Gazeta Sporturilor, ianuarie 1935 (nr. 1557-1586)

1935-01-01 / nr. 1557

M fb ANUL XII No. 15574 PAGINI 3 LEI ABONAMENTE Pe un an...............................................LEI 1000 Pa șase luni..................................................500 Institutiuni, Cluburi și Proprietari. . . . . 2000 MARE COTIDIAN SPORTIV Birourile : STRADA INGINER ANGUSL SALIGNY NO BUCUREȘTI. Fondatori: E. EMILIAN și E. MUNTEANU „ „ . Director: AL. MUNTEANU Prim redactor: N. PAPA GHEORGHE . PUBLICITATEA . DUPA TARIF Direcția 3.26.60 Administrație 3.26.60 Redacție și Provincie 3.26.69 Romania a învins Bulgaria ca n (i l) Așadar, povestea sa repetat. Ca și în ultimele sale matchuri, echipa României a avut din acelaș început vijelios. Și-a sugrumat adversarul la început până la o insurmontabilă diferență de trei puncte și a slăbit apoi încontinuu, până la un lamentabil sfârșit de match și la un pas de o înfrângere dezolantă. De ce?.. Ar fi injust să se decreteze că reprezentativa noastră de football nu știe să termine un match. Este adevărat că ultimele sale întâlniri au marcat aceeaș continuă și inevitabilă extenuare. La Berna, am condus în matchul contra Elveției, cu 2—0, și am terminat 2—2. La Triest, am condus în matchul contra Cehoslovaciei, cu 1—0, și am fost învinși cu 2—1. La Lwow am condus deasemeni. In U29, la București, am fost învinși de iugoslavi cu 3—2 după ce-i condusesem cu 2—0. La Atena, Joi, am condus pe greci cu 2—0 și am terminat cu 2-2. In Of! Aceiaș poticnire finală, care s-a repetat și el și a fost cât pe aci să ne aducă o înfrângere care în momentul când bulgarii erau distanțați cu 3—0, cu insunontabilul 3—0, părea imposibilă. Și totuși, noi continuăm să credem că reprezentativa noastră știe să termine un match. 1—0 la repriză cu Cehoslovacia, nu însemnează nimic. Footballul ceh are o clasă pentru care, în match cu noi, handicapul unui goal nu reprezintă mare lucru. Cu Elveția, acelaș lucru. Și, în zilele proaste, în matchurile în cari vigoarea reprezentativei noastre este frântă de un campionat prea lung, sau de un match într un anotimp în care obișnuit jucătorii noștri se odihnesc, oricare dintre adversarii noștri pot să refacă handicapul primei reprize. Deaceia, nici matchul de cri nu poa--------x: ATENA, 30. (Prin telefon). In fața a numai 2500 spectatori pentru că grecii se interesează doar de jocurile echipei lor, și pe un timp favorabil sa desfășurat azi după amiază pe terenul «Panatenaikos», matchuil dintre România și Bulgaria. In tribuna oficială au luat loc, d. Hagi Kiriakois, ministrul marinei și toți oficialii țărilor participante. Maithui a început la ora 3. D-lui Asproffheratos Grete să fixeze definitiv că echipa noastră reprezentativă nu știe să joace decât prima repriză. Am condus și ele pe bulgari. Diferența de clasă dintre noi și bulgari a fost gradată prin cele trei goaluri de la început. După un campionat extenuant însă, după matchuri de campionat cari reclamau pentru istovirea jucătorilor noștri câteva luni de odihnă indispensabilă, repriza doua din matchul de ori cu Bulgaria nu putea să fie mai bună. N’am învins deci pe bulgari decât cu o singură și norocoasă diferență de un punct, deși anul trecut i-am strivit sub coutul unui dezastruos 7—0. Cu explicația extenuării de mai sus rezultatul nu mai pare chiar atât de neașteptat. Dar, în afara execrabilei condiții fizice a jucătorilor noștri, rezultatul de er cu Bulgaria mai are și alte explicații. Mai întâi, felul cum a fost selecționaatu CCluijjid. S áin jfiUin o ionUație mai fericită. Apoi, forma slabă a câtorva selecționați: Robe slab, Burdan slab, David inexistent, Bindea execrabil (și de o lipsă de disciplină care ar trebui neapărat sancționată!...) Și, însfârșit, arbitrul. Fiindcă și arbitrul (grec), care a îngăduit bulgarilor un joc de o brutalitate exasperantă, a contribuit efectiv la rezultatul de or, care ne-a cimentat — cu un real și salvator noroc — un loc destul de convenabil în clasament. Mai avem deci un singur match de disputat, cu Iugoslavia. Cel mai greu match, în cele mai grele circumstanțe, cu cel mai redutabil adversar, iarna, pe teren străin, cu echipa vlăguită, nefericit selecționată și avariată în câteva din posturi. Și totuși, avem încă o șansă!... George Fulgacia) i s’au aliniat următoarele formații : România : Crețeanu, Sucitulescu, Albu, Robe, Iuhasz, David, Bindea, Covaci, Ciolac, Bodola, Dobai- Bulj/aria .* Savoff; Efremoff, lanakieff; Covaceff Rafaiioff, Gabrowski; Angheloff, Mișcovsky, Lozanoff, Pecheff, Panceff. re din minutul 7 joacă cu brațul fracturat. Bulgarii se opun. Ne maiavând portar, Dobai trece în poartă, însă nu este lăsat de jucători. Se parlamentează circa 4 minute și se admite introducerea lui Burdan în locul lui Crețeanu. Angheloff bate lovitura de pedeapsă de la 11 metri însă trai de afară. La reluarea jocului, înaintarea noastră suferă o modificare: Bindea își schimbă locul cu Covaci. Echipa bulgarilor desfășoară un joc de apărare. In minutul 24 un fault pentru România este tras de Dobai, de la 20 metri, însă Savofi prinde batonul, înaintarea echipei noastre pare a se înțelege bine dominând situația și amenințând poarta adversarilor. BODOLA RIDICA SCORUL Teodoroff și Peteff, în posesia mingii, înaintează spre poarta lui Burdan, Sucitulescu însă degajează. Din jocul adversarilor Juhasz prinde, trimite lui Ciolac, acesta lui Covaci, din nou mingea ajunge la Ciolac care o pasează lui Bodola. Acesta trage și înscrie al doilea goal, 2-0 pentru România. Suntem în minutul 31. Jocul se mută la centru. Juhasz este peste tot terenul, dovedindu-se cel mai bun jucător. Un duel Rober Peșel, silește pe Albu să scoată în corner. AL TREILEA GOAL Jucătorul bulgar Panceff, care în matchul cu Iugoslvaia din 4 cornere a reușit sa transforme 3, execută lovitura. Sucitulescu însă degajează cu capul, trimițând lui Covaci. Acesta dă balonul lui Bindea care îl pasează lui Ciolac. El trage la poartă și marchează în minutul 37. 30 pentru România. Acest succes românesc în fata Bulgariei impresionează, iar galeria care, pentru a favoriza pe greci, ține cu Bulgaria. Pornind jocul de la centru, mingea ajunge la Covaci care pierde în fața lui Marianoff. Juhasz intervine și trece ibaldtaul lui David, acesta lui Bodola, apoi lui Dobai, care omorează la Covaci și arbitrul fluară offside. Ianakieff trimite mingea lui Efiemoff, acesta lui Gabrovsky, care driblează spre poarta României. Alhu interceptează însă greșit, trimite, lui Angheloff. Intervine Sucitulescu care degajează în tușe. Baloinul trece la Rafanoff care-l trimite lui Sucitulescu, acesta degajând, trimite lui Rafanoff care trage de aproape în brațele lui Burdan. Balonul degajat de portarul român, ajunge la Rafanoff, care pierde în fața lui David. Acesta îi trece lui Bodola, acesta lui Dobai care pierde în avantajul lui Rafanoff, căruia i-l ia Juhasz: încercarea acestuia de a înscri un nou punct pentru noi nu reușeșanihilată de Juhász care deschide o serie de passe între Covaci și Bindea. Tentativele de ofensivă ale bulgarilor nu reușesc și Makanoff, în speranța de a-și servi co-echipieri, trimite balonul la centru de, un la este luat de Covaci, care