Cuvântul Libertății, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3782-3807)

2002-04-22 / nr. 3800

2 Luni, 22 aprilie 2002 Incendiu de proporții Intr-un bloc din Drumul Taberei Aproximativ 40 de familii sinistrate Pompierii militari au reușit, după aproximativ o oră și jumătate, să stingă incendiul izbucnit, ieri la prînz, la parterul blocului din Aleea Valea Oltului numărul 12, din cartierul bucureștean Drumul Taberei, a declarat generalul Aurel Udor, comandantul Brigăzii de Pompieri Militari. Incendiul a izbucnit într-un depozit de confecții textile și accesorii amplasat la parterul blocului și care aparține unei firme private, pompierii fiind anunțați în jurul orei 12.00. Focul a cuprins și două dubițe parcate în fața depozitului, mașinile explodînd. Potrivit generalului Uder, incendiul s-a extins pe fațada blocului, afectînd grav apartamentele de la parter pînă la etajul 4. Apartamentelor de la nivelul cinci pînă la zece le-au fost sparte geamurile, iar pereții sunt îmbibați de spuma cu care au acționat pompierii. Specialiștii în construcții susțin că incendiul nu a afectat structura de rezistență a imobilului, însă fațada blocului necesită reparații majore. La nivelul Capitalei, s-a întrunit un consiliu de criză, pentru rezolvarea problemelor sinistraților, a declarat, ieri, prefectul de București, Gabriel Oprea, prezent la fața locului. Totodată, primarul sectorului 6, Alexandru Darabont, a afirmat că cele aproximativ 40 de familii sinistrate vor fi cazate temporar într-unul din liceele de pe raza sectorului 6, pînă la găsirea unei soluții locative, respectiv refacerea apartamentelor. Locatarii afectați de incendiu sînt de condiție medie, veniturile lor fiind mici, astfel că apartamentele lor nu erau asigurate. Din acest motiv, potrivit lui Darabont, Primăria sectorului 6 va utiliza fonduri din bugetul propriu pentru calamități. Parchetul și Poliția au declanșat o anchetă pentru identificarea celor vinovați de producerea incendiului. Prefectul Gabriel Oprea susține că, în cazul în care incendiul a izbucnit din cauze naturale, ceea ce e puțin probabil, autoritățile locale vor încerca să sprijine financiar familiile rămase fără casă. Imobilul din Aleea Valea Oltului va fi păzit de polițiști și jandarmi, întrucît multe bunuri ale locatarilor, care au scăpat incendiului, au fost depozitate în fața blocului. Polițiștii Secției 22 București au reținut doi dintre asociații firmei de confecții al cărei depozit era la parterul blocului din Valea Oltului. Firma are cinci asociați, trei dintre aceștia aflîndu-se în Cipru, a declarat Ioan Eftene, șeful Poliției sector 6. Firma de textile a fost somată de mai multe ori de către autoritățile locale și chiar amendată, întrucît depozitul a fost amplasat ilegal pe domeniul public. Contabila firmei și doi angajați au fost convocați pentru audieri la Poliție. ACTUALITATEA INTERNA Pensionarii își vor primi pensiile începînd cu data de 10 a fiecărei luni Pensionarii își vor primi banii începînd cu data de 10 a fiecărei luni, Consiliul Național de Pensii și Asigurări Sociale (CNPAS) sancționîndu-i dur pe cei vinovați de întîrzierea pe luna aprilie a plății pensiilor, informează Ministerului Muncii și Solidarității Sociale (MMSS). Achitarea pensiilor din cadrul sistemului public se efectuează la domiciliu prin reprezentanții Poștei, precum și prin conturi personale deschise la instituții financiar bancare, pe baza unor convenții încheiate cu acestea, în cazul efectuării plății prin conturile curente deschise la instituțiile financiare bancare (Bancpost și CEC), casele teritoriale de pensii au obligația de a viza sumele reprezentînd pensii în timp util, astfel încît în intervalul 13-15 al fiecărei luni, conturile personale să poată fi alimentate, iar beneficiarii să-și poată ridica drepturile de pensii începînd cu data de 15 a lunii. “Avînd în vedere faptul că în luna aprilie 2002, înainte de prima zi de plată a pensiilor-15 aprilie, au fost două zile nelucrătoare (sîmbătă și ieri) și cunoscîndu-se timpul necesar realizării circuitului bancar al banilor, era necesar ca ordinele de plată să fie depuse la trezorerie cu cel puțin 2-3 zile lucrătoare înaintea primei zile de plată a pensiilor”, se arată în