Flamura, septembrie 1971 (Anul 18, nr. 2115-2139)

1971-09-26 / nr. 2137

ANUL XVIII, NR. 2137 DUMINICĂ, 26 SEPTEMBRIE 1971 4 PAGINI, 30 BANI %\ îndeplinirea obiectivelor programului județean pentru dezvoltarea zootehniei Realizări remarcabile, dar și rezerve însemnate Programul județean pentru dezvoltarea zootehniei, întocmit pe baza prevederilor programului național de dezvoltare a creșterii animalelor și a indicațiilor date de biroul Comitetului județean de partid, prevede pentru perioada 1971 — 1975 însemnate sporuri la efectivele de animale și la producția acestora, care să reliefeze condițiile deosebit de favorabile, ca și priceperea țărănimii din județul nostru în creșterea animalelor. Acest program, dezbătut temeinic în cadrul organizațiilor de partid, al unităților agricole, ca toți lucrătorii din agricultură, a stabilit sarcini precise la nivelul fiecărei localități, a fiecărei unități agricole. Pînă la sfîrșitul anului 1971 s-a prevăzut să realizăm numai în cooperativele agricole 22 000 bovine și peste 91 000 ovine, creșterea efectivului față de 1970 urmînd să fie de 4 000 bovine, din care 2 500 vaci și juninci și 20 000 ovine. In vederea îndeplinirii acestor sarcini, Direcția generală a agriculturii și Întreprinderea agricolă de stat, sub îndrumarea permanentă a biroului Comitetului județean de partid, au întreprins o serie de măsuri concrete. S-a acordat multă grijă organizării producției unităților agricole, asigurării adăposturilor necesare, a ing. PETRE VIȘESCU vicepreședinte al Consiliului popular județean, director general al Direcției generale județene a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor bazei furajere, ca și ridicării nivelului tehnic al lucrărilor din sectorul zootehnic. In prezent, 7 cooperative au ferme specializate în creșterea vacilor pentru lapte, 2 cooperative agricole sunt profilate pe îngrășarea tineretului taurin, iar alte 4 pe creșterea tineretului pentru reproducție. De asemenea, există o fermă specializată în creșterea și oilor, iar în 73 de C.A.P. selecția s-au organizat ferme zootehnice mixte. In vederea creșterii producției animaliere și obținerii unor cantități sporite de bunuri alimentare de origine animală, s-a început construcția complexului pentru 630 vaci cu lapte de la Caransebeș și a complexului de la Berzovia, pentru îngrășarea intensivă a 2 750 animale tinere anual, obiective ce urmează să intre în producție în anul 1972. Totodată, s-au pregătit documentațiile necesare pentru construirea complexelor avicole de îngrășare a puilor de la Bocșa și de la Caransebeș, însemnate fonduri de investiții au fost repartizate și pentru mărirea capacității de creștere a animalelor la cooperativele agricole din Răcășdia, Bănia și Moldova Veche, unde se va asigura spațiu suplimentar pentru 700 bovine. Realizări însemnate s-au înregistrat și pe linia îmbunătățirii pajiștilor naturale. In acest an s-au folosit peste 5 000 tone îngrășăminte chimice, care s-au administrat pe 24 516 ha pășune, iar alte 8 000 de hectare au fost îngrășate prin tîrlire. In același timp, peste 3 200 hectare de pajiște au fost defrișate de arboret, iar pe 44 000 hectare s-au efectuat curățiri. Toate acestea constituie măsuri deosebit de importante pentru ridicarea potențialului de producție al pășunilor și, deci, o hrană mai îmbelșugată pentru efectivele de animale. Nu se poate trece, însă, cu vederea faptul că după 8 luni unii indicatori sunt încă sub nivelul planificării, unele sarcini riscînd să rămînă nerealizate, dacă pînă la finele anului nu se vor întreprinde măsuri deosebite care să conducă la redresarea situației. Așa, bunăoară, în ceea ce privește realizarea efectivelor planificate, în sectorul I.A.S., s-a înregistrat o creștere substanțială față de anul precedent, și anume, cu 715 bovine și 6158 ovine. Cu toate acestea, față de planul pe 8 luni, la bovine total nu se realizează 741 capete, situația fiind mai gravă la categoria vaci și juninci, unde minusul față de plan este de peste 600 capete. Și în sectorul C.A.P., cu toate că față de finele anului precedent efectivul de bovine a sporit cu 2 334 capete, iar cel de ovine cu peste 11 000, față de planul pe 8 luni se înregistrează că(Continuare in pag. a 3-a) NUTRET PENTRU IARNĂ Hotărîți să ia toate măsurile pentru