Glasul Bucovinei, iunie 1931 (Anul 14, nr. 3521-3540)

1931-06-11 / nr. 3526

Pag. 2 Diferit© articole de modă de care are nevoie lumea elegantă se găsesc numai la LEON BLUI și FIU — Ciminti — 10191 sir. ie tf^ndor No« 1«*a literatură moderna şi folclor“ de la Universitatea Cernăuţeană, — instituţii din partea cărora aduc închinare memoriei omului Voevidca şi închinare dăinuirii cei dincolo de moarte a iubitorului de cântec românesc Alexandru Voevidca. Binecuvântată-i rămână deci viaţa, care de-a pururi va dăinui fâşie de lumină!... Răfuială între prieteni Dl Ilie Sabin, fost candidat naţ.-ţărănist, a adresat un apel electoral, cu ocazia alegerilor de senator al consiliilor comunale, care au avut loc Sâmbătă 5 Iunie c. din care reproducem următoarele: „Eu am cerut d-lor Nimigean şi Gorcea ca sa intervenim cu toţii pentru aplicarea punctelor din programul naţ.-ţărânesc, ei însă n’au vroit. Nimigeanu n’a deschis niciodată gura la o şedinţă în 2 ani şi jum., Gorcea a cumpărat o moşie, fostă a contelui Bavarovski în Futila, de la stat, a vândut-o unui negustor unde a câştigat o sumă mare cu care şi-a cumpărat o moşie de la fraţii Andrieş în jud. Tecuci. Pentru că am cerut îndeplinirea programului şi Gorcea să nu facă afaceri pe pielea birnicilor, au strâns vreo câţiva cari tot se înfruptau din averea statului, în şedinţă şi m’au eliminat din partid în loc să facă aşa cum ie-am spus“. Comentar de prisos. intituatiu de Murat Ministerul instrucţiunii face cunoscut că examenul de bacalaureat care urma să înceapă în ziua de 25 iunie, a fost amânat pentru 1 Iulie. Această măsură a fost luată de d-l primministru N. Iorga, deoarece d-sa intenţionează să modifice actuala lege de organizare a bacalaureatului în sesiunea parlamentară ce se va deschide la 15 iunie. Lucrările de pregătire pentru acest examen (fixarea centrelor, numirea comisiunilor, etc.) vor continua în mod normal. Noua lege va prevedea importante modificări atât în ceea ce privește programa analitică a examenului de bacalaureat cât și în ceea ce privește modalitatea de alcătuire a comisiunilor. Allo! Allo! Dragă prietene, am să-ţi fac o surpriză plăcută pentru mâine. Aranjăm o petrecere la câmp pe iarbă verde şi printre multele bunătăţi ce te-a pregătit scumpa mea soţie, nu vor lipsi nici delicioasele vinuri absolut naturale, ce leam procurat din pivniţele „Bachusu, Cernăuţi, strada 11 Noembrie No. 1. Te aştept cu plăcere şi îngrijeşte ca să nu lipsească nimeni din familia ta la această rară ocaziune. N. B. Pivniţele „Bachus“ Neculaiu V. Farmatul îşi vinde produsele din viile sale proprii situate în vestitele Podgorii din Odobeşti. 10.603 Deschiderea congresului internaţional al aeronauticei Duminică, 7 iunie crt. s-a deschis la Bucureşti congresul federaţiei internaţionale a aeronauticei. Congresul a fost prezidat de dl Valentin Bibescu preşedintele federaţiei internaţionale a aeronauticei. Congresul a fost deschis în sala Fundaţiei Carol I şi au luat parte reprezentanţii a 34 naţiuni, cu drapele. Au asistat toţi membrii guvernului în frunte cu dl primministru N. Iorga apoi ataşaţii tilitari străini, generali, ofiţeri din aviaţie etc. etc. La orele 10 jum. a sosit M. S. Regele Carol al II-lea, fiind aclamat de întreaga asistenţă. Dl Valentin Bibescu, deschizând congresul a rostit o inimoasă cuvântare arătând rostul, congresului. A adus apoi omagii Suveranului care a ţinut să asiste la congres. Dl colonel Miroyu O. Gorman, vicepreşedinte, a rostit apoi o cuvântare aducând omagiul aeronauticei pentru Suveran. Cuvântarea M. S. Regelui Majestatea Sa Regele a rostit apoi în limba franceză, următoarea cuvântare: Mă simt fericit, că pot saluta astăzi în Capitala ţării Mele pe delegaţii Federaţiei aeronautice internaţionale. De mulţi ani am avut bucuria să urmăresc de aproape lucrările dv. şi Mi-am putut face convingerea că, întemeiată pe solidaritatea popoarelor, Federaţia aeronautică internaţională este una din instituţiile principale ale Păcii. In adevăr, cu cât lumea se va cunoaşte mai bine, cu căt se va putea circula mai uşor între diversele ţări ale lumii, cu atât vor fi mai puţine motive de vrajbă şi de ură în omenire. In aeronautică, mai este şi o altă raţiune de solidaritate şi de iubire