Cuvântul Nou, august 2002 (Anul 13, nr. 3446-3472)

2002-08-02 / nr. 3447

Divertisment “Să ajungi sus este uşor, greul vine pe urmă” , afirmă Ashanti Douglas, noua stea a muzicii rock and blues din Statele Unite, ajunsă sus de tot în topuri Primul dvs. album “Ashanti”, ieşit pe piaţă în 20 iunie, a fost vândut în prima săptămână într-un număr la fel de mare de exemplare precum cel al lui Puff Daddy în urmă cu 5 ani. De asemenea, trei dintre singel-urile dvs. au ajuns în top-ten. Sunteţi salvatoarea unei branşe care se află în criză? Nu cred că sunt aşa ceva. Nu este problema mea că, în general, se vând atât de puţine discuri, motivele sunt cu totul diferite. în ce mă priveşte, cred că adun recolta muncii mele de opt ani şi jumătate. Eu nu cânt de ieri, ci de la vârsta de 12 ani. V-aţi gândit câte discuri aţi fi vândut dacă multe din hiturile de pe album n-ar fi apărut mai devreme sub formă “pirat”? Bineînţeles că mă gândesc. Eu sunt artistă şi am lucrat mai bine de şase luni la acest album, deci dacă văd că cineva îmi fură munca, ba mai şi câştigă bani, sigur că mă simt frustrată şi mă face agresivă. Aceşti hoţi ar trebui obligaţi să lucreze numai o zi în ritmul în care lucrează artiştii pe care îi fură pentru a le arăta cât de dură este meseria noastră. Cu toate acestea, în prima săptămână aţi vândut mai multe albume decât colegii de top-ten împreună. în America sunteţi considerată deja urmaşa celei care a fost Aaliyah. Cum vi se pare o asemenea comparaţie? Sunt comparaţii făcute de alţii. Eu nu aş face aşa ceva niciodată. Noi am avut acelaşi vis: să ajungem mari staruri. Aaliyah a reuşit acest lucru înainte de a avea tragicul accident. Poate voi reuşi şi eu, dar Aaliyah nu poate fi înlocuită. Sunteţi foarte diplomată. Ce se întâmplă, însă, cu încrederea în sine? Există, fără îndoială. Am lucrat prea mulţi ani până am ajuns aici. Am vrut întotdeauna să devin un star, chiar şi atunci când mama mea mi-a interzis să cânt pentru ca să-mi fac lecţiile. Acum mi se pare că stau într-un tren ultrarapid şi pe lângă mine trec peisajele într-o viteză fantastică, într-un fel pierd anumite lucruri. Care ar fi acestea? Prieteniile, care îmi sunt necesare, ar avea de suferit din cauza stresului. De-abia îmi mai văd prietenii şi familia..Să ajungi sus este uşor, dar să rămâi acolo e greu. Sunteţi născută în Long Island, la fel ca şi Whitney Houston. Există ceva care vă leagă? Ambiţia, poate, în anumite privinţe, Whitney este pentru toţi cei care cântă un idol. Din păcate, în ultimul timp a făcut tot posibilul să-şi strice renumele şi este amar să vezi acest lucru. Regret declinul acestei femei cu o voce extraordinară. Dar nu cred că sunt în măsură să o judec. Ea are dublul vârstei mele şi cred să ştie singură ce face. Colegul dvs. Eminem îi atacă pe noul său album pe artişti precum ‘N Sync, Moby şi Elvis Presley. Ce va fi dacă ajungeţi o asemenea ţintă? Cel mai bine este să strângi din dinţi şi să închizi ochii. De ce să-ţi baţi capul cu cineva ca Eminem? Sunt artişti cărora le place să fie sfâşiaţi, dar ei sunt cei care îi permit lui Eminem să facă orice-i trece prin cap, împreună cu CD-ul dvs. oferiţi şi un poster destul de “liber”. Nu este un sentiment aparte să fiţi privită de milioane de bărbaţi ca un obiect de sex ? Deloc. Sunt o femeie şi mă joc adesea cu înfăţişarea mea. Găsesc asemenea fotografii ca fiind erotice şi ele trebuie admise. Iar dacă bărbaţii mă găsesc erotică şi astfel le influenţez viaţa sexuală, mă bucur. De ce nu? Sexul nu este ceva rău. Insolit A fost furată urechea lui Stalin Cîţiva necunoscuţi au furat o ureche de bronz, vestigiu al unei statui monumentale a lui Stalin la Berlin, prezentată cu ocazia unei expoziţii din capitala germană, arată cotidianul Frankfurter Allgemeine Zeitung, citat de AFP. în consecinţă, organizatorii au decis, ca măsură de precauţie, să pună la loc sigur mustaţa lui