Gazeta de Sud, ianuarie 1996 (Anul 2, nr. 247-267)

1996-01-15 / nr. 253

» Luni, 15 ianuarie 1996 «Anul II, numărul 2538 pagini, 200 lei PnMil de Olt fată-n fată cu FF Gazeta de Sad m m Sînt 146 de ani cu Eminescu. Și încă o zi dăruită eternității lui. Ne gîndim, mai ales astăzi, la trecerea împărțită între două tărîmuri: al vieții de care ești prădat și al cuvintelor. Cuvintele lui. Această zi pune totdeauna în arborii goi o notă de sărbătoare și nimic străluminînd. Apa trece, pietrele respiră, cu glasul sunînd o mireasmă de minune și eternitate. Amintind că „locul" sufletului este la limita dintre tenebre și lumină. Prin universul unduitor și neîngrădit al închipuirii, cu cerul coborît pînă aproape de Poezie. Ca într-o inițiere, s-a cuminecat cu eternitatea. Istovindu-se precum o culoare în transparența apei. Iluminat de nemărginire. Prin ramuri, ca o despletire de cuvinte, simți febra acestei revărsări de lumină, cu mîinile reci deslușind chip mistuit de geniu. „Nu credeam să-nvăț a muri vreodată...“ Cînd va apune această zi, altfel va fi foșnetul valurilor, ce parcă-și sfîrșesc rostogolirea în bariera de cuvinte și tăcere. Apa trece, pietrele suspină... La ceasuri ignorînd curgerea timpului - cu încă o zi adăugată eternității eminesciene - prind grai oracolele, în tăcerea spațiilor infinite, apă, pietre, copaci rămîn într-o neorînduială de strămutare, sub semnul aceleiași înveșniciri. Cu încă o zi din eternitatea lui Eminescu, si se pare că Divinitatea este imperfectă, atîta vreme cit nu i se poate opune nimic... O Gabriela BORA In 1995, UJSS Gorj a mediat peste 10 conflicte de muncă In ziua de 12 ianuarie, la sediul UJSS Gorj, în prezența lui C. Retezeanu, președinte, și a lui Gh. Tobă, secretar, s-a ținut prima conferință de presă din acest an. Reprezentanților mass-media le-a fost prezentat bilanțul activității din anul 1995 și strategia pentru anul 1996. Parlamentarilor de Gorj le-au fost înaintate propunerile sindicatelor la proiectele de lege ce urmează a fi dezbătute în Parlament (Legea 68/1992, Legea 55/1995, Legea contractelor colective de muncă). De asemenea, s-a făcut propunerea ca biletele de odihnă și tratament la dispoziția Ministerului Muncii și Protecției Sociale să fie repartizate solicitanților prin sindicate, care cunosc mai bine situația oamenilor decît cei de la Direcțiile Județene de Muncă. S-a adus la cunoștința mass-media că în anul 1995 UJSS Gorj a mediat peste 10 conflicte de muncă deschise de sindicatele afiliate, în urma cărora au fost destituiți manageri incompetenți și corupți. • Al. Doru ȘERBAN Vineri noaptea, la baza de producție a Regiei Autonome de Apă, Canal și Termoficare din Craiova, o sobă alimentată cu gaze naturale, aflată în biroul maistrului Stancu Mihai, a funcționat nesupravegheată pînă cînd coșul de fum supraîncălzit a provocat incendierea parțială a podului. în urma intervenției prompte a pompierilor militari au fost salvate de la distrugere depozitul de carburanți și lubrefianți și magaziile de materiale generale alăturate clădirii incendiate. • Cristian PÎSLARU i Maîaai Miăâs sil sail mmmm'/jug iî iâ llllli'llliHHW Strada Simion Barnutiu nr ÎS 1100 Craiova telefon / fax CS1 / 413508 Va fi primul ministru pus hact de PSIH- OLT. Surse avizate din cadrul organizației județene a PSM ne-au adus la cunoștință că azi primul ministru, Nicolae Văcăroiu, președintele FPS, Emil Dima și Mircea Coșea, secretar de stat, vor fi virulent atacați în problema vînzării de acțiuni de la SC ALRO SA și SC ALPROM SA Slatina unei societăți de comerț din Iran. Conducerea superioară a PSM, la solicitarea organizației locale, posesoarea unor documente relevante despre această afacere, va solicita primului ministru să stopeze această acțiune, menită să afecteze grav nu numai industria locală, ci și industria pe orizontală a României. • Dan BĂLĂȘESCU In Mehedinți se profilează un scandal politic de durată Nicolae Murdeală (PSM Turnu Severin) nu recunoaște că ar fi semnat protestul liderilor politici prin care se cere destituirea lui Mihai Viziru din funcția de prefect Mihai Viziru apreciază documentul in cauză drept „o lucrătură menită a-l pune pe prefect întro postură ridicolă", in spatele căreia se află „fostul său coleg de deputăție. Eugen Nicolicea" Oblemenco și Deselnicu la FC Electroputere . Ieri, la sediul sponsorului echipei din Valea Roșie, SC „Extensiv Com“ SRL Craiova, a