Gazeta de Sud, ianuarie 2010 (Anul 16, nr. 4526-4549)

2010-01-15 / nr. 4536

Un bărbat a murit intoxicat cu monoxid de carbon Un bărbat din municipiul Caracal a murit sâmbătă intoxicat cu monoxid de carbon, în urma unui incendiu care a izbucnit în gospodăria sa. Focul s-a declanșat la ora 14.50, pe strada Decebal, la locuința lui Dumitru N., de 56 de ani. La fața locului s-au deplasat pompierii cu o autospecială cu apă și spumă și un echipaj X SMURD. Proprietarul imobilului t1 a fost găsit în stare de inconștiență și a fost transportat de urgenă la Spitalul din Caracal, unde la decedat, „în urma incendiului “au ars acoperișul anexei gopodărești, bunurile din aceasta și o parte dintr-un perete de scândură. Cauza probabilă a incendiului a fost un scurtcircuit“, a spus Alin Bălășteanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt. Tot sâmbătă, a izbucnit un incendiu și în comuna Tătulești. Pompierii militari împreună cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Spineni și primarul localității Tătulești au lucrat aproape patru ore să stingă focul izbucnit în gospodăria Floarei. Flăcările au distrus o bucătărie de vară, anexele gospodărești, trei tone de furaje, două tone de lemne și două de cărbuni. Nimeni nu a fost rănit în incendiu. Pompierii au stabilit, din primele verificări, că focul a fost provocat tot de un scurtcircuit. Dana MIHĂILĂ Rutieriștii au * vânat mașinile neînmatriculate Zeci de șoferi au fost sancționați de polițiștii de la Rutieră. Pentru că în ultima vreme polițiștii de la Rutieră au întâlnit în trafic foarte mulți șoferi care circulau cu autoturisme ale căror numere de înmatriculare expiraseră, aceștia au întețit acțiunile de verificare. Ieri, mai multe echipe ale Poliției Rutiere au verificat 1 șoferii aflați în trafic pe DN 66, care face legătura între Târgu Jiu și Bumbești Jiu. Polițiștii rutieri, împreună cu cei din cadrul Serviciului de Investigații Criminale, au derulat o acțiune în zona Târgului Auto, prin care au verificat autovehiculele înmatriculate în alte state, precum și pe cele care aveau montate plăcuțe de înmatriculare cu numere provizorii. „Prin această acțiune a fost urmărit modul în care conducătorii auto respectă legislația rutieră. Cu această ocazie au fost controlate peste 50 de autovehicule. Cei 12 șoferi depistați încălcând normele rutiere au fost sancționați contravențional cu amenzi de aproximativ 5.000 de lei. De asemenea, a fost întocmit un dosar penal, a fost reținut în vederea suspendării un permis de conducere pentru conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului și a fost retras un certificat de înmatriculare pentru lipsă BCA. A fost depistat Cristian R.A., de 49 de ani, din comuna Schela, în timp ce conducea, la intersecția străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Ciocârlău, un autovehicul neînmatriculat și cu număr fals de înmatriculare, în cauză s-a întocmit dosar de cercetare penală pentru săvârșirea infracțiunilor prevăzute și pedepsite de lege“, a afirmat Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj. Mihaela FLOROIU EVENIMENT Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj a comunicat ieri că au fost inundate 200 de hectare de terenuri arabile necultivate în zona Ciuperceni - Desa, din cauza creșterii nivelului Dunării. Astfel, în județul Dolj au fost acoperite de ape până ieri-dimineață 60 ha pășune în Poiana Mare și 420 ha teren agricol în Desa, dintre care 170 ha fânețe, 100 ha pășune și 150 ha pădure. De asemenea, la Piscu Vechi, apa a acoperit 80 ha teren agricol, iar la Seaca de Câmp, 20 ha. Potrivit Direcției Apelor din Craiova, apa a pătruns în incinta Ciuperceni - Desa prin breșele rămase după inundațiile