Stalin, ca să nu fie şi aceasta furată. Urechea şi mustaţa sînt două vestigii ale monumentului lui Stalin, care se afla pe aleea care îi purta numele, astăzi numită Aleea Karl Marx. Monumentul a fost distrus în 1961, dar urechea și mustața au fost păstrate de către unul dintre muncitorii însărcinați cu demolarea statuii. Vii III a pentru fiecare conectare GSM ** ^jHjgUO . «G.SM. 1E.XJA.OISI^ -©XV® OfSTfcA-euvlO GSW Începînd din 5 august orange EURO - GSM partener Orange Sf.Gheorghe: str. 1 Dec 1918 nr.25 (Mag. albastru) Sf.Gheorghe: Magazinul SUGAS (parter) Tg.Secuiesc: Curtea 23 nr.l (Centrul civic) 300 de cobre în bagajele unui pasager Un pasager care venea din Cairo a provocat panică pe aeroportul din Ryad, cînd 300 de cobre au evadat din bagajele sale, a relatat un cotidian saudit, citat de AFP. Citînd martorii incidentului şi autorităţile aeroportului, ziarul Al-Jazira a precizat că șerpii au început să iasă după ce un vameș a insistat ca pasagerul respectiv să-și deschidă valizele, pentru a fi verificate. Directorul vamei de la aeroport a afirmat că reptilele au fost ucise cu ajutorul Ministerului de Agricultură. El nu a precizat numărul exact al cobrelor, dar martorii au estimat că acestea erau în jur de 300. Nu s-a dat nici o explicaţie asupra motivului prezenţei unui număr atît de mare de şerpi veninoşi în bagajele unui pasager şi nici nu s-a făcut publică naţionalitatea acestuia. Incidentul nu a făcut nici o victimă, cotidianul saudit neprecizînd dacă pasagerul a fost sau nu arestat. Un bărbat de 96 de ani se 41 căsătoreşte pentru a opta oară Un bărbat în vîrstă de 96 de ani, din Nepal, disperat pentru că nu are un fiu care să îndeplinească ritualurile la moartea lui, s-a căsătorit pentru a opta oară, în speranţa că tînăra lui soţie îi va naşte un fiu, a relatat, miercuri, presa locală, citată de AFP. Dhanarup Sejuwal, un nonagenar “încă activ şi robust", s-a căsătorit cu o femeie de 35 de ani, arată Kathmandu Post. Bătrînul, care trăieşte în vestul Nepalului, are deja 30 de urmaşi, fiice şi nepoţi, dar nici un fiu. El se teme de blestemul veşnic, în cazul în care nu va avea un fiu care să-i îndeplinească, la moarte, ritualurile rînduite de tradiţie. “Mireasa este mîndră că s-a măritat cu un bărbat care este aproape centenar”, afirmă ziarul. Speranţa de Viaţă în Nepal este de 58 de ani. Două persoane arestate pentru că au aruncat cu ouă în automobilul reginei Două persoane au fost arestate, miercuri seară, la Nottingham, pentru că au aruncat cu ouă în automobilul reginei Angliei, în timpul unui turneu întreprins de suverană cu ocazia jubileului de aur, au informat surse de la Buckingham, citate de AFR Ouăle s-au spart în parbrizul şi portiera Rolls-Royce-ului regal în care se afla regina Elizabeth a II-a şi soţul ei, ducele de Edinborough, care se îndreptau spre National Ice Centre din Nottingham. Cuplul regal se afla la doar cîţiva metri de patinoar, unde urma să fie întîmpinat de celebrii campioni la patinaj artistic Jayne Torvill şi Christopher Dean. Martorii au afirmat că regina şi soţul său nu au părut iritaţi de incident. Autorii au fost reperaţi de poliţie în mijlocul mulţimii care venise să asiste la vizita reginei, şi arestaţi. Turneul care marchează 50 de ani de domnie ai reginei mai avut parte şi de alte incidente. Pe 7 mai, la Newcastle, regina şi prinţul Philip au avut surpriza să vadă un bărbat dezbrăcat alergînd în faţa maşinii lor. Acesta a fost imediat arestat, iar costumul lui special, care îi permisese să rămână gol întro clipă a fost confiscat. Muzeul Van Gogh din Amsterdam a cumpărat un Manet cu 7 milioane de euro Muzeul Van Gogh din Amsterdam a anunţat, miercuri, că a cumpărat cu puţin peste şapte milioane de euro un tablou, intitulat “La Jetée de Boulogne-sur-Mer”, al pictorului impresionist francez Edouard Manet, informează AFP. Edouard Manet (1832-1883) a fost considerat părintele