avut loc o ședință a Consiliului de Administrație. N-a participat ing. Ion Lupulescu, managerul general al holdingului Electro (aflat în drum spre Grecia), dar toate deciziile luate au avut „undă verde“ din partea domniei sale, la ședință fiind prezenți directorii Ciuciulete și Predescu. • Tânarul din Bănie, Ion Oblemenco, a fost investit ca director sportiv al clubului din Valea Roșie, iar Petre Deselnicu ca vicepreședinte al lui FC Electroputere. • Structura organizatorică a staff-ului este următoarea: Marcel Popescu - președinte, Eugen Mihăilescu și Petre Deselnicu - vicepreședinți, Ștefan Zotei - director administrativ al clubului. (Amănunte în pagina 8) Ajutoare pentru sinistrați OLT. Săptămîna aceasta va porni spre județul Alba un transport din județul Olt pentru a veni în ajutorul celor sinistrați. Acțiunea este coordonată de Prefectura județului Olt. • Mihaela VÎLCU Constatînd gravele încălcări ale drepturilor omului în învățămîntul preuniversitar doljean, LADO solicită demiterea de urgență a celor doi inspectori școlari generali, Aurel Săseanu și Maria Dobrescu. GAZETA de SUD Comandantul Corpului 10 Armată a fost suspendat din funcția în ședința Colegiului Ministerului Apărării Naționale din 10 ianuarie a.c., a fost analizată, printre altele, activitatea Corpului 10 Armată și a comandantului acestuia (general de brigadă Viorel Cheptine - n.r.), în urma întrunirii s-a dispus suspendarea din funcție a comandantului și punerea lui la dispoziția Statului Major al Trupelor de Uscat, se arată într-un fax transmis de către Direcția de Informare și Relații Publice din cadrul MApN. Suspendarea din funcție a generalului Victor Cheptine ar avea la bază acuzațiile potrivit cărora generalul a folosit banii Armatei și munca militarilor pentru construirea unei vile proprietate particulară, anunță surse independente de MApN. Solicitată să ofere precizări cu privire la informația, potrivit căreia Colegiul MApN: „va continua examinarea situației existente“ în cazul generalului Cheptine, Direcția de Informare și Relații Publice a Armatei a mai transmis un fax în care se precizează că „pe baza unor probe deținute de MApN, cu privire la conduita generalului Cheptine Viorel, comandantul Corpului 10 Armată, referitoare la exercitarea atribuțiilor sale, s-a hotărît eliberarea din funcție a acestuia și punerea sa la dispoziția ministerului pentru încadrare“. Nu au fost făcute precizări cu privire la motivele care au dus la destituirea generalului. (A.A.) Țăranii sînt mereu mințiți Calafat. Oamenii, în general, poate noi, românii, în special, trăiesc mereu cu speranța într-o viață mai bună, în bunăcredință, în onestitate. Speranță care i-a ajutat să treacă atîtea vremuri de restriște dar care, astăzi, pare mai deșartă pe zi ce trece... în vara anului 1995, Baza de Recepție Calafat a preluat de la agricultori unele cantități de grîu, în urma negocierilor, pe care șeful bazei, Comănoiu Mihai, le-a purtat cu producătorii și care au avut loc înainte de apariția hotărîrii guvernamentale care reglementa prețul de achiziție al grîului la 220 de lei/kg, s-a convenit ca acesta să fie preluat la prețul de 190 de lei/kg. Totuși, producătorilor li s-au plătit doar 180 de lei/kg. Tot în vara anului 1995, cele două asociații agricole au încredințat Bazei de Recepție Calafat, în custodie, grîu pe care sperau ca baza să-l cumpere. Pentru aceasta, asociațiile au plătit o taxă inițială de 6000 de lei și, în continuare, lunar, 1000 de lei plus 4% din cantitatea de grîu încredințată. Este adevărat că taxa de custodie este de 1000 de lei/lună și la alte baze de recepție, dar condițiile de păstrare pe care le oferă Baza de Recepție Calafat nu justifică acest preț, spațiile de depozitare fiind necorespunzătoare, iar ventilarea griului lăsată pe seama șoarecilor și șobolanilor. Din nou înșelați, agricultorii se întreabă de ce nu intervin organele de control, întrebare oarecum retorică, deoarece puțini mai speră într-un răspuns. Condiții în care este greu de prevăzut care vor fi efectele pe care acest fapt le va avea asupra producătorilor agricoli. • V. STEFAN MGUH DE riEHNnif-DESHUIEII a produselor,Avicola" Craiova Craiovița Nouă, bloc 35 A, parter (vis-a-vis de complexul „Segarcea“) PRETURI FĂRĂ CONCURENTA comenzi en gros la telefoanele: 13.39.97; 16.07.03 cu transport la beneficiar și prețuri de producție ziarul oltenilor de pretuti n