Foaia Românească, 2022 (Anul 72, nr. 1-52)

2022-04-08 / nr. 14

I ACTUALITATII ◄ 8 APRILIE 2022 FOAIA 1 . . . romanească foaia,foaiahu Calendar ortodox 11 aprilie, luni, t) Sf. Ier. Calinic de la Cernica, episcopul Râmnicului; Sf. Sfințit Mc. Antipa, episcopul Pergamului 12 aprilie, marți, +) Sf. Mc. Sava de la Buzău; Sf. Ier. Vasile Mărturisitorul, episcop de Parion 13 aprilie, miercuri, Sf. Sfințit Mc. Artemon; Sf. Mc. Elefterie Persul 14 aprilie, joi, t) Sf. Ier. Pahomie de la Cledin, episcopul Romanului; Sf. Jer. Martin Mărturisitorul, episcopul Romei; Sf. Mc. Tomaida aprilie, vineri, Sf. Ap. Aristarh, Pud și Trofim; Sf. Mc. Crescent 6 aprilie, sâmbătă, Sf. Mc. fecioare: Agapia, Irina și Hioria (Sâmbăta lui Lazăr. Pomenirea morților) 17 aprilie, duminică, (1) Intrarea Domnului în Ierusalim (Dezlegare la pește). Duminica a 6-a din Post (a Floriilor) ABONAMENTE „FOAIA ROMÂNEASCĂ” „Foaia românească” este o revistă cu un trecut de 70 de ani. Scrie din 1951 despre comunitatea românilor din Ungaria. Românește. Autentic. Revistă distinsă în anul 2021 cu M' ’ „Premiul pentru Naționalități” din Ungaria. Prețurile abonamentelor sunt neschimbate și în 2022! 1 an-6240 Ft; 6 luni-3120 Ft; 3 luni -1560 Ft ABONAMENT E-FOAIA (varianta electronică a revistei noastre) 1 an-3500 Ft Abonamentul îl puteți plăti direct în contul nostru bancar: Editura NOI Român Lap és Könyvkiade Numele băncii: K&H Bankert, Cyula Numărul Contului:10402623-2629 1185 00000000 La mențiuni vă rugăm să însemnați ce fel de abonament doriți, la revista tipărită sau cea electronică (în acest caz vă rugăm să vă trimiteți și adresa de email la foaia.foaia.hu). ABONAMENTE LA E-FOAIA PRIMIM ȘI DIN STRĂINĂTATE! Numărul contului (în euro): K&H Bankert, Cyula 1040 2623-4950 4750-S1561029 IBAN: HU 581040 2623 4950 5750 51561029 Apel pentru nominalizări la distincția „Pentru învățământul românesc” Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria face apel la nominalizări pe anul 2022, pentru distincția„Pentru învățământul românesc”. Pentru comunitatea românească din Ungaria, premiile sunt deschise persoanelor care îndeplinesc o activitate profesională excepțională în cadrul educației naționalității române. Premiul se acordă acelei persoane care a prestat o activitate remarcabilă în cadrul educației de naționalitate și în interesul comunității românești. Pot face propuneri: deputații Adunării Generale a Autoguvernării pe Țară a Românilor din Ungaria; prezidiul Uniunii Culturale a Românilor din Ungaria; instituțiile de învățământ publice de naționalitate română din Ungaria; instituțiile publice de învățământ care predau limba română; autoguvernările locale de naționalitate; persoane particulare. Propunerile se vor trimite prin poștă sau electronic până în data de 1 mai 2022, la adresa: Oficiul ATRU, 5700, Cyula, str. Eminescu nr.1 sau prin email: atru@globonet.hu. AȚRU are un deputat nou .έn urma retragerii doamnei Margareta Tat din Micherechi din Adunarea Generală a Autoguvernării pe Țară a Românilor din Ungaria, Comisia Națională Electorală a hotărât pe 25 martie 2022 că locul vacant va fi acordat pentru Mihai Ardelean, deputat de pe lista Asociației Românilor din Micherechi. Mihai Ardelean este președintele Asociației Românilor din Micherechi și consilier local la Micherechi. E.Ș. AȚRU așteaptă proiectele organizațiilor civile și bisericești ale românilor 9 9 din Ungaria Adunarea Generală a Autoguvernării pe Țara a Românilor din Ungaria anunță scoaterea la concurs a sesiunii de finanțare din acest an pentru susținerea activităților culturale, renovare, investiții și achiziționare de active. Prin aceste proiecte se dorește susținerea culturii românești, educației publice, activităților educaționale și bisericești, păstrarea tradițiilor, stilul de viață sănătos, sport și egalitate de șanse. în acest an, pot aplica doar organizațiile civile înregistrate în Ungaria și organizațiile bisericești care își desfășoară activitatea pe teritoriul Ungariei, care activează în interesul comunității române și care, prin funcționare, contribuie la promovarea culturii române, a educației publice, religiei, tradițiilor, stilului de viață sănătos, sport și egalitate de șanse. Suma destinată: Minim-100.000 Ft, maxim 300.000 Ft. Proiectele se vor depune în scris sau e-mail, într-un singur exemplar, cu anexele specificate. Termenul limită de depunere a proiectelor este: 11 aprilie 2022. Adresa: Cyula, str. Eminescu nr.1 sau electronic la următoarea adresă de email: atru@globonet.hu Priorități: 1. Asociațiile civile: programele să se organizeze în concordanță cu activitatea principală a organizației; programele trebuie să se lege de păstrarea și promovarea culturii, limbii, tradițiilor românești. Organizațiile religioase trebuie să aplice, în primul rând, pentru organizarea de manifestări în limba română, dedicate enoriașilor. II. Renovare sau investiții (asociații civile/bisericești) III. Achiziționare de active (asociații civile/bisericești) Detalii și alte informații, precum și anexele la acest concurs se pot găsi pe pagina de internet a ATRU: https://atruroman.hu/palyazati-kiiras-apel-accesare-proiecte-2022/ Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă: Renașterea naturii Foto: Anita Laszlo