Cuvântul Libertății, august 2020 (Anul 32, nr. 9151-9171)

2020-08-12 / nr. 9158

6 / cuvântul libertății miercuri, 12 august 2020 Antrenorul lui Lokomotiv Tbilisi nu vede un avantaj că meciul cu Craiova se joacă în Georgia Giorgi Chiabrishvili, antrenorul principal al lui Lokomotiv Tbilisi, adversara Universității Craiova în primul tur preliminar al Europa League, a aflat despre olteni că au terminat campionatul pe locul secund și că au câțiva internaționali în lot. „în primul rând vreau să precizez că nu am avut vreo echipă preferată dintre cele cu care puteam să picăm (Universitatea Craiova, Backa Topola, Kairat Almaty, Shkendija, n.r.), am considerat că toți adversarii potențiali sunt la fel de valoroși. Cunosc câte ceva despre Universitatea Craiova, iar forța acestei echipe este indicată în primul rând de faptul că această echipă a terminat pe locul doi în campionatul României. Apoi, are în componență jucători care au evoluat în naționalele României și Albaniei (Kamer Qaka, n.r.). De asemenea, au un portar destul de bun, care a evoluat pentru echipele naționale de juniori ale Italiei. Acum ne concentrăm pe meciurile din campionat, cu Dila Gori și Samtredia, apoi vom avea timp să analizăm și adversarul din Europa League, vom vedea jocuri ale Craiovei și ne vom pregăti foarte bine și de vom mobiliza exemplar” a spus antrenorul de 40 de ani al celor de la Lokomotiv Tbilisi, citat de site-ul grupării din capitala Georgiei; în schimb, căpitanul celor de la Lokomotiv Tbilisi, fundașul stânga Davit Abilava, nu este impresionat de adversar, spunând că Universitatea este „o necunoscută”. „Este o echipă necunoscută și nu am ce să spun acum despre ea. Eram pregătiți pentru oricare dintre potențialii adversari. Vom studia bine Craiova” a spus jucătorul de 26 de ani, care evoluează de 6 ani la această echipă. „Va fi ca un meci pe teren neutru" Antrenorul Chiabrishvili nu consideră că echipa sa are un avantaj, chiar dacă se joacă meciul la Tbilisi. „Nu cred că avem un avantaj să jucăm acasă în condițiile actuale, ținând cont că meciul se va disputa fără spectatori, va fi ca un meci pe teren neutru, va fi același lucru pentru noi ca și pentru adversari” a adăugat Chiabrishvili, cel care a preluat formația gruzină chiar înaintea sezonului actual. Nici la acest capitol căpitanul Ubilava nu este în ton cu antrenorul său: „Deși meciul se va desfășura fără spectatori, ceea ce este foarte trist, faptul că jucăm acasă este de o importanță deosebită pentru noi. Jucăm la Tbilisi și va fi cu siguranță un confort pentru noi”. Meciul se va disputa pe stadionul Mikheil Meskhi, pe care se joacă și rugby, o arenă de peste 27.000 de locuri, a doua ca mărime din Georgia. Succes important în campionat pentru Lokomotiv Adversara Universității Craiova din primul tur preliminar al Europa League, Lokomotiv Tbilisi, a obținut o victorie importantă, în deplasare, cu Dila Gori, în etapa a 9-a a campionatului gruzin, scor 1-0, gol marcat în minutul' 58, de Shonia. După 9 runde, „ceferiștii” din capitala Georgiei se află pe locul 6, din 10 echipe, cu 12 puncte, la 6 puncte de liderul Dinamo Tbilisi. Antrenorul Giorgi Chiabrishvili a folosit formula: Mamardashvili - Sandokadze, Gabadze, Gureshidze, Kveladze (76 Mtchedlishvili) - Shonia, Samurkasovi (70 Gavashelishvili), Dartsmelia, Omad Oumar (65 Iacobidze) - Dzebniauri, Sikharulidze. Craiova n-are amintiri plăcute cu georgienii Lokomotiv Tbilisi din Georgia este o echipă înființată în 1936, iar anul trecut a terminat pe locul 4 campionatul, pierzând finala Cupei Georgiei. Cel mai bine cotat jucător este atacantul Irakli Sikharulidze, în vârstă de 30 de ani, care a jucat în Cehia, la Slovacko, iar vedeta echipei este Vato Arveladze, fiul fotului fotbalist Revaz Arveladze și nepotul mult mai celebrului Shota Arveladze. Cei trei frați Arveladze, Sho Revaz și Archil, au fost adversarii Craiovei în primul tur al Cupei UEFA, ediția 1994-1995. Universitatea Craiova, pregătită atunci de Aurică Țicleanu, pierdea cu Dinamo Tbilisi, acasă, 1-2 (Pigulea / Kinkladze, Kavelashvili), și cu 0-2 în deplasare (goluri: Kinkladze, Shota Arveladze). în lotul Craiovei erau atunci jucători precum: Craioveanu, Gane, Stângă, Papură ori Săndoi, dar și la georgieni erau