Flacăra Iaşului, ianuarie 2005 (Anul 6, nr. 1291-1314)

2005-01-15 / nr. 1301

B.C.U. „M. EMINESCU” IAŞI ■ pe ct~“ 1 Supliment de week-end. Pagina 3 Contraoferta Magnaţii Iaşului “luptă” pentru 120.000 metri pătraţi de teren. Propunerea deasociere, înaintată de Iulian Dascălu municipalităţii ieşene, pentru realizarea Ansamblului Madison în zona perimetrată de străzile Palat, “Sf. Constantin” şi “Sf. Lazăr”, a stârnit interesul omului de afaceri Dănuţ Prisecariu. La începutul acestei săptămâni, Prisecariu a inaintat Consiliului Local Iaşi o scrisoare de intenţie, care vizează terenul din aceeaşi zonă. Dacă proiectul lui Dascălu, care urmează a fi analizat şi aprobat de consilieri în şedinţa de luni, oferea municipalităţii ieşene şansa de a obţine o cotă parte din profit în cuantum de 10 la sută (dar nu mai puţin de 105 mii Euro/an - nx), propunerea lui Prisecariu a ridicat miza. 5000 LEI ANUL V, nr. 1301,16 PAGINISÂMBĂTĂ 15 IANUARIE 2005 ISSN1584-5664 Microîntreprinderile contraatacă Marea ţeapă 9 !naţională 5 • în ultimele zile, sute de microunităţi s-au prezentat la sediul DGFPJ Iași pentru a opta pentru impozitul pe profit LA ORDINEA ZILEI • •• Primarul din Tomeşti, groapa ecologică şi cadoul european FLORIN ANTOHI Oricât ar poza în cavaler al verzilor din Tomeşti, tânărul primar Ştefan Timofte nu a găsit încă un spray potrivit pentru a masca mirosul unui şmen de proporţii a cărui miză e una pe măsură, şi nu neapărat patriotismul local. Presupun asta, şi nu întâmplător! In discuţie ar fi nişte suprafeţe de teren, care şi-ar pierde valoarea, fără dar şi poate, odată cu ridicarea în imediata vecinătate a unei gropi ecologice de gunoi. De fapt, vărsătoarea Iaşului e de mult timp acolo, încă de pe vremea când demnitarii regimului comunist nu catadicseau să mai întrebe populaţia dacă vreo măsură administrativă întreprinsă îi convine sau nu. Locuitorii din Tomeşti au crescut în preajma vărsătoarei, lucru regretabil, de altfel, iar faptul că doresc in răsputeri să scape de mirosurile pestenţiale nu are de ce să surprindă. Oriine în locul lor ar fi oripilat la gândul că, la doar o sută de metri de şcoală, se cumuleazăie de gunoaie. De ce credă primarul imorte umblă cu cioara vopsită, atunci când şantajează pe faţă primăria ieşeană cu manifestări de protest, pentru a bloca amenajarea unei gropi ecologice în zonă, cu o contribuţie europeană de 25 milioane euro? A evitat să le spună oamenilor că groapa ecologică la care se gândeşte primăria ieșeană înseamnă de fapt rezolvarea problemei cu care se confruntă tomeştenii de când se ştiu ei. Mai precis, înseamnă astuparea celei vechi şi, în consecinţă, igienizarea zonei, dispariţia mirosului fetid. Aşa s-a ajuns la un paradox: tomeştenii vin să protesteze în faţa autorităţilor judeţene pentru că primăria ieşeană îi salvează de gunoaie, cerând să rămână lucrurile aşa cum sunt. E o nebunie! Da, dar e o nebunie al cărei port-drapel este primarul din Tomeşti, Ştefan Timofte. Ce a mai omis primarul Timofte, atunci când a început să facă pe cavalerul unor tomberoane curate? Circulă vorbe, pe care urmează să le verificăm în aceste zile, cum că atât el, cât şi nişte consilieri apropiaţi ar avea terenuri în imediata vecinătate a gropii ecologice. Continuare în pag. 2 VREMEA Va ninge pe arii relativ extinse în Crişana, Maramureş, ansilvania şi Moldova. In Oltenia şi Banat precipitaţiile v fi izolate. Vântul va sufla moderat, cu unele intensi- -6°C 0°( ;ări şi sudul şi estul ţării şi la munte. Ziua Pădurea de un miliard Nepoţii Principelui Mihail D. Sturdza revendică în instanţă o parte din moşia bunicului cu sânge