Cuvântul Liber, decembrie 2018 (Anul 30, nr. 231-247)

2018-12-04 / nr. 231

S HOROSCOPUL LUNII DECEMBRIE 2018 Ultima lună a anului ne predispune să gândim la viitor, la schimbările pe care le vom face, însă astrologica.ro ne sfătuieşte să nu uităm de realitate, chiar dacă visele sunt tentante, în această lună ar fi bine să facem pace cu toată lumea, să avem răbdare şi încredere că toate împlinirile vin la timpul lor. BERBEC - Pentru nativul Berbec, în luna decembrie, astrele favorizează călătoriile mai lungi, care generează cheltuieli majore, dar care aduc şi profituri pe măsură. Totuşi, este timpul să petreci mai mult timp alături de familie, mai ales că sărbătorile nu au farmec dacă nu sunt petrecute alături de cei dragi. Prezenţa ta contează mult şi pentru persoana iubită, altfel aceasta se va îndepărta. Deja este distantă, nemulţumită, încă dornică să comunice problemele cu care vă confruntaţi în cuplu, dar pentru tine, business-ul şi cariera profesională au reprezentat mereu o prioritate. TAUR - Inspiraţia nativului Taur atinge cote maxime în luna decembrie. Ai putea rezolva problemele de la serviciu sau ai putea lua o hotărâre în chestiunile financiare. Mai mult, trebuie să îţi faci curaj să ceri nişte bani care ţi se cuvin. în relaţiile sentimentale, eşti hotărât să faci schimbări majore, însă nu uita să îţi asculţi intuiţia şi să iei decizii care te favorizează pe viitor, în sfârşit,îţi dai seama ce cauţi la persoana iubită şi eşti dispus să o întâlneşti la timpul potrivit, fără să mai alergi după relaţii pasagere. GEMENI - Pentru nativul Gemeni, va fi o perioadă destul de agitată în ceea ce priveşte relaţia de cuplu, mai ales dacă te numeri printre persoanele căsătorite. Situaţii imprevizibile nu întârzie să apară, însă vei trece cu brio peste orice impas. Dacă vă gândiţi să vă schimbaţi domiciliul sau să faceţi unele modificări în casă, luna decembrie este momentul propice. La muncă, eşti puţin dezorganizat. Uiţi de rapoarte pentru care aveai un termen limită, iar superiorii nu vor ezita să îţi atragă atenţia. Spre mijlocul lunii, lucrurile se vor limpezi, iar rezultatele tale vor fi din nou apreciate. RAC - Te gândeşti de câteva luni să iei o decizie foarte importantă în viaţa ta, iar luna decembrie este momentul ideal pentru a prinde curaj. Persoana iubită s-a cam săturat să pui munca pe primul loc, aşa că îţi propune să faci o schimbare de ritm. Puţină distracţie nu strică. Astfel, veţi petrece timp de calitate undeva la munte sau la ţară. Cum financiar dai lovitura, îţi vei permite şi o vacanţă pe cinste. Şi cu sănătatea stai bine. LEU - Pentru nativul Leu, luna decembrie va fi extrem de obositoare. Vei avea de respectat un program supraaglomerat, căruia nu vei mai şti cum să îi faci faţă. Cu toate acestea, pe plan profesional te aşteaptă la final de lună un succes nebănuit, dacă nu eziţi să te implici într-un nou proiect sau să abordezi o nouă manieră de lucru. Persoana iubită te va susţine, chiar dacă îşi doreşte puţin timp doar pentru voi doi. Dacă încerci să îi dedici puţin timp, nu se va mai simţi neglijată şi va înţelege că încerci să faci tot ce este mai bun pentru carieră şi familie. FECIOARĂ - în luna decembrie, nativul Fecioară se confruntă cu o situaţie care îi poate provoca neplăceri. Demararea proiectelor pe care doreşti să le vezi împlinite s-ar putea să întârzie. în plus, ai nevoie de o sumă de bani sau datoraţi cuiva o sumă de bani. în cazul în care cauţi o sursă de împrumut, acum ai şansa să o găseşti. Pe plan sentimental, primeşti o veste neplăcută, dar nu te laşi deloc afectat de situaţia în care persoana iubită te-a pus. Eşti o persoană matură care ştie cum să gestioneze imprevizibilul, fără prea mari suferinţe şi sentimente de dezamăgire. Acordă mai multă atenţie stării de sănătate. BALANŢĂ - Pe plan financiar, nativul Balanţă traversează o perioadă favorabilă în luna decembrie. Deşi ai mult de muncă, vei reuşi să faci faţă cu succes tuturor provocărilor ivite. Vei face o mulţime de drumuri pentru a rezolva anumite probleme de serviciu, dar la final te vei bucura de timpul liber, iar banii se vor duce pe