comunicatul MMSS. Situația creată în luna aprilie a.c., în Capitală, prin întîrzierea plății pensiilor prin conturile deschise la CEC, din cauza nedepunerii în timp util a ordinelor de plată, de către salariații Casei de Pensii a Municipiului București - răspunzători de această activitate, a generat nemulțumiri în rîndul pensionarilor beneficiari de conturi personale la CEC, puși în imposibilitatea de a-și ridica pensiile începînd cu data de 15 aprilie 2002. Față de situația creată, conducerea CNPAS a hotărît sancționarea Mihaelei Kanovits, director general al Casei de Pensii a Municipiului București, cu reducerea cu 10% a salariului pentru o perioadă de două luni, menționează MMSS. De asemenea, pentru personalul de conducere direct răspunzător de plata drepturilor de pensii din Casa de Pensii a Municipiului București, MMSS a dispus reducerea salariului și, respectiv, trecerea într-o funcție inferioară. “Constatînd neajunsurile aduse pensionarilor, conducerea CNPAS a hotărât să inițieze demersurile necesare pentru ca, începînd cu luna mai, virarea sumelor aferente plății pensiilor prin cont curent personal la CEC să se facă cel mai tîrziu pe data de 10 a fiecărei luni, astfel încît plata pensiilor să înceapă în aceeași zi, indiferent de modalitatea lor de achitare, mandat poștal sau cont personal”, se arată în finalul comunicatului MMSS. Consiliul Național al Federației TESA a decis suspendarea grevei anunțată pentru luna mai Consiliul Național al Federației TESA, în cadrul unei reuniuni la Căciulata, a decis suspendarea grevei anunțată pentru luna mai, întrucît toate revendicările sindicaliștilor au fost soluționate, se arată într-un comunicat remis, ieri, de către Consiliul Național TESA. La reuniunea de lucru a Federației Naționale a Sindicatelor TESA din Unitățile Sanitare și a Ministerului Sănătății și Familiei, desfășurată în perioada 19-21 aprilie a.c., în Stațiunea Căciulata-Vîlcea, au participat 300 de delegați, lideri de sindicat TESA, directori financiari-contabili din toate spitalele județene și ai Direcției de Sănătate Publică, șefi de servicii resurse umane, consilieri juridici din toate județele țării. Din partea Ministerului Sănătății și Familiei a participat o echipă de specialiști pe domeniile reformă, privatizare, normare, finanțe, condusă de secretarul de stat Luminița Gheorghiu. Consiliul Național al Federației TESA a validat suspendarea grevei generale programată pentru luna mai 2002, în urma semnării unui protocol cu Ministerul Sănătății și Familiei și CNAS. Acest protocol prevede ca: salariații TESA din sănătate vor primi cel deal 13-lea salariu pînă cel mai tîrziu la sfîrșitul lunii mai 2002; salariații bugetari din sistemul sanitar și cei plătiți prin CNAS vor primi tichete de masă, prin modificarea unor prevederi din Legea Tichetelor de Masă, astfel încît să nu se mai dea posibilitatea unor interpretări restrictive. Guvernul va debloca fonduri din trimestrele trei și patru pentru trimestrul doi, pentru achitarea datoriilor foarte mari ale spitalelor. Pe de altă parte, Consilul Național a mai hotărît: monitorizarea strictă a respectării angajamentelor Ministerului Sănătății și Guvernului, față de personalul TESA din untățile sanitare; continuarea negocierilor privind noul sistem de salarizare cu Ministerul Sănătății și Familiei și cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale; înlăturarea inechităților de salarizare dintre personalul TESA și personalul medico-sanitar cu studii echivalente; exercitarea de presiuni asupra MSF pentru a determina acele unități sanitare care au finalizat Contractul Colectiv de Muncă să înceapă negocierea și finalizarea acestuia; aprobarea protocolului privind constituirea unei alianțe a federațiilor sindicale bugetare din sănătate, justiție, învățămînt, funcționari publici în cadrul CSN “Meridian”, în privința Legii Spitalelor, aflată în dezbatere la Parlament, secretarul de stat Luminița Gheorghiu a promis că se vor aduce modificările cerute de Federația Sindicatelor TESA. Consiliul Național a adoptat cererea de afiliere a Federației TESA la Internaționala Serviciilor Publice (PSI) cu sediul central în Franța. ! •..... Năstase, Berlusconi și mass-media Relațiile partidului