trage afară. Rafaildff ia balonul de la tul [UNK]* și-l passează lui Pe șef. E rândul lui David să intervină și mingea ajunge la Covaci. Ianakieff îl silește însă să scoată în put. Degajarea portarului bulgar este dusă T până la Alba care respinge cu capul. Angheloff interceptează, însă Juhasz bate în tușe. BULGARII MARCHEAZA Se produce o învălmășală în fața porții românilor. Balonul trece de la Juhasz la Rafanoff. Acesta îl trimite lui Angheloff care în minutul 46 înscrie primul goal pentru Bulgaria 3-1 pentru România, finalul « #n«f minVif i]: i mi jptU 1 t-rbitrul care tot timpul fost părtinitor, a lăsat intenționat să treacă un minut în plus. X--------------------- după un match dramatic Echipa noastră a condus cu 3-0, dar nu i-a lipsit mult ca să piardă Arbitrul a tolerat locul «agera! de dur al bulgarilor căruia au căzut victime Crețeanul 1 Cleiac. Cum a decurs jocul ATENA 30. (Rador). Astăzi a avut loc matchul de football dintre România și Bulgaria, în cadrul Cupei Balcanice. Jocul s-a desfășurat în fața a 2500 de spectatori pe un timp favorabil, cerul fiind acoperit. La ora 11.55 românii își fac apariția pe teren. Imediat după ei urmează arbitrul Asprogeracos (Grecia) împreună cu arbitrii de tușe: Vasilievici (Iugoslavia) și Stravopidos (Grecia), iar ultimii sosesc bulgarii.Se fac prezentările, se intonează imnurile, se trag la sorți terenurile și jocul începe. Bulgarii încep matchul printrun tele vioi. După câteva passe, Rafanoff lovește mingea cu mâna. De la 25 metri Sucitulescu execută lovitura liberă, trecând mingea lui Robe, care, plasat greșit, scapă în put. Românii trec în ofensivă, Bindea însă trage afară. Din minutul, bulgarii încep o ofensivă destul de viguroasă, silind pe Albu să oprească în extremis cu mâna. Penalitatea acordată nu a avut rezultat pentru că intercepția lui Crețeanu a fost salutară. Balonul degajat la centru este jucat de adversar, însă trece dintro passă a lui Sucitulescu la Ciolac, care passează greșit lui Janakieff. După două passe, mingea ajunge la Panceff care o trimite out. BODOLA DESCHIDE SCORUL Crețeanu degajează, Ciolac prinde și o trimite lui Bindea care trage la poartă. Savoff nu poate prinde și este nevoit să respingă cu pumnii. Balonul este oprit de Bodola,care știe să profite de această împrejurare și marchează primul goal, în minutul 14. 10 pentru Româna. Mingea bătută de la mijloc ajunge repede în posesia românilor cari încurajați de primul succes intensifică ofensiva, ajung prin passele înaintașilor, până lângă poartă, însă Ciolac trage afară. Bulgarii răspund printr’un contraatac, care nusă n’a realizat nimic. BULGARII RATEAZA UN PENALTY La o învălmășea!» în fața porții lui Crețeanu, David lovește mingea cu mâna, pentru care masiv arbitrul acordă lovitură de pedeapsă dela 11 m. Românii cer înlocuirea lui Crețeanu cu Eri, în timpul difuzării matehului România—Bulgaria, spencherul a lansat un mesaj pentru oficialii F. R. F. A., prin care i-a rugat, în numele secretarului general al Rombolului, să expedieze cu primul tren la Atena pe Zomborg, deoarece Crețeanu a fost rănit, iar Burdan este ieșit din formă. La receptarea acestui mesaj, s-au sesizat atât oficialii din Timișoara, unde se găsea Zombory, cât și cei din București. Dat fiind faptul că Zombory nu poseda pașaport și că până la plecarea Simplonului nu erau disponibile pentru facerea formalităților decât două ore, d. dr. Cornel Lazăr, președintele Ripensiei, a intervenit imediat la autoritățile din Timișoara. CHESTORUL IN GOANA DUPĂ COMISAR Chestorul politiei Timișoara, un sportiv convins s-a pus