Cuvîntul Nou, ianuarie 1987 (Anul 20, nr. 4642-4666)

1987-01-15 / nr. 4652

Organ al Comitetului Județeaft Covasna a! frC.ft $î aî Consiliului Popular județean ANUL XX, NR. 4652 JOI, 15 IANUARIE, 1987 4 PAGINI, 50 BANI în spiritul sarcinilor subliniate Comitetului Politic Executiv la recenta şedinţă a al C.C. al P.C.R. Muncă exemplar organizată îndeplinirea planului pe pentru 1987 Demaraj bun la S.E.L. Covasna Datorită măsurilor tehnice şi organizatorice aplicate, colectivul Sectorului de Exploatare a Lemnului din Covasna a reuşit să deschidă toate gurile de exploatare. Acum, forestierii sunt mobilizaţi pentru a asigura în cea de-a doua decadă a lunii un ritm înalt producţiei, pentru a aproviziona ritmic fabricile de cherestea. Aşa cum ne-a confirmat inginerul Dorel Oprea Sorescu, şeful Sectorului de Exploatare a Lemnului din Covasna, prin măsuri organizatorice adecvate, prin asigurarea funcţionării la capacitate a utilajelor din dotare, în toate parchetele se menţine un ritm ridicat de exploatare a lemnului. Astfel, forestierii din parchetul Kiergheş, conduşi de maistrul Fábiáh Árpád, asigură exploatarea şi livrarea zilnică a cîte 100 mc buşteni de fag, iar cei din parchetul Bacău, conduşi de maistrul Gother Imre, livrează la fabrica de cherestea tot cîte 100 mc buşteni de răşinoase. In parchetul Cumpăna, maistrul Bujor Oprea a luat măsura încărcării buştenilor de răşinoase direct în vagoane care circulă pe C.F.F. şi intră direct în fabrica din Comandău, eliminîndu-se astfel transportul cu mijloace auto al buştenilor la fabrica din Covasna. (N.P.) un prim-plan: realizarea ritmică, integrală a producţiei contractate In condiţiile în care Fabrica de Prelucrare a Lemnului din Covasna a încheiat primul an al cincinalului 1986—1990 cu restanţe, este firesc ca oamenii ei să încerce în 1987 o redresare a situaţiei. Se şi fac, de altfel, eforturi deosebite în acest sens. Eforturi pentru a asigura producţiei de mobilă şi P.A.L. o derulare ritmică, la parametri superiori, pentru onorarea la timp a comenzilor lansate de partenerii de contract din ţară şi de peste hotare, eforturi pentru creşterea accentuată a productivităţii muncii, a nivelului tehnic şi calitativ al produselor ce fac obiectul fabricaţiei. „Ceea ce îmi pare deosebit de important, ne spune secretarul comitetului de partid de la F.P.L., tovarăşul Vasile Briotă, este să asigurăm activităţii desfăşurate mai multă continuitate, pentru că anul trecut s-a lucrat deseori în salturi. S-a lucrat aşa fie datorită unor urgenţe, a unor comenzi cărora a trebuit să le dăm prioritate, fie din cauza lipsei unor materiale, cum ar fi furnirele de fag şi stejar, cheresteaua de fag şi stejar, placajul şi hîrtia gumată. Aprovizionarea neritmică a locurilor de muncă cu aceste materiale a făcut ca producţia neterminată să scadă de la o lună la alta, iar ciclurile de fabricaţie să se scurteze foarte mult. Aşa stînd lucrurile, este firesc să punem accent pe eliminarea deficienţelor din acest domeniu, pe asigurarea unei mai riguroase discipline în: Nicolae STOIAN (Continuare în pag. a 3 a) Export’s? în perioada 1-8 februarie 1987—recensămintul animalelor Acţiune de mare însemnătate pentru dezvoltarea zootehniei In concepţia partidului nostru, a Secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu privire la căile progresului economico-social, ale făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră, agriculturii, ca ramură de bază a economiei naţionale, îi revine un loc deosebit de important. Elaborarea de către conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, a conceptului, precum şi stabilirea obiectivelor noii revoluţii agrare, a răspuns necesităţii de a realiza şi in acest domeniu o dezvoltare intensivă, corespunzătoare etapei pe care o parcurge ţara noastră, înfăptuirii obiectivului strategic stabilit de Congresul al XIII-lea al partidului — trecerea României de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare, la cel de ţară mediu dezvoltată. Unul dintre obiectivele fundamentale ale noii revoluţii agrare, ale realizării unei agriculturi moderne, îl constituie şi dezvoltarea puternică, intensivă a zootehniei, creşterea puternică a producţiei animaliere, care potrivit Directivelor Congresului al XIII-lea al P.C.R., va trebui să deţină la finele actualului cincinal o pondere de 46—48 la sută. Creşterea ponderii zootehniei in producţia agricolă urmează să se realizeze atît pe seama sporirii randamentelor pe animal, cit şi prin mărirea efectivelor de bovine, porcine, ovine şi păsări ouătoare. In cuvîntarea la Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, Secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, subliniind că o atenţie