Gazeta de Iassi, ianuarie-martie 1898 (nr. 1-37)

1898-01-04 / nr. 1

2 GAZETA. DE IASI 4 Ianuarie 1898 cu amănuntul in localul de cârciumă a moşiei Brăeşti. Se publică spre cunoştinţa ori căruia că acest oficiu are nevoe a se şti dacă numitul nu au fost vreodată condemnat pentru vreuna din faptele infamante precum omor, furt, abuz de încredere, fals în acte publice sau private şi inşălăciune sau orice alte fapte condamnabile de art. 15 din regulamentul siguranţei publice se’l denunţe acestui oficiu în termin de 30 zile pentru consiliul comunal se poată decide dacă poate sau nu se’ elibereze autorizaţiunea pretinsă de art. 108 din legea poliţiei rurale. P. 7 Primăria Urbei Hărlâu Jud. Botoșani. No. 4197. Dl. Hanm Leib Baz din Urba Hărlău, în etate de 02 ani, statura mijlocie părul alb, sprincenile idem ochi albaştrii nasul potrivit gura idem barba mare albă, faţa balană deosebite semne n’are, de profesiune comerciant, voind a deschide un stabiliment de băuturi spirtoase cu amănuntul, in acest oraş, strada Ştefan del Mare, casa No. 187. Este necesitatea se sei, mai înainte de a i se elibera autorizaţiunea pretinsă de art. 108, din legea poliţiei rurale, dacă numitul n’a fost condemnat pentru vin sau crime, ori trasnaintea vreunui tribunal, sp art altă instanţă judecătorească, şi pus sub supreveghere poliţienească, pentru bănueli de crime sau vini, ori alt soiut de fapte infamante. Se publică aceasta, rugăndu-se pe toate autorităţile, şi pe persoanele particulare, ce ar cunoaşte pe numitul căzut în vre-o asemenea faptă, să denunţe acestui oficiu în termen de 40 zile libere, de la data publicărei aceştia prin foaia oficială Gazeta de Iaşi. P. 1 18 PUBLICAȚIUNI JUDECĂTOREȘTI |Curtea de Apel din Iaşi secţia 1-a COPIE DE DECISIUNE No. 11084. Spre cuvenită inculpatului Constantin Niţe Ciuhat, cu domiciliul necunoscut. Curtea de Apel din Iaşi secţia l-a prin decisiunea No. 797 din 3 Noembrie 1897, în baza considerentelor prevăzute prin ea şi în virtutea art. 238, 243 şi 00 al. uit. c. pen. Decide : Respinge apelul inculpatului Constantin Niţe Ciuhat, şi confirmă sentinţa tribunalului Bacău, No. 1073 din 13 Iunie 1897. Se face cunoscut numitului, că a- ceastă decisiune este supusă oposiţiu- ’ nei şi recursului in Casaţie in termi- nele şi formele prevăzute de art. 183, 203, 211, 390, 417, şi urm. din pr. ced. penal. R. 10730 No. 11184. Inculpatul Mihai Avram, cu domiciliul necunoscut, în virtutea articolului 204 din procedură penală, este citat a se presenta in persoană înaintea secțiunei l a Curtea de Apel din palatul Administrativ etajul de sus, la 30 a Ionel Ianuarie anul 1898, oarele 11 din zi, când are a se judeca procesul colecţional privitor pe el şi alţii pentru delict silvic. No. 11185. Inculpatul Nică Radu, cu domiciliul necunoscut, în virtutea articolului 204 din procedura penală, este citat a se presenta în persoană înaintea secțiunei la Curtea de Apel din palatul Administrativ etajul de sus la 30 a lunei Ianuarie anuni 1898, oarele 11 din zi, când are a se judeca procesul corecţional privitor pe ei şi , alţii pentru delict silvic. No. 11180. Inculpatul I. Costachi, I cu domiciliul necunoscut, in virtutea articolului 204 din procedura