jucători care aveau să facă furori în Europa, precum Shota Arveladze, Giorgi Kinkladze sau Kavelașvili. Pagină realizată de COSMIN STAICU sport Gruzinii, despre Universitatea: „E o necunoscută, o vom studia” II Leii” trec la După 6 ani, Universitatea Craiova schimbă sponsorul tehnic, renunțând la Joma După 6 ani în care a fost „îmbrăcată” de Joma, Universitatea Craiova schimbă firma de echipament o dată cu următorul sezon, noul partener fiind Puma. în sezonul din Liga a II-a, 2013- 2014, clubul condus de Mihai Rotaru a avut echipament Nike. După promovarea în Liga I, Universitatea Craiova a fost îmbrăcată de Joma, contractul fiiind derulat până la finalul sezonului 2019-2020. Modelul a fost schimbat de la an la an, iar cel mai inedit a fost cel cu inserție inspirată de Coloana Infinitului, în respectivul echipament, oltenii au și cucerit un trofeu, Cupa României, în 2018, după finala câștigată cu Hermannstadt. “Puma" pentru "lei” timp de 4 ani Din vara aceasta, alb-albaștrii vor avea echipament produs de Puma, cu variantele clasice de tricouri, cu alb predominant sau cu albastru. Cei de la Puma vor livra echhpament în valoare de 250.000 de euro pe sezon, contractul încheiat fiind pe următorii patru ani. Clubul din Băniea Puma pregătit trecerea la noul sponsor tehnic și a trecut la lichidări de stoc la magazinul oficial, prețurile la echipamentele Joma fiind reduse substanțial. Departamentul de marketing al clubului din Bănie a decis să păstreze unele elemente ale vechilor echipamente, pe lângă stema cu leul, element esențial, urmând să se mențină și supranumele „Campioana Unei Mari Iubiri”, inscripționată aproape de gulerul tricourilor. Universitatea Craiova este singura echipă din Liga I care va avea echipament produs de Puma. Majoritatea echipelor din Liga I sunt îmbrăcate de Joma, inclusiv campioana ultimelor 3 sezoane, CFR Cluj, în timp ce FCSB și Viitorul au contracte cu Nike, Sepsi are Adidas, Dinamo, FC Voluntari și FC Argeș evoluează în echipament Macron, sponsorul tehnic al celor de la FC Botoșani este Errea, în timp ce UTA are Sport Saller. Echipe importante echipate de Puma, AC Milan, Borussia Dortmund, Olympique Marseille, Borussia Monchengladbach, Manchester City, Valencia, naționalele de fotbal ale Italiei, Uruguayului, Austriei, Serbiei, Elveției și Islandei. Fotbaliști celebri precum Suarez, Aguero, Reus, Buffon, Obiak, Griezmann sau Lukaku au contract cu Puma. Atleții au revenit în forță la competițiile naționale. După o pauză de câteva luni, impusă de pandemie, de la întrecerile naționale, atleții Clubului Sportiv Municipal Craiova și-au reluat activitatea competițională, cu ocazia primelor concursuri organizate de Federația Română de Atletism, în această vară. La finalul săptămânii trecute, în București, au avut loc Cupa României de Seniori și etapa finală a Campionatului Național U16. Atleții seniori șiau trecut în cont șase medalii la finalul Cupei, două din fiecare categorie (aur, argint și bronz). Ștefania Drăgan s-a situat pe prima poziție la finalul probei de săritură cu prăjina, cu o săritură de 3,20 metri, în timp ce al doilea aur pentru clubul din Bănie a venit tot în urma unei întreceri de sărituri. Florentina Budică a câștigat proba de săritură în înălțime cu un rezultat de 1,70 metri. Aproape de primul loc s-au clasat Cristina Bălan, care a alergat în cadrul cursei de 400 de metri și a terminat cu timpul de 56, 10 secunde, și Sergiu Ursu (aruncarea discului), care a trimis discul la o distanță de 55, 83 metri, ambii ocupând locul secund al podiumului. Medaliile de bronz au ajuns la Elena Călin (săritura cu prăjina - 2,70 metri) și Mădălina Fica (400 metri garduri - 63,56 secunde). Titlu național la US 6 în cealaltă competiție desfășurată la București, CSM Craiova a fost reprezentat pe podium de o singură atletă, dar la cel mai înalt nivel. Valentina Necoară și-a adjudecat titlul național în cadrul probei de săritură cu I prăjină, după ce și-a devansat adversarele cu o săritură de 2,90 metri. Astfel, în această perioadă de îngrijorare și incertitudine, au sosit și câteva vești bune. Sportul românesc începe să își reia treptat activitatea și sportivii clubului din Bănie se pregătesc intens să readucă performanțe pentru Craiova.