Gazeta Transilvaniei, 1854 (Anul 17, nr. 12-104)

1854-03-31 / nr. 26

87 > 6. Gazeta ete pe die sil, deea. Pegepgea Viiea udata pe certepane, deea: Megagia. Măainera este pe unu anu 101.șpre dimineinte anu 31 înștintre Mvarjiei și Sambala. „le 21. Martiu 1854, îhum vii șaie 71. pe și da mai mi apune 14 îmi. Se Sa panișela nn și pna șrimiiii, min p.'l șii aaaiieri BD. esptprimini Pama serie „patit“ a șia 4a. p. & CEREMONEIALUILU serbatorescei intrari în Capitala a inaltimei Nater,uegenisimei Princese Elisabetha in Bavaria, mireca Maiestatei Sale c. r. apostolice se publica prin 16le diurnalele. Intragen în opiitala ca si în 23. Aprile 185%. In timrinatorii se voru stringe in academia teresiana, cavaleri si dame in gara cea mai mare. 8.ratele si piatrele pe unde va fi primirea voru fi ocupate de s. g. militia, de cele industriale, gremiale si comuncile. În curtea imperiala va astepta alta adunare a piatului cughiaga, damele de palatu, generalitate si corpului bfidirescu alugarii sonului. Inainte de oga destinata pentru procedere oeoga veni inaltimile Sale g. D. Ducesa Luisa in Bavaria si Serenisima miresa din Sionbruiu în academia teresiana cu suita eleganta, si de aei iinendine procederea in ordine, intr'o careta servite encomitive de 12 piii de patati, + €.F. samegatiu. 8, 8. a. după ordirea programului, incepe procesiunea, încneiata de bubuitele tunuriloru de pe bastie si urmata de sunetele elor otelega din suburbie intre sire de elite denese, peste sigara favorita si Viden si de aci peste rodaia Vienei celu nou, si ne umblata (unde va fi primita inalta miresa de satga svatulu comunalu si magistratulu capitalei, condusa de burgermaistru) pe porta cariutiaca si alternatie in Belaria. La porta cetatei o asteria gubernatorulu militaru si calare nemeza pe inaltele Sale cu sabia debelata la cale sa pâna intra eurialu. Maiestatea Sa e. g. apostolica incunoscinttatu dimpreuna cu fami lia imperalesca si inaltimea Sa r. Ducele de Bavaria preeumu si so rorile prean, mirese, o primeseu la intratulu în eptia, si trecu prin apartementulu numitu Amalienhof, unde €. r. generalitate, corpulu oficire geu si atatiiu de curte cu damele ei facu eogtenigea candu trece in casile interne si cu acesta ieacapeta ceremonia cea eleganta candu in burea Ceremoniululu la Cununia Maiestatei Sale c. r. apostolice smejdimea Sar. Serenisima A ALR ALIDADETA INvatamă Bstiene Imni in 24. Aprile se sngte, po Mananii lovodniei. urmantai se duce „cu pp n ? altarul.de ambe raiine ieau locu, archiepiscopii, episcopii si prelatii. re m șiecetei pasiescu la unu scaunu de rugatiune ce se afla suptu inu baldachiau inaltiatu. Pana aci petrecu pe înn. si geana pri Sa imregateassa, arehiducesa Sofia si în. 8. g. ducesa Luisa Bavaria, de unde se georoghea la locurile sale si se posteza comisa mai de argore din dosulu scaunului de rugatiune. Acumu , cu asistentii in mezulu serteloga altarului si cu e. t. patocn alu sștiei rasiesce catra altaru pe care se afla depuse Inelele apunsate, puse pe o tava pentru a antige. Paroculu de curte se intinde eunanatoriului, care le benedice. țisuseaia preanaltii logodnici, ingenunchindu pe se, oratoriu drep e rigatiune scurta, dupa aceea se plauduse se ducu la treptele altarului, unde Majestatea Sa se aviedia in drepta si preanalta mie teana de a stanga urmata de maisteresa suprema de estte. Eiuții tiene o cuventare sepata si pune intrebarile vente întein vatra Maiestatea Sa si dupa aceea satga prean. migeaca. Dupa, acesta, copulantulu predă inelele la preauaitii logodnisi, carii primindule „ baga unulu altuia în degete, „si si dau saniie, eag sorulan In momentulu acesta batalion tin de zeenadiei de re piatia tai losilu da salu'a