Dobrogea Nouă, octombrie 1964 (Anul 17, nr. 5023-5049)

1964-10-14 / nr. 5034

Fag. a 2-a B Marți au fost decernate 3 medalii de aur H R. P. Romînă-R. D . Germană 1-1 (1-1) la fotbal TOKIO 13. — Corespondență de la trimisul special al „Agerpres" I. Goga. Marți au mai fost decernate trei medalii de aur, dintre care două în probele de natație si una la haltere. In ultimele două zile piscina acoperită a Gimnaziului Național din Tokio s-a situat în centrul atenției amatorilor de sport niponi veniți să urmărească pasionantele întreceri ale înotătorilor și săritorilor de la trambulină. Una din marile favorite ale J.O., care a confirmat pronosticurile intru totul, australiana Dawn Fraser, a cîștigat clasica probă de 100 m liber la mare luptă întrecerea cu principala sa adversară Sharon Stouder, cu care a fost „vecină" de culoar. Dawn Fraser a cîștigat medalia de aur cu un avans de numai o ..jumătate de braț asupra lui Stouder, cucerind astfel pentru a treia oară consecutiv medalia olimpică de aur. Dawn Fraser are 26 de ani și pentru prima oară și-a înscris numele pe lista învingătoarelor Olimpiadei la vîrsta de 18 ani. Timpul realizat de ea — 59,5/10 constituie un nou record olimpic. Dawn Fraser este de altfel prima femeie din lume care a înotat 100 m liber sub 10. Ea este si deținătoarea recordului mondial cu 58”9/10. A doua clasată, tînăra americană Sharon Stouder, din Los Angeles, în vîrstă de 16 ani, a realizat 59”9/10 fiind a doua sportivă din lume care coboară sub T. Un nou record mondial au consemnat oficialii în proba masculină de 200 m bras. Medalia c- Boxerii C. Crudu și V. Mîrza, victorioși După C. Ciucă, Niculescu, alți doi N. Puiu și C. boxeri romîni iau trecut cu bine primul tur. In gala de ieri, desfășurată la Karakuen, tînărul nostru debutant într-o competiție de amploare. Crudu (pană) s-a întîlnit cu campionul cubanez Roberto Caminero, obținînd o meritată victorie la puncte. La categoria mijlocie mică Vasile Mîrza l-a învins pe Kum Thaik Lee (Coreea de sud). Pînă în prezent toți cei 5 boxeri romîni care au evoluat au terminat învingători. Echipa de polo pe apă a R. P. Române s-a calificat în grupele semifinale Cu jocurile disputate ieri s-a încheiat prima parte a turneului olimpic de polo pe apă. In grupa A, echipa țării noastre a învins cu scorul de 9—4 (1—1, 3—2, 2—0; 3—1) echipa Japoniei prin punctele marcate de Zahan (3), Grințescu (2), Mărculescu, Kroner, Firoiu și Szabó. In urma acestei victorii echipa romînă s-a clasat pe locul doi în grupa respectivă și a obținut dreptul de a participa în semifinale. Echipa feminină de volei a R. P. Române a învins cu 3-0 echipa S.U.A. In cel de-al treilea meci al turneului echipa țării noastre de volei a jucat în compania echipei S.U.A. obținînd victoria cu scorul de 3—0 (15—9: 15—1: 15—2). La Yokohama a început turneul masculin de volei. In primul meci echipa U.R.S.S., campioană mondială, a învins cu 3—0 (15—8: 15—10: 15—9) echipa R. P. Române, campioană europeană. Canotaj academic Marți pe pista de apă de la Toda s-a disputat pe un timp mai răcoros cu cer acoperit recalificările diferitelor probe de canotaj academic. Canotorii romîni au participat la recalificările probelor de 4 fără cîrmaci și 2 plus 1. Ei n-au reușit să termine victorioși pentru a primi dreptul de a participa în continuare la finale. La 4 fără cîrmaci seria a fost cîștigată de echipaîu Olandei cu timpul de 6’29”42/100, iar reprezentanții noștri clasați pe locul doi au