d-lui Adrian Năstase’cu mass-media n-au strălucit niciodată, în toată această perioadă post-decembristă. Mai mult, plecarea, în noiembrie 1996, de la Putere a fost preponderent opera presei, iar nu a Opoziției de atunci, împinsă de fapt spre victorie cu ajutorul ziariștilor. Nici revenirea, din 2000, în palatele Puterii nu s-a datorat vreunei strategii electorale miraculoase, ci mai curând aceleiași media care, de această dată, a lovit din plin în prestația, de altfel submediocră, a guvernelor de centru-dreapta. Faptul că la ultima videoconferință cu prefecții, premierul, pe urmele lui Ion Iliescu, cum remarcau câțiva “răuvoitori”, a recidivat, exprimându-și nemulțumirea față de modul în care mass-media autohtonă ar fi tratat subiecte, considerate forte de către Putere, precum vizita lui Silvio Berlusconi și succesele cabinetului în campania euro-atlantică, merită o analiză mai atentă. Mai ales că trimite la un sindrom, cum spuneam, tipic actualei Puteri. Care, gestionând, totuși, o bună parte din “regimentele” secunde ale vechii nomenclaturi ceaușiste, resimte, fie subconștient, nostalgia practicării osanalelor. Dar ce reproșează Adrian Năstase massmedia? Minimalizarea vizitei premierului italian și lipsa de solicitudine la marea deschidere a organismelor euro-atlantice față de România. Are dreptate premierul? La o primă evaluare la rece a chestiunii, înclinăm să-i dăm dreptate. Presa românească e departe de a străluci la capitolul performanță și profesionalism. Cotidiane, naționale și locale, încă mai acuză improvizația și mediocritatea, documentarea precară și excesiva politizare, senzaționalul gratuit și, nu o dată, pernicios, subcultura mergând până la a gramaticalism. Explicația, invocată uneori, că presa nu poate fi altfel decât societatea în care activează, deși perfect verosimilă, nu-i însă și suficientă, în plus, în absența unei stabilități financiare, ea e nevoită să improvizeze mai mult decât și-ar dori. Pe plan mai larg, după mai bine de doisprezece ani de libertate a opiniei exersată după ureche, avem, acum, în România, un public tot atât de atipic ca și societatea în ansamblul ei. Unde a greșit premierul însă a fost invocarea vizitei lui Berlusconi. Total neinspirat (și probabil nu tocmai documentat), dl. Adrian Năstase își lega nemulțumirea față de presa românească în raport cu cea italiană. D-sa afirma că, spre deosebire de jurnaliștii autohtoni, cei italieni ar fi tratat prezența premierului lor ca pe un eveniment de prim-plan. Așa cum se prezintă lucrurile, care ne temem că opinia lui Năstase este urmarea unei sugestii a lui “Il Cavaliere”. Rod al vreunor cancanuri avansate de oaspetele său particular. Fiindcă, în realitate, media italiană, în ansamblul ei, a tratat vizita mult mai “ignobil” decât cea dâmbovițeană. Cu excepția, desigur, celei incluse în propriul său imperiu, însă mai grav ni se pare faptul că, dat fiind scandalul iscat de Berlusconi cu tentativa de a-și subordona și televiziunea publică (RAI), acum în plină desfășurare, intervenția premierului român este complet neinspirată. Ba chiar periculoasă, în Italia, din acest motiv s-a ieșit în stradă. Fiindcă pericolul monopolizării mediatice capătă dimensiunea unui coșmar. Cât despre campania euro-atlantică a actualei Puteri, aici are dreptate premierul Adrian Năstase, așa cum am mai scris, obiectivul integrării e mult prea important, am spune epocal, pentru a fi tratat în termenii unei coterii promoționale, însă tot atât de adevărat este și faptul că orice tentativă a Puterii de a-și instrumenta meritele în contul ameliorării imaginii sale pe plan intern ar fi un act de indecență. GEORGE POPESCU ) Peste 30 de transportatori au protestat în vama Porțile de Fier . Peste 30 de transportatori au protestat, sîmbătă, în vama Porțile de Fier I, acuzînd Poliția de Frontieră și Autoritatea Rutieră că îi împiedică să-și desfășoare activitatea. Transportatorii, organizați ca societăți comerciale, transportă persoane cu autoturismul în Iugoslavia, în baza unei licențe de transport acordată și verificată de Autoritatea Rutieră. De la 1 aprilie, în conformitate cu legea, poliția de frontieră cere la ieșirea din țară tabel nominal cu persoanele care călătoresc cu autoturismul, tabel