impresionismului încă din timpul vieţii şi a fost un exemplu pentru Vincent Van Gogh, aminteşte muzeul pentru a explica achiziţia. Tabloul a fost expus pentru public ultima dată în 1983, cu ocazia unei retrospective Manet organizată la Grand-Palais din Paris. “La Jetée de Boulogne-sur-Mer” va fi expus între 1 şi 31 august, înainte de a fi trimis la un atelier de restaurare. Muzeul Van Gogh, care deţine peste o sută de tablouri ale pictorului olandez al cărui nume îl poartă, şi-a propus să-şi lărgească colecţia de opere impresioniste. Pentru moment, aici se găsesc cinci tablouri de Claude Monet şi o natură moartă de Camille Pissaro. »Deşi, formal, de doi ani şeful statului nu mai e membru de partid, românii identifică PSD tot cu Ion Iliescu. • Premierul Adrian Năstase are influenţă decisivă, în ochii populaţiei, asupra deciziilor adoptate de Guvern. • Victor Ciorbea a devenit lider maxim peste un partid care se vede doar la microscop. PNŢCD!I George Copos vrea să transforme staţiunea Eforie Nord întrun Bianitz. El spune că va investi acolo 10 milioane de dolari. • Un sejur pe litoralul turcesc costă de la 281 euro/persoană în sus. » Oraşul Vălenii de Munte găzduieşte, în prima decadă a lunii august, ediţia I a şcolii de vară cu tema “Cetăţenie naţionalăcetăţenie europeană”. • Monumentele medievale ale Clujului dispar, unul câte unul, sub privirile indiferente ale factorilor locali de răspundere. • Din 1990 încoace, în România au fost înmatriculate 940 de mii de firme. • Investiţiile nete realizate în zona euro au crescut de aproape două ori în mai, faţă de luna precedentă. • Rafinăria Vega a lansat pe piaţă trei noi produse destinate încălzirii locuinţelor şi apei la consumatorii casnici. • Pentru moment, băncile nu mai sunt dispuse să reducă dobânzile. • La un an de la privatizare, patronul Mittal şi ministrul Muşetescu măresc compensaţia SIES a forzat pentru cei care părăsesc voluntar Combinatul Suderurgic din Galaţi. • Din 2003 se vor reintroduce primele de export pentru anumite categorii de produse. • Potrivit unui proiect de lege adoptat de Guvern, tinerii în vârstă de până la 40 de ani care au domiciliul în mediul rural sau doresc să se stabilească acolo şi dispun de surpafeţe agricole ori ferme zootehnice vor primi în proprietate terenuri de până la 1 000 metri pătraţi pentru construirea de locuinţe. • Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie anunţă că va pune cât de curând în funcţiune o bancă de gene pentru animale de rasă la Baloteşti, judeţul Ilfov. • în medie, salariatul român a câştigat în iunie la fel ca în mai. • Mai multe odrasle de demnitari au fost săltate de poliţie pentru deţinere, trafic şi consum de droguri. • Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Ecaterina Andronescu, a declarat că profesorii care au obţinut note mai mici de 5 la titularizare nu vor mai suplini în învăţământ. • Posturile rămase vacante la titularizare vor fi ocupte de profesori pensionari “în deplinătatea forţelor”. • Ministrul Mircea Geoană a promis la Washington imunitate în faţa Tribunalului Penal Internaţional pentru militarii americani aflaţi pe teritiiul românesc. • Recunoscând că a abuzat de funcţia pe care o deţine, Cer Dezdemir, singurul deputat turc în Bundestag, s-a retras din viaţa politică. • Fiul premierului canadian, Jean Chretien, a fost acuzat de agresiune sexuală. • Partidul Democratic al Serbiei, condus de preşedintele Kostuniţa, a fost exclus din coaliţia guvernamentală. (LESTIE) SOARELE a răsărit la ora 05,03 şi va apune la ora 19,40. Din calendarul creştin ortodox şi catolic: Aducerea moaştelor Sf.întâi Mc.şi Arhidiacon Ştefan; Binecredinciosul împărat Justinian; Catolic: Sf.Eusebiu din Vercelli. Aforismul zilei: Cine a minţit odată, nu mai este crezut nici când spune adevărul. Anecdota zilei: Pe mine mă bate tata în fiecare an de ziua mea de naștere./-De ce?