divertisment. Creativitatea de care dai dovadă o va surprinde până şi pe persoana iubită, care va aprecia efortul pe care îl depui pentru a o face să simtă că este o prioritate. Relaţia avansează şi îţi vei pune în gând să treci la următorul pas. SCORPION - La serviciu, ar trebui să îţi impui mai mult punctele de vedere, mai ales că în luna decembrie colegii par mai dispuşi ca niciodată să te asculte. Rezultatele concrete ale efortului depus nu se vor lăsa aşteptate şi primele semne de reuşită se arată la orizont chiar în prima jumătate a lunii. în iubire, eşti o persoană extrem de geloasă şi posesivă, neacceptând ca persoana iubită să îşi risipească atenţiile pentru altcineva, oricine ar fi această persoană. Certurile nu întârzie să apară, iar dacă vei continua aşa, o despărţire se arată chiar în prag de sărbători. Nu neglija micile semne şi simptome de boală. SĂGETĂTOR - Şansele care se ivesc la serviciu te vor face să te simţi mai optimist. Veştile excelente îţi deschid perspective noi către viitor, iar ceea ce ajunge la urechile tale în luna decembrie sună promiţător pentru anul ce urmează. Pe plan sentimental, este posibil să cazi pradă unei mari decepţii cauzate de persoana iubită. Pentru că nu te aşteptai ca acest moment să apară, îţi pierzi încrederea în tine, dar cu puţină linişte vei reuşi să îţi dai seama de cele întâmplate şi a cui a fost vina. în privinţa sănătăţii, nu ai de ce să te îngrijorezi. Totul merge excelent, câtă vreme acorzi atenţie stării tale de confort. CAPRICORN - Ai posibilitatea ca până la sfârşitul lunii decembrie să te dedici unui ideal ambiţios, poate politic, iar efectul stăruinţelor depuse este foarte vizibil. Este un moment delicat, în care treci totul doar prin prisma raţiunii, inclusiv relaţiile cu persoanele de suflet. Viaţa personală şi sentimentală aduce veşti bune la jumătatea lunii, motiv pentru care eşti mult mai tolerant cu cei de lângă tine, chiar dacă nu eşti suficient de mulţumit de modul în care evoluează relaţiile cu persoana iubită, cu rudele sau cu nişte femei din familie. VĂRSĂTOR - în această perioadă simţi că eşti în stare să muţi chiar şi munţii din loc şi nu este de mirare că vrei să faci atât de multe lucruri într-o singură zi. Atenţia îţi este îndreptată în special către activităţile sociale şi profesionale şi acest lucru te poate face să neglijezi chestiunile domestice. în dragoste, este momentul apariţiei unor presentimente sau emoţii neobişnuite cu privire la relaţia de suflet. Reuşeşti să reaprinzi flacăra în relaţia cu persoana iubită, iar asta va fi o surpriză plăcută chiar şi pentru ea. Pe de altă parte, ar fi bine să nu experimentezi sporturi noi, extreme. PEŞTI - în familie, ai parte de o atmosferă excelentă datorită unui succes care îi priveşte pe toţi ai casei. Cu toate acestea, este posibil să primeşti unele reproşuri şi este indicat să nu te enervezi şi nici să nu tratezi cu superficialitate cele auzite. Pentru că eşti extrem de entuziasmat, luna decembrie este un moment oportun pentru a te lansa într-o afacere sau să începi o nouă relaţie sentimentală. Bineînţeles, le poţi face pe amândouă dacă timpul îţi permite. (L.P.) 1 4 DECEMBRIE 2018 Zile trecute: 338 Zile rămase: 27 Soarele răsare la: 7.41 Soarele apune la: 16.38 Ortodox: Pomenirea pătimirii Sf. Mc.Varvara Greco-catolic: Sf. M. Varvara și Cuv. loan Damaschinul Romano-catolic: Sf. loan Damaschin Zodia: Săgetător (22 noiembrie - 20 decembrie) O FILĂ DE CALENDAR /Spr 2000 - A decedat Horia Bernea, pictor român. 1978 - A decedat Dan Dumitru, geograf, profesor de geografie. 1965 - Este lansată misiunea spaţială americană, Geminii 7. La București apare revista Fântâna Blanduziei, avându-l ca director pe Mihai Eminescu. 1798 - A decedat Luigi Galvani, medic şi fizician, unul dintre întemeietorii ştiinţei bioelectromagnetismului. 1679 - A decedat Thomas Hobbes, filosof şi matematician englez. 1542 - în Scoţia, Prinţesa Mary Stuart devine Regina Mary I a Scoţiei. 