Gazeta de Sud, decembrie 2007 (Anul 13, nr. 3894-3915)

2007-12-08 / nr. 3900

!GAZETEA de SUD Director: Adrian VOINEA Nr. 3900 I 12+12 pagini | www.gds.ro | Sâmbătă - Duminică, 8 - 9 decembrie 2007 | Preț: 1 RON w Vânătoare de rechini Universitatea Craiova dă astăzi piept cu marinarii de la Farul, echipă cu foame de puncte în debutul returului de campionat. Știința vrea să repete jocul bun din tur, când a învins cu 4-0 pe stadionul Ion Oblemenco, dându-le speranțe fanilor că se va putea bate pentru un loc de cupă europeană. După acel meci, alb-albaștrii s-au prăbușit și au ajuns ciuca bătăilor. Conducerea Farului a declarat că nu se gândește decât la victorie, în timp ce antrenorul Nicolo Napoli a spus că jucătorii lui ar trebui să aducă puncte de la Constanța. pagina 12 Meciul de la Constanța va fi mai dificil decât cel din tur Furt din Electroputere, pe mână cu paznicii Reprezentanții firmei Cummins Generator Technologies Romania SA (AVR), situată în incinta SC ELECTROPUTERE SA, au sesizat poliția că, în ultimele luni, din interiorul atelierelor au fost sustrase diferite cantități de cabluri din cupru pentru conexiuni, folosite în procesul de producție pentru bobinarea statoarelor generatoarelor de curent. La sugestia polițiștilor, firma a instalat un sistem de supraveghere video. Cu ajutorul acestuia, în noaptea de 4 spre 5 decembrie au fost surprinse imagini în care opt angajați ai societății sustrăgeau cablurile de conexiune din cupru de pe mai multe tambure, după care bucățile de cablu tăiate erau puse în containerele destinate deșeurilor și apoi scoase din unitate. „Cablurile au fost scoase din incinta SC Electroputere SA, cu complicitatea agenților de pază, apoi valorificate la romii ce locuiesc în zona străzii Râului“, informează IPJ Dolj. Valoarea prejudiciului creat în noaptea de 4 spre 5 decembrie este de 3.022 de lei, contravaloarea a 151 de metri liniari de cablu cu diametrul de 50 de milimetri. Lucrătorii Secției 3 Poliție Craiova i-au identificat între timp pe cei opt muncitori surprinși de camerele de supraveghere. Este vorba despre Ion Vasile, de 43 de ani, Costinel Vasile, de 45 de ani, ambii din Seaca de Câmp, Nicolae Budana, de 54 de ani, Bogdan Buzata, de 20 de ani, Iulian Stanciu, de 22 de ani, Cristian Mustața, de 28 de ani, Costinel Smeu, de 22 de ani, toți din Craiova, și Ecaterina Petre, de 49 de ani, din Pielești. Toți au fost ridicați vineri de la serviciu de polițiști și conduși la secție, pentru a fi audiați. Cei opt sunt cercetați în stare de libertate de Parchetul Judecătoriei Craiova pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat. Adrian DINU COMENTARIU Era prin 2004, după ce PD și PNL anunțaseră că vor forma o alianță electorală. PSD sub Năstase părea atotputernic și abuza de situație. Abia formată Alianța D.A. și cu perspective electorale slabe la orizont, Valeriu Stoica a ieșit public și le-a propus celor două partide să fuzioneze. Asta nu a făcut decât să agite apele pe lângă barca abia lansată la apă. Am participat atunci cu Valeriu Stoica la o emisiune. Ne-am cam iritat reciproc. El spunea că PD și PNL trebuie să se unească, pentru că dacă vor rămâne în structuri separate sub umbrela unei alianțe se va întâmpla exact ca în cazul CDR, iar la primul moment de relaxare vor începe scandalurile și fragmentarea. Eu spuneam că nu sunt motive să se forțeze nota și să se unească pentru că obiectivul comun era limpede: înfrângerea PSD și guvernarea; în plus, protocolul foarte bine pus la punct de Stolojan și Băsescu părea a fi un instrument bun pentru a rezolva neînțelegerile; în fine, ultimul meu argument spunea că nu are rost să aglomerezi într-o structură unică formațiuni cu identități doctrinare diferite. Nu că aș fi dintre cei care pun mare preț pe discursurile partidelor despre doctrine, în România nu se face politică de doctrină și nici nu se guvernează după doctrine. Guvernul de stânga Năstase a luat măsuri de austeritate care de obicei sunt luate de dreapta. Guvernul de dreapta Tăriceanu este iresponsabil fiscal și dublează pensiile, riscând să falimenteze sistemul de pensii. Doar două motive să nu dăm doi bani pe orientările doctrinare în politica românească. Doctrinele au însă un rol intern în partide. Oamenii ăștia chiar se iau în serios când se bat cu pumnul în piept că sunt liberali sau social-democrați sau populari, deși cei mai mulți dintre ei sunt analfabeți la nivel de cultură politică și înțeleg doar vag ce înseamnă fiecare dintre acești termeni (altfel, nu s-ar spune în aceste zile că liberalismul de dreapta este incompatibil cu curentul popular). Ca să revin la disputa mea cu Valeriu Stoica, e limpede că