Glasul Mureşului, ianuarie-iunie 1939 (Anul 6, nr. 163-186)

1939-06-14 / nr. 185

2 Predica Săptămânii „Căutaţi mai întâi împărăţia şi dreptatea lui (Dumnezeu) şi acestea toate se vor adăuga“ (Matei VI, 33). Ce adecă „se va adăuga“ nouă, iubiţi creştini, după ce vom fi căutat împărăţia şi dreptatea dumnezeiască? Ce? Toate câte sunt arătate în sfânta Evanghelie de astăzi: hrană, îmbrăcăminte, lumina trupului nostru şi atâtea altele, de cari avem lipsă aici pe pământ. Ce frumos îndemn: căutaţi împărăţia şi dreptatea lui Dumnezeu ! Dar, mă veţi întreba, unde, unde să le căutăm, fiindcă aici pe pământ, nu găsim dreptate, iar împărăţia cerului e după moarte? Da, aşa este, însă orice faptă bună, orice roadă a credinţii în adevăratul Dumnezeu, este pentru câştigarea fericirii de dincolo de moarte. Mare folos avem, noi, fraţilor, dacă vom umbla vieaţa întreagă plângându-ne că oamenii nu ne fac dreptate? sau jeluindu-ne că nu suntem fericiţi ? Nu, desigur. Şi de aceia ne îndeamnă Binevoitorul nostru, Hristos, să ne străduim pentru a fi vrednici de vieaţa cea fără de moarte, de dincolo de această lume. Tot ce săvârşim aici, să facem ca şi cum Dumnezeu ar fi de faţă. Aşa cere dreptatea Lui. Căci, altfel, ce folos am avea noi, dacă am câştiga toate bogăţiile lumii acesteia, (pe cari nu le putem duce în mormânt), dar în schimb ne-am pierde sufletul ? Ce am trăi „bine“, în belşug, în desfătări? La ce bun ? Arătaţi-mi iubiţii mei cu degetul, un om bogat şi mulţumit de sine, adecă fără să dorească mai mult! L-aţi găsit printre voi? Peste putinţă: „deşertăciunea deşertăciunilor, toate sunt deşertăciuni“ (Eclesiastul I, 1). Preotul EFTIMIE Lunca Bradului. Nr. 125/939. Convocare. In conformitate cu dispoziţiunile art. 71 si 72 din statuie şi potrivit hotărârei Consiliului de Administraţie Nr. 11 25 Mai a.c. Domnii membrii societari ai cooperativei ,, Consumul Funcţionarilor Publici societate cooperativă de consum, sediul in Tg.-Mureş“ sunt convocaţi în: ADUNAREA GENERAIĂ EXTRAORDINARĂ care va avea loc în ziua de 25 Iunie 1939 orele 10 a. m., în sala festivă a primăriei Tg.-Mureş. In cazul când la prima şedinţă nu se va întruni numărul statutar de membrii, pentru a aduce hotărâri valabile, adunarea se va ţine de drept în ziua de 2 iulie a. c. orele la a. m., în acelaş loc şi cu aceiaşi ordine de zi. Atât pentru prima, cât şi pentru a doua şedinţă a adunării generale extraordinară se fixează următoarea: ORDINE DE Z 1. Constatarea membrilor prezenţi şi constituirea biroului. 2. Darea de seamă a Consiliului de Administraţie asupra mersului operaţiunilor cooperativei dela 2 Aprilie 1939 şi până în prezent. 3. Modificare art. 4, 37, al. 6 şi 39 al. 3 din statute. 4. Fuzionarea cooperativei Consumul Funcţionarilor Publici cu cooperativa „Solidaritatea*“ din Târgu-Mures. 5. Alegerea unui nou Consiliu de adminstrație, aceasta alegere fiind necesară întrucât în acest interval sa făcut cooptări de noui membrii în Consiliu. 6. Diverse chestiuni în legătură cu bunul mers al cooperativei. Domnii membrii socretari sunt rugați insistent a participa necondiţionat la acesta adunare generală extraordinară a cooperativei, având o răspundere morală şi chiar materială când nu se va ţinea aceasta adunare. In caz când din motive bine justificate nu poate participa un membru secietar, poate da unui alt secetar procură pentru a fi reprezentant. Tg.-Mureș, la 25 Mai 1939. Consiliul de administrație. Tragica sinucidere a unei tinere învăţătoare Creţu Cleopatra învăţătoare în Crăciuneşti încuindu se în şcoală s-a împuşcat cu un revolver drept în inimă şi a rămas moartă pe loc. In scrisoarea lăsată desluşeşte, că motivul faptei este frica de examenul de definitivat de care nu se simţia deplin pregătită. Un hoţ s a dat inginer în controlul Gazului Metan Un individ bine înbrăcat şi cu o mutră distinsă, zilele trecute s-a prezitat la domiciliul d-lui profesor Nagy Dănilă, în Str. Nouă din Tg.