Cuvântul Libertății, ianuarie 2007 (Anul 19, nr. 5246-5269)

2007-01-15 / nr. 5255

WWW.CUVANTULCO.NR Ca sa apere terenurile de la Balta Verde și Aeroport, Berceanu e gata să provoace un război sângeros Politică / pag. 7 Morți și răniți pe șoselele doljene Eveniment / pag. 4 Vremea în Oltenia pentru următoarele 24 de ore: • Astăzi: Maximum 9 ° C. Nori risipiți • La noapte: Minimum 1 ° C. Cer senin Poșta face apel la pensionari sa stea cu urechea la sonerie Taloanele mov s-au pierdut pe drum Economie / pag. 8 CONFLICT CU TIMIȘOARA Sport / pag. 24 Cultură de mucegai pe strada „Roznov" Cartierul Catargiu, atacat de igrasie Casele se înmoaie de la temelie și crapă. Oamenii, neputincioși, măsoară cu latul palmei igrasia și mucegaiul care înflorește amenințător pe pereți, dar nu pot face nimic cu mâna lor ca să le salveze. Se roagă ca pe strada lor să nu mai plouă cu găleata, iar cât timp e vreme bună scriu petiții. Autorităților, firmelor care construiesc și îngrijesc drumuri, vecinilor care nu le pasă că munca lor de-o viață se duce de râpă, deși locuiesc într-un mare oraș, la bugetul căruia pun, anual, milioane din pensia lor mică. Pe strada „Roznov", în cartierul Catargiu, oamenii trăiesc o adevărată tragedie. Chiar dacă nu se vede cu ochiul liber, multe dintre casele de aici sunt compromise de la temelie. Din cauza infiltrațiilor de apă, spun proprietarii. Igrasia care macină casele celor de pe „Roznov” se trage, spun oamenii, de la lipsa unui pod pe care cei care au așezat pavajul au uitat să-l mai ridice. Fiind mai joasă decât celelalte din zonă, strada „Roznov” adună toate apele când plouă sau când se topesc zăpezile. „Când au venit ploile, am săpat cu târnăcopul și am făcut un șanț în capul străzii, prin care să treacă apa, îi deranja pe șoferi, că trebuia să oprească, și mulți au făcut accidente. Cineva, de la nr. 10, a făcut atunci cerere și a adus niște piatră ca să niveleze pământul. Noi facem șanțul, ei pun piatra la loc”, povestește Ion Ungureanu. Cei care au casele pe partea mai înaltă a străzii nu se agită în nici un chip, fiindcă nu sunt afectați direct. Numai că edilii nu se grăbesc să le îndeplinească deocamdată cererea, punându-i pe lista de așteptare pentru introducerea rețelei de canalizare. Cazați în camere fără căldură și pline de igrasie. Studenții români din Dijon își doresc să se întoarcă acasă Educație/pagio în ultima decada a lunii ianuarie. Se prognozeazâ și zăpada Potrivit estimărilor meteorologului dr. Ion Marinică, bun cunoscător al climatului Olteniei, în ultima decadă a lunii ianuarie 2007 ar urma să avem și prima zăpadă consistentă, nefiind exclusă viscolirea acesteia. Până atunci, vremea se menține călduroasă, cu maxime, în timpul zilei, de până la 16 grade Celsius și minime, în timpul nopții, de -4 grade Celsius. Dr. Ion Marinică, autorul unei cercetări minuțioase și complexe, pe o perioadă de peste un secol (1896-2000), apreciază, în temeiul propriilor modele de geneză a fenomenelor climatice, că anul 2007 va fi mai sărac în precipitații decât anul precedent, dar mai bogat decât cel care vine, îndepărtându-ne astfel treptat precipitațiilor atinse ANUNȚ IMPORTANT 9 BIROUL DE PUBLICITATE S-A MUTAT LA SEDIUL REDACȚIEI « Biroul de publicitate al ziarului “Cuvântul Libertății” funcționează actualmente în sediul redacției, pe strada CS NICOLĂESCU PLOPȘOR NR. 22 A (lângă fostul “Ciufulici”). Anunțurile de mică și mare publicitate se primesc zilnic, de luni până vineri, între orele 9 și 17, iar duminica între orele 9 și 13. 1 Adevărul despre luarea Prefecturii I Craiova Restituiri / pag. 5 Primele alegeri pentru Parlamentul European organizate în România I Integrare europeană / pag. 11 I 1 Subiectele pentru Bacalaureat-publicate azi, pe Internet Actualitate / pag. 6 Revelion european, cu ospătari Ospătarii Complexului „Parc" au petrecut europenește, sâmbătă seara. Fiindcă în noaptea dintre ani le-au sfârâit călcâiele servind invitații, bucătarii, cofetarii, cot la cot cu barmanii, au avut și ei parte de un revelion, oferit, ca în fiecare an, de conducere, în sala mare a Restaurantului „Flora". Actualitate / pag. 3 Autoritățile locale din Teslui, cu ochii pe buget Patru studii de fezabilitate Tc> își așteaptă finanțare ____ ____ Dezvoltare rurală / pag. 9 , rv y