imediat la dispoziția d-lui dr. Corrnel Lazăr pentru obținerea pașaportului. Eri fiind însă Duminică, comisarul însărcinat cu eliberarea pașapoartelor nu a putut fi găsit decât după ce chestorul a pus pe urmele lui mai mulți agenți de poliție1. Dar a fost găsit la timp, adică Zombory a mai putut urca în Simplon. INTERVENȚIILE DE LA BUCUREȘTI In acelaș timp, oficialii federației rămași în București, după ce au luat contact telefonic cu d. dr. Cornel Lazăr, au început intervențiile pentru obținerea vizei iugoslave. Erilegațiile neavând serviciu, un delegat al Rombolului sa prezentat acasă la d. ministru Ciolac Antici, plenipotențiarul Iugoslaviei în România. UN MINISTRU sportiv Ministrul Jugoslaviei care era bolnav în pat tocmai terminase de ascultat retransmisia matchului la radio. A primit imediat pe reprezentantul Rombolului și s-a declarat gata să faciliteze plecarea lui Zombory. Cum nu putea pune viză pe pașaportul care în acel moment se efectua la Timișoara, a dat dispoziții speciale poliției vămii Chichindia, stația de frontieră a Iugoslaviei, pentru a permite trecerea lui Zombory. MORAVETZ N’A FOST GĂSIT D. Bucur Bârsu, membru în Biroul federal a cerut, pe proprie răspundere, să fie trimis și Moravetz la Atena, deși oficialii prezenți la Balcaniadă nu l au solicitat. In acest scop d-sa a telefonat la Timișoara. Moravetz a fost însă căutat pretutindeni, fără să fie găsit, așa că în cele din urmă proectul acesta a fost abandonat. O SUGESTIE A D-LUI CAP. COMANDOR MINCU In timp ce se făceau tot felul de demersuri pentru ca echipa să nu fie lipsită de portar, s-a prezentat la Federație d. căpitan comandor Mincu, din subsecretariatul aerului, care a dat o sugestie foarte interesantă și anume: să se intervină pe lângă d. comandor Bănciulescu, secretarul general al Aero Clubului Regal al României pentru transportarea cu avionul a lui Zombory. Nu s'a putut face însă uz de această sugestie interesantă, deoarece Federația a fost anunțată între timp că Zombory plecase din Timișoara. ZOMBORY, AȘTEPTAT LA GEVGHELI Interesându-ne telefonic la poliția vămii Jimbolia, ni s’a comunicat că Zombory a trecut în Iugoslavia. Deoarece viza greacă nu a fost încă obținută, Zombory va fi așteptat la Sergheli (granița greco-jugoslavă) de către un delegat al consulatului român din Atena, care-i va facilita trecerea. Zombory a plecat la Atena D. ministru Ciolac Antici a intervenit personal pentru facilitarea plecării. Romboiul a intenționat să-l trimită și pe Morawetz. D. comandor Dănciulescu s-a oferit să-l transporte pe Zombory cu avionul său personal MORAWETZ SEPCI Ultima ora D. comandor Banciulescu pleaca azi la Atena împreuna cu Șepci că Târziu noaptea am aflat existând temerea că Zombory n’ar putea ajunge în timp util la Atena. Rombolul îl va trimite și pe Șepci. In acest scop s’a apelat la d. comandor Bănciulescu. D-sa s’a declarat gata să plece azi cu Șepci la Atena. Pentru aceasta d-sa s’a deplasat noaptea la Brașov, ars deși avea garaj avionul propriu. Azi la ora 1 d-sa va fi în capitală, iar la ora 12 va decola. Aseară, Șepci a plecat din Satu Mare, unde se găsea incidental și va fi azi dimineață în București. La ora 4.30, avionul, dacă timpul se va menține favorabil, va ateriza la Atena. im Marți I Ianuarie 1931 Repriza doua Reintrarea echipelor pe teren după pauză, dă ocazie spectatorilor să manifesteze pentru Bulgaria. Toată lumea strigă: Bulgaria ! Bulgaria ! Fiind în posesia balonului, bulgarii par hotărâți la o ofensivă puternică, instalându-se pe terenul romanilor. Din câteva passe reușite mingea ajunge a