reciprocă. In vremurile acestea de materialism, se poate spune că aeronautică a salvat morala Ilumii. Curajul şi spiritul de sacrificiu, ce se cere aviatorilor, sunt aceleaşi pentru toate popoarele şi în această solidaritate a pericolului comun de înfruntat se va găsi temelia unei solidarităţi de iubire între popoare. Sunt convins că lucrările ce veţi întreprinde aici vor fi încununate de succes ca şi acelea cari le-au precedat în ţările unde v-aţi mai întrunit şi că ele vor sluji drept imbold la binele şi progresul aeronauticii. In această zi solemnă, îmi reamintesc cu emoţie de numele celor plecaţi dintre noi şi în special de contele de la Vaulx şi de Brown. Şi în acest omagiu ce le adresez, ţin ca Suveran, să reamintesc curajul aviatorilor noştri şi în special pe acela al preşedintelui dv. actual, G. Bibescu, care este unul dintre cei mai vechi şi meritoşi aviatori. Dumnezeu să binecuvânteze lucrările dv.! La orele 1 a avut loc la „Cercul Militar“ un banchet oferit de Aeroclubul României în onoarea federaţiei internaţionale a aeronauticei Dr. in C. E. ienimi specializată în boli de femei, plămâni, inimă, stomac, bășică, rinichi, intestine, insomnie, Electrotherapie, Diathermie, Quarz și Solux. Consultă în str. I. Flondor 43, intrarea prin str. Miron Costin. 10604 GLASUL BUCOVINEI No. 3526 Desvelirea plăcii comemorative a aterizării M. S. Regelui Duminică după amiază la orele 5, a avut loc pe aerodromul Băneasa din Capitală o înălţătoare ceremonie cu prilejul desvelirei plăcii comemorative a aterizarei M. S. Regelui. Placa se află instalată în mijlocul aerodromului şi chiar pe locul unde a aterizat Suveranul. Ea are următoarea inscripţie: „6 Iunie 1930.—Aci a coborât în sbor în fapt de seară, aşteptat de ţara întreagă, M. S. Regele Carol al II-Iea“. Au fost de faţă, toţi membrii guvernului în frunte cu d. prof. N. Iorga, preşedintele consiliului, membrii corpului diplomatic din Capitală cu ataşaţii militari respectivi, congresiştii federaţiei aeronautice, generali etc., etc. La orele 5 a sosit M. S. Regele însoţit de Marele Voevod Mihai. La un altar improvizat în faţa tribunei regale, preotul profesor D. Rădulescu pe la biserica Albă a oficiat serviciul divin. Au rostit apoi cuvântări preotul Rădulescu, d. Valentin Bibescu şi la sfârşit d. M. Manoilescu, care a făcut un emoţionant istoric al sosirea Suveranului în ţară. 10609 Anunţ de mutare Urolog Dr. H. Berger Conducătorul ambulanţei urolog, a spit, evreesc, s’a mutat şi consultă pt. boli de rinichi, băşică şi prostată — Str. Poincaré No. I A (lângă „Morgenblatt“) 9964 din Stiiţia de arta românească, situată în str. IXIliirlib Flondor Nr. 29 a, este deschisa zilnic dela orele 8 — 1 și dela 1—7. Intrarea liberă: 10587 Min. bucătărie româneasca şi vieneză ieftină, se dă în str. Mărăşeşti 15, et. I, Uşa Nr.7. -------------------------------------------- Comunitatea israelită din Cernăuţi felicită pe d. prim-ministru N. Iorga Cu ocazia aniversării de 60 ani a d-lui prim-ministru N. Iorga, comunitatea israelită din Cernăuţi a trimis următoarea telegramă: D-lui Nicolae Iorga Prim-ministru Bucureşti Noi subsemnaţii Dr. Carol Gutherz, preşedinte al comunităţii evreeşti Cernăuţi şi Dr. Abraham Jacob Mark, şef rabin al acestei comunităţi ne luăm libertatea a vă transmite în numele Evreimei din Cernăuţi felicitările noastre cele mai afectuoase şi urările de bine cu ocazia împlinirei vârstei de 60 ani. Noi evreii venerăm în persoana D-Voastrâ nu numai pe marele savant cu renume mondial ci şi pe marele bărbat de Stat în a cărui persoană sunt întrunite toate virtuţile necesare în deosebi înţelepciunea şi judecata. Dorindu-vă deplină sănătate pe drumul vieţei rugăm pe Atotputernicul Dumnezeu să vă dea viaţă lungă. Avem convingerea că activitatea D-voastră în interesul patriei noastre scumpe va fi încoronata de cele mai frumoase succese. Să trăiţi d-te prim-ministru mulţi ani spre binele tuturor locuitorilor României Mari. Dr. Carol Gutherz, preşedinte al comunităţii evreeşti, Dr. Abraham Jacob Mark, şefrabin Cernăuţi. Răspunsul d-lui prim-ministru N. Iorga Mulţumindu-vă călduros vă asigur de toată ocrotirea datorită cetăţenilor credincioşi ai patriei comune. N. Iorga --------------------•«.------------------