Glasul Bucovinei, iunie 1938 (Anul 21, nr. 5351-5369)

1938-06-11 / nr. 5356

Regele Carolomaniei este un Rege excelent El apără drepturile poporului român Londra, 10 — „United Services Review“ publică un articol intitulat „Schimbările de guvern din România“, semnat de maiorul Mac Namara, deputat în Camera Comunelor. Autorul articolului se referă la sforțările unor oameni şi organizaţiuni de a introduce metode naţional-socialiste în România, după care declară : „Regele Carol al României este un Rege excelent, care ţine mult să apere drepturile poporului român şi să protejeze minorităţile în România. Regele Carol nu s’a întors cu ideia de a juca un rol de spectator. Regele Carol era hotărât să cârmuiască. In locul partidelor de pănă acum Regele Carol a numit pe I. P. S. S. Patriarhul Miron Cristea ca prim-ministru, cu un cabinet mai presus de partide şi care are interes numai de a guverna pentru buna stare a Românilor. Regele a salvat democraţia pentru România şi a făcut-o prin metoda Sa de a înlătura relele aspecte ale democraţiei. Regele Carol al României este unul din cei mai capabili conducători din lume". Maiorul Mac Namara scrie că armata şi aviaţia României reprezintă o forţă suficientă. Modernizarea forțelor armate din țară este în curs. Groaznica nenorocire din gara Cernăuţi Ieri seară, la ora 21:30, s-a înregistrat o groaznică nenorocire în gara Cernăuţi. Lucrătorul Vladimir Vohnovan, în vârstă de 38 ani, de la depoul C. F. R. şi soţia sa Dochiţa, în vârstă de 35 ani, ambii domiciliaţi în suburbia Caliceanca, au condus, la gară pe fratele lui Vahnovan, care pleca din localitate. S’au urcat toţi trei în trenul personal 5002 Cernăuţi-Bucureşti. La un moment dat, trenul s’a pus în mişcare. Cei doi soţi au alergat la uşa vagonului, încercând să sară amândoi deodată din tren. Din nefericire, Vahnovan s’a împiedicat de rochia soţiei sale şi au căzut amândoi sub roţile trenului. Doi soţi călcaţi de tren Vladimir Vahnovan a fost oribil mutilat. Roţile trenului i-au sfărâmat craniul şi au mai târât cadavrul, pe o distanţă de 5 metri, până ce trenul a fost oprit. Dochiţa Vihnovan s’a ales cu mâna dreaptă tăiată de corp şi răni grave pe tot corpul. La gară, a sosit imediat o ambulanţă a salvării. D. dr. Ungar a dat primele ajutoare rănitei, care a fost transportată apoi la spitalul central. După 2 ore de chinuri, nefericita a încetat din viaţă. In urma soţilor Vohnovan rămân trei copii mici. Organele C. F. R. şi ale poliţiei au întreprins o anchetă. Siliciurul copiii lii James Cash New York. — Agenţia Reuter anunţă din Miami (Florida) că cadavrul copilului magnatului petrolului James Cash a fost regăsit. Edgar Hoover, şeful poliţiei federale, a declarat reprezentanţilor presei că individul Fraklin Pierce McCall a mărturisit că a scris scrisoarea de ameninţare şi a cerut suma de 10.000 dolari pentru a repune pe copil în libertate. Cei 10.000 dolari au fost găsiţi asupra sa. Cadavrul copilului a fost descoperit aseară, în apropiere de Princeton, într’un tufiş, din regiunea care a fost cercetată săptămâna trecută. — Răpitorul arestat , McCall a fost şofer la o fermă a milionarului James Cash. Cadavrul copilului a fost găsit într’o stare de descompunere înaintată. Medicul legist a declarat că îi este cu neputință să stabilească cauza morţii, dar că nu a observat niciun semn aparent de violenţă. in Jiasm Bunier Alegerile comate în Cehoslovacia Praga, 10. — Alegerile municipale din Cehoslovacia se termină Duminică, când se fac alegeri în 8.100 de comune. In peste 4000 comune nu a fost depusă decât o singură listă, astfel încât alegeri propriu zise nu se vor face decât în restul de aproximativ 4000 comune. ---------------------------- Americanii din Sanghai vor primi bunurile confiscate Shanghai 10. — Guvernul japonez a hotărât să înapoieze proprietarilor americani bunurile lor din Shanghai cari au fost confiscate de armata japoneză de la chinezi în cursul ostilităţilor. Printre bunurile ce urmează a fi redate americanilor se află și o misiune baptistă de la periferia cartierului Ciapei precum și Universitatea de la Yangcepu. loi OM Ein nilMi Siiaieiiiiii iiHiiisii!n Banioi D»na Veturia Goga a răspuns următoarele la telegrama de condoleanţe trimisă de Sindicatul ziariştilor din Bucovina : I „D*lui G. Rotică, preşedintele Sindicatului ziariştilor din Bucovina. Adânc îndurerată vă mulţumesc pentru [ cuvintele înţelegătoare ale nenorocirii mele“. Veturia Octavian Goga MljjM Condamnarea profesorului Begza din Câmpulung In faţa tribunalului militar din Cernăuţi de sub preşedinţia d-lui lt.-col. dr. Cristescu iar fotoliul ministerului public fiind ocupat de d. căpitan procuror dr. Nicolau, au venit ieri spre judecare mai multe procese. In faţa instanţei a compărat un membru al fostei „gărzi de fier“, profesorul Alexandru Bogza din Câmpulung, pentru instigare publică şi ameninţare. Acuzatul a ameninţat pe preşedintele secţiei Ligii Culturale din Câmpulung. Profesorul Bogza a fost condamnat la trei luni închisoare. Au mai fost condamnaţi: Nicolai Horsovschi şi Vasile Sobol din corn. Culcnţi la câte o lună închisoare pentru ameninţare şi ultraj, soldatul Iosif Lazariuc la 6 luni închisoare pentru dezertare, Josef Schweizer din corn. Urseşti, pentru ofensa naţiunii la o lună închisoare şi Camil Popolnițchi din str. Fântânii 2, pentru ultraj cu lovire, la 2 luni Închisoare și 2000 lei amendă.