realizat 6’30”37/100. La 2 plus 1 pe primul loc s-a clasat echipaîu cehoslovac cu 7’28”61/100 urmat de cel al Elveției cu 7’30”60/100. Echipaîu R.P.R. a ocupat locul 3 cu 7’38”36T00 lăsînd în urma sa echipajele Iugoslaviei si R.A.U. Pentatlon modern Sportivul maghiar Ferenc Torok continuă să fie lider în competiția de pentatlon modern. Marți în proba de tir desfășurată la poligonul de la Asaka victoria a revenit sovieticului Albert Mokeev care a reușit 198 puncte de pistol viteză ceea ce i-a adus 1.060 de puncte în clasament, limpică de aur a revenit înotătorului Jed Graef (S.U.A.) cu 2T0+3/10 urmat de coechipierii săi Garry Dilley, cu care de altfel a avut o spectaculoasă dispută pentru victorie, și Bob Bennett. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului învingătorilor din sala Shibuya s-a urcat marți halterofilul polonez de cai „ușoară" Waldemar Bazanowski, care cu 432,5 kg a realizat un nou record mondial și olimpic. Bazanowski este în vîrstă de 29 de ani. Clasamentul categoriei ușoară: 1. Waldemar Bazanowski (R. P. Polonă) — 432,5 kg; 2. Vladimir Kaplunov (U.R.S.S.) — 432,5 kg; 3. Marian Zielinski (R.P. Polonă) — 420 kg. Cu mare nerăbdare am așteptat cu toții meciul nostru cu echipa R.D. Germane din cadrul turneului de fotbal. Desfășurat la Komazawa în prezența a peste 30.000 de spectatori, jocul s-a încheiat cu un rezultat de egalitate : 1—1 stabilit în prima repriză. Intîlnirea s-a caracterizat printr-o luptă îndîrjită, nota spectaculară fiind lăsată pe planul secund. Joi la Omyia echipa romina întîlnește reprezentativa Iranului. In jocul de la Komazawa am aliniat următorul „11": Dateu, Greavu, Nunweiller III: Dan Coe, Hălmăgeanu, Jenei, Koszka, Pîrcălab, Constantin, Pavlovici, Creiniceanu. S-au mai desfășurat și alte două meciuri. In seria A întâlnirea Mexic—Iran s-a încheiat cu un rezultat de egalitate 1—1 (0—0), iar în seria B, Iugoslavia a învins greu Marocul cu 3—1 (2-1). Deși a tras sub posibilitățile sale F, Torok continuă să conducă în clasament avînd acum 3.030 puncte. In revenire, campionul lumii Novikov s-a apropiat de lider avînd acum 2.916 puncte. Locul trei este ocupat (R. P. Ungară) — 2.892 de Nagy puncte, Mineev (U.R.S.S.) 2.820 puncte, Kirkwood (S.U.A.) — 2.804 puncte, Birnbaum (Austria) — 2.788 puncte și Mokeev (U.R.S.S.) — 2.778 puncte. Iată cum se prezintă clasamentul pe echipe după trei probe : 1. U.R.S.S. — 8.475 puncte ; 2. S.U.A. — 8.142 puncte; 3. R. P. Ungară — 8.120 puncte; 4. Austria — 8.120 puncte; 5. Finlanda — 7.901 puncte. Scrimă In sula Waseda au încrucișat pentru prima oară floretele 56 de sportivi împărțiți în 9 serii. Lupta pentru cucerirea medaliilor olimpice a fost pe planșe chiar deosebit de dîrză de la primele... schimburi. In primul tur cei 3 floretiști romîni au reușit să obțină victorii frumoase și să se califice pentru etapa următoare: Ștefan Haukler a cîștigat seria sa cu 6 victorii, Tănase Mureșan s-a clasat pe primul loc în seria sa cu 4 victorii, iar I. Drîmbă s-a clasat pe locul doi cu 4 victorii, după francezul Courtillat — 5 victorii, și a obținut dreptul de a lupta în turul doi. In continuare, St. Haukler a ratat calificarea după un meci de baraj în trei cu Eskaloubi (R.A.U.) și italianul Granieri. De asemenea, T. Mureșan a pierdut în acest tur. In grupa sa din turul 3 alcătuită din 16 floretiști I. Drîmbă l-a învins cu 10 4 pe iranianul Madani. Apoi Drîmbă s-a întîlnit cu austriacul Roland Losert în fața căruia a pierdut