Gazeta Sporturilor, iulie 1939 (nr. 3168-3198)

1939-07-01 / nr. 3168

Iată, în rezumat, schema campionatelor naționale de sporturi tgnitice care se desfășoară Duminecă pe lacul Snagov. PARTICIPANȚI 4 schiffuri de 1 persoană, seniori: £ sportivi; 7 caiace de 2 pentru domni; 14 sportivL 5 sefaifuri de 4 plus 1 doamne; 25 sportive; 4 schiffuri de 2 domni; 8 sportivi. 4 caiace dublu doamne; 8 sportive; 5 schiffuri de 1 domni juiori, 5 sportivi, 6 schitluri de 4 plus 1 domni: 50 sportivi, 5 caiace de 2 mixte a câte 5 sportivi, 4 schiffuri de 8 plus 136 sportivi. Total 48 ambarcații, 158 sportivi și sportve, 22 sportivi de rezervă, 12 cluburi participante 14 antrenori 10 îngrijiori de bărci 22 oficiali. Parcursul în linie dreaptă 2000 m. Peutru domni la schiffuri, 1000 mi. pentru doamne la schiffuri, 5000 m. la caiace. Transportat la Snagov 70 lei dus și întors cu S. T. B. Cursele se vor urmări cu transmisiune radiofonică. Vor fi invitați toți oamenii de seamă ai țării, miniștrii, autoritățile, etc. Campionatele vor fi filmate, COMMITETUL ORGANIZATOR „1. CONDUCEREA ȘI COORDONAREA GENERALA Contr. Amiral Axll. .Păiș N. președintele FRSN,. Lt. Comandor Săvulescu Eugen, secretar general FRSN. 3. PREGĂTIREA TECHNICA Ing. Pavel Deac membru în Comitetul FRSN. Locot. Dimancea C., Șeful Centrului de Nave 11 odele. 3. PROPAGANDA Cristian Teodorescu, șeful biroului propagandă 4. TRANSMISIUNI ȘI INSTALAȚII DE RADIODIFUZIUNE Locot. Popescu Cicerone 1 Locot. Verdescu Aurel. COMITETUL CAMPIONATELOR NAȚIONALE DE CANOTAJ Juriu: Dr. Moga Romulus, Zeno Arsenovici, Procop Dumitrescu, Alex. Vasilescu, Lt. Cut. Șeicărescu. Arbitru Starteri de concurs Dr. Arsenovici Tiberiu, arbitru ajutor, ing. Racotă Vasile, Starteri, log. Kiki Dumitrescu, Havaiet Petre. Cronometrori: Leoveanu Const., Rozulea Mihai, König Alex. Transmisiuni: Locot: Țopescu Crocrone, Locot. Verdescu Aurel, Speaker, Cărini Morțun. NOTA 1. Schiff 1 senior: Cupa G-ral Gabriel Marinescu (2-4). 2. Schiff 1 juniori: Cupa Amiral Păiș <2-4 machete). 3. Schiff 2 vâsle: Cupa Ing. Caranfil (2-4). 4. Schiff 4-1-l domni; Cupa UF5R (perpetuu machetă). 5. Schiff 4-1-i doamne; Culpa Székely Ludovic (2-5). 6. Schiff 8-1-l Cupa MANI (3-5). 7. Caiac 2 mixt. Caiac 2 doamne: Cupa Eug. Titeanu 2-4. ....... ! 9. Caiac dublu domni: Cupa O. N. T. (2-4). . IVPWCE 12 cluburi, 14 antrenorii și 160 participanți Campionatele naționale de sporturi nautice în cifre Abonamente lunare [Lei 90 pe timpul verii primește„Cozelul Sporturilor“ unoașteți senzațiile ca notații lui? Nu ne îndoim, i iec ua Id In dumneavoastră și-a oferit plăcerea unei jumătăți de oră de plimbare cu barca pe lacul Cișmigiului. Ați fost desigur, mulțumiți de noutatea distracției, care, în acelaș timp vă măgulia veleitățile dumneavoastră de sportiv... încolo, nimic. Ați auzit că există niște curse pe apă, întreceri de «regate», care se desfășoară în Anglia între vâslașii universităților din Oxford și Cambridge. Unii dintre dumneavoastră ați admirat și la cinematograf fragmente din disputele acestea care se bucură de clișee în toate ziarele din lume. Dar n’ați urmărit, niciodată, fară îndoială, de visa o întrecere între vâslași, un campionat de sporturi nautice. Vreți s’o faceți? Prilejul cel ferit vi se oferă Dumineunde în organizaspecialitate se .donatele regiostice. Ceram văzut ori la Snagov Cunoaștem seriozitatea cu care se lucrează în această Federație care se bucură de sprijinul necondiționat al d-lui Paul Teodorescu, ministrul general Aerului și Marinei. Dar am fi crezut că un sport quasi-anonim ca acesta poate pune pe picioare o organizație care incumbă atâtea dificultăți. Ceia ce am văzut ori la Snagov, ne-a impresionat pur și simplu. Un adevărat sat olimpic. Aproape 200 vâslași din toată țara sunt cantonați acolo, departe de zgomotul orașului, trăind în corturi, luând masa împreună, culcându-se la orele 9 seara, și respectând odată cu mijirea zorilor, un program de educație fizică și antrenament impresionant prin seriozitatea lui, entuziasmant prin dragostea cu care se execută. O atmosferă de sport adevărat într’un cadru de pitoresc menit să alunge orice altă preocupare... Bucureștii, Timișoara, Aradul, Târgul Mureș, Constanța, sunt reprezentate în satul olimpic de lângă Snagov. Costume multicolore, Imrei de toate formele, vâslași bronzați din toate ținuturile țării. Opt ani, campion imbatabil fată-l de pildă pe acest uriaș Cerbatty, cu alura de Weissmuller, care și-a luat permisiunea să dețină campionatul național la stifuri de o persoană, vreme de opt ani consecutiv... E un tip modest (cu toată notorietatea lui în acest sport) care vorbește puțin și care se teme de ziariști. Când d. contra-amiral Păiș, președintele Federației de specialitate l-a întrebat despre proectele lui, Cerbatty i-a răspuns: „ Domnule președinte, nu cred să mai pot deține mulți ani campionatul. Simt că îmbătrânesc. Dar mai am un singur ideal: să concurez la Budapesta și să i bat pe unguri... Spiritul Metropolei Fără discuție, clubul cel mai mare bine reprezentat, în campioeste Posedă ambarcate probele și este dominat de un admirabil spirit sportiv. D. Fătulescu, director în Soc. de Gaz și Electricitate, distins conducător al «Metropolei» ne-a spus: — Gruparea noastră are o singură preocupare: acela de a face sport. In acest spirit sunt educați cei care reprezintă culorile noastre în campionatele naționale și sperăm că munca ne va fi încununată de succes. Vom putea astfel răsplăti grija părintească cu care d. ministru Caranfil, președintele Metropo- Un caiac de campioni D Fătulescu ne prezintă apoi, ca piesă justificativă a roadelor pe care le dă clubul alb-roșu, «caiacul de 2 domni» — care deține campionatul național la proba respectivă. Echipajul îl formează d-nii Lică Minculescu — soțul virtuoasei patinatoare Irca Tomcik — și Marton Carol, care în acelaș timp este cel mai periculos contra-candidat al redutabilului Cerbatty la proba de skif pentru o persoană. Echipajul s'a format în 1937, la Mamaia; după un an, a câștigat campionat național — vara trecută — cu un avans categoric asupra ambarcațiunilor cluburilor la egala^^Vișoara și Mureșul Arad. Cei doi c^^Bani au realizat pe distanța de^W m. timpul excelent de 6 sec., iar cel mai bun timp ^^H0 metri este de 7 min. 5 așadar că valoriș 3 ®“^S l^fBț Sp*A fi 4A eStropo]i^i este extrem de ridicată. Intențiunea celor doi de a lua parte la campionatele europene este perfect justificată. Un antrenor cu ochelari, fost campion mondial Cluburile ardelene sunt și ele la înălțimea celor din București. Străduința Federației de specialitate, condusă cu atâta chibzuință de d. contra-amiral Păiș, pe care-l secondează d. comandor Eugen Săvulescu, a reușit să aducă la Snagov sumedenie de grupări în care tinerii vâslași concurează cot la cot cu grațioasele participante. Clubul «înainte» din Timișoara se prezintă cu șanse din cele mai serioase în campionatele de peste trei zile. Ca antrenor are pe un om celebru în materia aceasta pe continent. Puchala, fost campion mondial la skiff — de o persoană, și de 4 ori campion european, la aceiași probă. Puchala este slab, înalt, are o chelie cu luciu și poarta ochelari. Ai crede că e un funcționar de birou, care s-a hotărît să facă puțin sport pentru a-și desmorți încheeturile anchilozate de activitatea de la slujbă. Și dacă l-ați vedea la rame! O forță aproape herculană, o energie de fier, o putere uluitoare de a domina pe vâslașii parteneri... biguri cunoscute din alte sporturi Am avut surpriza de a întâlni ** la Snagov, în plină atmosferă nautică, figuri populare din alte sporturi. Am recunoscut astfel într’un vâslaș plin de elan, pe footballistul Variassy, apreciatul fundaș al Gloriei din Arad. — Faci și canotaj? — Apoi, de ce să nu fac?, îmi răspunde masivul footballist. Iubesc sportul acesta, tot atât cât footballul; și apoi, aici sunt sigur că nu-mi voi rupe niciodată picioarele... Iată și pe Vasilichian — iarna inimos jucător de hockey la Metropola — vara membru într-un echipaj de 8+1 al aceluiaș club, iată și Urea Tomcik (astăzi d-na LA SNAGOV Concurenții la campionatele naționale de sporturi nautice, cari încep Duminica la Snagov, vor avea revelația unor amenajări cum nu au fost încă * văzute în țara noastră O ATMOSFERA DE SPORT ADEVARAT INTR’UN MINUNAT CADRU AL NATURII - TATA CÂMPUL UNDE VA FI PREGĂTITĂ PARTICIPAREA ROMÂNIEI LA CAMPIONATELE EUROPENE DE LA AMSTERDAM Minculescu...) care participă în șire abendonat de sportul roman’un echipaj de dublu doamnenesc. Meritele aparțin deopotrivă Fe fnnohilii titratiei de aomantare, grupării UsblhGtylor care cultiva acest sport de necesitate națională și vâslașilor In anul de profesionism feroce care se pregătesc cu atâta strape care-1 străbatem, «satul o danie pentru nimic altceva decât limpici» de la Snagov, este o glo cucerirea unei plachete de bronz joasă rămășiță a efortului pur sau a unei cupe pe care se va așa mator, care n’a fost cu desăvârterie praful.... lei, dirijează trib. activitatea noas trA ZETA SPORTURILOR (■notaiul, unitul mi mil omlett »luchior SAT OLYMPIC Două ambarcațiuni provinciale în plin antrenament Uneorț al «satului olimpic» de la Snagov Echipajul Marton Carol (în fața)—Minculescu D. campion național la caiace pentru 2 domni Membrii grupării Metropola — ©* notaj: In mijloc, în civil, d. director Fătulescu conducătorul secțiunii TREI ROȘIE VEDETE Axiofi, Nour și D. Călinescu reintră pe rina Pentru competiția care se va deschide în vederea atribuirii titlului de campion național la categoria mijlocie, suntem informați că în cursul acestei săptămâni se vor înscrie trei nume, care au fost cândva vedetele de nădejde ale ringului românesc: GH.AXIOTI, fostul campion național la toate categoriile și unul din bunii boxeuri care i-a produs sportul românesc. După o lipsă îndelungată din viața sportivă «Gogu» s-a decis să urce din nou treptele ringului, unde a cunoscut multe bucurii. Constantin Nour o altă figură tot atât de cunoscuta în lumea boxului, fost și el campion național. Cine își mai aduce aminte de formidabilele întâlniri în compania eternilor săi rivali, Dumitru Teică și Moți Spacov. S-a decis și el să-și încerce din nou norocul acum, la 33 ani, înscriindu-se în această competiție. Și ultimul este tot atât de cunoscut, simpaticul Jim Călinescu fost șî el de nenumărate ori campion național. Cu Călinescu lucrurile stau astfel: pe când Axioni și Nour nu au mai apărut de mult în ring sjimp a mai boxat între timp pe ici pe polea, menținându-și forma și condiția fizică. Lucru care se cere foarte mult în acest sport, care este unul din cele mai pretențioase. Joe Louis a învins pe Tony Galento Ce spune presa americană (Continuare din pag. 1m) NEW-YORK, 29. (Pantherie). — Cunoscutul critic sportiv Bob Wilson, unul dintre susținătorii lui Tony Galento, a scris în «Sundey Herald» după matchul de aseară, următoarele: «Galento este un boxeur fără stil, un original care a fost pe punctul de a fi ridiculizat de negru, a luptat însă cu mult curaj și impetuozitate. Joe Louis este, fără îndoială, egalul celor mai buni campioni mondiali pe care îi cunoaște istoria boxului. Cred că Joe Louis va întrece recordul lui Dempsey, care a deținut titlul suprem 86 luni. Ce putea face Tony Galento în fața unui om care în cele 47 matchuri susținute a câștigat 41 înainte de limită și 5 la puncte? Joe Louis a fost învins o singură dată, de Max Schmelling, dar negrul și-a luat apoi o cruntă revanșă. De la 19 iulie 1936, Joe Louis n’a Preș. mai fost învins, iar victimele sale au fost; Jack Sharkey, Al. Ettore, Brescia, .Williams, Tom Jones, Eddie Sima, Stanley Ketchell. Thompson, Brown, Seal, Chong, Brad. dock, Mann, AI. Thomas, Sehmelling, John Henry Lewis, Hopper. Și doar Bob Pastor și Tommy Farr au ținut 15 reprize. Cât privește pe Galento, el a fost învins de 28 ori până acum, iar victoriile sale sunt în fața unor topxeuri de planul secund. Cu toată înfrângerea sa, o lume imensă simpatizează cu Tony Galento, proprietarul celui mai popular bar din New Jersey, iar figura sa rubicondă de formidabil băutor de bere va face și de aci Înainte senzație. Poporul admiră la el curajul — căci Tony Galento este mai presus de toate un curajos. Revanșa pe care el o pretinde — o merită cu prisosință». Gsno Caftane© neun interview (Continuare din pagina t) rul celor doi, încearcă să se exprime în românește. — Ce faceți? — Ben« In mașină ne aflăm alături de Gino Cattaneo. Eram hotărît să-i punem câteva întrebări dar, poftim rolurile sunt inversate: — Unde ne batem? mă interoghează eu — la Venus! — Ca și anul trecut, Santa Madona, acolo am ghinion. — Așadar ești îngrijorat? — Nu, nu sunt de fel. Mă bizui pe un singur lucru, pe forma mea, care este astăzi ireparabilă. Mai bună decât cea în care mă aflam când am boxat cu Toma Aurel? Dar apropo». Gino ne pune o nouă întrebare, să vedem dacă e cazul să-i răspundem cum boxează Lucian Popescu. Pe stânga, pe dreapta? Lovește tare? Nu știm dacă-i poate folosi prea mult informația noastră: — Boxează foarte variat. Din toate direcțiile, Cattaneo e obligat să câștige? Gino a sesizat discreția și trecem la alt subiect — Ce spuneți de Joe Louis? Eu am aflat rezultatul aci în România, un tren. Am făcut chiar un angajament cu d- Gramegna. Tony Galento trece de repriza Dacă a treia, mă obligă-l plătesc 5048 lire, in caz că pierd matchul cu Lucian Popescu. Și a trecut. Joe Louis la pus k. o. în roundul 4. Ceia ce înseamnă că trebue să câștig, fără nici o discuție, asupra campionului dumneavoastră. Altfel Plătesc 5000 lire... Trebue, trebue, reflectiun noi, dar și Lucian trebue să câștige. A cui voință va învinge? Dar Pariss? In fata hotelului, Cattaneo ne dă mâna călduros. —- Vreau să dorm — drumurile cu trenul mă obosesc enorm... înainte de a-i ura noapte bună îl rugăm să ne caracterizeze, cât de laconic, pe tovarășul său de drum, pe flăcăul ăsta cu ochi blânzi și spate de taur... Gino ne spune din ură: — M«î curatul mă tem de mine decât de eh Auzi. Moți? " - M. Silvian luat... 89-JOuHU CONSTANTIN CIONOIU, campion național la semi-mijlocie, a semnat un contract cu un organizator bucureștean, pentru a întâlni pe învingătorul matchului Benjamin Adania — Vasile Stoian. Această întâlnire urmează să aibe loc în jumătatea doua a lunei iulie. BOXEURUL Sandu Ion este convocat pentru astă seară la ora 7, la gruparea Turda.