-Mureş, spunându-i că este de la Soc. de Gaz Metan şi a venit să controleze instalaţiile. A fost primit cu încredere. Fiind lăsat singur a luat bijuteriile şi a dispărut. Acum îl caută poliţia. Cereţi să se legitimeze cei cari vin la orice control, dacă nu cunoaşteţi, pentru a nu cădea victime aşa cum a păţit-o profesorul din str. Nouă. t* Gheorghe Vlassa industriașul de frunte — cel mai de frunte dintre românii din Tg.-Mureș, — patriotul neprihănit, omul care-l întâlneai oriunde era vorba de o faptă bună românească sau socială, — nu mai este între cei vii. El ne-a părăsit la 52 ani abia, în plină putere de lucru, fulgerat de un accident. Impozanta înmormântare care i s-a făcut în ziua de 10 crt., la care a participat tot ce oraşul a avut mai distins, a fost o impresionantă dovadă de aprecierea de care s-a bucurat între concetăţenii săi Gh. Viasa, feciorul protopopului din Zau. Odihnească în pace. Ii vom păstra o vecinică amintire! De la serviciul agricol. Premiile acordate la concursul naţional pentru cele mai bune vaci de lapte . Primele două concursuri naţionale pentru cunoaşterea celor mai bune vaci de lapte din România, au dat rezultate nebănuite. Au fost puse în evidenţă cu acest prilej exemplare a căror producţie trece de cifra de lo.ooo litri lapte în 330 zile. Premiul I a fost de 4o.ooo, lei şi s-a dat D-lui Radu Grigorcea din Prisăcăreni — Storojineţ pentru vaca Buzea, iar valoarea totală a banilor distribuiţi sub formă de premii a fost de 114.000 lei. Acum începe al IlI-Iea concurs cu termenul de înscriere până la data de 26 iunie iar concursul începe la 1 iulie. Taxa de înscriere este de 3oo lei pentru fiecare vacă. Informaţii la serviciul agricol din Tg.-Mureş. II. Concursul naţional al porumbului pe judeţe şi pe Ţară, cuprinde trei secţiuni: proprietari mari, mijlocii şi mici. In secţiunea proprietarilor mari se vor înscrie agricultorii, cari au peste 10 Ha. porumb cultivat; la proprietari mijlocii, agricultorii cu 5 -10 Ha. iar în secţiunea proprietarilor mici, agricultorii cu 1,5 Ha. porumb cultivat. Concurenţii sunt obligaţi a se înscrie la concurs cu toate suprafeţele cultivate cu porumb pe proprietatea lor din raza aceleiaşi comune. Termenul de înscriere la concurs este 15 iunie 1939, şi se face la Camera de Agricultură Târgu-Mureş. Premii. In fiecare judeţ vor fi următoarele premii: Proprietari mari 2 premii a 6.000 lei 2 menţiuni a 4.ooo lei; Proprietari mijlocii 2 premii a 4.000 lei, 2 menţiuni 2.ooo lei; Proprietari mici 2 premii a 2.000 lei, 25 menţiuni a l.ooo lei. Premiile se vor decerna numai dacă vor participa cel puţin 2o agricultori mari, 4o mijlocii şi 8o proprietarii mici. Premianţii la judeţe vor primi şi câte o medalie de argint, iar cei cu menţiune, câte o medalie de bronz. Concursul naţional se ţine la Bucureşti şi cuprinde concurenţii premiaţi (cei cu menţiuni nu participă) la concursurile judeţene din toate secţiunile La concursul naţional vor fi următoarele premii: Proprietari mari la premii a lo ooo lei. Proprietari mijlocii la premii a 7.000 lei. Proprietari mici la premii a 5.000 lei Premiaţii la concursul naţional vor primi şi câte o medalie de aur. Concursul naţional al porumbului are scopul să distingă pe agricultorii, cari se străduesc să obţină la porumb o recoltă mai mare la hectar şi de o calitate superioară. Glasul Mureşului I Plugari! Vizitaţi I © __ m. _ „ © © Depozitul lExpoziţie ® ©”5—--"' ................. © de pluguri şi alte © ® maşini agricole ® ® a cooperativei „Solidaritatea“, în Tg.-Mureş © ® str. Berăriei 28 (fost fabrica de bere Bürger). ® © © _ _____ Vânzări se fac şi pe credit, pro-______0 ® curând cooperativa împrumutul. "