cu 10—6. învingătorii s-au calificat în sferturile de finală (Szabó, Losert, Gerresheim, Revenu, Kamuti, Magnan, Hoskins etc). Lupte libere In ziua a treia a competiției de lupte libere la caz. peste 97 kg reprezentantul nostru Șt. Stîngu a primit replica bulgarului Lutfi Djiber. După un meci echilibrat, luptătorul bulgar a primit decizia la puncte. La cat. grea sovieticul Ivanițki continuă să se mențină neînvins și are cele mai mari șanse de a cuceri medalia de aur. La fel, turcul Gungor la cat. 87 kg a făcut pași serioși spre titlul olimpic. Baschet Echipele U.R.S.S. în grupa A și S.U.A. în grupa B continuă seria succeselor în turneul olimpic de baschet. Ieri, în ziua a treia, baschetbaliștii sovietici au învins cu 84—42 echipa R. P. Ungare în timp ce echipa S.U.A. a dispus cu 60—45 de formația Perului, care după cum se știe în primul meci reușise să întreacă echipa Braziliei, campioana lumii, Pregătiri ale unităților culturale (Urmare din pag. I) face un nou cămin. La anul începe construcția. Avem și planul și devizul". De altfel ne-a și arătat planul viitorului cămin cultural. Problema însă, tovarășe președinte, se pune acum. In iarna aceasta cetățenii unde își vor petrece cu folos timpul liber? Către această problemă trebuie să vă îndreptați privirea. Și rezolvarea ei nu e greu de găsit. Mai mult spirit gospodăresc, efectuarea unor reparații curente și căminul acesta își va putea continua viața pînă în toamna anului viitor cînd îi va lua locul noua construcție. Plăcut impresionați am rămas de curățenia și ordinea în care se găsește căminul cultural din comuna Dăieni. Aici totul este pus la punct pînă la cel mai mic amănunt. Deci iarna poate să vină. Toată lauda si cinstea acestor buni gospodari. ... IN RAIONUL MACIN îmbietor se prezintă și căminul cultural din comuna Ostrov. Curățenia exterioară și cea interioară a fost încă de la sfîrșitul verii terminată. Acum, s-au pregătit sobele și combustibilul necesar. In aceeași situație se află și căminul cultural din comuna Pecineaga. Sala de festivități și scena au fost renovate, la fel și biblioteca. De fapt, în toate încăperile s-au efectuat lucrări de curățenie și reparații curente și fi-e mai mare dragul să vii aici să petreci cîteva ceasuri plăcute în tovărășia cărților sau a artiștilor amatori. Un singur lucru însă mai trebuie realizat. Este vorba de trasul luminii electrice. Gospodarii comunei, în frunte cu tov. Negrișan Gh., președintele comitetului executiv, așa cum s-au îngrijit ca toate instituțiile din comună să aibă lumină electrică, ba cină și la bufet, trebuie să aibă în vedere și căminul cultural — acest focar de cultură și educație. Așa că este de dorit să se rezolve și această problemă. In comuna Traianu situația se prezintă, de asemenea, bine. Ar mai fi de efectuat cîteva reparații la cele două uși laterale ale sălii de spectacole. Cu privește căminul cultural din comuna Cerna merită dat exemplu. Aici, s-au zugrăvit toate interioarele și s-au vopsit pardoselile. Ți-e mai mare dragul să pășești pragul acestei unități culturale. De curînd prin aria comitetului executiv al sfatului popular comunal (președinte Nae Cristea) s-a procurat și combustibilul necesar pe tot timpul iernii. Deci totul se află în cea mai perfectă ordine. ...