1 1503 - S-a născut Nostradamus (Michel de Nostredame), astrolog, matematician şi medic francez. Cugetarea zilei: „Iubirea cheamă iubire. Nu este atât de important ca să fii iubit, cât să iubeşti tu cu toată puterea şi cu toata fiinţa." (Constantin Brâncuşi) CUVÂNTUL MARȚI, 4 DECEMBRIE 2018 Berbec. Sunt şanse să aranjaţi o colabo' ~'r' rare avantajoasă, care să vă aducă venituri considerabile. Taur. Profunzimea idei- flo * lor şi ambiţia vă ajută în activitatea profesională şi în afaceri. Rezolvaţi cu uşurinţă toate problemele de la serviciu sau din familie. # Gemeni. Aveţi posibilitatea să finalizaţi proiecte îndrăzneţe, mai ales în domeniul afacerilor. Sunt şanse mari să evoluaţi pe plan profesional şi social. Rac. Zi prielnică schimbărilor importante pe plan profesional. S-ar putea să fiţi propus pentru o plecare în străinătate, la un schimb de experienţă. HOROSCOP la Leu. Pot apărea schimbărilE neaşteptate în viaţa dumneavoastră. Aveţi prieteni care vă susţin, la fel ca şi familia. Este o zi favorabilă studiului la Fecioară. La serviciu, şefii ^ZAvvă apreciază ideile. Este posibil chiar să fiţi premiat. După-amiază, s-ar putea să aveţi mici probleme de sănătate. Balanţă. Aveţi toate şansele să rezolvaţi problemele financiare ale familiei. Sinceritatea vă ajută să vă consolidaţi relaţiile şi să vă faceţi noi prieteni. Scorpion. Aveţi mai multe întâlniri de afaceri, care se vor dovedi fructuoase. Dimineaţă primiţi o veste bună, datorită căreia vă schimbaţi planurile pentru mâine. JLS Săgetător. Este posibil mSTd să luaţi o hotărâre importantă şi definitivă, cu privire la ruperea unor relaţii în viitor, se va dovedi că aţi procedat corect. Capricorn. Şefii vă apre- Hm r ciază seriozitatea şi ideile constructive. Nu este exclus să fiţi propus pentru o mărire de salariu. Puteţi să faceţi planuri pe termen lung. Vărsător. Dimineaţă aveţi şanse să vă afirmaţi la **** serviciu. Din păcate, s-ar putea să vă atrageţi invidia colegilor. x ^ Peşti. Este momentul să vă ocupaţi de situaţia financiară. Partenerul vă susţine şi este convins că veţi reuşi. Aveţi de semnat documente oficiale. iPICURI DE ÎNȚELEPCIUNE -----------------------------------------------------------------------Ajutorul, păcatul și... pictura • Când pictura lui Rafael, Madona Sixtină, a fost adusă la Dresda, în Germania, ea a fost expusă mai întâi la palatul regal. Locul cel mai luminos din salon era ocupat de tronul regal. Observând situaţia, regele s-a sculat de pe tron, spunând: „Să-i facem loc nemuritorului Rafael". Tot astfel, există numai un tron în inima omului şi cea mai importantă întrebare pentru noi este: Cine ocupă locul acela al autorităţii? Este ocupat de Hristos, sau de eul nostru? E minunat ca Domnul Iisus Hristos să fie în centrul vieţii noastre. Nicolae Cabasila zice: „Dacă Hristos rămâne între noi, ce ne mai lipseşte sau de ce bunătăţi nu ne-am împărtăşi? Dacă rămânem în Hristos, ce altceva am mai putea dori? Cât de fericiţi trebuie să fim că-L primim pe Hristos şi ne-am făcut sălaşul Lui". • Păcatul este călcarea legii, este răzvrătirea împotriva lui Dumnezeu şi a ordinii morale, este despărţirea de Dumnezeu. Sfânta învăţătură evanghelică ne arată cât suntem de păcătoşi şi, prin glasul Bisericii, ne cheamă să ne întoarcem la Hristos. Doar ea ne spune unde este păcatul şi tot ea vrea să trezească în noi dorul după darul mântuirii. Păcatul este otrava cu care se otrăveşte sufletul şi, dacă nu scoatem din noi această otravă, atunci sufletul va fi rânduit morţii veşnice. Păcatul este laţul în care se prinde sufletul nostru, întocmai ca o pasăre căzută în laţul vânătorului, pierzându-şi libertatea şi voinţa. *** • în vijelia nenorocirilor, în situaţiile cele mai grele şi în momentele de încruntare şi zbucium, să nu ne temem de nimeni şi nimic, convinşi că Mântuitorul nostru este viu. El are milă să compătimească şi putere să ajute pe toţi care au probleme şi greutăţi, pe toţi care sunt în primejdie pe marea învolburată a acestei vieţi. Să îndrăznim, să sperăm şi să luptăm, zicând cu psalmistul David: „în Dumnezeu este mântuirea mea şi slava mea; Dumnezeu este ajutorul meu şi nădejdea mea este Dumnezeu" (Psalmul 61, 7). (Din volumul „Hristos, salvarea noastră") M ______________Preot ortodox român ILIE BUCUR SARMASANUL 0