Gazeta de Sud, ianuarie 2008 (Anul 14, nr. 3916-3940)

2008-01-15 / nr. 3926

Gică Popescu a venit ieri la Craiova pentru a clarifica unele lucruri legate de relația sa cu Știința. „Baciul“ a precizat că este interesat de echipa care l-a format și a admis faptul că ar fi dispus să preia Universitatea în cazul în care actualul patron ar renunța. Totodată, Popescu a susținut că jucătorii de la școala sa de fotbal din Bănie pot fi cedați oricând Științei, cu condiția să fie deținuți în coproprietate, și și-a exprimat încă o dată regretul că a ales să joace la Dinamo, greșeală pe care spune că a plătit-o cu vârf și îndesat. pagina 1 2 La analize, chiar și cu întârziere Pacienții care nu își fac analizele în cadrul Programului național de evaluare a sănătății nu vor mai putea beneficia de următoarele programe de acest fel pe care le va derula Ministerul Sănătății, a declarat ieri președintele Asociației Medicilor de Familie București - Ilfov, dr. Rodica Tănăsescu. Oficialul a menționat că următoarele programe de evaluare vor cuprinde ecografii mamare, mamografii sau testul Papanicolau. Dr. Tănăsescu a subliniat importanța unui astfel de program de evaluare a stării de sănătate: „In urma analizelor, am descoperit că a crescut numărul tinerilor predispuși la hipertensiune arterială, diabet zaharat sau boli cardiovasculare. De asemenea, se constată o creștere a obezității în rândul copiilor“. Pacienții se pot prezenta la analize nu numai în luna în care s-au născut, ci și ulterior. „Pot veni oricând, dar nu anterior lunii de naștere, căci este foarte important să se prezinte la acest control“, a spus dr. Rodica Tănăsescu. Adrian DINU De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD . Cotidian al oltenilor de pretutindeni Românii și-au luat sute de mașini de lux în 2007 Criticat și controversat încă de la aplicare, nivelul taxei auto nu i-a împiedicat pe românii cu dare de mână să-și înmatriculeze mașinile. Nici pe cele vechi, nici pe cele noi. Potrivit unei statistici realizate de Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative, numărul acestora a crescut în 2007 cu aproape 400.000 față de 2006, de la 4.104.835 la 4.501.266 de unități. Luate în ordine alfabetică, printre cele mai scumpe autoturisme înmatriculate anul trecut la nivel național și pentru care taxa auto este destul de mare, având în vedere că au o capacitate cilindrică de peste 2.300 cmc, se află Bentley, Ferrari, Hummer, Jaguar, Lamborghini, Maybach, Porsche, Wiesmann și Rolls Royce. Bentley Autoturismul Bentley a fost cumpărat anul trecut de 21 de persoane, dintre care 18 din București. Capacitatea cilindrică a acestei mașini poate ajunge până la 5.990 cmc, ceea ce face ca taxa auto să fie de aproximativ 5.000 de euro. Am putea spune că nu mai are importanță valoarea taxei, odată ce prețul unui autoturism nou este de aproximativ 200.000 de euro. Bentley second hand achiziționate în 2007 din străinătate și înmatriculate pentru prima oară în România au fost ceva mai multe, respectiv 26 la nivel național, dintre care 17 sunt în Capitală. Bugatti, cumpărat în Bacău De departe cea mai scumpă mașină, Bugatti a fost înmatriculată în Bacău după ce a fost achiziționată de Costel Cășuneanu. Autoturismul costă peste un milion de euro, având o capacitate cilindrică de până la 8.000 cmc, taxa de primă înmatriculare fiind de peste 6.000 de euro. Un singur autoturism Wiesmann a fost cumpărat anul trecut de la dealer sau producător și înmatriculat în București. Autoturismul costă „numai“ 100.000 de euro și are o capacitate cilindrică de 3.300 cmc, ceea ce face ca taxa de primă înmatriculare să se ridice puțin peste 2.500 de euro. 16 Ferrari în Capitală și Ferrari a fost la mare căutare. Anul trecut au fost înmatriculate zece autoturisme noi la nivel național, dintre care șapte în