Evenimentul Zilei, august 2012 (Anul 21, nr. 6560-6586)

2012-08-02 / nr. 6561

10 Actualitate Externe Evenimentul zilei, joi, 2 august 2012 India, limită de cea mai mare pană de curent din istorie Peste jumătate de miliard de oameni adică mai mult decât întreaga populație a Uniunii Europene, au rămas în beznă Timp de două zile, s-a instalat haosul Luciana Popluciana.DODOevz.ro Abiaieri responsabilii de la New Delhi anunțau că toate rețelele electrice afectate de uriașa pană de curent produsă în douăzeci de state, dintre cele 28 care fomează India, au fost reparate. Nu este prima dată când această țară este afectată de întreruperi ale energiei electrice, însă este cea mai gravă pană produsă vreodată. Problemele au apărut luni, când mai multe state au rămas în beznă, 40% din populația din nordul țării plonjând în haos. Cele mai afectate au fost spitalele, sistemele de transport și mecanismele de purificare a apei, esențiale în India. Aproximativ 400 de trenuri au fost blocate la New Delhi, metroul a fost impracticabil, iar traficul a fost dat pest cap de ambuteiaje uriașe, în urma blocării semafoarelor. Panica s-a instalat și în est, după ce 200 de mineri au rămas captivi în subteran. Situația a revenit la normal abia în cursul zilei de ieri, când alimentarea cu energie electrică a fost reluată, treptat, zonă după zonă. Efect de domino Pentru India, țară emergentă în căutare de noi surse de aprovizionare energetică, incidentul a pus în dificultate guvernul, care a declanșat o anchetă. Ministrul indian al Energiei susține că de vină ar fi "statele care își depășesc capacitățile autorizate de aprovizionare pentru rețelele lor", provocând un efect de domino. Presa prezintă altă teorie: pana ar fi fost cauzată de lipsa investițiilor în Căderea curentului ar fi fost provocată de rețeaua electrică extrem de veche și de lipsa investițiilor în sectorul energetic din India sectorul energetic, incapabil să mai facă față nevoilor unei țări cu peste un miliard de locuitori. Pana pune în discuție și modul în care India va fi percepută pe scena internațională, aflânduse printre cele cinci state implicate în reconstrucția Afganistanului. La ultimul summit G-20, India s-a angajat sa contribuie cu 20 de miliarde de dolari la sprijinirea FMI.  Proprietarul unui atelier de reparații din Calcutta își așteaptă clienții la lumina lumânării i PQTQGPAD: REUTERS □ Mii de mașini au fost prinse în ambuteiaje, în marile orașe, la ora de vârf, după ce semafoarele au cedat Prezent la lucrările unei tabere de tineret din regiunea Seligher, președintele rus Vladimir Putin s-a trezit cu o propunere inedită din partea uneia din adolescente. „Am un vis, să iau prânzul cu dumneavoastră ”, i-a spus tânăra liderului de la Kremlin, amintindu-i că acum câțiva ani chiar a sărutat-o pe obraz. „Am reținut dorința ta”, i-a răspuns secrutin: în imagine, liderul rus dă autografe pe străchinile lucrate de tineri la tabăra de vară ■JYHL1 ,, ■mij •IIIu iiiIU Iy 1 iii ■Wi I «Hrn □ Cine a mai rămas în beznă 18 august 2005 - peste 100 de milioane de indonezieni au fost afectați de o pană de curent produsă în insulele Java și Bău. : 14 august 2003 - o pană uriașă de curent a lăsat în întuneric nord-estul SUA și centrul Canadei, afectând peste 55 de milioane de oameni 11 martie 1999 sudul și sud-estul Braziliei au rămas fără curent electric. Aproximativ 97 de milioane de oameni au avut de suferit c 3 iulie 1996 -10 milioane de locuitori din SUA, Canada și Mexic au rămas fără curent electric ca urmare a unei defecțiuni la rețeaua electrică