deosebită trebuie acordată realizării programelor privind creşterea efectivelor şi a producţiei animaliere, a evidenţiat încă o dată faptul că, numai pe această cale se pot asigura buna aprovizionare a populaţiei cu produse animaliere, precum Aurel GOLCIU (Continuare în pag. a 3-a) SCRISOAREA TOVARĂŞEI ELENA CEAUŞESCU adresată celor care i-au trimis mesaje şi telegrame de felicitare cu prilejul aniversării zilei de naştere Tovarăşei Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-viceprim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămîntului, i-au fost trimise, cu prilejul aniversării zilei de naştere şi a îndelungatei sale activităţi revoluţionare, un mare număr de mesaje, scrisori şi telegrame de felicitare. Dînd expresie gîridurilor şi sentimentelor lor de aleasă stimă şi preţuire, muncitorii, ţăranii cooperatori, oamenii de ştiinţă, artă şi cultură, cadrele didactice, activişti de partid şi de stat, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti, revoluţionare au adus un vibrant omagiu tovarăşei Elena Ceauşescu şi i-au adresat, din toată inima, calde urări de sănătate, viaţă îndelungată, fericire şi putere de muncă, de noi şi tot mai mari realizări în activitatea de înaltă răspundere pe care o desfăşoară în conducerea partidului şi statului, pentru progresul şi înflorirea României socialiste. Tuturor celor care i-au transmis mesaje, scrisori şi telegrame de felicitare, tovarăşa Elena Ceauşescu le-a adresat următoarea scrisoare de mulţumire: „Doresc să mulţumesc călduros organizaţiilor de partid, ministerelor, instituţiilor centrale, organizaţiilor de masă şi obşteşti, oamenilor muncii din întreprinderi industriale şi unităţi agricole, din institute de cercetare ştiinţifică şi proiectare, din învăţămînt, cultură şi artă, tuturor celor care mi-au adresat felicitări şi urări cu prilejul aniversării zilei de naştere. Apreciez aceste manifestări ca o expresie a sentimentelor de profundă încredere şi ataşament pe care oamenii muncii, întregul popor le nutresc pentru eroicul şi gloriosul nostru partid comunist — forţa politică conducătoare a întregii naţiuni — în rîndurile căruia am militat din cei mai tineri ani ai vieţii şi pe care îl voi sluji, întotdeauna, cu întreaga mea fiinţă. Voi acţiona cu toată energia, şi în viitor, pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului de dezvoltare economică şi socială a ţării, pentru progresul continuu al ştiinţei şi culturii, pentru împlinirea aspiraţiilor supreme ale poporului român, pentru triumful cauzei păcii, colaborării şi înţelegerii între toate naţiunile lumii. Adresez, din toată inima, tuturor celor care mi-au transmis felicitări, cele mai calde urări de sănătate şi fericire, de satisfacţii şi împliniri tot mai bogate în muncă şi in viaţă. Urez întregului nostru popor succese şi realizări tot mai mari în activitatea consacrată înfăptuirii prevederilor planului pe acest om şi pe întregul cincinal, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, care vor asigura ridicarea pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie a României socialiste“. Luceafărul Se împlinesc, astăzi, 137 de ani de cînd s-a născut — zi binecuvîntată — Luceafărul poeziei româneşti. Sînt 137 de ani de cînd lumina lui a coborit în casă şi în gînd, luminînd suflete şi născind speranţe. Pogoritor din codrii de nord ai Moldovei, ne-a cuprins în eternitatea visului său, ne-a luminat cugetele, arzînd, mistuindu-se. Dacă Eminescu n-ar fi fost, noi n-am fi îndrăznit a crede în geniul poetic al acestui neam. Vibrăm la gîndul nemuririi sale, la gindul că şi copiii copiilor copiilor noştri şi-vor, simţi-vor, iubi-vor pe Eminescu, lumina-se vor la nestinsa flacără a geniului său. Ne plecăm cu smerenie fruntea în faţa strălucirii tale. Luceafăr blind, ne plecăm fruntea la durerea şi chinul care au dat românilor, lumii întregi o Stea eternă, o bucurie şi-o frumuseţe unică, eternă. Dumitru MANOLACHESCU ELENA CEAUȘESCU DIN PRESA STRĂINA „UN NOU STUDIU PRIVIND PROBLEMA SĂRĂCIEI ÎN S.U.A.“ (China Nouă) Profesorii Richard Vedder și Lowell Gallaway, de la Universitatea Ohio, au elaborat una dintre cele mai cuprinzătoare analize apărute în ultimii ani, referitoare la nivelul de trai în Statele Unite. Se afirmă aici că, în pofida diverselor programe oficiale şi particulare, ia naştere o pătură socială confruntată cu probleme deosebit de serioase. Studiul este intitulat „Sărăcia, repartizarea veniturilor, politica în domeniul familiei şi al relaţiilor publice“ şi a fost realizat din iniţiativa unei comisii a Congresului american. El este critic la adresa actualelor programe guvernamentale, care sporesc rata sărăciei în loc să ore(Continuare în pag. a 4-a)