Gazeta de Iassi, ianuarie-martie 1897 (nr. 1-38)

1897-01-15 / nr. 6

46 lăre cu hrana a pompierilor acestei comuni pe anul viitor 1897 — 98. Idem întreţinerea in bună stare a felinarilor cu maşinele lor în număr de 420 aflătoare pe strădile oraşului şi grădina primăriei. Idem potcovitul cailor pompieriei, întreţinerea în bună stare a tuturor instrumentelor pompieriei, a celor ce servesc la gradinele primăriei, precum şi întreţinerea în bună stare a căruţelor curăţitea străzilor. Idem a furnizărei gazului necesar eclarărei felinariior de pe străzile oraşului şi grădina primăriei şi Idem închirierea compartimentelor din Hală. Se publică spre cunoştinţa generală cu invitare ca concurenţii ce vor fi să se presinte la terminal indicat în camera acestei primării la oara 2 —4 p. m. cu garanţiile cuvenite spre a lua parte la atare licitaţii, iar condiţiunile se pot vedea la primărie în oarele de cancelarie. R. 138 GAZETA DE IASI 15 Ianuarie 1897 PUN.ICATI NÎ JUDECĂTORI*ŞTÎ Tribunalul jud. Iaşi secţia l-a Sub-preşedinţa d-lui loan Ghica judecător de şedinţă; d-1 D. Emandi supleant; d-1 O. Teodoreanu procuror. Şedinţa din 21 Noemvrie 1896 Sentinţa No. 878 Astăzi fiind terminul pentru judecarea procesului privitor pe Andrei Nicolencu inculpat pentru vagabondaj, și procedura fiind complectă, la apelul nominal nu s’a prezentat inculpatul. După cetirea lucrărilor, D-1 Procuror a cerut ca tribunalul să declare in stare de vagabondaj pe inculpat şi să ordone expulsarea lui din țară. Tribunalul deliberînd şi Avînd în vedere decizia camerei de punere sub acuzare No. 164 din 1896, prin care declară că sînt indicii a se pune sub acuzare pe Andrei Nicolescu, pentru faptul de vagabondaj trimiţîndu-i în judecată acestui tribunal. Avînd în vedere că din desbaterile procesului şi din instrucţiunea scrisă urmată la cabinetul d-lui jude instructor No. 2 se constată că prin luna August anul 1896 inculpatul Andrei Nicolescu soldat din armată rusă, trece Prutul in noi şi vine în România, la vreo trei septămîn! este prins de primarul comunei Miroslava fără nici un căpătâi l-a înaintat parchetului. Avînd în vedere că din instrucţiune s’a stabilit că inculpatul Andrei Nicolescu, a intrat în ţară peste frontieră fără să poseadă vr’un paşaport, sau un alt act de identitate, că n’are nici un domiciliu stabil, umblînd pribegind din comună în comună, că n’are nici un mijloc de hrană şi nici exercitează obicinuit vr’o profesiune sau meşteşug. Având în vedere că prin acest fapt, inculpatul s’a făcut vinovat de delictul de vagabondaj, prevăzut şi pedepsit de art. 217 c. p. şi fiind că este de naţionalitate streină urmează a se apl. şi disp. art. 220 c. p. cami toate ce- tindu-se în audienţă de d-l preşedinte rostesc. Art. 217 vagabonzii, adică oamenii fără căpătă!, sunt acei care n’au nici domiciliu statornic, nici mijloc de hrană, nici exercitează obicinuit vr’o profesiune sau meşteşug. Art. 220. Acei declaraţi de vagabonzi de naţionalitate străină se vor putea şi izgoni din ţară. Pentru aceste motive redactate de judecător Ghica, şi în unire cu cond. d-lui Procuror. Hotăreşte : Declară în stare de vagabondaj pe Andrei Nicolescu, şi ordonă expulsarea lui din ţară. Cu opoziţie şi apel. Dată şi pronunţată în şedinţă publică astăzi 21 Noemvrie 1896. (ss). G. Ghica, D. Emandi. Grefier Musteaţă. Copia presentă fiind conformă cu originalul să adevereşte. Grefier Romanescu. R. 124 No. 47. D-nul Isack Rotberg, cu domiciliul