Cuvântul Nou, ianuarie 2007 (Anul 18, nr. 4784-4807)

2007-01-15 / nr. 4793

Romtelecom - acuzat de afectarea gravă a imaginii municipiului Sfântu Gheorghe · PAGINILE 4-5 Trei pe zi • Kylie Minogue întrerupt un din motive de ¡ PAGINA 2 Editorial De dragul zgomotului Gabriel FLORESCU . Până la urmă stai și te întrebi: la ce a servit congresul liberal? S- au ales câțiva vicepreședinți, nici ei persoane necunoscute, a fost reales în unanimitate președintele partidului, s-au rostit discursuri de condamnare a platformiștilor și pro Alianța D.A. și cam atât poate fi consemnat în cronica congresului, nimic, însă, care să determine electoratul să se întoarcă la PNL. Faptul că Tăriceanu ia pus la zid pe cei ce au trădat era de așteptat, nu era nevoie de un congres, s-a văzut că majoritatea liberalilor susțin în continuare ideea de PNL, deci nimic nou sub soare. Nici acest vot de încredere dat liderilor partidului nu trebuie, însă, supralicitat. Cei ce au fost în conducere au rămas în continuare acolo, chiar dacă s-au produs mici permutări, nu s-a schimbat nimic în ce privește programul partidului, nu s-a discutat despre strategia postaderare, n-a răzbătut nimic despre alegerile pentru europarlamentari, nici disputelor cu pediștii nu li s-a acordat prea mult “spațiu”. Așadar, singura rațiune pentru care liberalii au stat două zile în București a fost, în ultima instanță, condamnarea platformiștilor securiști, comuniști, trădători. Nu a produs vâlva așteptată (poate doar în mass-media) nici bilețelul scos de la naftalină de Zița Udrea la indicația lui Dandanache Băsescu. Scrisorica pierdută, dacă tot se dorea să aibă efect de bombă, trebuia “găsită” la propriu mai înainte și dată la “Războiu”, dacă există, nicidecum aruncată în piață de portavocea președintelui într-un mod ilar. Cum nu se întâmplă pentru prima dată o astfel de șarjă, este evident că cineva are probleme psihice de natură complotistică. Dacă nici de data aceasta președintele Băsescu nu vine cu dovada - așa cum s-a întâmplat cu acuzația de fraudă electorală trâmbițată în 2004, cu “răpirea" ziariștilor în Irak, cu bilețelul dat lui Radu Stroe sau cu telefonul lui Tăriceanu , atunci este evident că domnia sa are o manie în a spune baliverne care, dacă se prinde bine, dacă nu, iarăși bine. Cât despre fidela sa Elena, aceasta se dovedește o adevărată chivuță de mahala care se joacă de-a politica de alcov, scoate pe gură perle ce sunt în final doar bolovani. Oricum, faptul că un fost consilier prezidențial a ținut în reșcherea date compromițătoare (?) fără să le dezvăluie atâta timp decât în chip de șantaj, demonstrează caracterul ei abject. Este clar că, dacă de-acum încolo “ciobanul" mai strigă “Lupii!”, nimeni nu-i va da crezare. Cotidian social-politic al județului Covasna Anul XVIII • Numărul 4793 • Luni 15 ianuarie 2007 • 8 pagini • 40 bani SPORT PAGINA 6 „Suntem susținuți financiar atât de autoritățile locale, cât și de agenții economici din zonă” —=■— . * lJuLghiWî »â | Seară Eminescu în organizarea Forumului Civic al Românilor din județele Covasna și Harghita, luni, 15 ianuarie, în cea mai sfântă zi a culturii românești, la Centrul Ecleziastic și de Documentare “Mitropolit Nicolae Colan” din Sfântu Gheorghe va avea loc, de la ora 17, o “Seară Eminescu” pentru a marca ziua de naștere a poetului nepereche. Cu acest prilej, actori ai Teatrului Andrei Mureșanu - Camelia Paraschiv, Sergiu Aliuș și Daniel Rizea - vor susține un recital din poeziile lui Eminescu, iar elevi de la Colegiul Național “Mihai Viteazul” și Grupul Școlar “Nicolae Brâncuși” vor prezenta un moment artistic. „Daca n-ai, nu-i bine, dacă ai, iar nu-i bine” Fără doar și poate pentru producătorii agricoli mici și chiar mijlocii - e vorba de cei care produc, în principal, pentru piață, și nu de cei care se zbat doar pentru a-și asigura cele necesare consumului familial- îndeplinirea cerințelor Uniunii Europene, mai cu seamă a celor privind condițiile pentru valorificarea animalelor și produselor de origine animală, necesită eforturi deosebite, inclusiv de ordin financiar. Cei care nu vor fi în stare să le facă, vor trebui fie să-și reducă efectivele, fie să se mulțumească cu prețuri de achiziție tot mai mici. Stând de vorbă recent cu câțiva crescători de animale din zona Buzaielor, unul dintre ei, care a dorit să rămână anonim, spunea: „Dacă n-ai animale, nu-i bine, dacă ai, iar nu-i bine’ ’, într-o singură frază omul reușise să . PAGINA 2 A.GOLCIU Armoniile Universului . PAGINA 3 MERIDIANE Liderul de la Minsk acuza Moscova că face presiuni asupra țării sale Președintele belarus Aleksandr Lukașenko a acuzat duminică Rusia că face presiuni asupra țării sale pentru a o determina să renunțe la independență și a dat asigurări că nu intenționează să ‘îngroape” suveranitatea Republicii Belarus, relatează AFP și AP. "Conducătorii ruși vor ca Belarus să intre în Federația Rusă. Dar eu, ca primul președinte al Belarus, nu pot îngropa suveranitatea și independența țării”, a declarat liderul de la Minsk pe canalul I al televiziunii publice. Aceste remarci critice la adresa Rusiei au survenit în timp ce în fosta republică sovietică aveau loc alegeri pentru desemnarea consiliilor locale și pe fondul disputei Minskului cu Moscova legate de petrol. Economia belarusă, controlată de stat, depinde de energia ieftină din Rusia, folosită de Lukașenko pentru a-și menține popularitatea în cei aproape 13 ani de când se află la putere.