Cuvântul Nou, mai 1996 (Anul 7, nr. 1607-1627)

1996-05-01 / nr. 1607

ceioiAK secmi-Poitiic m jubhioi chism Inul VII Nr. 1607 Miercuri 1 mai 1996 4 pagini — 120 Iei Actualitatea Internă . In cursul zilei de luni, 29 aprilie, Gheorghe Ţinea, ministrul apărării naţionale, a susţinut o conferinţă de presă prilejuită de bilanţul Statului Major al Trupelor de uscat. „Reforma este cheia integrării în structurile Euro-Atlantice. România este hotărâtă să intre in NATO. Parteneriatul rău este un substitut", a declarat Gheorghe Tinea. (ROMPRES) A țărilor membre ale Uniunii Europene le revin 51 la sută din capitalul investit în România şi 36 la sută din numărul societăţilor cu participare străină, au precizat surse din cadrul Agenţiei Române de Dezvoltare. Investiţiile de capital străin provin din Europa Occidentală (50 la sută), Asia (16 la sută), America de Nord (10 la sută) şi Orientul Mijlociu (7 la sută). (A.M. PRESS) ■ Etnia rromilor din România va susţine în campaniile electorale din acest an partidele de guvernământ, doar dacă ele vor duce tratative ,,loiale" cu liderii acestei minorităţi, afirmă un reprezentant de frunte al acestei etnii. Rromii spun că PDSR ar trebui să acorde atenţia cuvenită problemelor pe care le au, dacă vrea să beneficieze de susţinerea şi recunoaşterea lor. Până atun, rromii vor căuta înţelegere şi dreptate la acele formaţiuni care deţin reţete şi programe reale, pentru a elimina din viaţa socială şi politică xenofobia, persecuţia, rasismul. îngâmfai^^dfolsa^uperioo^taie^A^PRESSl^^^^^ Banii furaţi erau ascunşi In... cocină ! Un caz mai aparte, am zice chiar comic, s-a petrecut nu de mult In comuna lemnia, dovedind până unde merge imaginaţia hoţilor. Un cetăţean din Sâniieni, H.E., aflându-se în trecere prin Lemnia a oprit maşina să intre în locuinţa unui cunoscut. Gândindu-se, probabil, că nu va rămâne multă vreme acolo, nu a încuiat uşa automobilului, astfel că extrem de rapid cineva i-a subtilizat 150.000 de lei, bani obţinuţi în urma vânzării unui porc. Organele locale de Poliţie au intrat imediat pe fir, reuşind să-l prindă pe făptuitor, un tânăr de 10 ani, pe nume Daniel Ungureaiu, din localitate. Acesta găsise o ascunzătoare originală, punând banii în coteţul porcului (!), numai câ şi acolo au fost descoperiţi. Culmea, ca Un făcut, cei 150.000 de lei aveau ce aveau cu... râtanul In final, banii au revenit păgubaşului, iar autorul soţiei va răspunde pentru fapta sa. H. C. DELIU Următorul număr al ziarului nostru va apare vineri, 3 mai. La margine de judeţ, dar în frunte la... Investiţii Comuna Breţou constituie în aceşti ani de tranziţie, când în majoritatea aşezărilor rurale lucrările edilitar-gospodăreşti se rezumă la repararea, pe ici pe colo, a drumurilor şi a unor clădiri de utilitate publică, o excepţie fericită, în sensul că aici se află în construcţie importante obiective de investiţii. Astfel, peste drum de primărie, impozantul edificiu al casei de cultură, un adevărat palat cum îi place să-l numească domnu Ioan Boroş, viceprimar, e de-acum gata pe dinafară, constructorii concentrându-se la finisarea interioarelor. Lângă ea, un alt „palat" mai mic, a cărui înălţare a început în anul trecut. Este vorba de viitorul sediu al oficiului poştal, care în prezent funcţionează în două camere din clădirea primăriei. Când va fi gata va fi probabil cea mai arătoasă, modernă şi funcţională poştă dintre cele comunale. Tot aici, după cum am