Gazeta de Sud, august 2005 (Anul 11, nr. 3177-3203)

2005-08-01 / nr. 3177

* în ultimele săptămîni Șase primari din Gorj s-au ales cu dosare  penale pagina # • Primărița din Scoarța, Mioara Andronie, campioană la dosare penale • Mioara Andronie este cercetată pentru modul în care a fost modernizat sediul primăriei • Edilul din Roșia de Amaradia s-a ales cu un nou dosar penal pentru luare de mită, acesta fiind cercetat pentru aceeași faptă de Parchetul Național Anticorupție București . Ceilalți patru primari sunt anchetați pentru abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, în urma unor plîngeri care vizează retrocedările de terenuri Taloanele pentru concursuri pot fi găsite în paginile 2 și 14 După ce s-au autosesizat din Gazeta de Sud Procurorii au trimis-o în fața instanței pe mama denaturată de la Puțuri pagina V Constanța Gîtan, de 37 de ani, din satul Puțuri, comuna Castranova, a fost trimisă în judecată, săptămîna trecută, pentru săvîrșirea infracțiunii de rele tratamente aplicate fiului ei minor. _ Procurorul general adjunct PNA. Anchetele PNA, împiedicate de Curtea Constituțională Fostul primar al Bacăului, Dumitru Sechelariu, acuzat de săvîrșirea unor fapte de corupție și cercetat, într-un alt dosar, sub aspectul comiterii infracțiunii de spălare de bani, a fost eliberat din arest, pentru că, susțin judecătorii, probele depuse la dosar de procurorii anticorupție au fost „insuficiente pentru menținerea lui în arest“. în replică, procurorul general adjunct PNA, Adrian Horia Miclescu, a afirmat, într-un interviu acordat BBC, că nerealizările sunt cauzate de faptul că procurorii anticorupție nu sunt lăsați să-și facă treaba. Potrivit aceleiași surse, șeful Secției 1 din PNA a afirmat că Parchetul Național Anticorupție este împiedicat mai ales de Curtea Constituțională, care a limitat considerabil dreptul procurorilor PNA de a se implica în cazurile mari de corupție legate de înalții demnitari. „Această decizie creează o mare problemă instituției și vă dau un exemplu: plecăm într-o cauză care în aparență nu spune nimic, investighezi opt luni, arestezi, toată ancheta merge bine și ai surpriza să ajungi la implicarea unui personaj care face parte sau făcea parte din zona parlamentară. în momentul acela ai stopat ancheta, declini dosarul, se rupe continuitatea și riscurile sînt imense“, a declarat Miclescu la BBC. Fostul primar al Bacăului, Dumitru Sechelariu, împreună cu ceilalți doi învinuiți în acest dosar, Laurian Lucaș, fost viceprimar, și Dorinel Ifrim, șef Serviciu Cadastru la Primăria Bacău, au părăsit arestul vineri după-amiază, urmînd să fie cercetați în libertate de anchetatori. •Valentin BOLOCAN Procurorul general adjunct PNA, Adrian Horia Miclescu Judecătorul Constantinescu s-a înecat în Jiu Un judecător doljean și-a pierdut viața sîmbătă seară, înecîndu-se în Jiu. Magistratul Cornel Constantinescu, de 30 de ani, fost procuror, în ultima vreme, judecător la Judecătoria Segarcea, s-a dus sîmbătă cu un grup de prieteni la plajă, pe malul Jiului, în dreptul satului Comoșteni - comuna Gîngiova. Judecătorul Constantinescu s-a gîndit să folosească ocazia și pentru a prinde pește, fiind cunoscut drept un împătimit al pescuitului. în jurul orei 20.00, încins de canicula de peste zi, magistratul a intrat în apă să se răcorească și n-a mai ieșit. Rudele și prietenii l-au căutat, dar fără nici un rezultat, așa că au solicitat ajutorul pompierilor. Neavînd echipament de intervenție pe timp de noapte, pompierii, alături de polițiștii din comună, de polițiștii de frontieră și de cîțiva săteni, au așteptat dimineața, apoi au scotocit apele Jiului toată ziua de ieri, însă pînă la închiderea ediției nu reușiseră să dea de urma corpului neînsuflețit al judecătorului. (A.D.) de Octavian PALER Trei din Trei oameni din județul Gorj au decedat la sfârșitul săptămînii trecute din cauza caniculei. Temperaturile extrem de ridicate nu iau speriat pe unii gorjeni, care au mers pe cîmp. Așa a fost și cazul lui Grigore Catrinoiu, de 35 de ani, din localitatea Rugi, comuna Turcinești. Tînărul se afla la cosit, pe un cîmp de la marginea satului. Din cauza căldurii puternice, bărbatului i s-a făcut rău și a căzut. Cîțiva localnici care erau la cosit au intervenit și l-au transportat cu o căruță pînă în sat, de unde a fost dus cu o ambulanță la Spitalul Județean din Tîrgu Jiu. Medicii nu au reușit însă să îl salveze pe bărbat. în urma necropsiei cadavrului, s-a stabilit că tînărul a decedat ca urmare a unui accident cerebral produs din cauza căldurii. Altui gorjean i s-a făcut rău ieri-dimineață în timp ce se afla împreună cu familia la masă. Laurențiu Chirițoiu avea 39 de ani și era din Roșia de Amaradia. Acesta ieșise de dimineață prin curte cu treburi, însă nu se plînsese că ar avea probleme. Bărbatul a făcut stop cardiac în salvarea care îl transporta spre Spitalul din Tîrgu Cărbunești. Cadavrul a fost depus la morgă, pentru efectuarea necropsiei și stabilirea cauzei exacte a decesului. Ultima