Foaia Românească, 2022 (Anul 72, nr. 1-52)

2022-10-14 / nr. 41

2 IOLIA e .f ACTUALITĂȚI : 14 OCTOMBRIE 2022 Conferință și slujire arhierească la Zilele Ortodoxe la Micherechi . In zilele de sâmbătă și duminică, 15-16 octombrie, la Micherechi, se va desfășura cea dea III-a ediției a Zilelor Ortodoxe la Micherechi, o manifestare dedicată credinței ortodoxe și locului ei în viața omului. Evenimentul este organizat de un grup de credincioși ortodocși din sat, cu binecuvântarea PS Episcop Siluan. Acest eveniment se va adresa în special copiilor, dar și credincioșilor adulți, în prima zi, copiii vor avea parte de activități în biserica ortodoxă din localitate, iar după masa de la ora 17.00, sătenii vor avea posibilitatea să asiste la o conferință susținută de părintele conf. univ. dr. Constantin Necula de la Sibiu. Conferința va avea loc la Casa de Cultură „Gheorghe Durău” din Micherechi, unde vor onora cu prezența și Preasfințitul Părinte Episcop Siluan, alături de Preasfințitul Părinte Lucian, Episcop al Caransebeșului. Duminică, 16 octombrie, cei doi ierarhi, împreună cu părintele paroh Ionuț Negrău, vor săvârși Sfânta Liturghie. Cântarea la strană va fi asigurată de Crupul Psaltic Ethos din Caransebeș. Manifestările Zilelor Ortodoxe se vor încheia printr-o agapă frățească. A.L. românească fon'affaa'.a'ha I ***# Calendar ortodox 17 octombrie, luni, Sf. Proroc Oseea; Sf. Cuv. Mc. Andrei Criteanul 18 octombrie, marți, Sf. Ap. și Evanghelist Luca; Sf. Mc. Marin cel Bătrân 19 octombrie, miercuri, Sf. Prorocopil; Sf. Mc. Var; Sf. Cleopatra; Sf. Cuv. Ioan de la Rila 20 octombrie, joi, Sf. Mare Mc. Artemie; Sf. Cuv. Cherasim din Chefalonia 21 octombrie, vineri, 1) Sf. Cuv. Mărturisitori: Visarion și Sofronie; Sf. Mc. Oprea; Sf. Preoți Mărturisitori: loan din Caleș și Moise Măcinic din Sibiel; Sf. Cuv. Ilarion cel Mare 22 octombrie, sâmbătă, Sf. Ier. Averchie, episcopul lerapolei, cel întocmai cu Apostolii; Sf. 7 tineri din Efes 23 octombrie, duminică, Sf. Ap. Iacob, rudenia Domnului,întâiul episcop al Ierusalimului. Sf. Cuv. Macarie Romanul. Duminica a 23-a după Rusalii (Vindecarea demonizatului din ținutul Chergheșenilor) ABONAMENTE „FOAIA ROMÂNEASCĂ” „Foaia românească" este o revistă cu un trecut de 70 de ani. Scrie din 19S1 despre comunitatea românilor din Ungaria. Românește. Autentic. Revistă distinsă în anul 2021 cu „Premiul pentru Naționalități” din Ungaria. Prețurile abonamentelor sunt neschimbate și în 2022 1 an-6240 Ft; 6 luni-3120 Ft;3 luni—1560 Ft ABONAMENTE-FOAIA (varianta electronică a revistei noastre) 1 an-3500 Ft Abonamentul îl puteți plăti direct în contul nostru bancar: Editura NOI Român Lap és Könyvkiado Numele băncii: K&H Bank Zrt, Cyula Numărul contului:10402623-2629n8soooooooo ABONAMENTE LA EFORIA PRIMIM ȘI DIN STRĂINĂTATE! Numărul contului (în euro): K&H Bankert, Cyula 1040 2623-4950 5750-51S61029 IBAN: HU 58 1040 2623 4950 5750 51561029 Departamentul pentru Românii de pretutindeni Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. www.dprp.gov.ro ◄ Resfințirea troiței la Otlaca-Pustă t A sociația Culturală Română „Mihai Purdi” și Autoguvernarea Românească din Otlaca-Pustă organizează în ziua de sâmbătă, 15 octombrie, un eveniment cultural-religios în cadrul căruia va avea loc resfințirea troiței din sat. Manifestarea va începe dimineața la ora 9.30 cu primirea oaspeților în sala de expoziție a casei parohiale, urmată de la ora 10.00 de resfințirea troiței „Sf. Treime”. De la ora 11.30, se vor depune coroane de flori la plăcile memoriale Ana Crișan (1937-2012, profesoară și poetă, originară din sat) și Mihai Purdi (1904-1978, povestitor local), aflate pe peretele Casei de cultură din Otlaca. Emilia Martin, noua directoare adjunctă a Muzeului „Munkácsy” Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă. Revederea după 55 de ani ai promoției 1963-67 a Liceului „N. Bălcescu” din ]ura Foto, Eva Șimon . Consiliul Local al orașului Bichișciaba a hotărât la o ședință recentă ca noul director adjunct al Muzeului „Munkácsy Mihály”din reședința județeană să fie doamna Emilia Martin, muzeolog și etnograf cu o vastă experiență în domeniu. Emilia Martin este româncă originară din satul Micherechi, cunoscută și recunoscută atât în Ungaria cât și în România în special pentru cercetările sale în domeniul folclorului și etnologiei românilor din Ungaria. O felicităm și noi pe această cale și îi dorim multă putere de muncă și noi succese în tot ceea ce face. Redacția