Gazeta Transilvaniei, 1864 (Anul 27, nr. 1-103)

1864-10-14 / nr. 82

328 Transporta 2,158.531 fl. Titlu VI. Interesele pasive catra erariulu statului ...... . Titlu VII. Salarii de disponibilitate si pensiuni .................................................— laolalta 2,158.531 fl. Acoperirea. Titlu I. si II. recompensări, ce sunt a se plati din partea fond. urbar, alu Ungariei 331.000 fl. Titlu III. Adausulu la dare cu 53 cr. după fiorinu, ce vine a se escalcula pe 14 luni după suma dârei direpte de 3.472.933 fl.cu 1.840.654 fl. Din sied. CIII, din ÎJlSept.(Alduleanu, continuare). Si eu am fostu dloru, mnului dintre aceia, cari au votatu atunci, candu s au facutu votarea nominale pentru resiedenti’a iu Transilvani’a. Spiritulu conducatoriu pentru mine, precum presupunu eu, a fostu si pentru altii, mai multu inse au fostu acel’a, care obicinuesce a joca o rola principale acolo, unde curge unu feliu de negotiatiune pre calea legislatiunei intre representanti’a poporului si coroana privitóre la legea ce costa din mai multi paragraf. Eu inca atunci mi am dechiaratu parerea mea, au potutu vedé fiacare, eu care am avutu norocire a conversa despre obiectulu acest’a, ce convingere am avutu eu despre aceea, candu am disu, ca întrebarea, unde se fia resiedinti’a trib. supr. este o întrebare subordinata, eara nu vitala pentru Transilvani’a. Poate fi întrebarea vitala numai pentru acei’a, cari au se ajunga cu acest’a cariva scopuri politice, oare vise despre poporulu representatu prin stanga nu se poate presupune. întrebare vitala pentru mine au fostu numai aceea, ca la organi ca pretensiune activa a fondului pe anulu urmatoriu, după cum urmeza: Propusetiunea regimului pretiuesce resultatulu adausului la contributiune cu 7172% la 2,483,14811. si deca se voru mai adaugă aci recompensările, ce sunt a se plati din partea fondului de desărcinarea pamentului alu Ungariei ..... 331.000 „ atunci fondulu transilvanu pentru desărcinarea pamentului are de a ascepta in periodulu finantiale dela 1 Noembre 1863 pana la finea lui Decembre 1864 o perceptiune de .......................................2,814.148 „ Referintia a face după propunerea comitetului ........................................ 2,171.654 „ prin urmare prisosulu in partea fondului de desărcinarea pamentului face . 644.494 fl. nisarea personalmente a trib. supr. nu s’au fostu luatu neci unu feliu de respectu din partea înaltului regimu la sistem’a politica nationale a Transilvaniei reinoita numai in anulu tr. prin inarticularea si a natiunei romane Acolo nu s'au fostu datu garanţie, precum ca posturile acestui tribunalu suprau se se die numai la transilvăneni cu respectu la 4 naţiuni si 6 confesiuni. Acéstea au fostu tient’a mea, spre a cărei ajungere am conlucratu mediulocitu prin votarea făcută la § 1 si care tienta multiumita Mai. Sale, acum s’au si ajunsu, dovada § i intaritu deja de coroana, după cum l’amu modificata noi insine , care pre natiunea romana mai aproape de patu pre ori care alt’a din tiera trebue se o multiumeasca, si care mai cu seama noi nati’a romana trebue se ’lu tiena strinsu in mana, pentru ca este celu d’antaiul, unde au intratu si ea in sistem’a politico-nationale a Transilvaniei, cu participanta la beneficiile tierei. La nime nu pote se-i diaca la sufletu mai multu pastrarea si retienerea acestui articlu de lege, de catu poporului, care e representatu in stang’a, pentru-oa opositiu* laolalta 2.171.654 fl. Din asemenarea recerintiei cu acoperirea propusa s’aru aretu unu prisosu pentru fondulu desarcinarei pamentului cu . . 13.123 fl. De orece inse adausulu de 7172 cr. după unu fiorinu de dare, pretinsu in propusetiunea regimului, acum nu se mai poate scade la 53 cr.; asia dara resultatulu adausului ce s’a computatu pre multu, se apretinesce Sabiiu in 26 Septembre 1864. Iosifu Trausch m. p. Klein m p. presied. comitetului, referintele. Tier’a de coroana Transilvani’a Despartiementulu ratiotimului de contributiune a c. r. direcţiuni de finantia a tierei. A. DOVEDIRE despre resultatulu ecsecutiuniloru militari aplicate in anulu adm. 1862 pentru scóterea contributiunei directe. Sabiiu 29 September 1864. Despartiemen tulu c. r. alu ratiuniloru de contributiune. Hassenberger m. p.