarea de veci a moșiei Răcia proprietatea def, urmărită de Stat pentru această sumă, Trib. după mijlocirea d-lui Prefect local No. 4142 și a casieriei locale No. 1694 pe baza art. 25 din Legea de urmărire și 57 ,al. 4 din regulamentul acei legi combinat cu art. 503 și următori din pr. civ. prin jurnalul No. 1642/74 au ordonat vânzarea cu termin de 2 luni a zisei moșii Băcia care după constatarea făcută de agentele competente prin procesul verbal No. 238, este moșia Băcia situată in comuna Brăteștii plasa Fundu județ Roman se compune din pămănt de arătură, fănat sudat și zevoi sa învecinează cu moșia Iucușeștii a d-lui Alecu Miclescu, cu pomântul foștilor clacași de pe Băcia, a d- lui Emanoil Morțun cu moșia târgului Roman și cu apa Siretiu, având o casă ruinată in ogradă cu un coșer, care casă se învecinează cu Ioan Bozieanu, Th. Habdău, Vasile Brătescu, și hudița satului. Mai posedă și o vie lucrătoare ca de 3 pogoane care vie se învecinează cu locul de arătură a foștilor locuitori clăcași de pe Băcia și Suhatu proprietății Barbu, având și o crășmă in sat. Condiționale venzurei sunt acele prevăzute de art. 551 și următorii p. c. să se consemneze prețul de d-nui adjudecător privind asuprăi tacsele de timbru, înregistrare, și tacsele portăreilor pănă la vânzarea in total a acestui fond. Sarcini asupra acestui pământ cu case, vii, și crășmă după încredințarea dată de grefă prin adresa No. 48 nu există afară decăt această a Statului pentru care se urmărește acuma. Se publică spre știința d-lor concurenți ca in cea intăi zi după inplinirea terminului de 2 luni socotit de la data Ionei, zi ce se va lămuri prin afipte să se presinte cu cuvenitele garanții la oarele 11 a. m. in camera Trib, unde are a se ține licitația. Totodată se somează pe toți acei ce ar ave vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori-ca alt drept asupra fondului urmărit ca înaintea zilei de adjudecare se-și arate pretențiunele la Tribunal căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. No. 252. D. Avram sin Solomon și Gh. Pantilimon cu domiciliul necunoscut sunt citați la 31 Ianuariu curent oara 10 din zi la acest Trib, inculpați pentru că in unire cu alții ar fi furat niște boi, la neurmare se vor judeca in absență conform art. 182 din pr. penală. No. 77. D-nul Vasile Mocanu fără profesiune cu domiciliul necunoscut in România este citat ca la 6 Fevruarie viitor anul 1875 Marele Iante meridiane să se presinte in camera acestui Tribun, insuși sau prin procuror legal pregătit cu toate probele necesare la judecata procesului de divers ce i s’a intentat de consoarta sa Anica fiica lui Teodor Cozmulescu. Conform art. 75 al. 6 pr. civ. citațiunea cuvenită d-lui Vasile Mocanu sau afipt pe ușa Tribunalului, publicănduse totodată spre cunoștința sa. Tribunalul județului Neamțu. No. 43. D-na Vasileana soția lui Onofrei Iubucine cu domiciliul necunoscut e citată la 22 Mart. a. coarele 10 din zi la acest trib. in procesul lui Iohan Butnariu pentru maltratare, la neurmare se va judeca in lipsă conform art. 182 proe. penală. No. 49. Aseminea Ilie Galerii la 14 Martie 1875 in procesul lui Alecu Popii primăriul comunii Crăcăonii pentru arestarea sa. No. 155. Aseminea Neculai Dascălu Stefan la 30 August 1875 inculpat cu alții pentru maltratarea d-lui Sterea Matasariu. No. 336. Aseminea Pincu sin Ihăl la 29 Main 1875 inculpat pentru că a contravenit art. 12 din legea licenților. No. 488. Aseminea Neculai Iliescu la 2 Septemvrie a. c. inculpat pentru maltratarea lui Theodor