albastru, de la Cristeşti-Ţuţora. Fiind vorba de o pădure, descendenţii familiei princiare au chemat în judecată Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, Direcţia Silvică Iaşi şi Ocolul Silvic Iaşi. Paşapoartele la control! Ca un veritabil Vlad Ţepeş sau calif Harun Al-Rashid din "1001 de nopţi", tânărul prefect Radu Prisăcaru a descins ieri la amiază, pe neanunţate, la sediul Biroului de Paşapoarte de pe str. Sărăriei, acolo unde, ca în fiecare zi, câteva zeci de ieşeni stăteau la coadă, de la primele ore ale dimineții, pentru a-și ridica documentele de călătorie. 1 EURO 1 USD 1 gAUR ! &Udia, Sitiei. Tat PĂDUREA ESTE creaţia lui Dumnezeu! OHUIEnu DISTRUGE CrEAMEU CREAT ! Pagina 7 38 143 lei 29 077 lei 394 192 lei Nici un arbitru român la CM 2006! Imaginea arbitrajului românesc a mai suferit ieri o grea lovitură. Deşi FRF şi CCA nutreau speranţa că vom prinde, în sfârşit, un loc măcar pe lista de aşteptare, decizia forului internaţional ne-a ocolit din nou. SUPLIMENT SPORT 30 de blocuri fără curent electric Pagina 3 La Cuza cântă Cucuveaua Alexa Pagina 4 Piciorul cel de toate zilele Pagina 6 România, lipsită de libertate economică Pagina 8 Povestea căciulii Un bătrân din Pocreaca a venit cu o jalbă la magistraţii ieşeni, solicitând să fie pedepsiţi cei care i-au furat căciula. Mai exact, acesta a depus o plângere împotriva rezoluţiei procurorului, prin care se dispune neînceperea urmăririi penale pentru doi consăteni de-ai săi, acuzaţi detâlhărie. Constantin Horbotă, de 67 de ani, pretinde că, în ceea ce-l priveşte pe Ioachim Horbotă, de 64 de ani, şi Dumitru Achiţei, de 36 de ani, oamenii legii au ajuns la concluzia că nu se fac vinovaţi de săvârşirea infracţiunii de tâlhărie. Pagina 7 Cel mai ieftin 0QQQQ abonament! .e. CUTIA CU MAIMUŢE Am aflat noi de mai mult timp una obscenă şi cu miros de damigeană, pe care ne-am tot abţinut s-o dăm pe goarnă, ca să nu julim la naturei un cleient drag nouă. Este vorba de căpraru’ Tony Puţac, acest cavaler al zamei de pufoaică ce face o gazetă pe banii şmenarilor den târg. Dumpe cum am anticipat, sătulă să tot fie pe locu doi dumpe butelca cu rachiu, consoarta lui Puţac şi-o făcut bagaju şi s-o cărat definitiv în Canada, lăsându-l pe Tony călare pe ce i-o fost mai drag în viaţă: damigeana cu samagon! Acuma, avantaju’ plecării e unu’ cu dublu sens: femeia s-a băgat minţile în cap, găsindu-şi pe cineva care să-i desfunde chiuveta, ce prinsese păianjăni groşi cât pânza de sac, iară Tony Puţac nu mai trebe să împartă şpaga cu nimeni, pe motiv că mâna lui bărboasă e mai ieftină, nu cere de mâncare şi nice nu face fiţe că are negru sumbr unghii... Furăciuni, în grabă, la Podu Leloaie Den surse confidenţiale, strategic plasate în Podu Leloaie, am aflat că premarele borat şi cu belciug de aur la gât, Mişu Prodalexa, pregăteşte un şmen ghebos. E vorba de o furăciune pe faţă, cu pretenţii de licitatzie (că doar la asta şi-a luat ţâganu doftoratu’ - n.b.), ca să pună zgaiba pe o Staţiune de Cercetare, unde pământu-i mult şi moca, iar el poate pune umoru’ să-l treacă în intravilan, taman unde o auzit că ar fi numai bun de măritat pe fonfeţi europeni. Pentru asta o cotizat ghebos la Derectzia Agricolă, unde cineva şi-o făcut bozonare grele ca plumbu’ şi olăreţe pline de şpagă, iară şpriţu, masa şi femeile a fost bonus den partea casei. Treaba-i răpidea şi degrabă, că nu mai e mult şi vin bulgarii la conducerea Derecţiei, iară ţâganu Prodalexa s-ar putea să ia o clanţă. Oricum, şi-o făcut guşa plină patru ani de zile cu subvenţii mânărite şi teren umflat cu pompa... Se deschide sezonul la bătături, în palmă...