Cuvîntul Nou, iunie 1979 (Anul 12, nr. 2290-2315)

1979-06-01 / nr. 2290

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XII, Nr. 2290, VINERI, 1 IUNIE, 1979 4 PAGINI, 30 BANI Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in întreprinderi industriale din Capitală Secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a efectuat, în cursul dimineţii de joi, 31 mai, o vizită de lucru în cîteva mari unităţi industriale şi unele obiective sociale din Capitală. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit de tovarăşii Ilie Verdeţ, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană şi Nicolae Constantin. Vizita a prilejuit o analiză rodnică, aprofundată a modului în care se înfăptuiesc hotărîrile Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale P.C.R. cu privire la dezvoltarea industriei pe trepte calitativ superioare şi, în mod deosebit, a subramurilor ei de virf. In cadrul acestei noi întîlniri de lucru a secretarului general al partidului cu noi colective de muncă ale Capitalei, moment semnificativ al permanentului dialog purtat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu specialiştii, cu făuritorii bunurilor materiale în probleme esenţiale ale activităţii economico-sociale, ale creşterii bunăstării poporului, au fost abordate aspecte privind căile practice menite să imprime o mai bună orientare a eforturilor, a valorificării resurselor umane şi materiale, pentru îndeplinirea şi depăşirea indicatorilor cantitativi şi calitativi ai planului pe 1979 — an hotărîtor al cincinalului — precum şi pentru realizarea cu succes a proiectelor de perspectivă privind extinderea unor sectoare purtătoare de progres, capabile să asigure înaintarea fermă a economiei româneşti pe calea modernizării ei neîntrerupte, în centrul dialogului cu factorii de decizie din instituţii centrale şi întreprinderi, cu oamenii muncii, s-au aflat problemele esenţiale de care depinde atingerea unor obiective de ordin calitativ — folosirea cu maximum de eficienţă a fondurilor alocate pentru investiţii, înnoirea şi modernizarea structurii producţiei, perfecţionarea continuă a tehnologiilor de fabricaţie şi a pregătirii cadrelor, stimularea creaţiei ştiinţifice şi tehnice originale. Pe întregul parcurs al vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întîmpinat cu vibrante (Continuare în pag. a 4-a) In cinstea marii sărbători de la 23 August, harnicii meşteşugari de la Cooperativa „Arta Covasnei“ din Intorsura Buzăului, au raportat, la data de 22 mai, îndeplinirea planului pe primele cinci luni ale anului. Pînă la finele lunii mai aici s-a realizat o producţie suplimentară de peste două milioane şi jumătate lei la indicatorul producţie netă şi 5 milioane lei la indicatorul producţie marfă. Se cuvine evidenţiat, de asemenea, colectivul Secţiei de scaune din localitate, care a îndeplinit în devans planul pe primele cinci luni ale lui 1979, realizînd suplimentar produse în valoare de 1.135.000 lei la producția netă şi 840.000 lei la producția marfă. Gh. Popica, coresp. [Continuare în pag. 2—3) REMARCABILE FAPTE DE MUNCA Respectarea disciplinei de partid — condiţie de bază a realizării * sarcinilor In vasta sa activitate partidul acordă o permanentă atenţie formării trăsăturilor morale înaintate ale omului de tip nou al societăţii noastre socialiste. în această operă de mare răspundere educarea în spiritul respectării disciplinei de stat şi economice de către comunişti, de către toţi oamenii muncii, are o importanţă deosebită Organele şi organizaţiile de partid din judeţul nostru analizează periodic modul în care comuniştii, ceilalţi oameni ai muncii activează pentru transpunerea în viaţă a prevederilor statutului partidului cu privire la disciplina de partid, modul cum se respectă disciplina in muncă, normele eticii şi echităţii socialiste, felul în care comuniştii reuşesc, în calitate de membri ai celui mai înaintat detaşament al clasei muncitoare, ţărănimii şi intelectualităţii să devină un exemplu de comportament în viaţa socială şi personală, în pregătirea politică şi profesională, în îndeplinirea cu abnegaţie şi devotament a sarcinilor încredinţate. Analizele făcute în plenarele Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi în dezba-LORINCZ CAROL, preşedintele Colegiului judeţean de partid CovasnaContinuare la pag. 2—31 Citiți în pag. 2-3 : COPIII — BUCURIA ŞI ROSTUL VIEŢII. La recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R., tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia: „In fiecare unitate, în fiecare secţie, trebuie să se stabilească măsuri concrete de reducere a consumurilor materiale, de respectare a normelor şi reducere sub norme a consumurilor la toate materialele, inclusiv la combustibili şi energie". Iată, de fapt, căile majore ce conduc spre diminuarea cheltuielilor materiale — cale sigură de sporire a producţiei nete. In lumina indicaţiilor date de secretarul general al partidului, vom reliefa unele preocupări în acest sens ale colectivului de muncă de la întreprinderea de aparataj electric auto și motoare electrice (I.A.E.A.M.E.) din Sfîntu Gheorghe, una din principalele căi prin care s-a redus consumul materiilor prime și materialelor și, îndeosebi, al metalului a fost aceea a reproiectării produselor. în această privinţă am stat de vorbă cu ing. Sabaday Rudolf de la atelierul de proiectare din unitate. Iată cîteva din măsurile elaborate şi aplicate în practică în acest an la I.A.E.A.M.E. Mai întîi, consemnăm unele acţiuni în urma cărora s-a economisit VASILICA BOANCA (Continuare in pag 2-31 1 IUNIE Ziua internaţională pentru apărarea copilului Z iua aceasta a începutului de vară, la noi, în România, polarizează atenţia întregii naţiuni, inimile tuturor pulsînd puternic în ritmurile de efort şi biruinţă pentru destinul de azi şi de mîine al copiilor noştri. Ziua aceasta, a teilor în floare şi a mirosului de griu dat în pîrg, îşi lasă însemnele pe obrajii rumeni şi zîmbetele fericite ale copiilor, dovadă rostului şi existenţei noastre. Vorbind despre această zi internaţională pentru apărarea copilului, se cuvine acum, mai mult ca oricînd, să aducem prinosul de recunoştinţă partidului şi statului nostru, secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul de omenie, care, ca un iubitor părinte, veghează, împreună cu mult stimata tovarăşa Elena Ceauşescu, la liniştea şi fericirea tinerei generaţii. Condiţiile excepţionale de viaţă, de învăţătură, şcolile, laboratoarele, grădiniţele, creşele, terenurile de joacă şi de sport, învăţămîntul gratuit, alocaţia de stat pentru milioanele de copii, iată doar cîteva din argumentele care ilustrează elocvent ceea ce nu(Continuare în pag. a 4-a) . De-aici, din România, pleacă în lumea largă Un dor aprins de pace sădit de ţara-ntreagă. De-aici din România răsună mîndru cor. Copiii ţării mele cu toţii pace vor. Să zboare peste lume ai păcii porumbei Prietenia, pacea, aceştia-s solii mei, Şi globu-ntreg să fie acoperit de rîs Să creştem pentru pace, acesta-i al meu vis. COPIII ȚĂRII MELE ’ -------------------- „Secrete...“ ELENA BORICEANU, clasa a V-a BARTHA ARPAD