Glasul Bucovinei, iunie 1938 (Anul 21, nr. 5351-5369)

1938-06-04 / nr. 5351

M. S. Regele a prezida. Miercuri seară un important consiliu de miniştri la Palat S-au stabilit punctele generale ale viitoarei actiuni de guvern. •• Supravegherea operaţiilor de revizuire a autorizaţiilor şi a brevetelor de băuturi spirtoase Sub înalta preşedinţie a M. S. Regelui, membrii guvernului s’au întrunit la Palatul regal într’un lung consiliu de miniştri. La terminarea consiliului, sa dat presei următorul comunicat: Miercuri, la ora 4 după amiază, s’a ţinut la Palatul Regal un Consiliu de miniştri sub înalta Preşedinţie a Majestăţii Sale Regelui. Consiliul a durat trei ore. După desbaterile urmate, s’au stabilit punctele generale ale acţiune! de guvern, în viitor. S’a decis luarea de măsuri pentru supravegherea de aproape a operaţiunilor de revizuire a cetăţeniilor.________________________________ S’a examinat de asemenea problema exploatărilor forestiere din nordul Moldovei şi din Bucovina. S’a dispus controlarea condiţiunilor în cari să urmeze revizuirea brevetelor de băuturi spirtoase. S’a dispus supravegherea de aproape a aplicării legei pentru protecţia muncei naţionale. S’a decis urgentarea operaţiunilor de reorganizare şi purificare a instituţiilor cooperatiste. S’au examinat şi aprobat propunerile pentru numirea în corpul de control superior de pe lângă Preşedinţia consiliului de miniştri. Nou şi grav incident în Cehoslovacia Praga. In oraşul Cheb (Eger) din Boemia de Nord se aflau ieri în zorii zilei într’un local de noapte „Graemiings Bastion“ 35 sundeţi şi un sergent major din armata cehoslovacă, Vaclan Toman, însoţit fiind de un sondal democrat, Adam Mayer. La un moment dat, când orchestra cânta un cântec german, sergentul major Toman a cerut muzicanţilor să schimbe cu un cântec naţional ceh. Şeful orchestrei s-a supus. Faptul a provocat însă vii proteste din partea germanilor sudeţi. A izbucnit o ceartă, care a degenerat în încăerare. Un agent detectiv de ser* Doi sudeţi răniţi viciu a eşit din local pentru a înştiinţa circumscripţia poliţienească. In acest moment sergentul-major Toman, simţindu-se ameninţat, a tras două focuri de revolver şi a rănit pe doi sudeţi şi anume pe lucrătorul şomer Otto Bayer şi pe proprietarul restaurantului Iosef Kraus. Autorităţile militare au arestat pe Toman şi au deschis o anchetă. Starea celor doi sudeţi răniţi s-a îmbunătăţit, astfel că viaţa lor se află în afară de orice pericol. Comemorarea zilei eroilor incanitară Cum a decurs solemnitatea Bucureşti, 3 (Serviciul parial „ Glasul Bucovinei). — Ziua Eroilor s’a sărbătorit într’un cadru înălţător. Au asistat: I. P. S. S. Patriarhul Miron, preşedintele consiliului de miniştri şi d-nii: General Argeşeanu, ministrul apărării naţionale şi C. Măgureanu, subsecretar de stat la preşedinţie, precum şi autorităţile civile şi militare. Solemnitatea s-a desfăşurat la mormântul soldatului necunoscut. Parada a fost comandată de d. General Raşcu. Serviciul divin a fost oficiat de un sobor de preoţi, iar răspunsurile au fost date de corul Patriarhiei. D. General Argeşeanu a depus o coroană de fiori, în numele ministerului apărării naţionale. Apoi, a rostit o impresionantă cuvântare. După două minute de reculegere, a urmat defilarea străjerilor, delegaţilor diferitelor organizaţii şi a trupelor. La cimitirul Bellu militar a vorbit de General C. Costandache. S-au mai oficiat servicii religioase la cimitirele Ghencea, sf. Vineri, Reînvierea, Bellu catolic şi la cimitirul evreescspaniol. Seara a avut loc o retragere cu torţe. fői 5 °. Oi Busz Mijillin „ Viitorul“ de ori publică următoarea notă : Prin punerea în aplicare a decretului-lege privitor la administrarea bunurilor aparținând partidelor politice dizolvate, ziarul „Viitorul“ — făcând parte din patrimoniul fostei Case a partidului — a intrat sub conducerea administratorilor desemnați de d. ministru al justiției în persoana d*lor prof. Ion Nistor, fost mi*nistru, N. Maxim și N. Budurescu, foști subsecretari de stat Prin aceasta mandatul fostului comitet de conducere compus din d-nii Vasile Sasu, Alexandru Lapedatu, Const. Brătianu și M. Berceanu a încetat. Continuându-şi apariţia, ziarul „ Viitorul“ va reprezenta şi sprijini, în slujba Ţării şi a Coroanei, politica marilor comandamente naţionale care în împrejurările de astăzi trebue să domine şi să orienteze conştiinţa tuturor bunilor români. -a® •*Miinol. rai O femee s'a aruncat In fata trenului Ieri seară, s’a înregistrat o impresionantă sinucidere în corn. Berhomet pe Prut, din jud. Cernăuţi. Pe linia ferată, în apropierea comunei, trecătorii au dat de trupul ciopârţit al unei femei. A fost înştiinţat postul de jandarmi, care a deschis o anchetă. Cadavrul a fost indentificat a fi al Măriei Hiciuc, în vârstă de 40 ani, din Berhomet. In cursul cercetărilor s’a stabilit că femeea s’a furişat pe la ora 8.40 seara din casă. Doar nişte săteni se pare că au observat-o fugind în direcţia liniei ferate, pe o uliţă dosnică. La ora 9 şi 7 m., la trecerea personalului, biata femee s-a aruncat sub roţile trenului. Motivul acestui gest disperat nu se cunoaşte, se crede însă că ar fi mizeria. Indemnizaţii lunare pentru m» mareşalii României Bucureşti 3. —■ S’a întocmit un decret» lege prin care se fixează mareşalilor armatei (d»nii Averescu şi Prezan) câte o indemnizaţie fixă lunară de 80.000 lei, plus 50 mii lei chel tueli de reprezentare şi deplasare. In total deci fiecare mareșal va primi câte 130.000 lei pe lună. Pentru trecut li s-a acordat mareşalilor o sumă globală de câte 150 mii lei fiecare. Ci „GM Bucovinei“