Flacăra, ianuarie-martie 1988 (Anul 37, nr. 1-12)

1988-01-15 / nr. 2

acara Saptaminal editat de Frontul si anul XXXVII (1998) VINERI 15 ianuarie 1988 1988 — Anul de vîrf al cincinalului! La chemarea preşedintelui Nicolae Ceauşescu, 7 » ţara răspunde prin fapte Tot astfel cum, după zisa ştiută din bătrîni, ziua bună se cunoaşte de dimineaţă, anul în care am intrat de curînd îşi anticipează împlinirile prin rezultatele obţinute chiar în prima jumătate a lui ianuarie. Startul a fost, conform informaţiilor furnizate de unităţi productive din toate domeniile, bun. Aşa-zisa perioadă de acomodare (care ar prefaţa, îndeobşte, perioadele de muncă intensă) a fost trecută, din pornire, în rîndul scuzelor lipsite de acoperire. Încă din întîia zi a anului au apărut primele veşti îmbucurătoare — încadrarea în prevederile planului şi chiar depăşirea acestor prevederi. Se simte un cîştig de experienţă şi de maturitate în stilul de muncă al multor întreprinderi. S-a înţeles că acumularea de restanţe, lucrul in asalt, aşteptarea (întemeiată mai curînd pe presupuneri decît pe certitudini) ca zilele şi lunile următoare să aducă (timpul rezolvă totul !) dorita clarificare a situaţiei, adică înscrierea in grafice, sînt modalităţi păguboase de a privi şi acţiona intr-un domeniu, precum cel economic, în care proba ritmului — în condiţiile unei creşteri constante a calităţii producţiei — este decisivă. Aşa cum decisivă, în aceeaşi ordine de idei, se vădeşte organizarea ştiinţifică a muncii, atenţia acordată în permanenţă modernizării şi înnoirii tehnologiilor şi, implicit, produselor obţinute. Gîndurile de bine ale patriei, ale întregului popor, se îndreaptă, în acest ianuarie, către realizarea tuturor obiectivelor trasate, pentru anul 1988 şi pentru întregul cincinal, de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. Transpunerea în viaţă — cu veritabil spirit revoluţionar, cu abnegaţie şi responsabilitate — a îndemnurilor şi orientărilor formulate de către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, constituie, o ştim cu toţii, calea cea mai sigură spre atingerea înaltelor obiective ale dezvoltării economico-sociale a ţării, ale creşterii nivelului de trai al naţiunii. Munca întregului popor întru propăşirea patriei şi întru binele fiecăruia dintre noi reprezintă acum, în ianuarie , timpul din an cînd aducem cu toţii un fierbinte omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu prilejul aniversării a 70 de ani de viaţă şi a peste 55 de ani de activitate eroică, revoluţionară, cel mai de seamă semn de adîncă preţuire pe care-l putem oferi marelui bărbat politic a cărui viaţă şi ale cărui idealuri s-au identificat pe de-a-ntregul, cu viaţa şi idealurile României socialiste. Ianuarie, luna din care noul an se cuvine a fi privit cu deplin optimism — de la nivelul celor dintîi bilanţuri ale trudei şi capacităţii creatoare ale tuturor laolaltă şi ale fiecăruia în parte — dă semn că speranţele pe care le nutrim îşi au întreaga acoperire în aur uman. Adică în puterea noastră de a făptui bine, frumos şi durabil. Proba ritmului, aplicată la nivelul celei dintîi jumătăţi a lui ianuarie, anunţă o pasionantă cursă contra-cronometru, în care ne vom întrece cu propriile noastre angajamente şi dorinţi. O întrecere din care avem a ieşi mai plini de încredere în noi, mai prosperi şi mai îndrăzneţi, căci, aşa cum spunea tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Mesajul de Anul Nou, anul 1988 este un an decisiv în înfăptuirea îndrăzneţelor obiective ale acestui cincinal. DAN MUCENIC wm ISTORIA LA TIMPUL PREZENT Carte de reportaj despre marile infaptuiri ale Epocii Nicolae Ceauşescu SBBBBDI In acest maior o filă dedicat fiinilegului Mureş Către o ţară de gînd pagina 12 Înălţător exemplu de patriotism şi angajare revoluţionară "Scrisoarea adresată tovarăşei Elena Ceauşescu deComitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. în pagina 3 ' ,3 ’Médiri]