Bafanoff care trage, la poartă însă afară, pe lângă bară. Balonul ajunge în posesia românilor și este jucat prin passe precise între: Albu, Ciolac, Bindea, Covaci, Ciolac și Dobai. Se produce o învălmășală la poarta bulgarilor. Portarul intervine și mingea este condusă de bulgari. Robe face eforturi de a împiedica continuarea ofesivei și se iscă o ceartă între el și Efroimoff, fapt care determină pe arbitru să acorde lovitură liberă. Portarul bulgar Saroff este Înlocuit prin Dermonsky. Bulgarii continuă atacul, Jîjbe insă interceptează și trimite un Juhász care nefiind plasat, pierde- Prinde Rafanoff, trece greșit lui Covaci, care pasează lui Bindea. Intervine însă Makianoff care degajează, scoțând mingea afară. Balonul condus apoi de români ajunge la Robe care și el degajează afară. Panceff intervenind face ca arbitrul să acorde out pentru Româna. Balonul este prins de Robe care-i trece lui Juhasz. Acesta passează înapoi lui Robe, care neplasat lasă să iasă balonul afară. Imediat se produce un atac al bulgarior. UN NOU GOAL AL BULGARILOR In minutul 4 Angheloff în posesia balonului înaintează spre poartă. Albu întervine degajând la Robe, care este deposedat de minge de Angheloff. Acesta întoarce lui Panceff, care în minutul S transformă cu capul 3-2 pentru România. La reluare românii par istoviți. In schimb bulgarii, încurajați și de public, joacă din ce în ce mai vioi. Robe nu-și mai păstrează locul, permițând lui Angheldff să înainteze cu balonul. UN MOMENT PENIBIL Albu intervine și trimite încet lui Burdan. A lipsit puțin ca Albu să nu marcheze în propria poartă, pentru că a trimis balonul în coiful drept,, surprinzând pe portar, Burdan de data aceasta a reușit să prindă un balon greu. Continuând jocul, Bindea trece la atac, pasează lui Ciolac însă la«nakieff scoate în corner. Bindea bate un corner foarte frumos, insă Dobai trimite mingea afară. Românii par a se reface. Profitând de câteva situații prielnice, Robe se strecoară până aproape de poarta adversarului și trage fulgerătorr, însă peste bară. A fost un moment de emoție ! Suntem in minutul 7. Mingea ajunge în posesia lui Gabrovsky, însă David o interceptează și o trece cu lovitură de cap lui Juhasz. Mai rapid însă, Angheloff prinde și trage în brațele lui Burdan. Halfii bulgari, schimbând între ei și făcând câteva passe reușite, trimit prin dribblinguri balonul spre poarta românilor. Intervine Robe care trece lui Ciolac, însă Rafanoff interceptează și scoate în put. Degajarea este prinsă de Robe, acesta dă lui Covaci și apoi lui Ciolac. Acesta trimite lui Bindea, care trage afară. Românii au câteva faze repezi, sclipiri de viteză și de precizie, dar curând se lasă dominați. Aceasta se observă prin faptul că halfii se retrag în apărare. Cu această ocazie, publicul devine din ce în ce mai agitat. Pe chef fiind în posesia balonului, silește pe Albu să scoată în corner. Din nou bate Panceff, Sucitulescu salvează cu greutate. RANIREA LUI CIOLAC O ciocnire între Ciolac și Todoroff silește pe arbitru să acorde lovitură liberă de la 16 m. românilor. Lovitura este ratată de Robe. Jucătorii români sunt dezorientați. Ciolac este rănit la picior dintr’o busculadă cu Todoroff și începe să șchiopăteze. Rafanoff combină cu Todoroff insă Sucitulescu intervine și trimite lui Bindea care oprește cu mâna. Penalizarea este trimisă în out. Burdan degajează slab și bate la Rafanoff, care trece lui Efreimoff, acesta lui Rodanoff și din nou bamul ajunge în out. Poarta lui Burdan este mereu încercată. Pe rând Albu și David pierd mingea. (Citiți continuare în pag. III-a)