Leca. Tribunalul județului Vaslui. No. 15581. La 25 a trecutei luni Octomvrie in camera Trib. Vaslui făcănduse adjudecațiune asupra d-lui Gheorghie Bălănescu a casei din Vaslui urmărită de la d-nul Ilie Golștann pentru pretenția d-lui David Țucherman cu suma de 150 galbeni căpițe plus procente și cheltueli de urmărire, și fiindcă d-nul cumpărător Gheorghe Bălănescu n’au depus prețul cu care s’au adjudecat asupra d-sale. Tribunalul conform certrei d-lui creditor David Tacherman prin suplica înregistrată la No. 6247 pune in vânzare arătatele case pe câmpta d-lui cumpărător Bălănescu, cu aratare că casele sunt situate in orașul Vaslui pa ulița Iazului in mărime de 4 odăi, construcție de vălătuci in stare proastă iar in ogradă alte 2 odăi acoperite cu șindilă, fiind și o pivniță, iar locul la față este de 5 stănjini și un dos după stăpânirea de astazi este ca de 10 stănjini, locul este supus besmănului cătră proprietatea Vaslui și se megieșește pe din sus cu dugheana lui Altar Caldarariu și pe din jos cu dugheana lui Iachel Cofman iar sarcini privitoare pe acest fond cunoscute in Trib. este creanța de 75 lei noi transcrisă de Trib. la No. 29 din luna Mai anul 1874, și se publică in termin 60 zile care se inplinește la 6 a viitoarei luni Martie ziua Joi oara 12 cu arătare ca doritorii de a cumpără ace bene să se presinte in camera Tribunalului de județul asins in zioa aratată preparați cu garanțiile cuvenite, cănd urmează a se face adjudecarea provisorie. N ° 19^7 terminul de 9 Noemvrie anul ?nQ.rar ^7n íablicat Prin foia oficială No. 109 a ?Ctin^ acel ann pentru vânzarea de bună voe a imobilului Lipova și Poiana Hunei, parteai păment remasă minorei Mani Duca fiica M. Căpitan Costachi Duca stupendenduse din canoe legali* Trih după din nou cerirea d-lui Sp Costachi I. unde scoate in vanzare mentionatul imobil care este situat in comuna Lipova plasa Raova județ. Vaslui, in condițiuneie și megieșele prevăzute in foaia oficială No. 8 din anii 1873 luna Ianuar 27 cu aratare" numai că in Siliștia satului Lipova sunt numai 9 făci la cămp și o falce pe sub case care in lotul sunt 10 falci, și dar se deșteaptă pe toți concurenți amatori de comparare să se presinte in camera Tribun, de Vaslui la 6 a viitoarei ani, Mart anul curent 1875 ziua Joioara 12 a. m. preparați fiind cu garanțiile curente cănd urmează a se face adjudecare acest termin este publicat și prin afipte. Corpul fortăreilor Tibunal. Botoșani. No. 24. D-na Sofiica Ionide cu domiciliul necunoscut in Romăia este citată a se presenta o persoană iatea Trib. de Botoșani la 20 Ianuarie 185 oara 10 din zi cănd are a se da consili de inpăcăciune in procesul de divers iintat contra sa de Ispiru Ionide. Conform nt. 75 al. 6 pr. e. se publică spre știință, ircitațiunea No." 906 dinpreună cu esenar de reclamație s’a afișat pe ușa Tribunului. No. 25. Dnul Costat Chirilă cu domiciliul necunoscut in Romia este citat a se presenta in persoană iuntea Tribunalului de Botoșani la 15 Iandu 1875 oara 10 din zi cănd are a se cerce procesul de diverț intentat contra sa de usoarta sa Balașa Chirilă. Conform art. 7 al. 6 pr. c. se publică spre știință, eariția No. 923 dinpreună cu exemplarul de reclamație s’a aflpt pe ușa Tribunalul Corpul Portăreilor t. județ. Vaslui. No. 1451. Copie dei sentința Tribun. Vaslui sub No. 186 și 81 a jurnalului din 30 Octomvrie 1874 din procesul dintre d-na Iliana Hajdău nuță Voinescu contra d-lui Nicu Hajdău pea divers, și necunoscănduse domiciliul d Nicu Hajdău pentru a se pute sumănata