Gazeta Sporturilor, iunie 1935 (nr. 1706-1734)

1935-06-01 / nr. 1706

2 Am subliniat în numărul nostru de ori vâlva pe care a stârnit-o înformațiunea referitoare la debutul lui Gogea Mitu. Vineri 7 Iunie, pe arena Venus, uriașul elev al lui Umberto Lancia va fi verificat — în sfârșit — pentru a se știe dacă are într’adevăr ștofă de boxeur, sau nu. Mii de telefoane ni s’au dat în aceiaș zi la redacție, mii de curioși — admiratorii lui Gogea Mitu — voind să li se confirme încă odată că într’adevăr, elevul lui Lancia va apare la 7 Iunie pe ring, urmând să-l înfrunte pe Grizzo. De câteva mii de ori am fost astfel obligați să repetăm la telefon o afirmațiune pe care o făcusem în gazetă, clar și răspicat: — Da, da!... Bogea Mitu debutează la 7 Iunie!... — Da, da!... Pe arena Venus!... — Da, da!... In match cu italianul Grizzo!.. Em, am adăugat primei noastre informațiuni, o declarație a lui Moll Spakow, în legătură cu șansele de victorie ale lui Gogea Mitu— Pentru debut, Gogea Mitu va avea în Grizzo un adversar redutabil!... ne-a spus Moți. In timp ce Grissixo este un hmi profesionist, cu experiență și cu suficientă meserie, Gogea Mitu va lupta cu dificultatea începutului. Mi s’ a spus însă că elevul lui Lancea lovește foarte tare. Calitatea aceasta poate să fie hotărâtoare. Se poate deci ca o dreaptă reușită să-i asigure lui Gogea Mitu o victorie prin Knockout asupra lui Grizzo chiar în matchul său de debut!... Nu știm cine a tradus această declarație, lui Grizzo. Italianul s’a simțit jignit de aprecierile lui Spakow și s’a grăbit să ne viziteze la redacție pentru o nouă Și categorică desmințire. — Am citit ce-a spus Spakow !... ne-a spus Grizzo. Evident aprecierile sunt subiective. Cred însă că declarațiile se fac pe ring, nu înaintea matchului. Fiindcă însă a fost inaugurat acest sistem de declarații, vă rog să notați, că Gogea Mitu nu va apuca, în material cu mine, trei reprize întregi. Va măsura cu cei peste doi metri ai săi, podeaua ringului, pentru cele 10 secunde necesare knock-outului. Am reluat antrenamentul în sala «Lucian Popescu» și Vinerea viitoare, adversarul meu nu va mai avea șansa pe care a avut-o Spakow, de a mă găsi fără suflu !... Așadar, Grizzo este sigur de victorie. O declarație mai categorică decât aceia de mai sus, este greu de găsit Rămâne de văzut acum, ce opinie are în această privință, Gogea Mitu REL’. BOX N Gogea In nu va mai reprize în hagii.f ...ne-a declarat Grizzo m GRIZZO -------2 OS------ ------ZOX WilhJ !’s MS !'D Uhi pentru titlul mondial gre a declarație a managerului Bertys După cum se știe, I. B. U. la degetul său oficial. După cum se știe, I. B. U. l-a deposedat pe Max Baer de‘ titlul de campion mord 1*7 !" "reqi,ia grea, deschizând pentru acest titlu o competiție. Motivul energicei hotărâri luată de I. B. U este faptul că Baer aa semnat în termen contractul pentru matchul cu Pierre Charles, challengerul său oficial. In America, hotărârea SB U-ului nu are autoritate. Pentru Europa însă Max Baer nu mai este campion, titlul mondial greu este vacant, iar pentru acest titlu a fost deschisă o competiție. In legătură cu această competiție, managerul Bertys ne-a făcut ori următoarea declarație, de un indiscutabil interes: — «Am trimes la I. B. U. înscrierea lui George Godfrey în competiția pentru titlul mondial greu» iu știu firește, cine se va mai înscrise» Sunt sigur însă că palmaresul Bosî Godfrey — care nu mai are nevoe de subiinieri — va cumpăni greu în ziua când vor fi desemnați cei doi competitori și cred că unul acești doi competitori den —ori cari vor fi ceilalți pretendenți — va fi GodfRey» GEORGE GODFREY Cupon de participare No. 43 la concursul campionatului înterșcolar de toeffta H Van Klaveren învingător HOLLYWOOD 30.—Van Klaveren a învins aici la puncte pe Kid Azteca. Prin această victorie Van Klaveren își afirmă dreptul de a întâlni pe Mac Larnin pentru titlul mondial al categoriei semi-mijlocii. '—-----ooxoo------— Sedig a Învins cu ușurința... ...pe Alec Pell, care a abandonat în repriza 6-a. Matchul s-a disputat la Londra. Pell, deși cu un cap mai înnalt ca Seelig și cu o alonjă superioară nu a putut face nimic în fața germanului care a făcut un frumos match și a câștigat fără nici o critică, toate reprizele. ooxoo ---------------Batry învingător la Roma ROUEN 30. — In localitate, Baudry a învins la puncte pe Xiarchopoulos; matchul a avut loc în Circul Municipal. Publicul a primit cu ostilitate decizia, deoarece văzuse pe grec câștigător. ---------opX' 00 Mâine seară la Valencia are loc matchtul Al. Browst- SangchIi Amânată din cauza ploii, reuniunea în cursul căreia trebuia să se dispute matchul Al. Brown—Sangchin pentru titlul de campion mondial la categoria cocoș, va avea loc mâine seară la Valencia. AL Brown a făcut la cântar, următoarea declarație: — «Voi învinge pe Langhin prin k. o. Înainte de repriza 7-a totul va fi terminat 1 .*• Suntem în așteptare. Vom vedea mâine seară, până la ce punct declarațiile napoleoniene ale campionului lumei, au fost justificate. La cântarul din naintea primului match, Al. Brown a depășit categoria CU 7oo grame. Abia după patru ore — în cursul căruia a făcut gimnastică intensă — campionul a putut să se debaraseze de cele 7oo de grame suplimentare. ---------ooXoo--------. -ooXoo- Tommy Watson a Învins pe Steyaert STRATFORD 30. — Tommy Watson a învins la puncte pe Giles Steyaert. In lupta la semidistanța, Watson nu și-a putut găsi cadența lui obicinuită: spre sfârșitul matchului, lupta a devenit pasionanta și schimburi dârze au fost plasate din ambele părți. Manevrele im Machtens Belgianul va fi suspendat LIEGE 30 (Rador). Boxeurul belgian Francois Machtens, a boxat, contrar programului său inițial, la Wolverhampton, unde a învins la puncte după 12 reprize pe Cartwright. Machtens, trebuia să boxeze eri seară aici cu chalengerul său oficial Dolham, pentru titlul național belgian. In ultimul timp însă el a anunțat că are un contract in România, pe care trebue să-l respecte riscând astfel descalificarea. Pe baza acestei scuze, i s-a aprobat anularea momentană a matchului, dându-i-se totodată și aprobarea Federației. Machtens însă a plecat în Anglia, unde a susținut un match cu Cartwright. Se dă ca sigur că Federația belgiană de box, va discuta și pedepsi pe Machtens. DOX ° °-------- Ringul internațional BARRAS, a făcut match nul cu Coti la Rouen. In cursul aceleiași reuniuni Bob Donnaers a învins prin k. o. în repriza 9 a pe Brulin. NATAȚIE Peter Sick a debutat cu o înfrângere BUDAPESTA 30 (Rador). Prima reuniune de natație la care a luat parte înnotătorul Peter Sick, cunoscutul campion mondial, s-a terminat prin învingerea lui. In cursa 100 metri crawl primul loc a revenit lui Csick (Ungaria) cu timpul 58 secunde, 6/10, înaintea lui Sick (America) 59 secunde, 8/10 și a lui Fischer (Germania) 1 minut, 00 secunde, 2/10. Sâmbătă va avea loc a doua cursă pe distanța 100 yarzi crawl. ATL,]ETISI Rezultate excelente la campionatele universitare ale Angliei La Londra au avut loc campionatele universitare de atletism. Deși timpul nu a fost tocmai favorabil totuși rezultatele obținute sunt excelente. De menționat isprava neozelandezului Jack Lovelock, care a alergat «mila» în 4 min. 13 sec. 4/5 bătând cu 5 sec. vechiul record universitar. Lovelock se va îmbarca pentru America pentru a întâlni la 15 iunie la Princeton pe Cunningham, Bonthrou și Veriake, cei mai buni milieri americani. REZULTATELE 100 yards: 1. Sweeney 10 sec 1.5. 220 yards: 1 440 yards: 1. 880 yards: 157 sec. 2/5. O milă : Lovelock 4 min. 13 sec 120 yards: garduri Finley 15 sec. 1/5. 2mile steeple: Scrosbrook 10min. 41 sec. 2/5 înălțime: West 1 m. 84. Lungime: Duncan 6 m. 72. Greutate: Howland 13 m. 71. 4.5. Hintze 23 sec. Stoneley 50 sec. 4. Stothard 1 min. La Cluj a început sezonul atletic Prima reuniune atletică organizată la Cluj de către Clubul Atletic din Cluj, a dat următoarele rezultate : 100 m. Dejenaru 11 s. 3; 300 m. Dejenaru 39 s.; 500 metri: Drimus (C. A. Jiul) 1 m. 13 s. 3; 1000 metri: Bodony 2 m. 54 s. 8; 3000 metri: Bodony 11 m.; greutate: Herseny 12 m. 85; disc: 35 m. 50; prăjină: Biro suliță: Biro 41 m. 70; Drimus f1 m. 27; Gargacan 3 m. 50; lungime: Șl LA ORAD1A S’A INAUGURAT ACTIVITATEA Atletismul bihorean și-a inaugurat activitatea prin disputarea unui recent concurs care a dat următoarele rezultate: înălțime fără elan: Szolnay 1 m. 38 ; înălțime cu elan : Szolnay 1 m. 60; greutate Fabian Hm. 34; disc: Damian 33 m.; sulița: Damian 48 m. Duminică 9 Iunie se va disputa la Oradea un important concurs atletic. v. Profitați de reducerea importantă acordată de telefoane începând de la ora 21, prima chema casele din străinătate cu care sunteți in corespondență, sau prietenii de departe. Pentru astă seară, organizatorii turneului de lupte americane de la Arenele Romane au aranjat un program excelent. Sunt programate elemente care au luptat în marile metropole, în matchuri vedete. De altfel, procentul spectatorilor a crescut de la reuniune la reuniune, publicul arătând un interes din ce în ce mai mare luptelor de «catch as catch can». Astă seară Arenele Romane vor găzdui patru întâlniri cari promit să dea loc la dispute extrem de înverșunate. Vor fi două lupte libere americane iar două matchuri de «catch as catch can». SALAH EL DINE—GULLEACOV Prima luptă a serii va fi formată din întâlnirea dintre campionul de box și de lupte al Egiptului, Salah el Dine, și campionul Basarabiei, Gusleacov. Primul, grație fizicului său, are cele mai mari șanse. Limita luptei este 20 de minute. VAN OPSTAL—BREITBART In cadrul unei lupte libere americane va avea loc revanșa dintre campionul Europei și al Belgiei, Van Opstal, și Breitbart. Primul lor match a dat loc la o bătălie crâncenă, arbitrul trebuind să oprească matchul din cauza nerespectării regulamentului. In aceste condițiuni revanșa de astă seară este așteptată cu legitimă curiozitate. IACOVACI—DRUELLE Primul match de «catch as match can* al serii va opune pe fostul campion al Europei de box, Leone Iacovaci, campionului oficial al Franței Druelle. Atât Iacovaci cât și Druelle sunt doi luptători de reală valoare, cari au făcut pretutindeni matchuri spectaculoase. In partidele susținute până în prezent în Capitală, au dovedit că posedă o tehnică foarte avansată. CHARLES DING—FROEHNER Matchul vedetă al serii va opune pe campionul oficial al Elveției, Charles Ding, campionului Prusiei, Froehner. Primul este un luptător cu renume mondial, care are la activul său printre altele și un match nul cu campionul mondial Dan Koloff. Adversarul său Froehner, este un element de valoare având un palmares de invidiat. Charles Ding, este în orice caz cel mai serios adversar al lui Godfrey în acest campionat. Noi îi acordăm primele șanse în matchul de astă seară. * Reamintim că prețurile de intrare încep dela 20 lei, iar cel mai scump loc este 80 lei, inclusiv intrarea în Expoziție. ntr’adevăr, diferența de timp dintre România și Franța este de două ore. Când la București este ora 21, la Paris este abia 19. Birourile lucrează, din plin, nu au început spectacolele, oricine, poate fi găsit la birou sau acasă. De ce prezintă lucrul acesta o mare însemnătate pentru noi. La ora 21, tariful telefoanelor, pentru convorbirile internaționale și interurbane se reduce cu 40%, față de tariful obișnuit de peste zi. Reducerea aceasta importantă durează toată noaptea, până dimineața la ora 8. Deci în intervalul acesta se poate vorbi cu provincia dar mai ales cu străinătatea. CU MINIMUM DE PRFfț La Paris, la Londra, activitatea este în plin, când la noi se poate vorbi cu tariful redus. De asemenea, la Budapesta, la Belgrad, la Praga, la Viena, la Berlin, la Zörich, la Roma, la Milano, diferența față de timpul nosstru este de o oră, ceea ce menține avantajul arătat mai sus. SOCIETATEA ANONIMĂ ROMÂNA WIft JSCANI, ■ Bina» .....- --- — -------" -n,-É. m ................. .........—.... . . . --- . ...— ■ ■ ■ ■ [UNK] ' '"■ [UNK] [UNK] ' ' ■ [UNK] MTM1'*11 LUPTE Patru lupte interesante aflisează la Arenele Romane Statul în luptă cu sportul —ooxoo—r-După taxele pe spectacole s-au luat dispoziții să nu se mai elibereze pașapoarte colective. Dlasarea echipei de atletism la Ljubljana în pericol O nouă pacoste vine ca o lovitură de măciucăt pe capul nenorocitului nostru sport. După taxele pe spectacole, care au și intrat în vigoare cu ocazia ultimelor reuniuni sportive, ministerul de finanțe, bazat pe o decizie a consiliului de miniștri a abrogat legea educației fizice care până în prezent înlesnea plecarea echipelor sportive în străinătate. Astfel, de azi înainte, echipele se vor deplasa pe pașapoarte individuale, plătinduse taxele integrale prevăzute conform lgii pașapoartelor. De Stefan Bogdanescu, directorul Timbrului din ministerul de finanțe a declarat că noua decizie a consiliului de miniștri vine să îngrădească exodul devizelor românești peste granițele țării. DEPLASAREA LA LYUBLJANA IN PERICOL Astfel stând lucrurilef deplasarea echipei combinate Viforul Dacia — C. F. R. la Ljubljana este în pericol. Este absolut imposibil să se ceară acestor cluburi cari deabia își pot înjgheba un buget de existență aproape 17.000 lei pentru o deplasare de 5 zile în străinătate !... Statul este în plină ofensivă împotriva sportului! I. L. SPORTUL ESTE LOVIT IN MUL RAND PRI Orice s’ar spune, excursiunile făcute de diverse case de transport și voiaj se vor face și de aci înainte, chit că ae va plăti în loc de 125 lei, 500 lei taxă integrală. Dar cum oare va putea atletismul pentru cei 32 atleți cari vor pleca la Ljubljana să plătească numai taxele de pașaport aproape 17.000 lei? AUTOMOBILISM In preajma rallye-ului București xox La 5 Iunie între orele 15—17 va avea loc pe șoseaua Jianu sosirea concurenților din rallye-ul București organizat de Automobil Clubul Regal Român cu sprijinul municipiului București și sub patronajul d-lui Alexandru Donescu primarul general al Capitalei. După sosire, între orele 17—18 concurenții vor executa proba de suplețe, înscrierile se mai pot face până la 1 Iunie orele 24 la sediul Automobil Clubului Regal Român, București, sau la Automobil cluburile regionale din țară. La această competițiune vor lua parte toți bunii automobiliști ai noștri. Nu va lipsi aproape nici unul dintre cei cari au participat Duminică la cursa de viteză pe kilometrul lansat. Provincia va fi de asemenea bine reprezentată, întrucât condițiunile rallye-ului sunt accesibile oricărui automobilist. Lipsa formulelor, a controalelor și a revizuirilor plictisitoare, face din rallye-ul București, o competițiune agreabilă și ușor de dus la bun sfârșit. Premiile destul de rotunjoare — organizatorii au alocat întrecerii o sumă de 126.ooo lei — constitue de asemenea o atracție, întrucât o performanță bună asigură concurentului respectiv, cel puțin acoperirea cheltuelilor de pregătiri și deplasare. Vom reveni. «GAZETA SAHTORIUW» ' ——xox- Rezonatele reamanei de lupte de aseară Moft i§>8»ale © w a íbsorbbiS pe Calcu medal i- --------- In fața unui public foarte numeros a continuat aseară la Arenele Romane turneul internațional de lupte americane. Cu această ocazie, campionul nostru de box la toate categoriile, Moti Spakow, și-a făcut debutul în luptele de «catch as catch can», arătând reale aptitudini. In ciuda greutății sale a arătat o viteză apreciabilă precum și o tehnică destul de avansată, dacă ținem seamă că a fost la prima sa luptă. In orice caz un debut foarte promițător. REZULTATELE TECHNICE Ilia Kiroff, campionul Bulgariei, a făcut match nul cu Martinville, campion.al Franței. După prima manșă care a revenit în 19 minute lui Breitbart, campionul Cehoslovaciei, iar a doua lui Druelle în 7 minute, arbitrul a descalificat în a treia manșă pe Breitbart pentru lovituri nepermise. Ambele lupte au fost libere americane. Primul match de «catch as catch can» al serii s-a disputat între George Wilson, campionul oficial al Angliei și Binacci, campionul Italiei de animat k. o. în 18 După o luptă destul Wilson a învins prin minute. Ultimul match de «catch as catch can» al serii a opus pe Moll Spakow, campionul României de box, lui Gutnecht, campionul Sarului. Reprezentantul nostru a învins prin punerea ambelor brațe în 6 minute. Spectacole TEATRE OPERA: Recital V. Karalli. TEATRUL NAȚIONAL: Trandan. roșiirn REGINA MARIA: Zeppelin. CINEMATOGRAFE CAPITOL: Program dublu «Premiare»: Departe de Civilizație și o idee genială. RQXY: Program dublu «Premiere»» Departe de și Q idei genială* O aventura îa