București, și alte 15 second hand aduse din străinătate, nouă dintre proprietari fiind din Capitală. Deși costă aproximativ 400.000 de euro, cel mai mic Ferrari are o capacitate cilindrică de 2.400 cm cubi, taxa de primă înmatriculare fiind de mai puțin de 1.000 de euro. Doar zece Lamborghini Nouă astfel de limuzine noi au fost cumpărate la nivel național, dintre care șapte în București, fiind aduse din străinătate și înmatriculate pentru prima oară în România doar trei, dintre care două în Capitală. O astfel de mașină costă minimum 250.000 de euro, având o capacitate cilindrică între 4.000 și 6.000 cmc, ceea ce face ca taxa auto percepută de stat să fie cuprinsă între 3.000 și 4.600 de euro. 240 Porsche noi Porsche este cea mai cumpărată mașină nouă din topul nostru, urmată de Jaguar. Anul trecut au fost achiziționate 240 de autoturisme noi la nivel național, dintre care 188 în Capitală și 163 de mașini second hand aduse din străinătate și înmatriculate pentru prima oară, dintre care 108 în București. Cu o capacitate cilindrică între 3.000 și 5.000 cmc, taxa de primă înmatriculare pentru Porsche variază între 1.600 și 3.800 de euro. Afrodita CICOVSHI 1 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Bătaie în trafic Ultimele evenimente înregistrate de polițiști arată că șoferii își pierd repede cumpătul și devin agresivi în traficul tot mai aglomerat din Craiova ACTUALITATE / PAGINA 3 Rovigo dizolvări pe bandă rulantă Au existat sau există cel puțin cinci societăți cu denumirea Rovigo, așa cum se numește actualul lichidator al ICM SA, toate având legătură cu avocatul Vasile Deleanu. Ultima dintre ele a luat ființă la puțin timp după declanșarea falimentului la ICM SA SOCIETATE /PAGINA 5 Medicii de familie vor lucra și pe ambulanță Medicii de familie din centrele de permanență vor acorda asistență de urgență la domiciliul pacientului, asemenea medicilor de pe ambulanțe. Această prevedere a fost cuprinsă într-o propunere legislativă a executivului, aflată, deocamdată, în dezbatere publică ECONOMIE/PAGINA 6 Capcanele băncilor la creditele ipotecare Multe dintre comisioanele practicate de bănci nu sunt comunicate viitorilor clienți. Comisioanele de rambursare anticipată a creditului sunt comunicate, în principal, celor care întreabă de existența lor S-a mai dus un calculator la Tombola Abonaților . George Ocnăreasa împreună cu soția sa Cornelia au venit să ridice premiul de care au aflat de la o colegă de serviciu. „M-a sunat o colegă să mă felicite și eu nu știam pentru ce. Atunci am aflat că am câștigat calculatorul și nu ne venea să credem. Este primul nostru premiu“, a mărturisit Cornelia Ocnăreasa. Calculatorul cel nou, AMD Athlon 64-3000+, cu RAM de 1GB, HDD 80 GB, DVD-RW și LCD 17“, va fi utilizat de băiat, în timp ce părinții vor continua să lucreze pe cel vechi. Ambii soți sunt contabili și țin evidența acasă. Se certau pe calculator cu copiii, dar acum situația s-a rezolvat. „Este chiar singurul lucru de care aveam nevoie în casă în acest moment“, a adăugat Cornelia Ocnăreasa. Anul 2008 a debutat cu mult noroc pentru familia Ocnăreasa, deoarece este primul premiu câștigat vreodată, iar decembrie a fost prima lună de abonament la Gazeta de Sud. GdS George Ocnăreasa a venit să ridice primul premiu al familiei Regulament „Tombola Abonaților“ în fiecare lună, abonații prin sistemul de distribuție propriu al GAZETEI de SUD sunt înscriși automat la Tombola Abonaților. Cititorii care se abonează prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății abonamentului pe adresa redacției. Pentru o transparență sporită, tragerile la sorți vor avea loc în a doua joi a fiecărei luni, la ora 14.00, la biroul de publicitate situat în Craiova, vizavi de Banca Țiriac și cinematograful Modern. Oricine poate asista la tragerile la sorți interactive.