Cuvântul Nou, noiembrie 2008 (Anul 19, nr. 5273-5292)

2008-11-26 / nr. 5290

Miercuri 26 noiembrie Minim:-8 °C Maxim: 11°C ................................................. I raipMTifleMlAfl Călător pe valurile crizei Nu ştiu ce l-a apucat, dar în ultimele zile preşedintele Băsescu nu mai are stare, pleacă de la Cotroceni oriunde crede că este nevoie de indicaţii preţioase. S-a dus pe la Craiova, Piteşti, Râmnicu Vîlcea, Valea Jiului, Ploieşti ca pe timpul inundaţiilor, a vrut să vadă în mod concret cum se manifestă criza economico-financiară în România, apoi a dat frâu liber impresiilor de călătorie pe sticlă. A convocat o conferinţă de presă a doua de când este la Cotroceni ne-a spus că nu trebuie să fim îngrijoraţi că chiar şi în perioadă de criză există soluţii, s-a aşezat apoi la taifas cu trei jurnalişti şi, bineînţeles, extrase au fost preluate de toată massmedia, deci s-a dat sfoară-n ţară. De ce toate acestea? Asta-i întrebarea, cum ar zice englezii. Fireşte, toate aceste apariţii ale şefului statului cât mai aproape de electorat sunt în legătură cu scrutinul de duminică. Să nu credeţi că Băsescu s-a aventurat acum în diferite societăţi fără un scop, a dat ochii cu presa doar de dragul ziariştilor (sau al ziaristei cu un profil pe gustul său, cum a declarat în glumă), ci totul s-a petrecut în cadrul unui scenariu bine pus la punct. în ce priveşte vizitele în fabrici şi uzine, a demonstrat pentru cine ar fi fost neîncrezător, că preşedintele este extrem de interesat de mersul economiei româneşti. Timp de patru ani n-a avut astfel de veleităţi, acum trebuie arătat lumii că şeful statului are preocupări de maximă importanţă, dar ştie şi soluţii care să ne salveze. Regretabil că gândirea economică a preşedintelui nu s-a manifestat în plenitudine cât timp a fost în diferite funcţii înalte. N PAGINA 2 O invitație la Valea Mare __________________________________________ SFÂMTU GHEORGHE Tel. 351 609. 315 577 Miercuri 26 noiembrie 2008 • Anul XIX Nr. 5290 • 8 pagini • 40 bani Concomitent cu lucrările la noile obiective din infastructură, la Zagon se fac eforturi şi pentru reabilitarea unor părţi din cea existentă Chiar dacă în a doua jumătate a acestei luni vremea ne-a arătat faţa mai puţin plăcută a iernii de care, cel puţin calendaristic, ne mai despart doar câteva zile, la Zagon, localitate centru de comună, continuă aşa cum relatam recent lucrările la câteva importante obiective de investiţii unele aproape finalizate, cum este introducerea canalizării, altele aflate într-un stadiu avansat de execuţie, concret fiind vorba de viitoarea sală de sport, a căror finanțare e asigurată din fonduri alocate de la bugetul de stat. Aurel GOLCIU (continuare în pagina 2) “Muzeul lui Sandu Pastor” sau ce înseamnă pasiune de-o viaţă pentru vânătoare E lucru cert, în multe localităţi transilvănene poţi găsi tot felul creatori , populari, colecţionari, artişti naivi etc. Majoritatea sunt oameni în etate, care de-a lungul anilor au făcut din hobby-ul lor mai mult decât o îndeletnicire recreativă de moment, chiar o pasiune de o viaţă. Aceasta este situaţia şi lui nenea Sandu Pastor, băştinaş get-beget al comunei Valea Mare. La cei 86 de ani ai dumnealui, nenea Sandu vorbeşte cu drag de pasiunea pe care o are pentru arta împăierii păsărilor și animalelor. Roxana GABOR (continuare în pagina 3) ►I PAGINA 3 ►H PAGINA 2 Un pic mai bine pentru pensionari Dar numai în... decembrie Ca şi cum una nu ajungea Un bărbat din Turia a comis mai multe infracţiuni dintr-un foc Şi-a făcut-o cu mâna lui Tânăr trimis în judecată pentru dare de mită La nivelul Direcţiei Generale Anticorupţie Covasna au fost finalizate cercetările legate de un caz flagrant de mită. Pentru că se tot discută doar de acest aspect, exemplele concrete fiind mai rare. Ei bine, iată, avem un caz concret. Un tânăr din Sfântu Gheorghe a fost trimis în judecată, de Direcţia Generală Anticorupţie, pentru săvârşirea infracţiunilor de dare de mită şi conducere pe drumurile publice fără a deţine permis. Un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Covasna a întocmit rechizitoriul. S-a pornit de la autodenunţul unui agent de Poliţie din care rezulta că un bărbat de 23 de ani, T.J., i-a oferit în mod repetate 200 de euro pentru a nu-i întocmi dosar penal după ce a fost identificat în trafic în timp ce conducea o motocicletă fără a avea permis. Prins în flagrant Ulterior acesta s-a prezentat la sediul Poliţiei municipiului reşedinţă de judeţ încercând, din nou, să-l determine pe agentul de Poliţie „Să uite evenimentul din acea zi” şi, ca atare, să nu-i întocmească dosar penal, în baza denunţului ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie Covasna au luat măsuri pentru organizarea unui flagrant. Ca atare, în aceeaşi ofiţeri sub coordonarea unui procuror l-au prins în flagrant pe tânăr, după ce i-a oferit polițistului suma de 700 lei. Horia C. DELIU a ^ îTlfu " mm " *. 200