Foae sătească, 1840 (Anul 2, nr. 1-39)

1840-05-05 / nr. 5

Moldaviei. Anul II. Ieșii 5 Copie de pe Anaforaua Obeșteștii Afunări cătră pre înălțatul Domnu din 1840 febr. 28 cu No. 30. Această Obștească Ovicinuită Afunare, cu tot reședul prii mina Ofisul ce înătașime Voastre ați bine boit ai aarelui din 20 a curtătoarii luni supt No. 40, au căzut prescrisele în trânul prii cazuri ivite în lucrările părții Judecătorești, la care s'au împărtășit spre a slujâu de povățuire depoziția adunării atingătoare de pricinile de împrejurări, pentru care s'au dat tunanobe în terminun de un an slobozit spre acest sfârșit, și anume: a) că unuln având pricină de hotaru cu megușii săi, s'au judecat în vreme mai înainte la Divanul Mandabiei închegat acela de marele Logor, și de veliții voeri, ante ori și de Mitropolnitul țării, și curmândusă pricina au câștigat unii din prigonitori ori carte Dibanului în tutun sau anaforaua cătră Domn, care anafora întărindusă de cătră Domnul acei vremi în unire cu Dibanun, sau rămuiia neîntărită după împrejurări, s'au pus aceasta în lucrare pe fața pământului cu stălpire de pietre hotară, și după asemine hotărâre că Judecătorii judicății au abuz și stăpânire, acum însă rămașii din acea judecată, au înoit același protec p) vă unun după prigonire ce au abut cu megieșii săi pentru hotaru, au scos după formile atuncea păzite coeri hotarnici, care dobifina la otarea locului granițile moșiei sale au pus și petre hotară și asupra mărturiei ce i s'au dat de cătră hotarnici, cu lămurirea discoperirelor au căștigat aceleși întărituri Domneși, în temeiul cărora au avut apoi și stăpânire ; acum însă megieșii Unii asemine au reclamaristt asupra aceiași hotăruri. v) Că unii cu bremi mai înainte au cumpărat o moșie de la mezat cu toate legiuitele formanități aceași bremi, ori pe hotărâte sempe sau în temeiul învechitei stăpâniri, și megieșii szi priibina, aceata ori n'au reclamarisit asupra graniținor acei moșii în bremăe pubilicațiilor, ori reclamarisind, nu s'au găsit reclamația a  Prințipatului Moldanvuiei. .maiu lculo.re Prenvineraia se face în Iași la redacție, în țănuturi pe la Ad. Sameșii. Prețul pentru particulari este un și a Asbetă Foaie offițiuă esă odată pe săptămănă, într'o coală in folio, în mipografia Sfintei Mitropolii a Gilbăn pe aAp. .venii AMM-