Flacăra Iaşului, ianuarie 2003 (Anul 4, nr. 681-702)

2003-01-15 / nr. 688

Soluţie-şoc pentru salvarea transportului public local [B.C.U. „M. EMINESCU" IASI PECO Desfiinţarea RATQ vinderea pe bucăţi si înfiinţarea unei noi societăţi In Cartofii şefului Direcţiei Agricole au impresionat familia dictatorului Ultima vizită a lui Ceauşescu la Iaşi ! ltima vizită a soţilor Ceauşescu la Iaşi a dat mari emoţii celui care acum este numărul unu în cadrul Direcţiei Generale pentru Agricultura şi Industrie Alimentară (DGAIA) Iaşi, Spiridon Plumbu. Pe data de 13 septembrie 1989, Elena şi Nicolae Ceauşescu au venit în judeţ pentru a se convinge că s-a realizat planul la producţia de cartofi, fapt ce a generat o agitaţie neobişnuită printre ţâranii care lucrau la cooperativă. Spiridon Plumbu era la acea vreme inginer șef la Movileni, ceea ce a făcut ca responsabilitatea ca vizita sâ decurgă perfect sâ-i revină în totalitate. în ciuda pregătirilor asidue au existat câteva momente care ar fi putut da un final dramatic întregii povești. Evenimentul a constat într-un raid rapid pe terenurile CAP-ului, timp în care soţii Ceauşescu au vizitat raionul de fructe şi legume şi au colindat pajiştile cultivate cu tuberculi de cartofi. “A trebuit să-i întreţin pe Elena şi Nicolae Ceauşescu de la venirea lor şi până în ultima clipă. Chiar dacă a fost vorba de câteva ore, acel interval orar mi s-a părut o veşnicie. Trebuia ca totul să fie perfect şi de aceea am stat tot timpul atent la tot ce se întâmpla în jur. Nu am să uit niciodată cât de presant a fost totul, mai ales că au intevenit mici incidente care ar fi putut strica imaginea cooperativei” îşi aminteşte Spiridon Plumbu. Chiar dacă dorinţa de a-l mulţumi pe dictator i-a motivat pe angajaţii CAP-ului să facă totul ca la carte, totuşi au existat câteva situaţii care nu au putut fi anticipate. Protocolul impunea o serie de reguli care trebuiau respectate cu stricteţe, fapt care i-a dat directorului DGAIA multe bătăi de cap. Spiridon Plumbu a fost cel care a condus-o pe Elena Ceauşescu pe terenuri şi cum academiciana s-a plimbat în permanenţă, respectarea distanţei minime a reprezentat o adevărată problemă. “Eu fiind mult mai înalt decât Elena Ceauşescu trebuia să stau la o distanţă de cel puţin un metru pentru că altfel, soţia preşedintelui ar fi stat în umbra mea, ceea nu nu era permis, aşa că m-am deplasat în continuu căutând poziţia optimă pentru a nu încălca această regulă. Nu am reuşit să fac acest lucru, ba dimpotrivă la un moment dat am făcut o gafa şi mai mare, l-am călcat pe picior, din neatenţie, pe Emil Bobu care o însoţea” spune Plumbu, urmare în pagina 3 Spiridon Plumbu (medalion). *A trebuit sâ-i întreţin pe Elena şi Nicolae Ceauşescu de la venirea lor şi până în ultima clipă. Chiar dacă a fost vorba de câteva ore, acel interval orar mi s-a părut o veșnicie.* Regina a fost operată la genunchi Regina Elisabeta a 11-a a Marii Britanii (foto), în vârstă de 76 de ani, a suferit luni dimineaţă o intervenţie chirurgicală la genunchi, informează surse de la Palatul Buckingham. Scopul acestei operaţii a fost extragerea unui cartilagiu deteriorat de la genunchiul său drept, iar intervenţia a avut loc la spitalul King Edward VII, din Londra. Operaţia a durat 45 de minute şi a fost tară probleme, Majestatea Sa beneficiind de o anestezie generală. Intervenţia a survenit în urma unui accident în care, cu puţin înainte de Crăciun, Suverana s-a rănit uşor la genunchi şi a fost obligată să se deplaseze, pentru câtva timp, cu ajutorul unui baston. Un asistent al palatului princiar a estimat că Regina va putea reveni la ritmul său normal de viaţă în câteva săptămâni. Strada Nicolae Bălcescu, nr. 29 Reclamele la bulgari încalcă legislaţia Reclamele TV la şampoane, săpun, detergenţi şi bere sunt cel mai des repetate în Bulgaria, în general predominante fiind cele pentru bunuri cu