redresarea zootehniei, cooperatorii de la Greoni acordă multă atenție strîngerii și depozitării furajelor. Cu ajutorul mecanizatorilor Ion Nițu și Gheorghe Strîmbeanu, ei au însilozat pînă în prezent peste 320 tone de porumb și alte resturi vegetale. De asemenea, au depozitat peste 250 tone de fîn și paie, iar acum se lucrează la strîngerea și depozitarea cocenilor de porumb. BENONE CHELBA corespondent * atrmi nnncr mots jaawn iu-ar m-jp «an» a In ediția de azi: SĂPTÂMÎNA CULTURALĂ (Pag. a II-a) Sport © Fel de fel (Pag. a III-a) • Cadran international (Pag. a IV-a) Secția de mecanică mijlocie și ușoară a U.C.M.R. : șeful de atelier Marin Dobre verifică calitatea unei piese executate de strungarul Gheorghe Crecan. Florile orașului, florile vieții Soarele verii, zilele reci care au urmat n-au domolit însuflețirea cu care reșițenii — tineri și vârstnici —, răspund chemării lansate de organizațiile de masă și obștești pentru a da chip mai mândru orașului lor. Gindai alâturi umăr de ortac, veselia își face și ea foc, ceasurile trec cu iuțeala clipei. Brațele voinice minuiesc cu pricepere hictelul, grebla și din masa de pămint lă limitat se lasă ghicită geometria viitoarelor ronduri de Hori. Jurnaliștii (foto 1), au ținut să dovedească, o dată mai mult, că aceia care știu să învingă potrivnicia focului, iubesc gingășia, frumusețea. Iată-l în plină activitate pe bulevardul 23 August Tinerii municipiului au obținut in acest an un palmares demn de laudă: 11 milioane de lei economii rezultate din munca patriotică! Cel mai tinăr cartier al Reșitei, Lunca Birzavei, dobîndește noi dimensiuni și preșe este ca podoabele să-i crească în același ritm. Hotăriți să de la înălțimea succeselor dobîndite în uzine, pe șantiere, de părinții și frații lor mai mari, elevii Liceului nr. 1 și ai Liceului nr. 2 (foto 2), efectuează lucrări de amenajare a spațiilor verzi din microraionul doi. Concomitent, colegii lor de la Liceul industrial contribuie la terminarea lucrărilor de finisare localului școlii. Vacanța s-a sfîrșit, dar printre amintirile scumpe pe care le-a lăsat în urmă i se unduiește efectuarea a peste 54 000 ore petrecute de elevii orașului in salopetă, pe șantierele muncii patriotice. Oamenii sădesc plante pe toate arterele orașului, in balcoane suflă petale multicolore. Florile orașului. Dar cele mai de preț flori înmuguresc în inimi și gindeianul, încrederea în energiile proprii, în ziua de azi și ziua de "n.n". Fotoreportaj realizat de VIORICA BÂLTEANU și IOAN CARDOȘ CRONICA EVENIMENTELOR SAPTĂMlNII Evenimentul dominant al săptămînii care s-a încheiat, cu larg ecou în inimile și mintea oamenilor muncii din județul nostru, a fost ședința plenară a Comitetului județean de partid. Dezbaterea cu acest prilej a programului de îmbunătățire activității politico-ideologice, de o educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii a constituit o analiză lucidă, complexă și multilaterală a activității politice desfășurată de organizațiile noastre de partid în toate domeniile de activitate materială și spirituală. Desfășurate imediat după vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul nostru, lucrările plenarei au putut cuprinde, în conținutul lor, neprețuitele îndrumări și sfaturi date de-a lungul a două zile de fructuos dialog al secretarului general al partidului cu lucrătorii din mai toate categoriile de activități : conducători ai organelor de partid, de stat și de mari întreprinderi, dar și cu oamenii de la strung, casă ori cuptor. Prețuirii supreme care le-a fost acordată prin prezența conducătorilor partidului și statului, la jubileul lor, prin înaltele distincții înmînate, oamenii muncii din județ — și plenara a afirmat-o încă o dată — i-au răspuns cu unirea și mai puternică a rîndurilor lor în jurul partidului comuniștilor, al comitetului său central, a secretarului general al partidului speranțelor și victorilor noastre. Ampla informare prezentată în plenară de către tovarășul ing. Trandafir Cocârlă, prim-secretar al Comitetului județean de partid, participările la cuvînt, concluziile trase de tovarășul Mihai Dalea, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., au luminat cu putere de reflector fiecare părticică a vastei munci politice, de educație partinică, marxist-leninistă desfășurată