vizat de Autoritatea Rutieră. Transportatorii spun că la Autoritatea Rutieră este program doar de la 8:30 la 16:00, de luni pînă vineri,și în aceste condiții nu pot lucra pentru că majoritatea clienților vin cu trenurile de noapte și vor să treacă imediat granița, pentru a prinde ziua integrală pe teritoriul Iugoslaviei . Transportatorii cer ca Autoritatea Rutieră să aibă un punct de lucru în vamă, eventual non-stop, dar acest lucru este destul de greu de realizat pentru că ar trebui justificat economic printr-un trafic susținut. Deși au amenințat că blochează vama, oamenii au renunțat la protest după o oră de discuții cu autoritățile. Colonelul Ștefan Aranaciu, șeful Poliției de Frontieră Mehedinți, spune că aceasta este legea pe care poliția de frontieră este decisă să o aplice și nu se mai pot tolera astfel de practici. "Transportatorii trebuie să își rezolve problema cu Autoritatea Rutieră, dar dacă nu vor face acest lucru nu vor mai ieși prin punctul de trecere de la Porțile de Fier I”, a spus Ștefan Aranaciu. El a adăugat că transportatorii, dar și clenții lor, nu înțeleg că poliția de frontieră este decisă să pună capăt activităților de “mică bișniță” care se desfășoară prin această vamă. “Pașaportul turistic, ca și permisul de mic trafic, trebuie folosite în scop turistic și nicăieri nu scrie că ai voie să treci granița de 50 de ori pe zi cu produse pe care să le vinzi în Iugoslavia”, a mai spus Aranaciu. Capitolele justiția și afacerile interne în dezbatere la Conferința de la Bruxelles România va gestiona viitoarea frontieră de Est a spațiului comunitar și, în consecință, va avea un rol important de jucat în ce privește securitatea internă comună a Europei. La Bruxelles, în cadrul Conferinței de aderare România - Uniunea Europeană, au fost deschise oficial, vineri, negocierile la Capitolul 24 Justiție și Afaceri Interne, se arată într-un comunicat remis, ieri, de către Biroul de presă al Ministerului de Interne. Pentru acest capitol, instituția integratoare este Ministerul de Interne, care coordonează delegația sectorială, formată, printre alții, din reprezentanți ai Ministerului Justiției, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanțelor Publice prin Delegația Generală a Vămilor, Ministerului Administrației Publice și ai Ministerului Integrării Europene. Acquis-ul în materie de justiție și afaceri interne cuprinde următoarele domenii: azil, controlul frontierelor, politica în materie de vize, migrația, protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene, lupta împotriva corupției, combaterea spălării banilor, a criminalității organizate, a traficului și consumului de droguri, a terorismului, cooperarea polițienească, vamală, judiciară în materie civila, judiciară în materie penală, instrumente privind drepturile omului și acquis-ul Schengen, în perspectiva deschiderii negocierilor, România a elaborat un document de poziție, detaliat, referitor la situația din domeniile prezentate mai sus, precum și măsurile pe care le are în vedere pentru ca, la aderare, țara noastră să fie complet aliniată la acquis-ul comunitar. îndeplinirea cu strictețe a angajamentelor asumate este cu atît mai importantă cu cît România va gestiona viitoarea frontieră de Est a spațiului comunitar și, în consecință, va avea un rol important de jucat în ce privește securitatea internă comună a Europei, se arată în comunicatul MI. Justiția și afacerile interne, prin tematica abordată, constituie unul dintre cele mai complexe capitole de negociere, atît pentru statele candidate, cît și pentru Uniunea Europeană. Ion Iliescu: România are șanse să intre în rîndul lumii la summit-ul NATO de la Praga Președintele Ion Iliescu a declarat, sîmbătă, într-o emisiune transmisă de postul public de televiziune, că România are șansa “să intre în rîndul lumii” cu ocazia summit-ului NATO din noiembrie, de la Praga, adică să fie invitată să adere la Alianță. Președintele Iliescu a precizat că nu dorește să dea “verdicte”, dar că speră ca, la Praga, România să fie invitată să adere la NATO, deoarece există “premise încurajatoare” în acest sens. Șeful statului a apreciat că procesul integrări în Uniunea Europeană este “mai greu”, deoarece criteriile aderării