Gazeta de Moldavia, 1854 (Anul 26, nr. 1-102)

1854-10-14 / nr. 81

etitătălaninei sărea Ganeta 6 Marianin ce p'aplică le și Gosa rețil avonamentării means Iu lei înșiințeze căte lezbrăniăl în Garicini 30 parale. e 1e SlI. poi 14 OCTOMVIE. La Saiite de Meldatia pirațt ALe à Spuiiini d'Abe Pec pe Prix d'abonnement, trois duetJeudis cats Prix d'insertion pous des annonces, 1 piastre la ligne, et danr fe £ulletin officiel à 50 paras. par année. les Lunéis ludl. -EZ - - - — ghinmopoli țara O altă dinizie ce penea po-stră. raortin aa Călugăreni. er pentru cauza că,alaltaieri, consiliul de rezbel ce se află în pe o scurtă ceantă, îndată după sosirea unei stratege curieri în feliurile direct să meargă s'au dus trebund Cacea, Belbec și Cer- Englezii cuprin naia. Franezii au sosit la Balaclana ne mare, earevse forul de la capul Hersonez Î S. Omer Hama, au trimis la Varna 8060 Turci, spre a cepui la nevoe Ka rezervă armie se zice că, întăririle ce trimite în Crim, 15 Octomani din Crimea, desfăcute de Rosieni din Besarabiea spre a la Perecop, înainte de 1810, comanda superioară a espediției, comanda anșea a armiei Franțeze. Ieri, garnizona noastră Romă pee Romnoasescă, au primit ordinul să stee gata, e la Gargiu ce scrie din 27 Sept, că, marșul etepelor Tomești văerit o nouă medivinație. Dela 26 sara, trupele ce debutănd so de an București au Rușciul, cu repegune în police întoarnă de an și cpă dune ea, s'au espeduit București, au priimit un acestei schimbări. se a Răstiucau de la Cont - - - Ce pare dar, nă rămăne îndoială, că Tărcii pot întene lucra asupra Besarabiei. Ca și de la București , Octomap Pașa, s'au re'pturnat acolo, și spunea că au trunirei puterilor alieate la Balaclava în sudul Sevzastopolului ne vecag, nu pot pute ajunșe Lordul Raglan, cum se zice spre Prug; ea ce va înlocui aice de trupele Egiptene. ear generalul Caprobert, arată 3 Ocg. Eura ezita că, S.Somer priimit noutatea în === To pica. PECA VIENEZĂ, zice că, spre a ne face loc de totalul cheltuelilor rezbelului, făde cătră puterile rezbeluitoare, fie că, numai Turțea prețuește ne ea supttmiste ade CONSTANTINOPOLI că oamenii cunoscători , zică rezbelul și carii au fost față jtălea de la Alma, asigură că, nici odată nu au mai vizut o așa cumplită clape ne stănci oable, în mezul unei grine neîncetate de plumbi, ghiulele și boamde o putere neînpotrivită, asupra unui dușman nic. De an Constantinopoli Ca ce erpie 25 t. că, Marșalul S. Arro, scrisăse D-nei Sarno, datănd scrisoarea Prințului Menjlicoră, comandantul a trupelor Rossiene, carile, ăl lăsaneatine, pănă în mărei Nerpe e Rossiene în coreul bătăliei Generalii Englezi lăngă Renimi ais, s'ai îndreptat spre Crimeea. Prin as arăta pus în marș o mare napte dintre trustaționate e prins prin Beserabiel, picasă n'ou crezut de datosă Ce Mai opre la trecerea alieaților n Belbec, demiastă poziție ce întărise de cătră u astfeliu, încăt, făcuse o a doua linie de apărare foarte cumplită. Demoralizarea era foarte mare la Sevastopoli, unde, holera făcea pustieri. Ce asigură că, asedieatorii alieați, esbutisă să tae apăducul ce aprovizona Sevastopolul. Alieații, priimisă în fine cavaleriea ce o Se rădică la 8,000 totalul cailor aceșei aștepta. arme, ce s'au debarcat acum in Epimeca, ini care ce compune din cavalerie: Franțeză, Engleză și Turcească. Generalii, asigurăndusesr fortificațiile de la