de Comitetul județean de partid, de organele și organizațiile de partid din județ, au subliniat modul în care această muncă a contribuit și contribuie la formarea conștiinței socialiste a membrilor de partid, a tuturor cetățenilor acestui colț al patriei, felul în care această conștiință s-a reflectat în activitatea noastră practică de fiecare zi. Și, cu toate că ne găsim la puțin timp după vizita în care s-au rostit înalte aprecieri la adresa noastră, documentul Comitetului județean de partid, lucrările plenarei, exprimând poziția fermă, conștientă și intransigentă a comuniștilor față de lipsuri și greșeli ne-a arătat tuturor lacunele pe care le avem în această direcție. Educația socialistă, conștiința socialistă implică atît cunoașterea temeinică a ceea ce este valoros în domeniul culturii, științei și tehnicii contemporane, stăpînirea deplină a profesiunii, cît și însușirea concepției filozofice despre lume și societate a partidului nostru — materialismul dialectic și istoric — formarea unei atitudini cetățenești înaintate. Acestor cerințe fundamentale, care se condiționează și se influențează reciproc, trebuie să le răspundă astăzi, în condițiile societății moderne — întreaga muncă de educație desfășurată de organizațiile de partid. De aici și importanța acordată de plenară învățămîntului de partid, pregătirii lui, a propagandiștilor, creșterii combativității revoluționare și exigenței partinice, a răspunderii față de eficiența lui practică în munca de fiecare zi. Referindu-se la rolul muncii politice de masă în dezvoltarea conștiinței socialiste, la activitatea desfășurată, primul secretar a analizat cu un profund spirit critic constructiv toate laturile educaționale și de influențare a maselor privitoare la munca de edificare a societății noastre noi, a omului înaintat al epocii socialismului, căile practice de combatere a ideologiei burgheze, a manifestărilor retrograde, a tendințelor de îmbogățire fără muncă, a atitudinii înapoiate a celor care caută să ia cît mai mult de la societate și să dea cît mai puțin societății. Au fost cuprinse în această analiză toate organele și organizațiile frontului ideologic, inclusiv organul județean de presă — „Flamura". Sîntem fericiți să folosim acest prilej pentru a asigura Comitetul județean de partid că redactorii ziarului „Flamura" își vor analiza cu exigent spirit critic activitatea depusă pînă acum și că nu vor precupeți nici un efort pentru a ridica munca redacțională la înălțimea cerințelor actuale ale societății noastre, potrivit sarcinilor izvorîte din lucrările plenarei, din programul științific de înaltă valoare teoretică și practică elaborat de secretarul general al partidului. Trebuie subliniat, de asemenea, spiritul însuflețitor, plin de răspundere partinică a participanților la plenară, hotărîrea lor fermă de a da viață vastului și PAVEL POPA (Continuare in pag. a 3-a) SUCCES DEPLIN CONFERINȚEI ORGANIZAȚIEI. Cea de a II-a Conferință județeană a Organizației Pionierilor își desfășoară azi lucrările intr-un cadru social-politic deosebit de favorabil, generat de avîntul necontenit de muncă creatoare, de puternică efervescență responsabilitate politică și civilică a întregii noastre națiuni pentru realizarea amplului program stabilit la Congresul al X-lea privind făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, al adeziunii totale a opiniei publice românești la măsurile de îmbunătățire a activității politico-ideologice și de educație comunistă elaborate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Acestea au găsit un deosebit ecou în rîndul celor ce activează în Organizația Pionierilor și o adeziune totală, conștienți că ele constituie un amplu program de educație comunistă a cetățenilor patriei noastre. Pentru cei peste 22 000 de pionieri din județul nostru, ca pentru cadrele ce muncesc nemțișilocit cu ei, Conferința capătă semnificații majore, determinate atît de răspunderea deosebită ce o implică luarea în dezbaterea unor documente importante pentru organizație — proiectele Statutului unităților și detașamentelor de pionieri și Regulamentul consiliilor Organizației Pionierilor din R.S.R., cit și de ampla analiză a activității desfășurate de la crearea consiliilor pionierești pînă în prezent. De asemenea, Conferința județeană are