Gazeta de Sud, ianuarie 2009 (Anul 15, nr. 4224-4246)

2009-01-15 / nr. 4233

> Victimele poleiului Zeci de mașini și persoane au căzut ieri victime poleiului care s-a așternut pe străzile și trotuarele din Craiova. Poliția Rutieră a înregistrat un număr triplu de tamponări, iar la Spitalul de Urgență ajunseseră până la prânz aproape o sută de persoane cu fracturi la mâini sau la picioare. Cel mai grav accident s-a petrecut pe Calea Severinului, unde o autocisternă scăpată de sub control s-a răsucit pe șosea și a lovit trei autoturisme staționate pe marginea drumului. —-----—------—pagina mm Un Volkswagen Passat s-a izbit violent de un stâlp, după ce a fost acroșat de o autocisternă Chestorul Virgil Ardelean, supranumit „Vulpea“, și-a prezentat ieri demisia de onoare din funcția de șef al Direcției Generale de Informații și Protecție Internă (DGIPI), în care fusese numit de fostul ministru al internelor, Gabriel Oprea. Ardelean susține, printr-un comunicat de presă, că a vrut să-și dea demisia încă de la debutul scandalului iscat de desemnarea lui în fruntea fostei „Doi și un sfert“, dar că ministrul Oprea, cu care s-a întâlnit de trei ori, nu i-a acceptat-o. Chestorul mai precizează că, de aproape trei ani, nu l-a văzut și nu a mai comunicat cu președintele Băsescu. Ardelean mai afirmă că România este formată din „numeroase câmpuri difuze de influență, unele dintre ele cu tendințe de a concura cu autoritățile de stat pentru a gestiona puterea în România, folosind o gamă spectaculoasă de infrastructură umană și financiară“. „Atenție că în poliție, serviciile de informații și în Parchete sunt zeci de Virgil Ardelean și de Vulpi“, își încheie acesta comunicatul de presă. Tot ieri, președintele PSD, Mircea Geoană, a declarat că partidul va propune până mâine o persoană pentru conducerea Ministerului de Interne. Adrian DINU Ardelean a demisionat de la DGIPI -r LK __________ ________________ Deunăzi am avut treabă la Minister. Ministerul este instituția majusculei în sine. Aproape toți oamenii care lucrează într-un Minister sunt niște creaturi majusculare; în fața lor, vizitatorul contribuabil se simte precum o nevolnică virguliță. Nici nu au apucat bine să mi se afunde tălpile în covorul moale de la intrare, că Portarul mi-a barat drumul. Portarul de la Minister poartă întotdeauna fireturi care îl majusculează suplimentar, l-am zâmbit Portarului, iar el, cerberul cu trei fireturi, m-a tratat cu morgă, în lanțul trofic al birocrației, contribuabilul este veriga cea mai de jos, un fel de plantă de ghiveci cu care se poate face orice. Portarul m-a plasat telefonic către Ușier, în acest caz o doamnă purtătoare de joc majusculat. Mi-am îndreptat zâmbetul către Ușier, care m-a invitat încercănat să-mi dau jos paltonul. N-aveam chef să țin paltonul în brațe, dar la insistențele Ușierului m-am conformat vegetativ. Alături de mine, o domnișoară aștepta la rându-i, virguliță intimidată, cu mantoul pe genunchi, începusem „să fac anticamera“. Aici este locul în care virgulițele au cele mai umede palme și cei mai muieroși ochi. De pe scaunul meu puteam să văd profilul a trei domni impozanți și ale lor degete ezitând timid în a bate în lemnul a trei uși diferite, dar asemănătoare prin plăcuța pe care scrie „Șef Direcția...“. Eu așteptam însă la ușa pe a cărei plăcuță scrie „Ministru“. în această ușă nu se bate NICIODATĂ! E ca și cum ai bate în poartă la Dumnezeu. Ușa se deschide și apare o tânără fardată minuțios. Ea este una dintre Secretare. Odată ce intri în Cabinetul Ministrului, se majusculează brusc și machiajul persoanelor care lucrează în acel sfânt perimetru. Dar să nu vă închipuiți că în spatele ușii pe care scrie „Ministru“ l-am găsit pe el, ci am fost întâmpinat de privirile a cinci Secretare, toate de sex feminin, îi aștept în continuare pe cercetătorii americani să descopere o „genă a secretarelor“ care se manifestă exclusiv la femei. Oricum, dezorientat de multitudinea ușilor fără plăcuță, ivite din spatele celei cu „Ministru“, am zâmbit. Am fost invitat politicos să iau loc și privit pentru întâia oară în ochi. Apăsat de aerul majusculat din încăpere, am început să studiez tablourile și medaliile de pe pereți. Din când în când, câte o majusculă mai trecea pe lângă mine aruncându-mi o privire. După câteva minute, în încăpere intră Șeful de cabinet, afabil și individualizat. Este a patra persoană pe care o întâlnesc în drumul meu către Ministru și, totodată, cea mai puțin majusculată. Este început de mandat și, prin urmare, în jurul lui roiesc vechi