Evenimentul Zilei, ianuarie 2006 (Anul 15, nr. 4320-4348)

2006-01-28 / nr. 4345

Ediția de Transilvania 1 . zilei r. Evenimente 657.900 cititori în fiecare zi ! Ediția II Nr. 4345 I Sâmbătă, 28 ianuarie 2006 120 pagini 1 80 de bani / 8.000 lei vechi www.evz*ro% Ziar tipărit la București, Cluj, Timișoara și Iași ** Macovei tot mai singură Ministrul justiției suportă atacurile colegilor din guvern și C5M Politic, . 1 11 W Ii [îl Fî BilîJ n>1 Wiftli M , — ■**" Olanda * Chivu: „Putem termina pe primul loc“ Grupa G România Bulgaria Slovenia Albania Belaruski YPmharp Sport, 11-12 GUVERNUL A FĂCUT PACE CU „STRANIERII“ Căpșunarii au primit viză de România Muncitorii români aflați ilegal în străinătate se pot întoarce în țară fără ca pașapoartele să le mai fie suspendate Raluca Dan ncepând de mâine, așa-numiții „căpșunari“ pot respira ușurați, autoritățile române nu le mai opresc pașapoartele la frontieră dacă au stat mai mult de trei luni în țările din spațiul Schengen. Așa prevede noua Lege privind regimul liberei circulații a românilor în străinătate, promovată de Ministerul Administrației și Internelor. Și totuși, noua „viză de România“ pe care o primesc acum necondiționat muncitorii din Europa nu îi scutește definitiv de griji: ei trebuie să fie atenți la condițiile specifice țărilor în care lucrează. Astfel, dacă un stat Schengen limitează dreptul de ședere la 90 de zile, „căpșunarii“ riscă să nu mai intre pe teritoriul acestuia pentru o perioadă de câțiva ani în cazul în care sunt prinși de autoritățile țării respective că au depășit termenul. Prin aceeași lege, Ministerul Administrației și Internelor a hotărât ca aproximativ 50.000 de români, ale căror pașapoarte au fost suspendate în baza vechii legislații, să-și primească înapoi actele de călătorie. Printre ei se numără și peste 7.000 de muncitori care au lucrat ilegal în Europa și care s-au întors în țară în vara anului trecut. Stin,4 vi ae 1uno J * J î 'ISH Eun YiEiB* Duminică » Microbuzele morții Liliana Raluca Enache, 18 ani, a fost una dintre cele 15 victime ale unui recent accident de microbuz. Liliana era îndrăgostită, iar povestea ei de dragoste s-a sfârșit tragic Lunia Geoană spune cine-i șeful în PSD Mircea Geoană afirmă că a preluat controlul și anunță revoluția: transformarea PSD într-un partid european. O discuție despre eficiență și moralitate în politică, în interviurile „2+1“ VOLUNTARII LUI NĂSTASE Oamenii lui Becali și mătușa Tamara > •> Cătălin Bulat Lanțul tranzacțiilor în jurul terenului din Voluntari, din scandalul „Mătușa Tamara“, a plecat de la un „procurator“ de terenuri al lui Teia Sponte, omul lui Gigi Becali. De aici, terenul a ajuns la Năstase și oamenii săi. Coincidență sau nu, câțiva ani mai târziu, Sponte a făcut o afacere foarte profitabilă cu Ministerul Agriculturii, în ultima parte a guvernării Năstase. Eveniment, 2-3 VERIGĂ. „Procuratorul“ de terenuri Teia Sponte, tovarăș cu Gigi Becali TRAGEDIA DE LA IAȘI Viața fără cinci copii Cezar Pădurariu cezar,padurariu-evz.r Drama familiei Talica din Iași, care a pierdut cinci fetițe în incendiul de joi seara, impresionează. Acum, mama fetelor, care în momentul tragediei era plecată, încearcă să-și găsească puteri să-l sprijine pe soțul ei, cel care a văzut casa în flăcări, dar nu a putut interveni. Cei doi trebuie să meargă mai departe de dragul celorlalți copii pe care-i mai au. Sprijinite de gardul familiei Talica stau cinci cruci parcă prea mari pentru niște suflete atât de tinere. Eveniment. 2 Apa de băut a bistrițenilor, în pericol Sub privirile impasibile ale autorităților, cele 10 izvoare de mare adâncime de la Cușma, Bistrița- Năsăud, au fost distruse de exploatările forestiere ale Direcției Silvice. Asta în condițiile în care izvoarele sunt unica sursă de apă potabilă pentru mii de bistrițeni. (Alin Cordoș) Transilvania. 15 Ghețurile Dunării au izolat locuitorii Deltei Peste 2.000 de oameni se luptă cu gheața și cu frigul în Sfântu Gheorghe, sat izolat de sloiurile groase formate pe Dunăre. De aproape o săptămână, oamenii nu au mai ajuns în oraș și niciun vapor nu a mai putut să vină la ei (Alexandra Duțulescu, Cristian Dogaru) Eveniment. 2 Ziua marii rupturi 28 ianuarie 1990. A fost ziua care a împărțit România în două pro și anti-FSN. La 16 ani de la manifestația din Piața Victoriei, doi dintre protagoniștii evenimentelor, Dan Iosif și Ion Diaconescu, rememorează filmul marii rupturi. (Mihai Bumbeș) Istorie recentă. 8 Hamas, bomba cu ceas Somați să aleagă între democrație și terorism, câștigătorii alegerilor palestiniene refuză să depună armele, făcând imposibile orice previziuni privind perspectivele procesului de pace din Orientul Mijlociu. (Constantin Vlad) EVZ Special, 5 Teledon, vedetele au strâns 1.000.000 de € Nadia Comăneci, Ion Țiriac, Andreea Marin (foto), Mihaela Rădulescu sau Ilie Năstase se numără printre celebritățile care au adunat și au donat bani, pe parcursul maratonului caritabil de la două zile. Suma totală, 1 " f** de peste un milion de !—■* ® euro, este destinată copiilor orfani din Republica Moldova, Ucraina, Cehia, dar și din România. (Sandra Scarlat) Media, 18 Sunt neuropozitiv! HAIDEȚI SĂ HAIDEM. Răzvan Exarhu a descoperit că vrem să fim fericiți taman atunci când suntem mai ocupați să ne facem nefericiți Opinii, 6 în cătarea puștilor EDITORIALUL EVZ. Ioana Lupea evaluează șansele ministrului justiției Monica Macovei de a ieși cu bine din scandalul „Patriciu“ 9pmii:6 7r>Ți>l&Ti>jrzi Kl7l www.evz ro