ȘI IN RAIONUL TULCEA Grijă gospodărească pentru asigurarea bazei materiale a căminelor culturale pentru activitatea pe perioada iernii am întîlnit și în comuna Filimon Sîrbu. Și aici domnește o curățenie exemplară, s-au terminat toate reparațiile curente, s-a făcut aprovizionarea cu combustibil. Se poate evidenția preocuparea gospodărească a președintelui sfatului popular comunal, tov. Ciobanu Tănase, și a întregului comitet executiv. In comuna Nalbant zilele trecute, s-au terminat lucrările de instalație electrică și acum grăbesc lucrările de zugrăvire se interioarelor. In ceea ce privește a combustibilul, tocmai în ziua în care ne aflam în comună, de fată fiind și președintele sfatului, tov. Gheorghe Dumitru, se depozitau lemnele destinate căminului cultural. Și în celelalte comune și sate întîlnite pe traseul raidului nostru efectuat în raionul Tulcea, ca, de pildă, la Cataloi, Mihail Kogălniceanu etc. am găsit lucruri lăudabile în ceea ce privește preocuparea organelor locale de stat pentru buna pregătire a unităților culturale în vederea activității pe timpul iernii. In concluzie, în urma raiduluianchetă efectuat, se constată că majoritatea comitetelor executive ale sfaturilor populare comunale manifestă o deosebită preocupare pentru traducerea în viată sarcinilor izvorîte din plenara Coamitetului regional de partid din 19 septembrie a.c. privind asigurarea bazei materiale a unităților culturale sătești pentru activitatea ce o vor desfășura pe timpul iernii. Acolo unde însă se mai manifestă rămîneri în urmă, nepăsare și lipsă de spirit gospodăresc, respectiv acele conduceri locale de stat vizate în raidul-anchetă de față, vor trebui să se facă mai simțite controlul și îndrumarea comitetelor executive ale sfaturilor populare raionale. Este necesar să se impulsioneze grăbirea lucrărilor de reparații curente, curățenie și mai ales aprovizionarea cu combustibil, date fiind intemperiile toamnei care au și început să-și facă apariția. Nu ne îndoim că în curînd în toate unitățile culturale sătești se vor termina pregătirile, astfel o trainică bază asigurîndu-se materială pentru desfășurarea unor bogate activități cultural-artistice pe timpul iernii. In foto, căminul cultural din comuna Filimon Sîrbu raionul Tulcea. Foto: G. CIOROBEA Rezultate de seamă în sectorul zootehnic Gospodăriile colective din raionul Medgidia, ca urmare a sprijinului acordat de organele și organizațiile de partid, au realizat succese de seamă în sectorul zootehnic pe primele nouă luni ale acestui an. Astfel, în această perioadă s-au obținut peste 50.000 lei lapte de vacă, planul anual fiind îndeplinit în procent de 90 la sută. Ca urmare a realizării unor producții mari de lapte planul de livrări pe nouă luni a fost depășit cu peste 50.000 litri. Acest lucru a dus la obținerea unor venituri mari de către gospodăriile colective. In multe gospodării unde s-au luat măsuri eficiente de hrănire rațională a vacilor s-au obținut producții mari. Așa, de pildă, la G.A.C. din Valu Traian față de 1.500 litri lapte planificat pe cap de vacă pe întregul an, s-au obținut pe primele 9 luni 1.600 litri. Unii mulgători de aici ca, de exemplu, Dincă Constantin, Nache Dumitru, Niculescu Tudor au obținut de la grupele lor producții de 1.900 litri de lapte de la fiecare vacă furajată. Tot ca urmare a luării din timp a unor măsuri eficiente privind furajarea și îngrijirea animalelor la G.A.C. din Peștera planul anual la lapte a fost îndeplinit cu mult timp în urmă. Pînă acum aici s-au obținut 2.831 hl lapte, cu 231 hl mai mult decit planul pe întregul an. Ene Dumitru, Eugenia Ștefănescu, Ene Gica și alți mulgători de aici au obținut cite 2.200 