prima si tunurile de pe oară, se emitu. Preanaltii spannati se rentorea la veana, oratoriu si spruiantata cu paroculu de curte in fenoneninda inaintea altariului se versiesce, îngatimnile spnamtei, aci inget toti. In înea oratiunei se veda eu. totii si populantulu stropesce cu apa benedisa pe PPrtii nou epnanati si Maiestatile Sale sa duca la tronulu pedicata din partea evangeliului, incongingata de stita sa, si ii ocupa locurile maiestatiie Sale ingenunchia. „ Copulantul“ intona eu asistentii „„Le Dum,“ care capela c.r.de carte minsieala iin canta si a prepnei nobili cu taelia aghietote omatila. ba inceputulu lui Ve Deum” se emite a dea salva din zăveiii din tunuri si clopotele incepu a resuna. Dero finirea cantagei ambrosiane, doi sarelani de curte ca diaconi asistenti intondea: „Venedieamne Rattem” ei rontiseantulu imrattienei benedictiunea dela altariu cu mula apusa si si pastorala în stanga; de aci vine cu mitra si cu toiagulu in midi locu si agentepiscopii, episcopii si prelatii se alatura in semicereu din ambe papetile, faca închinatiune catra Maiestatiie Sale ai atap pe locu. : Si Maiestatile Sale se redica ai între resunete de enimivare ai de trembicie, “intre bubnituri de tunuri și salve din pusei essu din besetica, întorcanduse în ennia imregatenea, in acelasi modu dupa enmea, venira, peste „galeria augustiniloru. Sosindu în despartieminte_ Maient. Sale se retraga în ocaiie dintenmen dimpreuna cu înalta elita.Nisiuni toti, dame, cavaleri de curte, consiliați intimi, tacită generalitate corpula oneigesep se ocupa locuri destinate. În urma Cantinnn „apostol, si ceilalti membrii ai corpului diplomatia dimpreuna ep siiainii se afla in odaia de avatuiri veegete. Maiestatea Sa insprove intiata ne indura apoi a daudieti mai intern la internuncii eate unulti, la soli deodata condusi de e. g. ministru de esterne. Dupa audientii se dipep Maiestatile Sale in “odaia ozi indata pentru ea se primasea pe damele soliloru, care se presenta de mainiea curtii supremu. De aei se indura Maiestat. Sase somitati de elita a veni prin salonulu de avata, unde se afla selalalta sogre dirtomatica si strainii, dupa asesa în a 2 anticamera, in care si face sottenitea generalitatea si corpulu ofietrescu, si trecu în salonulu ceremoniala, unde se sondpep si ceilatii toti. Maiestatea Sa era apostolica, standu in drepta langa Maiest. Sa imregatura suptu Vaidasnin, cu sccatatta elita inalta, isi petrece eu solii ai cu ministrii straini, eara preanalttata imperate sa primeace demele si le aggatia segatatea maniloru. Singara Maiestatei Sale ata lunga tronu. ” Prninduse presentatiunile se indura Mai, Sa intre cortegiu a merge noro benedictiunea meata, dura- min. Pe la zogestra se aduna la epgte statulu eptnei de aibe pessele în gala eleganta, ca se constitue comitiva rana la beserica culiară a Augustiniloru. Damele dupa apartamente, precum si renegalitatea si corpulu oricirescu de garnisona se ducu nemoziatu în beseriva numita. Tot pasia si acmilia apostolisp.Indata ce coga lua capetu pregatirile. Maiest. Sa s. g. apostolica, infiintiata de maistru supremu ceremonialiu s. r. prin e e. primulu mastru supremu de curte, dinpreuna cu elita preaualta se duce in biserica. Procesulu va fi prin departamentulu oeneati de e.r. gardisti, peste galaria augustina, care va fi decorata si forte eleganta ilumnata, si in coridori argore de beserica va fi postata tinerimea din academia militara de ambe partile. Intrandu Maiest. Sa in beserica voru resuna chimvalele si trimbisele, principele arehiepiscopu din Viena, fungentulu, incputin ratu de asistenti, primesee cn „Asregges, ce ila da e. e. ragoen de în ordaile dia ate si eeilanii toti ae derartuza - | S - ....--