Cuvântul Nou, iulie 1994 (Anul 5, nr. 1145-1161)

1994-07-05 / nr. 1145

Bravo, România! CUVÂNTUL NOU CIlItltN SDEim-PIlITIC II JVIEIOtNI EtlIASIl Anul V Nr. 1145 Marti, 5 iulie 1994 8 pagini — 80 lei SESIUNEA EXTRAORDINARĂ întrunit în sesiune extraordinară, Parlamentul României a avut înscris ca principal punct pe ordinea de zi dezbaterea suspendării din funcţie a preşedintelui Ion Iliescu. Cele două camere reunite au audiat atât documentul semnat de 167 de parlamentari, cât şi o scrisoare de răspuns a preşedintelui Iliescu. A fost propusă de domnul Gherman, preşedintele Senatului, iniţierea unei comisii de anchetă a faptelor încriminate, însă ea a fost respinsă din cauza ineficienței unei amenea comisii ce nu poate face abstracție de interesul politic. S-a stabilit ca să se pronunțe Curtea Constituțională printr-un aviz asupra documentelor în dezbatere, urmând ca Parlamentul să fie chemat să decidă, joi, începând de la ora 10. CONFERINŢĂ DE PRESĂ Ieri, preşedintele Iliescu a invitat ziarişti la o conferinţă de presă în chiar orele premergătoare deschiderii sesiunii extraordinare a Parlamentului. Covocarea acestei întâlniri tocmai în această zi (deşi a afirmat contrariul sau chiar de aceea), este cât se poate de semnificativă, deoarece prin declaraţia din debutul conferinţei de presă, dl. Iliescu a dorit să transmită un mesaj cât se poate de străveziu parlamentarilor ce urmau să dezbată cazul său. Spusele preşedintelui - anunţarea expedierii unei scrisori către Parlament, caracterizarea initiativei P.N.Ț.C.D. drept fără fundament juridic. Justificarea acțiunii sale de la Satu Mare ca fiind în concordantă cu Constituția, refuzul de a retracta cele zise în nordul țării înseamnă sau trebuie să însemne pen’îon minusr» în pag. a 2-a) — JURNAL DE CĂLĂTORIE — In aceste consemnări fugare nu pot fi cuprinse decât impresii superficiale, căci e nevoie de timp şi de multă... hârtie ca să pofi istorisi toate minunăţiile pe care străvechea Eladă mi le oferă cu generozitate. Nu numai de ordin estetic (peisaje inedite), arheologice (monumente celebre), arhitectonice (edificii vechi şi noi), dar şi elemente ce ţin de viața de zi cu zi a grecilor. Care sunt prietenoşi, amabili, dar... boemi, respectându-şi foarte mult propriul stil de viaţă E adevărat, din cauza climei, în lunile de vară - mai cu seamă - zilele devin insupraiabiie, aşa că, după-amiezele sunt rezervate odihnei la umbră! Ce mai, boieri sadea, Micile „taverne" sunt pline tot timpul, se bea „OUZO" (o „tărie“ ce aduce cu mastica, având puternic gust de plante aromate), multă bere și portocalată. Se joacă table, se discută de sport, dar mai cut seamă de politică! Atâta pasiune pentru disputele parlamentare, dintre partide, n-am văzut nicăieri ! Intr-una din zile, aflându-mă la Salonic, „Aghiuță", (cine altul?) m-a pus să asist - din curiozitate profesională - la un mare miting al... comuniștilor!! Care sunt destul de puternici, pretutindeni fiind vizibile însemnele formaţiunii respective: o seceră şi un ciocan vopsite in roşu! Mai că i-aş fi invitat, dacă s-ar mai fi putut, să fi stat vreo câţiva ani in fostul lagăr socialist, şi atunci să-i văd dacă le mai ardea de aseme- Horia C DELIU (Coalinuare în pag. a 34) Grecia, la ea acasă (IV) Tricolorii s-au calificat, pentru prima oară, în sferturile de finală ale marii competiţii! ROMÂNIA — ARGENTINA 3—2 (2—1) World Cup Înainte de meci, toată lumea era de părere că Argentina se va califica uşor în faţa României. Pe teren însă, lucrurile au stat puţin altfel, în sensul că echipa