penală, este citat a se presenta în persoană înaintea secţiunei l-a Curtea de Apel din palatul Administrativ etajul de sus la 30 a lunei Ianuarie anul 1898, pa- trele 11 din zi, când are a se judeca procesul corecţional privitor pe el şi alţii pentru delict silvic. R. 10735 Tribunalul jud. Iaşi secţia 1-a Sub-preşedinţa d-lui S. Zăhărescu judecător de şedinţă ; d-l Gh. V. Li- Iteanu supleant ; d-l Stoenescu Procuror. Şedinţa din 25 Noembrie 1897 Sentinţa No. 923 Astăzi fiind terminul pentru judecarea procesului corecțional privitor pe Gh. Voinea, inculpat pentru furt, 11 și procedura fiind complectă, la apelul nominal nu s-a prezentat nici una din părți. După cetirea lucrărilor, D-l Procuror a cerut aplicarea art. 309 al. 3 c. penal. Tribunalul deliberând și, Având în vedere rechizitorul d-lui Prim-Procuror, prin care trimete in judecata acestui trib. pe Gh. Voinea, inculpat pentru furt. Având în vedere că din procesulverbal dresat de Subcomisarul secţia a 4-a din acest oraş, şi chiar din însuși mărturisirea inculpatului făcute la pri- mele cercetări, se constată că inculpatul Gh. Voinea, fiind ca lucrător la lipităria lui Iosub Hers Forst, în ziua de 2 August a. c. fiind lăsat de pacientul Strul Solomon, care era tejghetar la acea pitârie, ca să vinda pâine a furat din tejghea suma de 23 lei 40 bani facându-se nevăzut în urmă, fiind prins şi cercetat la comisie a mărturisit faptul restituind pacientului, .şi banii furaţi. Având în vedere că, acest fapt fiind bine stabilit, inculpatul s’a făcut vinovat de delictul de furt prev. şi ped. de art. 309 al. 3 c. p. care s’au cetit în audienţă. Admiţând şi circumstanţe uşurătoare în favoarea inculpatului face şi apl. art.30 al. uit. c. p. Pentru aceste motive şi în unire cu concluziiinele d-lui Procuror. Hotăreşte : Condamnă pe Gh. Voinea, la una lună închisoare corecţională pentru faptul de furt conf. art. 309 al. 3 c. p. Cu opoziţie şi apel. Dată şi pronunţată in şedinţa publică astăzi 25 Noembrie 1897. (ss). S. Zăhărescu, Gh. V. Liteanu. G Grefier Mustoaţă. Conf. Voinescu. Copia presentă fiind conformă cu originalul se adevereşte, arestat nu este în cauză, apel nu s’a declarat. Grefier Romanescu. R. 10309 Tribunalul jud. laşi secția 2-a COMERCIALA No. 22271. Se publică spre cunoştința generală că la No. 5589 din 1897, din registrul firmelor individuale s-a înscris firma Manase Oringher pentru comerciul de băuturi spirtoase cu sediul în comuna Tg. Frumos. P. G No. 893. Se publică spre cunoştinţa generală că la No. 4727 din 1893, din registrul firmelor individuale s-a notat filiala Oişie Mates pentru comerciul de băuturi gazoase cu sediul în comn. Bivolari jud. Iaşi, Tribunalul jud. Bacău P. 5 No. 38352. Imobilele din comuna Scorţeni plasa Taslău de sus, judeţul Bacău, proprietate a d-lui Sandu Popa, de profesiune agricolă domiciliat în corn. Scorţeni, care imobila după procesul-verbal închiet de percep. circ. Scorţeni comunicat de d. Casier General Bacău cu adresa No. 4331 din 19 Aprilie 1890 este precum urmează: 80 prăjini loc răzăşie veche, fănaţ şi arătură la locul numit Terpca sau Bahniţa megieşit la est cu pârâul Boului, la vest cu 1. lord. Marian şi Sandu Marian., la nord cu Vasile I. Ta*