Femeia, 1981 (Anul 34, nr. 1-12)

1981-01-01 / nr. 1

MEREU ÎNAINTE, SPRE CELE MAI ÎNALTE PISCURI ț ara a mai crescut cu un an! Am încheiat cel de-al optulea deceniu al acestui bogat în evenimente, în transformări revoluţionare, secol XX; în întreaga lume se fac bilanţuri, prognoze pentru sfîrşitul de secol şi de mileniu, unele mai optimiste, altele pline de temeri, de îngrijorare. Sunt temeiuri ţi pentru unele ţi pentru altele. Am făcut ţi noi bilanţul unui cincinal, am intrat într-o nouă etapă. Evenimente majore, devenite tradiţionale la noi în activitatea partidului ţi statului, a întregului popor, au marcat ultima parte a lunii decembrie, plenara Comitetului Central al partidului şi sesiunea Marii Adunări Naţionale, ambele au evaluat eforturile şi rezultatele unui an, unui cincinal de muncă, deschizînd coordonatele etapei din imediata perspectivă. Acestora li s-a adăugat plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, îmbogăţind suita marilor forumuri ale anului. Profundelor analize şi mobilizatoarelor orientări din cuvîntările tovarăşului Nicolae Ceauşescu rostite cu aceste prilejuri, oamenii muncii din patria noastră, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, bărbaţi, femei, tineri şi vîrstnici, le răspund prin înălţătoare fapte de muncă, prin abnegaţia lor în efortul de a produce mai mult, de a se achita cu promptitudine de obligaţiile asumate în acest început de cincinal. Putem fi mulţumiţi. In bilanţul cincinalului pe care-l încheiem, avem rezultate remarcabile în toate domeniile, industria a obţinut o depăşire de cîteva zeci de miliarde de lei, agricultura s-a dezvoltat în ritmul de peste 5 la sută anual, bogăţia generală a ţării a cunoscut un progres simţitor, în toate judeţele s-au realizat puternice platforme industriale, s-au construit locuinţe, şcoli, unităţi sanitare, obiective culturale. Nu există localitate unde să nu se simtă activitatea vie, clocotitoare, în vederea înfloririi multilaterale a patriei, a ridicării continue a bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru. Înfăptuirea cu succes a programului de creştere a retribuţiei reale cu circa 29 la sută, care se resimte în puterea de cumpărare a fiecărei familii, demonstrează cu convingere că amplificarea ţi dezvoltarea forţelor de producţie, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei ţi tehnicii, asigură întărirea forţei economice a patriei, permiţînd realizarea esenţei societăţii socialiste pe care o edificăm — bunăstarea ţi fericirea omului, civilizaţie materială ţi spirituală a naţiunii, o viaţă demnă ţi liberă pentru întregul popor român, întreaga noastră dezvoltare, toate marile succese, cu care pe bună dreptate ne mîndrim, evidenţiază în mod strălucit rolul determinant, hotărîtor, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi conducerea amplului proces de perfecţionare necontenită a activităţii economice şi sociale, de ridicare a acesteia la nivelul exigenţelor etapei actuale, în anul pe care îl începem, va continua dezvoltarea forţelor de producţie, se va realiza un ritm de creştere a producţiei industriale de circa 7 la sută, iar a celei agricole de peste 5 la sută. Intrînd în deceniul pe care Congresul al Xll-lea l-a proclamat al ştiinţei, tehnicii, calităţii şi eficienţei, dorim ca anul 1981 să marcheze ridicarea calităţii şi îmbunătăţirea nivelului tehnic în întreaga noastră industrie. Avem programe speciale de stimulare a activităţii în agricultură, pentru ca fiecare metru pătrat de pămînt să fie lucrat şi să se obţină de pe el maximum de produse ce se pot realiza. Aşa cum ne îndeamnă secretarul general al partidului, trebuie să realizăm o revoluţie calitativă în agricultură, din punctul de vedere al tehnicii şi al productivităţii, al organizării, ordinii şi disciplinei. în general, anul pe care-l începem trebuie să se caracterizeze prin eforturile noastre pentru calitate, productivitate, eficienţă, pentru lichidarea risipei, a consumurilor neproductive, pentru gospodărirea economică a tuturor mijloacelor de care dispunem. Pentru aceasta ni se cere să acţionăm uniţi, ferm, cu spirit revoluţionar, hotărîţi să învingem greutăţile, să lichidăm lipsurile pe care le mai avem. Sîntem angajaţi într-un drum greu, de muncă şi de eforturi, pentru că ne-am propus să urcăm foarte sus, să străbatem căi încă necunoscute, să ajungem la piscuri înalte. Am realizat cuceriri uriaşe, dar avem de străbătut o etapă nouă; sîntem însufleţiţi pe acest drum de mîndria pentru ceea ce am înfăptuit, ca şi de îndemnul izvorît din adîncurile istoriei poporului nostru, din jertfele înaintaţilor. În strădania noastră pentru progres şi dezvoltare, pentru o nouă calitate, trebuie să ţinem seama de împrejurările internaţionale complexe, de criza economică, a cărei accentuare este prevăzută în anul 1991, de încordarea deosebit de mare în relaţiile internaţionale. în aceste condiţii, strălucita şi înţeleaptă politică internaţională a României, elaborată şi promovată consecvent, cu înflăcărat spirit revoluţionar, de către tovarăşul Nicolae Ceauţescu, este orientată spre extinderea continuă a relaţiilor cu toate ţările socialiste, în primul rînd cu cele vecine, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii. Tot ceea ce înfăptuim pentru înflorirea patriei noastre, pentru întărirea forţei ei materiale şi spirituale, constituie, în acelaşi timp, o contribuţie la cauza păcii şi destinderii, a independenţei naţionale, la cauza generală a socialismului, demonstrînd că numai socialismul reprezintă viitorul, perspectiva de aur a omenirii. Pentru aceasta, aşa cum ne chema cu înflăcărare, în vibrantul mesaj rostit la cumpăna între ani, cel mai iubit fiu al poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauţescu, trebuie să acţionăm uniţi, într-un singur şuvoi, ca un fluviu puternic care să poată străbate prin orice obstacole, să învingă orice piedici ce i-ar sta în cale. In acest puternic torent al energiilor creatoare ne înscriem şi noi, femeile României socialiste, care trăim momente de afirmare fără precedent în toate sectoarele de activitate şi avem datoria de a răspunde prin fapte înaltei încrederi care ni s-a acordat. Alături de fraţii, de soţii şi de părinţii noştri, răspunzînd însufleţitorului îndemn cuprins în mesajul secretarului general al partidului, să ne angajăm, acum, la început de an, de cincinal, că nu vom precupeţi nimic pentru bunăstarea, independenţa, demnitatea, măreţia României socialiste, pentru viitorul luminos, paşnic, fericit al copiilor noştri. Urărilor tradiţionale de ani mulţi ţi fericiţi, cu sănătate ţi voie bună, să le asociem hotărîrea fermă de a munci mai bine, mai cu spor, de a ne dărui nouă înşine ţi patriei noastre scumpe noi înfăptuiri, noi şi însemnate succese în toate domeniile femeia