Cuvântul Nou, martie 2009 (Anul 20, nr. 5353-5374)

2009-03-02 / nr. 5353

Minim:-4 °C Maxim: 8°C tirea zilei AdETEO Luni 2 martie Un gest simbolic, apreciat de şoferiţe Dragoste cu nabadai Lucrurile s-au clarificat: UDMR a încheiat pace cu episcopul Tokes. Sigur, informaţia este mai veche. Noutatea constă în aceea că udemeriştii, cel puţin cei covăsneni, se arată încântaţi de acordul intervenit şi plasarea prelatului pe prima poziţie pe lista la europarlamentari. Chiar deunăzi, primarul de Sfântu Gheorghe îşi declara încă o dată satisfacţia pentru acordul intervenit, mai ales că astfel se răspunde dorinţei cetăţenilor. Nu ştim cum s-a făcut sondajul care a dat astfel de rezultate, dar dacă se susţine atât de răspicat... în rândul UDMR există speranţa că plasarea episcopului pe loc de frunte, urmat de mai vechii europarlamentari Winkler şi Sogor (care au reprezentat „cucinste" interesele secuieşti la Bruxelles) va mobiliza populaţia să le acorde voturi în iunie. Fără îndoială, fiecare partid sau formaţiune politică îşi aşterne cum crede de cuviinţă pentru a obţine rezultate cât mai favorabile, dar această înţelegere între cele două părţi care nu cu mult timp în urmă se „înjurau"pe toate drumurile indică fără putinţă de tăgadă cât sunt de „neprihăniţi"politicienii şi din această parte a eşichierului. Parcă ieri îl auzeam şi pe Marko cum îşi declara adversitatea faţă de Tokes, iar acesta din urmă se burzuluia împotriva uniunii. Iată cum nici aceşti combatanţi nu sunt diferiţi faţă de ceilalţi din arena politică românească. Urmarea stabilirii de pe-acum a listei celor ce vor candida pentru europarlamentare din partea etniei maghiare este deplorabilă pentru cei ce locuiesc în Covasna, oamenii de aici (ca şi cei din Harghita), care susţin în cea mai mare măsură UDMR şi candidaţii săi ori de câte ori se ajunge la urne sunt lăsaţi pe dinafară atunci când vine vorba să fie reprezentaţi în anumite foruri. * PAGINA 2 Luni 2 martie 2009 • Anul XX Nr. 5353 • 8 pagini • 40 bani ■ .....................................  CMR Băsescu: Proiecţia 9 CM,întâlnirea maghiarilor 75 Civilă, autoritate de5covăsneni de la Moacșa, 2 bază a statului 2discriminatorie Ministrul Turismului, Elena Udrea, a promis bani pentru dezvoltarea turismului în judeţul Covasna, însă. Finanţarea depinde de ritmul de lucru al autorităţilor locale După întâlnirea care a avut loc la finele săptămânii trecute la Sfântu Gheorghe cu autorităţile locale, Ministrul Turismului, Elena Udrea, a promis sprijin financiar pentru demararea unor proiecte in judeţele Covasna şi Harghita, care au deja studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. „în buget există bani pentru finanţarea unor proiecte care ţin de infrastructura specifică turismului şi sperăm ca autorităţile din Covasna şi Harghita sevor mişca repede, pentru că ar fi păcat să nu reuşim să folosim aceşti bani într-o zonă în care este atâta nevoie de investiţii. Roxana GABOR ( CONTINUARE ÎN PAGINA 4) Preşedintele şi vrăjitoarea (P) Apreciere prezidenţială Vizitată de personalităţi Luna martie este cea mai benefică din an pentru alungarea spiritelor rele, pentru desfacerea farmecelor şi a blestemelor, pentru împreunarea cuplurilor şi pentru reuşite pe plan profesional şi familial afirmă Lucreţia Mincă, nora mamei Omida, declarată ca fiind cea mai puternică vrăjitoare. Mihaela şi Lucreţia folosesc plante şi ritualuri specifice lunii martie pentru rezolvarea tuturor problemelor dumneavoastră. Folosind ape tămăduitoare obţinute din plante şi flori care nu apar decât în luna martie şi ştiute numai de ele. în această lună, Lucreţia şi Mihaela confecţionează talismane din planta năvalnicului care aduce spor straşnic care alungă teama, floarea aplecătoare care cheamă dragostea, coada zmeului, care vă luminează casa, rădăcina pământului şi potcoava calului, care scoate argintul viu şi vindecă epilepsia prin puterea focului, alungă spiritul diavolului Acestea sunt atuurile pentru care ghicitoarea Lucreţia a fost apreciată de preşedintele Iliescu la Târgul Internaţional de Bunuri de Larg Consum ce a avut loc în 2002. Lucreţia a fost încoronată atunci ca regină a magiei albe, dar din aripa mai de mijloc a vrăjitoarelor ne-a povestit soţul şi managerul ei, Bogdan Mincă, care este şi fiul mamei Omida. „Acolo s-a întâlnit cu domnul Iliescu, au discutat, a stat braţ la braţ cu el. Dânsul a zis că este foarte bine ca noi să ieşim în ochii lumii" a declarat Mincă, ■ care-şi aminteşte că „domnul preşedinte a consfinţit numirea Lucreţiei ca regină. Managerul vrăjitoarei susţine că prin camera de lucru a Lucreţiei „au trecut marea majoritate a personalităţilor politice." PAGINA 2 Final previzibil Agresiune generată de prea mult alcool ► PAGINA 3