la UE sînt mai riguroase. El a adăugat că, pentru aderarea la structurile europene, România trebuie să fie capabilă să are emoții pentru summit-ul de la Praga, președintele Iliescu a răspuns: “Este un moment important și sînt motive să creeze emoții, în sens pozitiv”, se integreze mai ales din punct de vedere economic. Iliescu a mai spus că “o integrare pripită” în UE ar putea duce la “zdrobirea” economiei românești, întrebat dacă Și problemele localităților mici sunt importante ieri, 21 aprilie 2002, deputatul PSD Dolj, Mihai Nicolescu, s-a aflat la Maglavit, Calafat și Cetate, în programul vizitei întreprinse în cele trei localități ale județului,, sau înscris o serie de întâlniri cu profesori, medici, reprezentanți ai bisericii, ai poliției, consilieri și primari. S-au discutat și s-au căutat soluții în problemele din agricultură, școală, instituțiile administrative, poliție. Deputatul doljean a fost însoțit în acțiunea întreprinsă de Gheorghe Marinică, directorul D.G.A.I.A. și Marian Nicoli, directorul A.P.A.P.S. Dolj. DENISA POPESCU CUVÂNTUL LIBERTĂȚII * Adrian Năstase ți soția sa efectuează o vizită privată în Italia Prim-ministrul Adrian Năstase și soția sa efectuează, în acest sfîrșit de săptămînă, o vizită privată în Italia, la invitația premierului Silvio Berlusconi, a declarat purtătorul de cuvînt al Executivului, Claudiu Lucaci. El a precizat că cei doi premieri vor folosi acest prilej pentru a discuta despre modalitățile de dezvoltare a relațiilor politice, economice și culturale bilaterale. Silvio Berlusconi l-a invitat pe Adrian Năstase în Italia la sfîrșitul vizitei efectuate de el în această săptămînă la București. ■ Cîteva sute de muncitori de la Siderurgica au blocat drumul dintre Deva și Hunedoara Cîteva sute de muncitori de la Siderurgica Hunedoara au blocat, sîmbătă, pentru o oră și jumătate, drumul ce face legătura între Deva și Hunedoara. Prin protestul lor, muncitorii au solicitat rebranșarea combinatului siderurgic la rețeaua de curent electric. Sîmbătă dimineața, combinatul siderurgic de la Hunedoara a fost decuplat în totalitate de la rețeaua de curent electric. După cîteva ore, aproape 600 de siderurgiști au declanșat o mișcare spontană de protest și au blocat timp de o oră și jumătate drumul național 68B, care leagă Deva de Hunedoara. Siderurgiștii spun că furnizarea energiei electrice a fost întreruptă chiar în momentul turnării continue, fapt care a dus la pierderi de sute de milioane de lei. Cu toate că Siderurgica a plătit la zi în ultimele luni factura de curent electric, societatea are datorii de peste 600 de miliarde de lei către Electrica. Protestatarii au deblocat drumul numai după ce conducerea județului Hunedoara le-a promis că Siderurgica va fi rebranșată la rețeaua de curent electric. ■ Românii introduc ilegal în țară mărfuri și alimente din străinătate Polițiștii de frontieră au găsit, sîmbătă, în autoturismele unor români care se întorceau în țară, mai multe produse alimentare, electronice și cosmetice, informează Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Polițiștii de frontieră din cadrul Inspectoratului Suceava, împreună cu cei de la Sectorul Siret, au oprit un autoturism Dacia, condus de Gabriel Ignat (25 de ani). în mașina acestuia au fost descoperite 1.000 de baterii tip R6,54 de aparate radio cu căști,164 calculatoare de buzunar, toate în valoare de 167.675.000 lei, pentru care Ignat nu poseda documente justificative de proveniență. Marfa a fost confiscată, iar Ignat a fost amendat cu suma de 50 milioane lei. De asemenea, reprezentanții Detașamentului de Intervenție al Inspectoratului județean PF Satu Mare a oprit pentru un control de rutină, pe comunicația Satu Mare - Petea, un autoturism marca Renault, condus de Ioana Silad (40 de ani) și în care se mai aflau două femei. în mașină au fost descoperite diferite bunuri (cosmetice, produse din carne, cafea etc), în valoare peste 98 milioane lei, pentru care nici una dintre ocupantele autoturismului nu poseda acte justificative. Cele trei persoane au fost sancționate contravențional, iar bunurile au fost confiscate. 