necunoscut în virtutea art. 71 şi 624 din procedura civilă este citat a se presenta în persoană sau prin procuratore admis de lege în camera de consiliu a trib. jud. Iaşi secţiunea l-a la a lunei Ianuarie anul 1897, oarele 11 din zi când urmează să daţi autorizaţie soţiei d-sale Roza Rothberg pentru a face apel contra hotărărei trib. Roman No. 252 din 22 octombrie 1896. Aducându-şi atunci şi probele ce va fi având, la neurmare procesul va fi căutat în lipsa sa conform legei. p. 179 Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a Sub Preşedinta d-lui D. G. Macsim Preşedinte; d-l C. Crupenschi Supleant; d-1 E. Dimitrescu Lefter Procuror. Şedinţa din 25 Octombrie 1896 Sentinţa Corecţională No. 792 * Astăzi fiind terminul pentru jude- carea procesului privitor pe Solomon Marcu pentru ultraj adus sergenţilor Mihai loan şi Stoian Ştefan şi procedu- ra fiind îndeplinită la apelul nominal s’au presentat pacienții și martorul C. Io- nescu, iar inculpatul a fost absent. Sau cetit lucrările din dosar. Sau ascultat martorul C. Ionescu sub jurămînt conform art. 15 p. p. că va spune tot adevărul și nimic alt decît adevărul, iar despre cele arătate sau luat note conf. art. 185 p. p. D-1 Procuror a cerut aplicarea art. 185 c. p. Pacienţii nu au cerut nici o despăgubire. Tribunalul Avînd în vedere că Solomon Marcu este dat judecăţei pentru ultraj adus sergenţilor Mihai loan şi Stoian Ştefan. Avînd în vedere că din instrucţiunea scrisă aflată la dosar şi din depunerea sub jurămînt a martorului C. Ionescu se constată în fapt următoarele: în noaptea de 6 Septembrie a. c. Solomon Marcu fiind în stare de beţie provocase un scandal pe stradă, aruncind cu petre în trecători, Sergentul de punct Mihai loan căutînd să să liniştească dar inculpatul loveşte cu palmele pe sergent, sergentul Stoian Stefan venind la apelul făcut de Mihai loan este şi el lovit de inculpat şi numai cu ajutorul altor colegi a lor reuşesc a duce pe inculpat la comisie. Considerând că faptul imputat inculpatului fiind pe deplin dovedit este prevăzut şi pedepsit de art. 185 c. p. text cetit în audienţa de d-l preşedinte împreună cu art. 60 de acelaşi cod deoarece tribunalul are cunoscut în favoarea inculpatului circumstanţe uşurătoare, texte a căror cuprinderi este: art. 185 atacurile prevăzute de art. 184 de vor fi făcute în contra unui impegat sau oficier I ministerial, contra unui agent al for Ițeî publice sau în contra unui jurat, ori alt cetățean însărcinat cu un serviciu public în timpul exerciţiului serviciului lor sau cu ocasiunea acestui exerciţiu se vor pedepsi cu închisoare de la 1 lună până la 1 an. Art. 60 al. uit. dacă legea pronunţa pedeapsa închisoareî sau acea a amende! şi dacă tribunalele corecţionale vor constata circumstanţe atenuante ele sunt autorizate chiar în cas de recidivă a reduce pedeapsa închisoareî până la mininum de 15 zile şi chiar mai jos precum aseminea şi pedeapsa amende! până la mininum de le 26 şi chiar mai jos. Tribunalele pot să substitue în aseminea cas închisore! amenda fără însă să să poată coborî în nici un cas mai jos de simplă poliţie. Pentru aceste motive Tribunalul In unire cu conclusiunile d-lui procuror. Hotărăşte : Condamnă pe Solomon Marcu pentru faptul de ultraj ce i se impută la 5 zile închisoare corecţională. Cu oposiţie şi apel Dată şi cetită în audienţă publică astăzi 25 Octombrie 1896. iss) D. G. Macsim, C. Crupenschi. Grefier V. Ştefănescu. Conform Danilachi.