copie de sentință se publică conform a 75 al. 6 pr. div. cu aratare ca mendonaDpie este depusă la arhiva Trib. Vaslui ,înde o poate lua, și terminul de apel la ea din Iași decurge de la data Ioaei. Judele de parcol I din Iași. No. 98î Prin cai noastră de judecată No. 521 din 1874, baza înscrisului din 18 Septemvrie 187^ suma de 45 fr. 30 bani și a art. 117^73, 1088 cod. c. 28, 150, 146 din p. c.3 ° ndamnă pe d-nul Al. Crețu să plăteascăiamentului Adolf Vil— der comersant din 181 oraș, suma de 45 fr. 30 b. cu proci legale de la 10 Decemvrie anul 187^a acțiunei pănă la numerătoare plus 1 cheltueli de judecată, deosebit de cheltr 8 se vor mai face, pănă la îndestulare, și că domiciliul d-lui Crețu actualminte necunoscut, i se notifică aceasta spre Știință, cunoscând că in contra cătte, judecată presente are dreptul de oponi. Și recurs in casațiune conform art. 2^ Prc. Totodată se invită a se pre 1 ^a acest pretoriu spre a-și primi copi Pe această carte de judecată care să*ț ia cancelaria acestui oficiu. No. 112. Fart. 143 p. p. și art. 75 al. 6 p. c.a Pe inculpata Elena DroșAceastă împrejurare era in favorul bietului guvernor care era înșelat, pentru că nu mai avea nici o respundere, și totodată căpătă o leafă mai bună. Fernando ii spusă: Păzește secretul acestei intemplari, căci presupun pe autorul ei; sunt sigur că am se-l găsesc. El va plăti scump calomniele ce le a aruncat contra unui om de onoare. Cel mult peste opt zile, don Carlos și complicele seu vor fi arestați, și judecata celui de pe urmă va dovedi minciunile ce a cutezat se va scrie. El nu-i dădu timpul ca să se întoarcă la temnița Regală, ci pe dată il și porni la Cadix, și mersă de dădu ordine ca de îndată să se viziteze toate oțelurile din oraș. El presupunea că Florestan și don Carlos ar avea de gănd să se arunce la picioarele regelui, și că ar putea se găsească pe vreun senior care să-i presinte la audiență, deși el ar fi putut scoate un ordin ca toți petiționarii să se adreseze de-a dreptul ministrului. Contele Fernando mersă dar la temniță, unde î și trimisesă pe noul guvernor. Acolo i se spusă că rămăsesă câinele unuia d’intre fugiți, că se pare că stăpânul seu și dou Carlos escaladară zidul ce desparte ograda de o grădină vecină, și că de la răsăritul soarelui, acest martor credincios șede tot lăngă zid, in care se găsește căte-va scoabe ce s’au lasat intr’adins pentru ca se vedeți. Merseră la stăpânul grădinei, și el spusă că nu știe nimic despre toate acestea. Se poate, zisă acest om, ca se fi ferit acest zid in timp pe cănd toată lumea doarme. Și fiind-că la mine nu este nici un arestat, de acea o singură poartă imi este de ajuns pentru a’mi garanta proprietatea, afară de acesta, cea este intotdeauna pe dinăuntru, îndreptările acestui om il scapară de primejdie; dar fiindcă Cerber nu voia se părasiască zidul, și chiar arata dinții la aceia cari voiau se’l alunge de acolo. Fernando ordonă ca se darme o parte din zid, și după acea să se see pe urma dobitocului. Abe i spaia căte va petre, și cănțele se aruncă spre deschizetură, începu și el se scormoliască cu labele, părea că voiește se-și deschidă mai degrabă loc pentru ca se poată trece, îndată ce spărtura se făcu mai mare, el se aruncă in gradină, pe urmă la poarta ce era deschisă, și după ce căuta un minut urma pașilor stăpânului seu, începu se alerge pe câmp, pe urmă pe drumul cel mare, incăt soldații ce erau insercinați ca se-l urmeze incurând il perdură din vedere. Ei erau hotăriți să se reintoarne, dar fiind că zeriră