Gazeta de Sud, ianuarie 2004 (Anul 10, nr. 2690-2713)

2004-01-15 / nr. 2699

Adrian Năstase într-o vizită maraton la Craiova Premierul a primit trandafiri și garoafe Folosind imprimanta Școlii generale nr.6 Băilești Fiul directoarei a falsificat bancnote de 50.000 de lei Fiul directoarei de la Școala generală nr.6 Băilești este cercetat de Serviciul de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog din cadrul IJP Dolj și de Poliția municipiului Băilești, pentru că a contrafăcut și a plasat mai multe bancnote false de 50.000 de lei. Polițiștii căutau încă de la sfîrșitul anului trecut autorul, dar abia săptămîna trecută au reușit să-l identifice, după ce falsificatorul a schimbat fiicei unui fost polițist două bancnote de 100.000 de lei în hîrtii de 50.000 de lei. Dorind să facă niște cumpărături cu banii primiți, fata a aflat că bancnotele sunt false, lucru pe care i l-a spus și tatălui ei, care a anunțat poliția. Așa au ajuns polițiștii să-și dea seama că falsificatorul este Edgar Bonea, de 15 ani, elev în clasa a VIII-a la Școala nr.5 Băilești, nimeni altul decît fiul directoarei de la Școala nr.6 Băilești, profesoara de franceză Luminița Bonea. La percheziția efectuată luni la domiciliul familiei Bonea, oamenii legii au descoperit calculatorul și imprimanta cu care s-au făcut falsurile - imprimantă pe care Școala nr.6 Băilești o primise de Crăciun din partea primăriei și pe care directoarea o luase acasă - precum și cîteva dintre bancnotele falsificate prin scanare. „Falsurile nu erau totuși atît de reușite, putînd fi destul de ușor de detectat. Hîrtia era de proastă calitate și nu aveau nici firul de siguranță. Cu toate astea, unii vînzători au fost induși în eroare, vreo trei astfel de bancnote fiind detectate abia cînd au ajuns la Banca Comercială. Cînd l-am luat la întrebări, copilul n-a mai avut încotro și a recunoscut că el și cu încă un coleg de clasă sunt autorii falsurilor“, a precizat comisarulșef Iorgu Bobeică, șeful Poliției municipiului Băilești. Poliția continuă cercetările pentru depistarea tuturor bancnotelor contrafăcute și lansate pe piață de băiatul directoarei de școală. •Adrian DINU W&MSppoli, și jucătorii .Universității au ieșiijepii BlücK^ Trecut-au 154 de ani pagina de la nașterea poetului Mihai Eminescu - " cel mai important publicist din istoria jurnalismului românesc 154 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu - poet, prozator, dramaturg, traducător, jurnalist etc. - intelectualul desăvîrșit care a adus venit statului român mai mult decit orice uzină românească. Generații întregi de dascăli și de critici literari au mîncat și au trăit bine, pentru că a existat Eminescu. Chiar dacă, de-a lungul vremii, au fost perioade cînd controversele n-au lipsit. Dar cine poate nega mesianismul lui Eminescu? Nimeni. Absolut nimeni. Doar un nebun ar fi în „stare ” să denigreze personalitatea sa culturală de excepție. Astăzi se împlinesc Tartinele cu margarină din gunoi i-au trimis la Reanimare pagina 5 Al cincilea decedat In accidentul de la lezureni - identificat Cel de-al cincilea decedat în, accidentul petrecut la sfîrșitul săptămînii trecute la lezureni, în apropiere de Tîrgu Jiu, se numește Bogdan Nicolicioiu. Tînărul avea 21 de ani și era student în anul III, la Facultatea de Automatică, din cadrul Universității „Constantin Brâncuși“ din Tîrgu Jiu, în accidentul de la Iezureni au decedat cinci tineri cu vîrste cuprinse între 17 și 27 de ani. Cauza accidentului a fost viteza excesivă, Opelul Calibra în care se aflau tinerii izbindu-se violent de un arbore de pe marginea Drumului European 79. Robert Jurcă, de 26 de ani, singurul supraviețuitor al accidentului, a fost internat în comă la Spitalul de Urgență din Craiova. (E.M.) O studentă a dispărut de acasă Narcisa Homoiu, de 21 de ani, din Drobeta Turnu Severin, studentă la Colegiul Sanitar din municipiu, a plecat de acasă la mijlocul săptămînii trecute și nu s-a mai întors. Mama sa crede că fata a fost răpită, mai ales că un telefon anonim primit recent a făcut-o să înțeleagă că Narcisa nu se va mai întoarce curând. Fata era o studentă eminentă, iar dispariția sa subită nu poate fi explicată. „Narcisa a plecat de acasă spre colegiu și nu a spus că întîrzie după cursuri, în seara în care nu a mai ajuns acasă am primit un telefon, iar o voce feminină mi-a spus să nu o mai caut și că fiica mea este în Italia. Am crezut că cineva face glume proaste și nu mi-am făcut griji. Narcisa avea un comportament exemplar atît în familie, cît și în societate. Mergea des la biserică“, a spus Maria Hornori, mama tinerei dispărute. La două zile după ce fiica sa nu a mai ajuns acasă, Maria Hornoiu a anunțat poliția. Inspectoratul Județean de Poliție Mehedinți a demarat cercetările în acest caz, pe baza informațiilor puse la dispoziție de membrii familiei celei dispărute. Au fost solicitate informații suplimentare din partea colegilor și a profesorilor de la Colegiul Sanitar. (F.S.) Narcisa Hornoiu pRjSiffrírri^jrtsi^^O HmÁl^UvTMUKSySol^^ 0251/41.31.00, 41.32.00; Tirgu Jiu 0253/21.26.00;Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60.^