menirea de a generaliza experiența pozitivă a detașamentelor și unităților de pionieri, a comandanților și consiliilor și, totodată, oferă un minunat prilej de stabilire a măsurilor necesare pentru continua îmbunătățire a activității în vederea creșterii aportului organizației pionierilor la educarea și formarea tinerei generații. Realizările, succesele înregistrate în cei cinci ani parcurși de la reorganizarea mișcării pionierești, confirmă încă o dată justețea hotărîrilor Plenarei C.C. al P.C.R. din aprilie 1966, evidențiind fără putere de tăgadă deosebita valoare politico-educativă și organizatorică a principiului conducerii de către partid a organizației. In acest context, succesele obținute de Organizația Pionierilor, fie la nivel județean, municipal și orășenesc, fie din școli, au la bază grija și îndrumarea permanentă a organelor și organizațiilor de partid. Retrospectiva ultimilor ani consemnează la scara unităților și detașamentelor, progrese deosebite în domeniul organizării timpului liber al pionierilor și școlarilor, în extinderea și diversificarea activităților dedicate lor, dovedește că a crescut și s-a adincit necontenit caracterul lor formativ. Prin diversitatea acțiunilor întreprinse, Organizația Pionierilor și-a adus o contribuție importantă la educarea patriotică și cetățenească a copiilor. La nivelul celor mai multe unități și detașamente a existat o preocupare (Continuare in pag. a 3-a) LUCRĂRILOR JUDEȚENE PIONIERILOR! PUNCT FINAL LA PORȚILE DE FIER Sâmbătă la ora 14:25 apele Dunării au pus hidroagregatul în mișcare ultimul puternicei centrale electrice românești de la Porțile de Fier. Prima rotire a turbinei, moment care marchează începerea probelor sale tehnologice, a decurs în condiții foarte bune, ceea ce demonstrează, pe de o parte, buna calitate a lor livrate de către subansambleîntreprinderile industriei noastre constructoare de mașini, iar pe de alta — calitatea ireproșabilă a lucrărilor de montaj — a declarat corespondentului Agerpres — Marin Coandă — la cîteva minute după începerea probelor, Ilie Mircea, inginer șef al șantierului energomontaj. Situațiile operative ale șantierului arată că acest eveniment se petrece cu 5 zile mai devreme față de angajamentul asumat de montori în întrecerea socialistă și cu peste două luni în avans față de termenele menționate în planul de stat. Schimb de experiență la Anina De curînd, Comitetul județean de partid a organizat la Anina un interesant și folositor schimb de experiență. Alături de membrii Comitetului de partid din întreprinderea minieră Anina, au luat parte membri ai comitetelor de partid din întreprinderile miniere ale județului — Bocșa, Moldova Nouă, Oravița etc. De asemenea, au participat reprezentanți ai organizațiilor de sindicat și U.T.C., precum și ai comitetelor de direcție din aceste unități. Cu acest prilej, au fost dezbătute cîteva dintre principalele probleme ale vieții interne de partid, între care : controlul îndeplinirii hotărîrilor, primirea în partid, educarea politico-ideologică a membrilor de partid și altele. Ele au fost susținute de referate prezentate de membrii biroului Comitetului de partid din I.M. Anina. La discuții au luat cuvîntul un însemnat număr de participanți, întrebările lor și răspunsurile gazdelor au lămurit o seamă de aspecte care n-au fost evidențiate în materiale. De asemenea, vorbitorii s-au referit la felul cum s-a muncit în organizațiile unde ei își desfășoară activitatea. Participanții au propus organizarea unor asemenea acțiuni și în alte sectoare de activitate din județ, dată fiind necesitatea cunoașterii temeinice a stilului și metodelor de muncă a organelor și organizațiilor de partid. In încheiere, a luat cuvîntul tovarășul Iosif Stolojescu, secretar al Comitetului județean de partid. Referindu-se la desfășurarea schimbului de experiență, vorbitorul l-a apreciat ca deosebit de util pentru toți cei prezenți, fiecare avînd de învățat din munca celorlalți. In continuare, vorbitorul a subliniat sarcinile care revin organelor și organizațiilor de partid, tuturor, comuniștilor din județul nostru pentru ridicarea pe trepte superioare muncii de educare politico-ideologică a membrilor de partid și a a celorlalți oameni ai muncii, pentru îmbunătățirea continuă a întregii munci de partid.