valoare materială şi morală redusă. în aceeaşi perioadă de timp, Comisia pentru Protecţia Consumatorilor a depistat peste 60 de încălcări ale legislaţiei referitoare la publicitate, cele mai multe încălcări fiind sesizate chiar de către telespectatori. Pentru 54 de reclame au fost emise amenzi, dintre care 52 pentru reclamă înşelătoare şi două pentru încălcarea legislaţiei concurenţei. De asemenea, în urma controalelor riguroase, au fost emise 25 de avertismente pentru delicte de mai mică importanţă. Haine bărbăteşti purtate de femei Dolce & Gabbana, Donatella Versace şi Vivienne Westwood sunt casele de modă care au deschis, zilele trecute, maratonul modei de la Milano. Desfăşurarea de creaţii şi de frumuseţi se va derula până mâine. Şi în acest an, creatorii au şocat prin inovaţiile în materie de materiale şi de modele. O altă noutate constă în faptul că majoritatea hainelor purtate de manechine mai mult sau mai puţin celebre, sunt destinate exclusiv bărbaţilor. Printre acestea se numără fuste de tricota la Vivienne Westwood, bluze transparente de la D&G sau mantouri lejere de la Versace. Gemeni cu taţi diferiţi O femeie din Croaţia, care a avut relaţii cu doi bărbaţi în acelaşi timp, a dat naştere unor gemeni având taţi diferiţi. Femeia, o studentă în vârstă de 23 de ani, a născut, în urmă cu câteva luni, la Zagreb, gemeni neidentici. Mai mult, testele ADN au arătat, fără urmă de îndoială, că gemenii au taţi diferiţi, nefiind vorba doar de un caz de gemeni bivitelini. “Am fost şocată când am aflat că am rămas gravidă şi am fost şi mai surprinsă când doctorii mi-au spus că cei doi fii ai mei au taţi diferiţi”, a spus tânăra. Doctorii au afirmat că sunt extrem de rare cazurile în care se nasc gemeni din taţi diferiţi. Desene animate pentru extratereştri Compania olandeză “Pavlov Media” a realizat un film animat de opt minute în care le explică extratereştrilor cum sunt de fapt oamenii, ce cred şi ce simt aceşia. Realizatorii peliculei speră că filmul va călători în spaţiu în cadrul unei misiuni ce ar urma să fie lansată în 2007. Producătorii afirmă că ideea de a face un film de animaţie le-a venit de la constatarea că până şi oamenii au dificultăţi în a se înţelege unii pe alţii. “Imaginaţi-vă ce greu ar fi să explicăm acest lucru unui extraterestru. Tocmai de aceea am hotărât să realizăm un film pe acest subiect”, a explicat purtătoarea de cuvânt a companiei, Cees Wolbers. Pelicula a fost prezentată publicului în biblioteca principală din oraşul Groningen, iar spectatorii au fost nevoiţi să stea întinși pe o bancă și să poarte o cască specială pentru a o putea viziona optim. Punctele de penalizare, o măsură modernă de natură a preveni indisciplina in traficul rutier pagina 4 Nana Mouskouri s-a căsătorit cu impresarul ei Cântăreața greacă Nana Mouskouri, în vârstă de 68 de ani, s-a căsătorit, luni, la Geneva, cu impresarul ei, André Chapelle. Artista l-a ales ca martor la căsătorie pe actorul francez Jean-Claude Brialy, care i-a scris mai multe cântece de pe ultimul sau album, ‘Tille du soleil”. Ceremonia s-a desfăşurat în prezenţa celor doi copii ai cântăreţei din căsătoria cu muzicianul Georges Persilas şi a câtorva prieteni mai intimi. André Chapelle i-a fost alături cântăreţei încă de la sfârşitul anilor ‘60, mai întâi ca inginer de sunet, apoi ca producător. începutul poveştii lor de dragoste datează de la sfârşitul anilor ‘70, după despărţirea Nanei de Petsilas. După ce a fost eliminată de la Conservatorul din Atena pentru că îi plăceau mai mult jazz-ul şi rock-ul, care abia se năştea, decât muzica clasică, Nana Mouskouri a devenit celebră în toată lumea, înregistrând peste o mie de cântece, în 30 de limbi. Până acum, ea a vândut peste 200 de milioane de discuri. Până la amenajarea noului sediu, Flacăra Iaşului funcţionează temporar la Şcoala Postliceală "Grigore Ghica Vodă",lângă Inspectoratul Şcolar