victimă a caniculei a fost o bătrînă din satul Suseni, comuna Runcu. Femeia a murit ieri-dimineață, la puțin timp după ce se plînsese unor vecini că omoare capul. • Eugen MĂRUȚĂ gorjeni au murit cauza caniculei DIGRESIUNI Spuneam săptămâna trecută că numai în meteorologie se pot face, la noi, niște pronosticuri, cât de cât, sigure. In politică, nu. De aceea mă întrebam: „S-a terminat criza?" Mulți ziceau, atunci, că, o dată căzută miza alegerilor anticipate, compromisă de refuzul premierului Tăriceanu de a-și da demisia cum anunțase irevocabilii, apele politice se vor liniști. Eu eram sceptic. Mă gândeam că sunt prea multe interese personale și de grup în criza care a tulburat această vară, pe malurile Dâmboviței, pentru ca interesul public să se impună. Ei bine, din păcate, nu m-am înșelat. Săptămâna trecută ne-a demonstrat cu prisosință că situația nu e deloc limpede, nici la liberali, nici în Alianța portocalie. Și nici în raporturile dintre Palatul Cotroceni și Palatul Victoria. Semnalul reinflamării spiritelor l-a dat consilierul prezidențial Theodor Stolojan, care părea retras în culise. După faimoasa scenă, nici până azi clarificată, în care, bolnav sau nu, Theodor Stolojan s-a retras din cursa prezidențială, în toamna trecută, iar Traian Băsescu a plâns la conferința de presă, determinându-i pe mulți jurnaliști să-l suspecteze de cabotinaj, Stolojan n-a mai ținut prima pagină a ziarelor. N-a mai jucat un rol de prim plan. Și, brusc, a pus pe jar lumea liberală. Fără să se sinchisească prea mult că, în calitate de consilier la președinție (calitate pe care n-o putea lăsa la garderoba Palatului Cotroceni) nu era prea constituțional să se amestece în treburile interne ale unui partid, Stolojan s-a oferit ca depa nator de tensiuni la PNL. Și n-a făcut-o discret, ducându-se la fruntașii liberali pentru a le da, eventual, sfaturi. A creat un adevărat „show" public, cu suspans, dând declarații despre declinul credibilității liberalilor din postura unui posibil „salvator". Ceea ce nu putea decât să creeze suspiciuni și dubii. N-au fost puține vocile care au sugerat (când n-au spus-o direct!) că Theodor Stolojan avea o misiune încredințată de Traian Băsescu, supărat de „răzgăndirea" premierului în chestiunea demisiei, care a dat peste cap toate calculele făcute la Cotroceni în legătură cu alegerile anticipate. Nici nu s-au terminat rumorile stârnite de descinderea lui Stolojan la PNL și a venit al doilea semnal. Mona Muscă a aruncat peste cărbunii, bine încinși, ai crizei din PNL o nouă cantitate de gaz. Deși votul din Delegația Permanentă care trebuia să decidă soarta lui Călin Popescu Tăriceanu ca premier și ca președinte al liberalilor a fost secret și a consfințit rămânerea lui Tăriceanu în ambele fotolii, Mona Muscă a ținut să-și dezvăluie opțiunea negativă și să-și anunțe demisia. Mai mult, a făcut din nemulțumirile sale, legate de ezitările premierului, un spectacol care a ținut afișul câteva zile în presă. Ideea de bază a doamnei Muscă era că Tăriceanu „una spune și alta face" și că „principiile" o obligă să demisioneze. Această subită invocare a „principiilor" în politica autohtonă unde, de cincisprezece ani, n-a existat nici un semn că se gândește cineva la „morală" a dat de bănuit. Mulți au văzut în demisia doamnei Muscă o nouă încercare a lui Traian Băsescu de a determina, prin intermediari, direcția dorită de el la PNL, înlăturând surprizele gen Tăriceanu. Alții i-au dat un sens mai pragmatic, legând-o de dorința doamnei Muscă de a fi observator (cu 7.000 de euro pe lună) la Parlamentul European. In acest moment, răceala dintre Palatul Cotroceni și Palatul Victoria numase nici măcar Un secret al lui Polichinelle. La întîlnirea cu Asociația corespondenților de presă străină din România, Traian Băsescu s-a referit la ipoteza unui „derapaj major"în Alianță datorită disputelor din PNL. Și, forțând din nou limitele Constituției, care îi impun să se considere „deasupra partidelor", nu s-a ferit să adauge că e gata să intervină în caz că e amenințată Alianța. După cum se vede, criza continuă. Deocamdată, au luat vacanță doar zvonurile. Continuă criza Numerele cîștigătoare la extragerea LOTO 6/49 Numărul NOROC 9425286 întrebarea zilei la www.gds.ro Se va comasa regia de apă cu regia de termoficare? DA: 36% N: 64% 3948407 008920 Tiraj: brat 29.110 Radio 97,4 FM www.radiosud.ro CURS VALUTAR Dosar SUA EURO Gram de aur 29.164 35.237 400.360 CALENDAR ORTODOX Scoaterea Sfintei Cruci; Sf. 7 Mucenici Macabei. (începutul Postului AdormiriiJ&gioLQcunpului) Xa Till O ABONEAZA-TE ACUM 0251/412.146 Telefon reclamații 0251/412.146 abonament de la chioșc 8.90 lei 18.20 lei VREMEA IN OLTENIA Craiova Slatina Tîrgu Jiu 21 "C - 35 ° C 21 "C - 35 ° C 18 ° C - 33 ° C Dr. Tr. Severin 22"C - 34 ° C yt ISSN:1841-1762 .IM XI Telefoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00,41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00; Dr.Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60