1 Polonezii din Suceava i-au cerut lui Longin Pastusiak sprijin obținerea de medicamente pentru Mai mulți etnici polonezi din satele sucevene vizitate de o delegație parlamentară condusă de mareșalul Senatului Poloniei, Longin Pastusiak, au solicitat sprijin pentru obținerea de medicamente și chiar pentru a beneficia de anumite intervenții chirurgicale. Vicepreședintele pentru afaceri externe și integrare europeană din Senatul Poloniei, Zbigniew Kulak, a afirmat, vineri seara, la Suceava, că din informațiile pe care a reușit să le culeagă a reieșit că etnicii polonezi care locuiesc în sate din zona de munte au acces limitat la serviciile medicale. “Acești oameni, care trăiesc în munți, au accesul destul de îngrădit la tot ce înseamnă asistență socială", a spus Kulak, care a precizat că etnicii polonezi s-au adresat cu “rugăminți concrete” pentru a fi sprijiniți în privința accesului la anumite medicamente sau la anumite intervenții chirurgicale. “Am subliniat că toate acestea sînt posibile, dar numai convenind cu medicii români”, a spus senatorul Kulak, care este medic chirurg. Delegația poloneză a vizitat, vineri, localitățile sucevene Cacica, Solonețul Nou, Pleșa și Poiana Micului, unde se află comunități importante de etnici polonezi. Dl Gheorghe Frigă s-a numit cu directorul Serviciului de Informații de Securitate al Canadei Directorul Serviciului de Informații Externe, Ghorghe Fulga, a discutat cu directorul Serviciului de Informații de Securitate al Canadei (CSIS), președinte în exercițiu al Comitetului Special al NATO, Ward P.D. Elcock, pe tema reformei și restructurării SIE, din perspectiva aderării la NATO. Directorul SIE a efectuat o vizită în Canada în perioada 18-20 aprilie. De asemenea, a fost discutat și sprijinul pe care CSIS îl poate acorda SIE în vederea creșterii gradului de compatibilizare, standardizare și articulare la comunitatea de informații a statelor membre ale Organizației Nord-Atlantice, precizează comunicatul. Convorbirile dintre Gheorghe Fulga și Ward P.D. Elcock s-au referit și la relația dintre serviciile de informații și mass-media, subliniindu-se necesitatea realizării unui echilibru între transparența față de societatea civilă și caracterul confidențial al activităților desfășurate de serviciile de informații. . Poliția îl cercetează pe directorul Unei firme de transmitere ilegală de programe TV prin cablu Directorul unei firme de transmitere de programe TV prin cablu a fost pus sub acuzare de către polițiștii ialomițeni, pentru că a difuzat programe fără a avea licență de emisie, informează IGP. Nicolae Popescu (52 de ani) este cercetat pentru retransmisie de programe pe timpul suspendării licenței de emisie și de rupere de sigilii. Popescu, în calitate de administrator al societății Danmark Company, din localitatea Gheorghe Doja-Ialomița, a rupt sigiliile și a retransmis programe TV prin rețeaua proprie. Din data de 15 februarie a.c., firma lui Popescu avea licența de emisie suspendată de către Consiliul Național al Audiovizualului, iar stația de emisierecepție era sigilată de reprezentanții Inspectoratului General al Comunicațiilor din București. Nicolae Popescu este cercetat de ofițerii Serviciului Poliției Economico-Financiare din Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița, care au declanșat, vineri, urmărirea penală împotriva directorului firmei Danmark Company. . De la începutul anului au murit 123 de persoane în accidente rutiere De la începutul anului s-au înregistrat 277 de accidente rutiere, soldate cu moartea a 123 de persoane și rănirea gravă a altor 252, informează Direcția Poliției Rutiere. Principala cauză generatoare de accidente este viteza excesivă, dar și neadaptarea vitezei mașinilor la condițiile atmosferice și de drum, spun polițiștii. Pentru nerespectarea regimului legal de viteză, numai în cursul săptămînii trecute, au fost sancționați contravențional aproape 18.000 de conducători auto. Totodată, sîmbătă, în cadrul unei ample acțiuni, polițiștii au depistat, cu ajutorul aparaturii radar, 3.812 de șoferi, din care 770 conduceau autovehiculul cu peste 120 de kilometri pe oră, mai mult decît limita admisă. Valoarea totală a amenzilor aplicate sîmbătă s-a ridicat la peste 1,1 miliarde de lei. Poliția Rutieră avertizează că toată aparatura radar este folosită, inclusiv pe timpul nopții. v y x «»