din 2006. Stația de desecare Duvalma este și ea inundată. Pompierii doljeni au precizat că, pe toată perioada în care a fost instituit cod portocaliu în sectorul Dunării Calafat - Zimnicea (între 11 ianuarie, ora 6.00, și 18 ianuarie, ora 6.00) se monitorizează permanent zonele cu potențial de inundații pentru stabilirea forțelor și mijloacelor necesare realizării lucrărilor de apărare, consolidare și supraînălțare a malurilor și digurilor. Reamintim că Institutul Național de Hidrologie a anunțat că pe sectorul Dunării Calafat - Zimnicea se estimează creșteri de debite și niveluri cu depășiri ale cotelor de inundație și atenție în perioada 11-18 ianuarie, fiind instituit codul portocaliu. Reprezentanții ISU Dolj au precizat că președinții Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență (primarii) sunt direct răspunzători de asigurarea permanenței la sediile primăriilor și de mobilizarea operativă atât a Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență, cât și a Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență. Direcția Apelor din Craiova a anunțat că, ieri, debitul Dunării la intrarea în țară a fost în creștere (11.000 mc/s), peste media multianuală a lunii ianuarie (4.950 mc/s). Pentru 15 ianuarie s-a prognozat că debitul Dunării va fi staționar la intrarea în țară; în aval de Porțile de Fier, debitele vor fi în creștere pe sectorul Gruia - Calafat, fiind menținută avertizarea hidrologică. Prefectul de Olt a mers în zonele inundate de la Corabia și Gârcov Prefectul de Olt, Leonid Moisiu, împreună cu directorul Cancelariei, Petre Lupu, au mers ieri-dimineață la Corabia pentru a vedea care este situația în zonele inundate de apele Dunării. Deși locuitorii din Corabia și Gârcov nu au fost afectați de inundații, reprezentanții Prefecturii Olt au vrut să se asigure că situația este sub control. „Am vrut să vedem care este situația, să ne convingem că lucrurile sunt bune. Am mers în toate cele șase localități - Corabia, Gârcov, Ianca, Grojdibodu, Orlea și Gura Padinii - care sunt în pericol de a fi inundate. Nu sunt probleme, locuitorii nu au fost afectați de inundații, iar apele nu au mai înaintat“, a spus Petre Lupu. 251 de hectare de pășuni și fânețe, 150 de hectare de pădure, două podețe și un pod, situate în Gârcov și Corabia, au fost cuprinse de ape luni și marți. Dunărea a inundat și o parte din faleza neîndiguită de la Corabia. Sistemul de Gospodărire a Apelor Olt monitorizează în continuare nivelurile și debitele apei. Dana MIHĂILĂ Aldezir MARIN Dunărea a inundat sute de hectare de teren Sute de hectare de teren arabil au fost inundate joi în zona Ciuperceni - Desa In urma unor filtre organizate de Inspectoratul de Poliție al Județului Mehedinți, Ii 7 zeci de mii de pachete cu țigări au fost confiscate în ultimele 24 de ore. Alin GHIDIULESCU Planurile a trei rețele de contrabandă, care aduceau țigări netimbrate din județul Caraș-Severin, au fost dejucate de polițiștii mehedințeni, înainte ca țigările să ajungă pe piața neagră din sudul României. Polițiștilor din Mehedinți le-a atras atenția un camion care venea cu un antemergător pe Clisura Dunării. Au tras pe dreapta mașina și au început controlul. Oamenii legii au măsurat lada camionului la exterior și au observat că este mai mare decât în interior. Camionul avea un compartiment amenajat special unde erau ascunse baxurile cu țigări. „Șoferul era folosit pe post de transportator. El nu știa cine îi încarcă mașina, însă știa cu ce, în orașul Moldova Nouă, șoferul oprea în parcarea unui restaurant, iar în acest timp cineva lua camionul și îl încărca, după care șoferul pornea la drum, însă pe această rută ocolitoare tocmai pentru a evita