litri lapte de la fiecare vacă furajată din grupele lor. Asemenea acestor gospodării și la Țepeș Vodă, Izvoru Mare, Siminoc, Cuza Vodă, Seimenii Mari și Poarta Albă s-au obținut producții mari de lapte. La lapte de oaie planul pe întregul raion a fost îndeplinit un procent de 101 la sută. Rezultate bune au obținut crescătorii de oi de la gospodăriile colective din Ciocîrlia de Jos, Valu Traian și alții, care au depășit cu mult producțiile planificate. Tot în acest sector planul la lună a fost îndeplinit în procent de 113 la sută. Gospodăriile colective au livrat în această perioadă la fondul central al statului 2.275 tone existînd depășiri mari fară carne, de grafic la carne de porc și de pasăre. Rezultatele bune obținute în sectorul creșterii animalelor pe primele nouă luni ale acestui an se datoresc preocupării îngrijitorilor din zootehnie, a îndrumărilor date de specialiști la locul de muncă, a muncii politice desfășurate de organizațiile de partid. Fără îndoială că se pot obține rezultate bune în toate gospodăriile colective. Spre acest obiectiv trebuie să-și îndrepte atenția mai mult organizațiile de partid și consiliile de conducere, deoarece pînă la sfîrșitul anului în toate unitățile planul de producție va trebui să fie îndeplinit și chiar depășit. P. RĂDĂCINĂ, activist al Comitetului raional de partid Medgidia Mecanizator-agronomi (Urmare din pagi zatorii care lucrează terenul gospodăriei sunt și buni agronomi). La floarea-soarelui, recoltată și treierată în întregime, primele socoteli arată că sporul de producție se ridică la aproximativ 600 kg la hectar. Porumbul, la recoltatul căruia se lucrează în prezent, a dat pînă acum o producție de peste 3.000 kg de boabe la hectar față de 2.200 cît prevede planul. De pe solele cultivate de gospodărie cu porumb in acest an s-a mai recoltat si 13.000 kg de fasole, iar de pe 120 hectare si cite 5.000—6.000 hg de dovleci la hectar. Tovarășul Seceleanu Nicolae are dreptate cînd spune că mecanizatorii din brigada a VIII-a sînt și buni agronomi. Pe cei mai mulți dintre mecanizatorii-agronomi de la dăria colectivă din Poarta gospodlbă i-am întîlnit pe cîmp. Mița Dumitru și Tătaru Alexandru lucrau la pregătirea terenului pentru semănat, iar Stan Constantin, unul din evidențiații în întrecere ai brigăzii, lucra la semănatul griului. Lucrau ca adevărați agronomi, cu scopul precis de a realiza în anul viitor sporuri de producție și mai mari. I. GRIGORAS Joi 15 octombrie 1964 din Muzică ușoară, de estradă și operete : 7,06; 7,45 ; 9,30; 12,03 ; 14,10 ; 20,55 ; 21,50 ; 22,15 (programul I); 9,03 ; 11,30 ; 15,05 ; 15,40 ; 18,25 ; 19,30 ; 22,30 ; 23,15 (programul II). din Muzică populară romînească și muzica popoarelor: 5,06; 8, 30 ; 10,30 ; 12,45 ; 15,30 ;17,50 (programul I). 10,00 ; 13,08 ; 19,05 (programul II). Muzică simfonică, din opere, corală, soliști vocali și instrumentiști : 5,40 ; 6,10 ; 6,30 ; 8,06 ; 9,00 10,03 ; 11,00 ; 11,38 ; 13,10 ; 15,00 16,10; 16,50 ; 23,16 (programul I); 8,35 ; 10,50 ; 11,03 ; 12,00 ; 13,40 14,10 ; 14,30 ; 16,00 ; 16,30 ; 17,10 18,00 ; 19,50 (programul II). Emisiunea pentru sate: 6,20; Sumarul presei : 8,00; Fragmente din romanul „Stîlpul de nădejde" de Yașar Kemal : 10,15 ; însemnări de reporter : 11,30 ; Prietena noastră cartea : 14,30 ; Antologie poetică : 16,30 ; Scrisori din țară : 17,15; „Olimpiada — Tokio, 1964": 17,30 ; Seară pentru tineret: 18,30; Părinți și copii : 21,15 ; „Olimpiada — Tokio, 1964" : 21,30 (programul I). Revista economică radio : 10,30 ; Foileton : 13,30 ; Știința în slujba păcii : 15,30 ; Din activitatea sfaturilor populare : 16,20 (programul II). Radiojurnale și buletine de știri : 5,00 ; 6,00 ; 7,00 ; 10,00 ; 12,80 ; 14,00 ; 16,00 ; 20,00 ; 22,00 ; 23,52 (programul I). 