/-Cică din cauza mea a trebuit să se însoare. Anul XIII Nr. 3447 Din lumea largă O bombă financiară cu efect întârziat Pentru Michael Jackson se pare că veştile rele nu mai contenesc. Disputa sa cu casa de discuri Sony a permis ridicarea unui prim văl de pe situaţia sa financiară. Vedeta a acuzat Sony de faptul că n-a făcut o propagandă corespunzătoare albumului său “Invincible”, că a dat dovadă de accente rasiste în ceea ce-l privește. lată, însă, că fostul expert financiar al lui Jackson, M y u n g - H o Lee, a depus o plângere împotriva statului. Din dosarul depus la tribunal rezultă că Jackson a semnat în 14 septembrie, la Los Angeles, un cec care să acopere datoria sa faţă de expert. Ulterior, Jackson a declarat sub prestare de jurământ că semnătura de pe cec nu este autentică. El susţine că în respectiva zi nu s-a aflat la Los Angeles, ci în drum de la New York spre metropola de pe coasta de vest. în New York a avut două concerte (în 7 şi 8 septembrie) cu prilejul celei de-a 30-a aniversări a apariţiei sale pe scenă. Din 11 septembrie el ar fi părăsit New York cu prietenii săi apropiaţi, Liz Taylor şi Marlon Brando, cu un charter. Doi colaboratori ai lui Jackson au semnat o declaraţie prin care certifică faptul că în ziua de 11 vedeta se afla pe drum spre L.A., iar semnătura nu este autentică. “Semnătura deasupra numelui meu nu este autentică și nu am semnat niciodată respectivul document. L-am văzut pentru prima oară abia în urmă cu câteva săptămâni. N-aș semna niciodată un document care să mă oblige să plătesc 13 milioane dolari domnului Lee sau oricui altcuiva, în special nu fără asigurarea unuia sau mai multor avocaţi ai mei.” în declaraţia sa, Jackson nu spune nimic despre faptul că în ultimii cinci ani Lee iar fi asigurat credite de sute de milioane de dolari, în acuzaţie se vorbeşte despre faptul că superstarul a cheltuit respectivii bani fără nici o chibzuială pentru amenajarea extravagantului său “Neverland Ranch", pentru doctori şi avocaţi. Toate aceste cheltuieli au fost evidenţiate în amănunt de Lee, concluzia fiind “Michael Jackson este ca o bombă cu efect întârziat care stă să explodeze în orice clipă.” Diana va avea, în sfârşit, o fântână memorială încă din anul 1999 s-a avansat ideea construirii unei fântâni memoriale dedicate prinţesei Diana. Apoi, în septembrie 2001 a fost anunţat un concurs pentru respectivul monument. Acum, la cinci ani de la moartea prinţesei, juriul a decis: câştigătoare este artista americană Kathryn Gustafson. Proiectul ei a fost catalogat drept “reţinut şi elegant”, fiind vorba despre un ring oval de 50 x 80 metri, umplut cu apă. Monumentul va fi amplasat în Hyde Park din Londra în apropiere de podul Serpentine şi va costa aproximativ 4,5 milioane euro, urmând a fi încheiat în august 2003 cu prilejul celei de-a şasea comemorări a decesului Dianei. Din cele 100 de proiecte ce au ajuns pe masa juriului au fost reţinute pentru “finală" două, cea alui Gustafson şi una aparţinând artistei indiene Anish Kapoor, o piramidă de apă extrem de provocatoare. Pentru că juriul a fost împărţit în aprecieri, decizia finală a fost luată de ministrul Culturii, Tessa Jowell CINEMA eSfânta ţftilizotorie ARTA: Misterul libelulei - film american, orele 16,18,20. ^UaXCIU ta£OUÍ£ÍC PETÖFI: Star Wars-Atacul clonelor- film american, orele 10,18, 20. Mill Dit Cotidian social-politic al judeţului Covasna COLEGIUL DE REDACŢIE edactor şef:ian NEGULICI edactor şef-adjunct:abriel FLORESCUMembri:oria C. DELIU Dmitru MANOLĂCHESCUicolae STOIAN Ohnoredactare computerizată:ristina EFTIMIE eiu CARAMARIN REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA Adresa: 4000 - Sfântu Gheorghe str. PRESEI nr.8/A, Judeţul COVASNA Tel/Fax: 067 311.388 Social/Cultură: 067-352.120 Sport/Administrație: 067-311.210 ; E-Mail: cuvnou@xnet.ro TIPARUL: SERVICE: Tipografia TIPOGRAF SRL Sfântu Gheorghe H.EL.P. SRL InfoRex SRL