controalele polițiștilor. Autoduba avea de jur-împrejur pereți falși, în spatele cărora erau ascunse pachetele de țigări. Șoferul a cooperat cu noi, însă ceilalți trei care se aflau în antemergător au refuzat să recunoască dacă au ceva în comun cu transportul de țigări netimbrate. Urmează să se stabilească cine este la baza acestui trafic de țigări“, a declarat Nicolae Stoica, comisar-șef la IPJ Mehedinți. Polițiștii au descoperit că în compartimentul secret erau ascunse peste 26.000 de pachete cu țigări. „în ultimele 24 de ore, am organizat mai multe acțiuni pentru combaterea traficului de țigări de contrabandă. Camionul venea dinspre Băile Herculane și mergea pe ruta Motru - Târgu Jiu - Craiova, țigările fiind destinate pieței negre. în total, am confiscat peste 45.000 de pachete de țigări netimbrate. Acțiunile polițiștilor din cadrul IPJ Mehedinți vor continua în luna ianuarie“, a declarat Ștefan Ponea, inspectorșef la IPJ Mehedinți. Țigările au fost aduse dintrun loc secret din Moldova Nouă, șoferul camionului fiind plătit doar să transporte marfa. „Eu nu știu decât că le luam din Moldova Nouă și urma să le duc într-un peco în Craiova, de unde le lua altcineva, iar pentru asta eram plătit cu 200 de lei“, a spus șoferul autodubei cu țigări. în Baia de Aramă, în numai 24 de ore, poliția a sechestrat două autoturisme de lux în valoare de aproximativ 100.000 de euro, un camion și peste 50.000^* de pachete de țigări, care urmauu să ajungă pe piața neagră din România. Lovitură dată contrabandiștilor Șoferul camionului Pachetele cu țigări erau ascunse în spatele pereților falși ai autodubei sA .• *» Tombola câștigătorilor 10x100 lei ______________________________________ Șerban Marin, Craiova, str. Dealul Spirii, nr. 70 Stănciulescu Ion, Craiova, str. Constantin Severeanu, nr. 27A Olteanu Ion, Craiova, str. Gh. Doja, nr. 58 Toader Florea, Craiova, Brazdă, bl. N9, sc. 1, ap. 4 Toma Floarea, Craiova, Calea București, bl. D4, sc. 2, ap. 2 Constantinescu Petre, Poiana Mare, str. 1 Decembrie 1918, nr. 9 Pruteanu Gheorghe, Craiova, str. Madonna Dudu, bl. 10, sc. 1, ap. 7 Badea Paraschiva, Craiova, Calea București, bl. C23, ap. 14 Constantinescu Elena, Craiova, str. Anul 1848, nr. 49 Zidaru Ion, Fratoștii Calculator ..... Anghel Zizi, Craiova, Calea Severinului, bl. B 04, sc. 1, ap. 14 întreținerea Popescu Ecaterina, Craiova, str. Petre Ispirescu, bl. 12, sc. 1, ap. 2 Danciu Eiselica, Craiova, Craiovița Nouă, bl. 1730, sc. 1, ap. 10 Popescu Tatiana, Craiova, Brazdă, bl. D30, sc. 2, ap. 18—----------------------------------------------------------------------------------------------------Cu întrebarea zilei la www.gds. Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală . Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud Economisești 58% față de prețul de la chioșc Gazeta de Sud aduce autoritățile chiar la tiner în cartier. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față în față, despre problemele cartierului în care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri în fiecare lună. Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între craioveni și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor unui anumit cartier. La întâlniri vor participa primarul Craiovei și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca vorbele autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Cartierul lunii: BARIERA VÂLCII Data întâlnirii cu autoritățile: Marți, 26 ianuarie, ora 18.00 Locul întâlnirii: Școala Generală nr. 14„Ion Țucuiescu" GAZETA de SUD . Cotidian al oltenilor de pretutindeni III • Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 17 lei 0251/412.146 TELEFON ABONARE (Autopromovare) (Autopromovare) r