9,00; 11,00 ; 13,00 ; 15,00 ; 17,00 ; 19,00 ; 23,00 ; 0,52 (programul II). <n June 17,30: Jocurile Olimpice — Tokio, 1964 ; 19,00 : Jurnalul televiziunii ; 19,10: Emisiunea pentru tineretul școlar; 19,40: Pentru copii: „Rățușteie înțelepte“; 19,50 : Filmul „Pisica de mare“; 21,20: Pagini din opere. In încheiere : Buletin de știri, buletin meteorologic. DOBROGEA MOUA nr. 5034 Miercuri 14 octombrie 1964 CONSTANȚA FALSIFICATORUL — la cinematograful „Republica"; GALAPAGOS — la cinematograful „Popular"; ARIPI NEGRE — la cinematograful „Progresul" ; FRAȚII CORSICANI — la cinematograful „23 August"; RUDE DE SINGE“ — la cinematograful „Tineretului"; LOCOTENENT CRISTINA — la cinematograful „Bulevard"; PĂPUȘILE AIO — la cinematograful „Lumina"; LITORAL HOȚUL DIN SAN MARENGO — la cinematograful „Farul" Mangalia; PAGINI DE ISTORIE - ROMÂNIA. ORIZONT >64 _ la cinematograful din Techirghiol. REGIUNE INSPECTORUL ȘI NOAPTEA — la cinematograful „Dobrogea" Medgidia. COMOARA DIN LACUL DE ARGINT — la cinematograful „7 Noiembrie" și DOMNIȘOARA BARBA ALBASTRA — la cinematograful „Popular" Tulcea ROZARA — la cinematograful „Republica“ Cernavoda. IJ».A.T. CONSTANTA EXECUTA PRIN VIRAMENT pentru întreprinderile din sectorul socialist, G.A.S., S.M.T., G.A.C., cămine culturale etc. în unitatea sa din Constanța str. Ștefan cel Mare nr. 107 REPARAȚII DE APARATE DE RADIO, TELEVIZOARE, AMPLIFICATOARE, MAGNETOFOANE etc. Școala tehnică financiară Brăila ANUNȚA înscrierile pentru examenul de admitere în anul I se fac pînă la data de 24 octombrie 1964. Se primesc absolvenți ai școlilor medii, cu și fără examen de maturitate. Durata de școlarizare este de 2 ani. Examenul de admitere va avea loc la 25 octombrie 1964, la limba romînă și matematică. Școala pregătește cadre economice pentru banca de banca de investiții, C.E.C., stat, întreprinderile industriale, de construcții, transporturi etc. Informații suplimentare se dau la secretariatul scolii: str. Bolintineanu nr. 16. telefon: 1767 CENTRUL ȘCOLAR AGRICOL BRANEȘTI, RAIONUL LEHLIU REGIUNEA BUCUREȘTI primește înscrieri pentru concursul de admitere la Școala tehnică cadastrală cu durata de 2 ani. La concurs, se pot prezenta absolvenți ai școlilor medii de cultură generală cu sau fără examen de maturitate, in vîrstă de 17—25 ani. înscrierile se fac pînă pe data de 25 octombrie 1964, pe baza unei cereri însoțite de următoarele acte : a. certificat de naștere; b. diplomă de maturitate sau certificat de absolvire; c. certificat de sănătate; d. recomandarea Consiliului agricol regional (C.R.P.O.T.) sau a Trustului gostat. Concursul de admitere se va ține între 25 și 31 octombrie 1964 și constă din următoarele probe: a. matematici scris și oral; b. fizică oral. Informații suplimentare se dau zilnic la sediul Centrului școlar agricol Brănești, raionul Lehliu, regiunea București, sau la telefon nr. 25 Brănești. T. A. V. S. TULCEA — INGINERI MECANICI; — ELECTRICIENI INSTALATORI AUTO; — SUDORI METAL; — CONTABILI; — ȘEF SERVICIU FINANCIAR, cu 6 ani vechime; — 500 MUNCITORI NECALIFICAȚI. Doritorii se vor adresa direct la T.A.V.S. din orașul Tulcea. Informații suplimentare se pot obține de la serviciul personal.