el a avut dreptate. Cunoștea mai bine viața de zi cu zi a partidelor. Alianța D.A. a funcționat pe post de contrapondere la PSD, dar mai departe a clacat. Stoica avea experiență. A fost o lecție pentru mine, am subevaluat faptul că partidele noastre funcționează în primul rând ca grupuri identitare. Acești oameni bolnavi de politică, fără univers psiho-cultural personal, socializați în grup și autoeducați în spirit gregar funcționează pe logica: suntem noi și ai noștri, cei care luăm decizii în această cameră, oricine din afară e un străin și dușman. Această logică bate orice: interese strategice, doctrine, calcule electorale. Dacă desparți aleator un grup mai mare de politicieni români în două și îi încui în două camere, peste o săptămână, grupurile se vor urî de moarte. Gândiți-vă doar la Teodor Meleșcanu. Fost iese de Cristian GHINEA nist, fost susținător al lui Ion Iliescu. A rămas în PNL și e ministru în acel PNL care nu îl scoate pe Stolojan din fesenist. Mai gândiți-vă cât de mult se urăsc PNL și PSD, deși sunt oameni care acum trei ani erau în același partid, în unirea dintre PD și PLD simt ceva din logica de fier a lui Valeriu Stoica. Deja existau animozități între conducerile celor două partide. Lăsate să funcționeze separat, logica „noi și ai noștri“ ar fi funcționat implacabil. Obligându-i să se unească, îi obligi să discute într-un grup mai mare. Vor fi tensiuni, vor fi certuri, dar vor fi la comun. După ce m-am fript în disputa mea cu Stoica din 2004, le dau acum dreptate lui și celor care au pus la cale strategiafulger de unificare. O lecție de la Valeriu Stoica . Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Tânăr ucis într-o altercație Un tânăr din Târgu Jiu a fost ucis joi dimineață, în urma unui scandal produs în plină stradă. Cel care l-a înjunghiat a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, iar pedeapsa pe care o riscă pentru infracțiunea de omor calificat este de până la 20 de ani de închisoare ACTUALITATE / PAGINA 3 Carol I, statuie de 15 miliarde Statuia din bronz a lui Carol I a fost așezată vineri pe soclul pregătit de Primăria Craiova la intersecția străzilor Popa Șapcă și Ioan Maiorescu Sechestru pe bunurile lui Morega Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție au pus sechestru asiguratoriu pe bunuri mobile care aparțin lui Dan Ilie Morega, președintele Partidului Național Liberal (PNL) Gorj, potrivit unor surse judiciare. A fost pus sechestru pe mașini și aparatură. Bunurile imobile ale lui Dan Ilie Morega nu au putut fi puse sub sechestru din cauza faptului că sunt în proprietatea unor firme la care politicianul este acționar. Morega este urmărit penal în dosarul „Bani pentru partid“, în care liderul politic gorjean este cercetat pentru „folosirea autorității ori a influenței de către o persoană care îndeplinește o funcție într-un partid în scopul de a obține foloase necuvenite“. Urmărirea penală a lui Morega a început pe 24 aprilie 2007, când liderul politic a fost acuzat că lea cerut șefilor liberali din județul Gorj să strângă diferite sume de bani, inclusiv de la instituții publice, fondurile urmând să fie folosite în campania electorală. Liderul PNL Gorj, Dan Ilie Morega, nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere. Mihaela FLOROIU Rebeca nu va fi operată Rebeca Iulia, fetița rănită grav luni seară, în accidentul din localitatea doljeană Cârcea, nu va fi supusă unei operații chirurgicale pentru fractura de coloană. Remintim că, luni seară, Nicolae și Maria Bălănescu, de 45, respectiv 40 de ani, și-au pierdut viața după ce mașina pe care o conducea bărbatul a fost spulberată de un mărfar la trecerea la nivel cu calea ferată din comuna Cârcea. Fetița celor doi soți, Adina, de zece ani, a scăpat ca prin minune, doar cu câteva zgârieturi, iar Rebeca, nepoțica de cinci ani, a fost grav rănită. Medicii craioveni au stabilit că fetița a suferit o fractură instabilă de coroană vertebrală, iar marți dimineață a fost trimisă la Spitalul Urgență „Bagdasar Arseni“ din București. Conform conducerii Spitalului de Urgență Craiova, fetița nu a rămas internată la „Bagdasar“, medicii bucureșteni stabilind, în urma investigațiilor, că nu este nevoie de o intervenție chirurgicală. Copilul a fost transferat la Spitalul „M.S. Curie“, cunoscut ca Budimex, din București, unde a rămas internată pentru recuperare. Aldeziz MARIN Cotidian al oltenilor de pretutindeni Nu ratați ediția de luni, 10 decembrie! Veți afla totul despre amenajarea casei de sărbători în ALEGE casa ta în sărbătoare De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni REDUCERE 50% Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi.