Gazeta de Transilvania, 1839 (Anul 2, nr. 1-52)

1839-01-15 / nr. 3

și îi2f. 24cr.. făru . F. rRi3u crri: pentru înștiin oi. uuunuri. . gănărai 672, este pe uri ucr de alion ruști..--234 ---...---....-... un săandăzașia. mat, 153. cancașvie, Trișiieștin Crașosb 22. plan. c. n. În zioa aceasta să ținu adunarea generală a Soțietații de Sparcasa dScasă de păttrari) obștească de aici în sala maghistratuită de sepii, supt preziliul Măritului Domn prea onoratului nostru Județ primariu a Cetății și a Districtului, Ioan Gheorghie de Traușenfelt, ca să i să aștearnă închierea socotelii pentru anul 1858 și să apucne trecuincoasele lucrări și desbateri ațintătoare la binele acestui institut. începutul acestor lucrări sau făcut prin un cuvânt rostit de cătră prezidentul acestii soțietăți Domnu Senator Ioan de Albrihhefeld, din care noi scoatem urmăăoarele, ca unele ce vor înteresa pe cei noștri Cititori. Cinstită Soțietate! au trecut acum al treilea an, decând cinstita soțietate s'au împreunat după ce Prea'nălțata Sa Maestate, prea'nduratul nostru Părinte al Patriei, să milostivi a îngădui aici deschiderea unei sparcase obștești, pe lângă păzirea unor Statute slujitoare de îndreptariu la acest institut - ca aceasta nu numai să o înființeze, dar să i și căștige creditul poftit. Pădejdile pentru statornicirea acestui institut mai ainte de începutul lui era prea mici, dar făcătoriul de bine scop al aceluia fu în puțină vreme cunoscut de cătră cinstiții noștri concetățeni, iar resultatul socotelii făcute din trebile anului întăiu arată, cum că preputurile ridicate împrotiva statornicirei acestui institut au fost fără temeiu, mai mult să dovidi aceasta prin rezultatul socotelilor anului an doilea, și socoteala făcută de DLD. Deregători pe anul al VIleia sau pe anul 1858, care su acum am cinstea o așterne, în ființa de față a Măritului, vrednicului și preacinstitului nostru Judeș primariu a Cetății și a Districtului, care, ca măcinariu a onor al acestii soțietăți și ca Deregătoriu primariu ai acestii crăești slobode Cetăți și a Districtului, spre a să încredința după cuviință de cursul lucrărilor precum și de sportul institutului, au avut bunătate în locul unui Comisariu de Maghistrat a să aruta în mijlocul nostru, pentru care eu Domnii sale în numele cinstitei soțietăți îi dau cea mai îndatorătoare mulțămită - după ce mai întaăi socotelia o au cercetat de cătră o comitsie alcătuită din mădulari de ai soțietății, aceasta ne dă drept la cele mai frumoase nădejdi, încăt, putem să ne lăudăm, cum că acest institut, cel dintăi de acest feliu, în marele Prințipat, între celelalte instituturi așezate în proviințiile supuse slăvitului și vlândului schiptru a Prea'nzațatei sale c. c. Maestăți a prea'nduritului nostru Părinte a Patriei, după câțiva ani nu va cuprinde locul cel mai de pre urmă. - Adevărul acestor cuvinte să mută rușie prin ruutoamii arătari. în anul 1855/6 ca în cel dintăi ani întreprinderii, au fot încrulințate institutului în 212 pouiții (Siplage) 9546f. 52