pe câine că se oprește pentru un minut dinaintea unei case care era cea ăntăi de pe drum, ei socotiră de cuviință ca se intre. Acel ce o locuia, speriindu-se cănd vezu pe soldați venind la dânsul, mărturisi totul; ei luară act despre aceasta. Teranul știea se scrie, el subsemnă de posițiunea sa, prin care zicea că cel mai june dintre călători vorbisă despre Toledo, dar n’a putut înțelege dacă ei un adevăr aveau de gănd să se ducă acolo. Acela căruia Fernando ii făgăduisă o răsplată bună, dacă ii va aduce știre despre moartea acestor doi fugiți, se adusă la otelul ministrului, ii dădu cunoștință despre procesul verbal ce il recitasă la țaran. Numai remăne îndoială că ei sunt la Toledo. — Pentru ce nu v’ați dus acolo ? zisă Fernando cu mănie. — Monseniore, sunt gata se plec și acum. Am venit numai se ieu ordinele d-voastra, și se știu la ce temniță va trebui se’i duc pe amăndoi. — Tu uiți că moartea lor___—Da, seniore, dacă vise se vor improuivi, dar dacă se vor supune, nu înțeleg pentru ce se asasinez un zadar. Cutezanța acestui ofițer îngălbeni pe Fernando care îndată schimbă vorba, și susținu că nu s’a vorbit de moarte decât la cas de nesupunere. El espectă un ordin de arestare ori și unde s'ar găsi fugiții, dar opri cu desăvârșire pe cavaleri de ai duce la Madrid. Ofițerul plecă, acompaniat de o resortă puternică; el indui repegiunea mersului, pentru care poate ajunge la Toledo in momentul pe cănd fugiții ar fi incă acolo. Fernando nu se mulțumi numai cu această măsură, ce putea se fie nefolositoare, dacă aciia cărora li jurară perderea ar fi apucat alt drum. Prin urmare, el trimită detașamente pe toate drumurile ce ar putea duce la vre-un port de marea. El era prea sigur căci nu vor sta in Spania, unde ii amenința o mare primejdie. Don Carlos și Florestan erau in una din odăile ce respundeau in grădina otelului; ei făceau gustare inainte de a pleca, cănd auziră lntrănd lăngă ușa lor. Florestan e deschisă și cănele lui începu se sară pe lăngă densul și către ce era se’l dee jos. Bietul dobitoc iși arata bucuria cătră stăpânul seu prin gudurături, și chiar prin lacrimi; dar pe urmă, printr’o mișcare prea naturală unui dobitoc ce a fost speriat, el neincetat iși întorcea capul spre ușă ca cum ar fi urmărit de cineva. Florestan ințelesă aceasta tocmai in minutul cănd ii dăduse bee și se mănânce. Deși bietul Cerber era mai mort de foame și de obosială, cu toate acestea el tot era intr’un neastâmpăr foarte mare; s’ar fi zis că instinctul lui il făcea se simtă că inimicii stăpânului Beu nu erau departe. Memoria lui ii aducea aminte că in momentul când scapasă de la închisoare, zis^ urmărit pănă in pădure și incă se cic^ este Se plecări Florestan lui don Carlos, aici numai 11 in siguranță; se vede că au urmărit acest dobitoc credincios, și noi putem finele atașamentului seu pentru mine, încă nu « aceste cuvinte și auzi un, sgomot maiu ^ 80 apropia de fereastră, și 0 truă de oameni înarmați care vorbitei 10*’ Aceasta li respunsă că nu estei unfern la dânsa in otel; ea ii primeni * bine, și ii pofti ca se bee puțin tu c?să se mai recoltascâ» După c«vez intra^ in sala comună a călătorilor la dadu de beut și de mâncat eíniű§á acüa ce nu i se părea T ar fi Site simpli neguțitori după cum se e‘ _ Aveți id m mmne> ü zisă ea> nu Ve temeți că rata> mărturisiți mi mie; sunt aicea niște trimi?i intr’adins pentru a prinde piftmei și ce au scapat din in‘ chisorileului* Sunt ! strigă don Cstrlosi Si tu, scumpu'lore8tan’ vei imparți cu mine groaza mea (Va urma),