noastră nu s-a aflat nici un moment în postura de victimă. Mai mult decât atât, ea a fost cea care a dat tonul ostilităţilor, având multă vreme avantaj de unul sau două goluri pe tabela de marcaj. Imediat după loviturade începere, care le-a aparținut, sud-americanii s-au instalat în jumătatea noastră de teren, punând probleme îndeosebi prin Batistuta și Balbo. Primul a șutat foarte tare de pe dreapta, însă Prunea, bine plasat, a respins mingea, pentru ca, în minutul 10, Balbo să scape singur spre poartă. Impetuozitatea lui fiind foarte greu potolită. Pe contraatac, „tricolorii“ obţin o lovitură liberă în afara careului, lateral stânga (min. 11), pe care Ilie Dumitrescu o transformă magistral, realizând un gol foarte asemănător cu cel al lui Hagi, din partida Columbia — România. Din nefericire, bucuria va dura puţin, pentru că, în minutul 15, arbitrul Pier Luigi Pairetto dictează penalty la un duel In careu Prodan — Batistuta, materializat cu siguranţă de cel faultat. In minutul 18 însă, Hagi, aflat pe partea Nicolae STOIAN (Continuare în pag. a 6-a) , Ilie Dumitrescu a evoluat excelent în partida cu Argentina. El a marcat primele două goluri ale echipei noastre și a fost coautor la cel de al treilea. USA94 Simpozion la Muzeul Spiritualităţii Româneşti Alături de şcoală, biserica a fost columna care a sprijinit bolta spiritualităţii româneşti, a fost izvorul de apă vie dătător de putere întru păstrarea ființei naţionale şi de speranță. Acesta a fost laitmotivul simpozionului care s-a finut sâmbătă, 2 iulie, în cadrul „Zilelor Andrei Şaguna", ediţia a ll-a, la Muzeul Spiritualităţii Româneşti de la Catedrala Ortodoxă din Sfântu Gheorghe, intitulat „Biserica strămoşească în viaţa comunităţilor româneşti din S-E Transilvaniei“, simpozionul a beneficiat de o participare prestigioasă și de o organizare deosebită, gazdele loan NEGUUCI (Continuare în pag. a 4-a) IftlftllOTFr.» .Hin PTdNI - COVASNA | AZI • Curier sentimental # Cinefilă • Icoana — capodoperă a spiritualităţii româneşti # Graiul documentelor O NOAPTE CU FOTBAL PE STRĂZILE ORAŞULUI Nu ţin minte să fi trăit vreodată o noapte asemănătoare. Victoria băieţilor Iui Iordănescu asupra Americii de Sud va trebui, probabil, să fie deplină, prin câştigarea meciului din sensfinale cu Brazilia. Dacă ne gândim că în finală vom juca şi vom câştiga cu Germans, rezulta că vom fi învins 3 din cele 4 mari campioane ale lumii! A fost fantastic! Iar fantasticul nu s-a cuibărit doar în sufletele noastre obosite, ci a coborât în stradă după ultimul fluier al arbitrului italian de pe Rose Bowl , a cântat și s-a dansat Dumitru MANOLACHESCU (Continuare în pag a 6-a) FÜLÖP ISTVÁN, DIRECTOR LA ROMTELECOM „Reorientăm abonaţii ca să obţinem noi numere!“ - Domnule director, de ce aţi luat decizia schimbării numerelor de telefon a unor abonaji din Sfântu Gheorghe ? - Pentru că reorganizăm rețeaua. Vechea centrală cu I e foarte veche și nu mai rezistă dacă o păstrăm supraîncărcată. De aceea 1 500 de numere vor fi reorientate pe centrala 2. Acţiunea a început anul trecut şi o vom continua. Abonaţii din Simeria nu găsesc nici o explicaţie faptului că vor fi conectaţi la centrala din Grigore Bălan (fostă Lenin), cea cu cifra 2, nu era mai normal să-i conectaţi acolo pe cei din preajma centralei? Abonaţii din cartierul Simeria aparţin de centrala nouă, cu cifra 2, dar nu i-am putut conecta până acum la această centrală pentru că n-am avut posibilitatea dezvoltării reţelei. Poate nu se ştie de către abo-Victor IANCULESCU (Continuare în pag. a 2-a)