majuscule terorizate de perspectiva unei reveniri la statutul de virgulă sau recente majuscule care solicită îmbărbătate de noua anvergură „un birou cu telefon“. Toată această faună de minister înfuțe că timpul pe care Șeful de cabinet ar trebui să-l acorde actului guvernării. de Vlad MIXICH In sfârșit, mă aflu în fața Ministrului. Omul m-a întâmpinat cu un zâmbet și în secunda următoare a început să deplângă lipsa de profesionalism a celor din subordine. Francois Mitterand spunea că este nevoie de 60 de oameni pentru a guverna o țară. L-am întrebat pe Ministru câți oameni are el pentru a-și conduce Ministerul. „Mai puțin de cinci", restul fiind majuscule. România este condusă doar aparent de Geoană sau de Boc. Cei care influențează cu adevărat puterea sunt acele sute de majuscule care nu știu să zâmbească, dar știu să blocheze prin sertare hârtiile inconvenabile. Iar atunci când mergem la Minister, nu ducem niciodată flori Ministrului, ci întotdeauna „doamnei Secretare“. O vizită la Minister EDECA GROUP Str. Doljului, nr. 1B cele mai bune prețuri din Craiova garsoniere 22.000 euro 0351.420.179 - 0733.100.422 - 0752.442.834 (cd 35485) I Titlurile zilei ECONOMIE / PAGINA 6 Start la reduceri masive în magazine După ce, în perioada sărbătorilor de iarnă, pentru a se asigura că au vânzare, comercianții craioveni au făcut reduceri de până la 50%, cu o săptămână înainte de lansarea sezonului de soldări, produsele costă cu până la 80% mai puțin ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / PAGINA 7 Parlament dizolvat de președinte? O comisie de experți în drept constituțional, desemnați de președintele Băsescu, a făcut ieri mai multe propuneri de modificare a Legii fundamentale SPORT / PAGINA 12 Portarul Merlier nu se teme de concurență la Craiova Ultima achiziție a Științei, portarul belgian Pieter Merlier, susține că nu-i este teamă de competiția cu Bornescu și Lung junior și că are la dispoziție șase luni pentru a-și demonstra valoarea Stop investițiilor în școlile doljene! Directorii unităților școlare din Dolj care aveau pe lista priorităților pentru 2009 investiții capitale, modernizări, reabilitări trebuie să își ia adio de la lucrări. Potrivit reprezentanților Uniunii Sindicatelor Independente din învățământ (USI) Dolj, investițiile în școli vor stagna în acest an. „Am intrat în 2009 cu datorii la nivel de minister de peste 300 de milioane de euro, bani ce presupun investiții efectuate în școli în 2008 și neachitate. Pentru cei care au demarat deja noi lucrări în unitățile școlare din Dolj vom încerca să obținem banii necesari achitării acestora, însă stopați orice lucrări, deoarece prioritatea este achitarea datoriilor de anul trecut“, a precizat Constantin Rada, președintele USN Dolj. în plus, Diana Bușoi, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a menționat faptul că multe instituții școlare doljene nu au respectat normele de întocmire financiară privind investițiile. A fost prezentat chiar și un top al celor mai grave erori realizate de administratorii financiari ai unităților de învățământ. „Școala nr. 9, Școala nr. 29, Școala nr. 35, Școala nr. 36, Grădinița nr. 7, Grădinița nr. 37, Grădinița «Pinocchio», Liceul «Gheorghe Chițu», Colegiul Națiomal «Frații Buzești» din Craiova repetă cele mai grave erori, deoarece nu au respectat normele de întocmire financiară atunci când au realizat planul de investiții în unitățile școlare“, a spus Diana Bușoi. Ana DĂNESCU Invazie de mașini vechi Peste 52% din mașinile rulate introduse în țară după 1 iulie 2008, când a intrat în vigoare taxa auto, cu o vechime mai mare de zece ani, a spus ieri președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Popovici. Potrivit acestuia, dintre mașinile rulate intrate în țară în această perioadă, aproape 20% au fost respinse la inspecția tehnică a Registrului Auto Român. Conform datelor APIA, numai în luna decembrie a anului trecut au fost înmatriculate 155.000 de mașini second hand, în condițiile în care numărul autoturismelor noi vândute în aceeași lună a fost de 15.096 de unități, cu 10% mai puțin față de luna anterioară. Totodată, reprezentanții APIA mai arată că anul trecut, comparativ cu 2007, vânzările de mașini noi au scăzut cu 11,7%, ajungând la 339.176 de unități. Referitor la contribuția sectorului auto la economia României, membrii APIA au subliniat că aceasta aduce anual la bugetul de stat două miliarde de euro, numai din TVA. De asemenea, prin deducerea impozitului pe profit, industria auto asigură anual 130 de milioane de euro. Newsln