a-Aurel GOLCIU (Continuare în pag. a 4-a) TÂRGUL FORŢEI DE MUNCA . O iniţiativă eficientă şi operativă In cadrul manifestărilor consacrate „Zilelor Sfântu Gheorghe“, de o audienţă deosebită s-a bucurat „Târgul forţei de muncă“, organizat de Oficiul de muncă şi şomaj din cadrul Direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială Covasna şi Centrul de informare Şi consultanţă pentru tineret KITI IN FOTIN, cu sprijinul Direcţiei judeţene de tineret şi sport şi Primăriei municipiului. Având drept scop confruntarea directă a cererii şi ofertei forţei de muncă, târgul, desfăşurat vineri, 26 aprilie a.c. la Casa de cultură a sindicatelor din municipiu, a reunit peste 500 de persoane în căutarea unui loc de muncă, şi 26 de agenţi comerciali de stat şi privaţi, care au pus la dispoziţie 419 posturi vacante. Deşi oferta de locuri de muncă a fost mare, numai în domeniul construcţiilor (fiind anunţate 187 de Paturi), puţine persoane au reuşit să-şi găsească un serviciu, majoritatea meseriilor necesitând calificare. Astfel, doar 79 dintre solicitanţi, întrunind condiţiile impuse de agenţii economici, au primit repartiţii la unităţile la care şiau exprimat dorinţa de a lucra. In vederea înlocuirii dezacordului între necesarul de personal calificat şi oferta concretă a pieţei forţei de muncă, în cadrul târgului au fost oferite informaţii despre cursurile de calificare şi recalificare a forţei Mălina NEGREA (Continuare in pag. 6 4 a) fiBLk!I Lui[ NKVTPfttiA _ hW&SRA JSHE.O • 3Hu.1 — telefon 13609___. In centrul comunei Valea Crişului există un castel, o clădire veche, dar solidă şi impunătoare, ale cărei spaţii au primit ani de-a rândul diverse destinaţii: depozite, secţii de producţie, magazii, sediul fostului CAP etc. Folosirea şi întreţinerea clădirii n-au strălucit niciodată, dar de vreo patru-cinci ani, ea este lăsată de-a dreptul în paragină, pe lângă faptul că zidăria şi tâmplăria se degradează tot mai mult din cauza deteriorării acoperişului. castelul este expus furturilor şi distrugerilor din partea răufăcătorilor. După cum ne relata deunăzi domnul Silviu Ioachim, primarul comunei Valea Crişului, în anul trecut a fost o iniţiativă in sensul salvării castelului (clădire ce nu este înregistrată ca monument istoric), Vasilica CIOBANU Castelul suspinelor... typ-o-iLtchi Lama. Deşi a venit, în sfârşit, primăvara, deşi e cald şi frumos, povestea despre care va fi vorba nu e deloc veche: ea s-a petrecut de curând, când de Paşti frigul şi zăpada le-au întrecut cu mult pe cele de Crăciun şi Bobotează. O maşină în care erau două familii cu doi copii se întorceau în Bucureşti după ce fuseseră acasă, într-o comună din judeţul Alba. Numai că nămeţii erau atât de mari încât pe teritoriul judeţului Buzău, la Cheia (fosta Vamă) s-au împotrio insemnab lii, aşa că s-au întors din drum ajungând la Intorsura. Nu cunoşteau pe nimeni, de dormit în maşină toată noaptea, înghesuiţi şi rămaşi cu puţină benzină, nu puteau, aşa că situaţia lor era inversă albului zăpezii de-afară. Şoferul primarului, Ghiţă Chelamen, om de mare suflet i-a „descoperit“ şi imediat l-a sunat pe şeful lui, domnul Gheorghe Baciu, întrebându-i ce să facă cu acei oameni aflaţi în impas. „Le faci repede focul - a, venit Ioan DRĂGAN (Continuare în oaa 2) IN ZIARUL DE AZI : • Călătorii frauduloşi îşi fură singuri căciula! • Programele TV în zilele de 1 şi 2 mai • Sport, la mijloc de săptămână (Continuare in pag o 3 o)