Sevastopoli sănt mult mai slabe în partea despre sud, decăt despre nord, pe unde, armiile de invazie s-au înaintat spre cetate, au schimbat planul atacului și au mers prin gurul poliției spre a statornici baza operațiilor lor la sudul poliției. Vasul de vapor „Azov” se îndreptase spre Sevastopoli, avănd pe coverta sa tunurile lamancrepiene, ce par la o îndepărtare de 4 mile. Generalul Canrobert, carile ce insărcinase provizoriue cu comanda anșea, în locul Marșalului S. Arno, își propusese să atace fortificațiile înaintate, încă de pe la 2 Octomvrie. La Constantinopoli s'au publicat un fer man în 29 Septemvrie, prin care ce rădică oprirea esportației pănilor, și se autorizează astă esportație de prin toate părțile imperiului, pentru toate țerile. Acestea. O depeșă telegrafică de la S. Petersburg, cuprinde noutăți oficile pănă la 6 Octomvrie, ce arată că, alieații s'au re ambarcat spre à face un nuou debarco, carile au și urmat la Balaclava, și pănă la 30 Sept nu ce îndreptasă nin on asax din nou asupra Sevastopolului, cap. Prințul Menxaikobr se afla lăngă turnul de la Nord. Dupre o corespondenție din > Octomvrie, se zice Prințul Gorceaca fră au priimit ordin de la S. Petersburg, să nu îngădue armiei Târtești să treacă liniea LE my Ÿ Siretului, spre a ataca armiea din Basarabiea, trănd Rosieană Trupele s'ar fi concenacuma pe la ponturile amenințate, și se crede că, Rosienii nu vor aștepta să fie atacați de armiea Otomană, ci vor lua chiar și ofensiva. JURNALUL de ODESA din 25 Cent. arată Kb, atăt în cursul săptămănei trecute căt și în astă de acuma, vaporul „Andrea” de trei ori au călătorit de la Nicolaetă la Odesa, spre a transporta la Nicolaetă, cele mai de căpitenie a mașinei le vapor engleze „f Tigrul ” din mare. De la Colț și 7 Octomvrie arată o corespondenție, că, concentrarea trupelor în regatul Poloniei, capătă în toate zilele o mai mare însemnătate și se poate încheie că, în puține săptămăni, vor dendată ce sosimi gvardiile ce va plini în cea mai mare parte concentrarea unei armie de observație dintre trupele alese. Cea mai mare activitate predomnește spre acest scop în Varșoviea, iar general maiorul Kipcea I, numit de curănd comandant brigadei a S-a staționată în Poloniea, au cocii de la S. Petersburg în Varșoviea. A 9-40 mi a 6-le batalione de rezervă, de opin toate regimentile gvardiei și arpenadirilor, rămăn cu cele alte trupe de relestenantului Arbuzov, S. Petersburg mi în în iprejurimei ear; aceste trupe sănt de agine spre a apăra cadupă toate eventualitățile, băra din Chiekto, priimește pe fie întărituri. GAAzETA POȘTELOR cuprinde următoarele: Ghegatul Poloniei, carile îndelungat rămăsăse fără trupe, au priimit acum din nou; avangvardirea corpusurilor de gvardie au sosit în fine, și cu toate aceste, încă să simie făcute ioane lei. IS NALUL insă sute de Ar fi crezut retragerea nav. veuitățile Alma. pănă acuma, la 3,000 apra ominească fusăse pripiarnica Turcească de Constantin opotrefura princorespondenț sumă de 50,000 cineva, că tei, au avut amănui de corespondenții Gortacovă, în minci. Rossietii, ă că, o parte din Dunăre, din 30 a sa, Sept, din vocagii adusă de arată că, s'au găsit mila armiea 25 în si Menjliconfă, ne lăngă din Sept. ne era pitanca din cor- Brown și spre portucaii uciși de sab de auf. inspecție foarte rezervă sub comanda pitalica părțile fregatei ce s'au scos care zi